......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی درنشست خبری اظهارداشت

سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

 
 
 
 


به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی؛پاشایی توجه به دستور ریاست جمهوری مبنی بر احیا سه زنگ طلایی و اولویت های اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش را از عملکردهای این سازمان اعلام و اظهار کرد: برچیدن بخاری های چکه ای ، تهیه و توزیع یک هزار و 200 بسته ورزشی در بین مدارس و تکمیل پروژه های رفاهی از جمله فعالیت های سال گذشته می باشد. مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته در دو هزار مدرسه استان المپیاد ورزشی برگزار شده است اذعان داشت: کسب سکوهای قهرمانی در عرصه های ورزشی از جمله اولویت های این مجموعه است. پاشایی با بیان اینکه 664 هزار دانش آموز با 45 هزار معلم در هشت هزار و 179 مدرسه استان آذربایجان شرقی در عرصه تعلیم و تربیت مشغولند این جمعیت را ظرفیت و فرصت قابل توجهی برای رشد و توسعه در تمامی زمینه ها دانست و این مهم را جزء برنامه های مجموعه عنوان کرد

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی

 




تاریخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی,
ارسال توسط شبنم مختاری

 - سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بوکان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی :ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه عزم ملّی می خواهد . 

 
 
 
 

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان بوکان ، یکشنبه، یکم شهریورماه 94 اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بوکان به ریاست ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری در سالن اجتماعات خانه معلم برگزارشد .

در آغاز اين جلسه رحماني مدير آموزش وپرورش ودبير شوراي پشتيباني سواد آموزي ضمن تبریک آغاز هفته دولت، گزارشی ازپیشینه سوادآموزی وفعّالیّتهای انجام گرفته درشهرستان بوکان وعملکردآموزش وپرورش درارتباط با حوزه سوادآموزی را بیان داشت .

وی سوادآموزی را ازپراهمّیت ترین حوزه های فعّالیّت این مدیریت به شمار آورد.ایشان همچنین اقدامات موثری رادرارتباط با سوادآموزی از جمله،تشکیل جلسات گروه بهبود کیفیت سوادآموزی ، انسدادمبادی بیسوادی،جلوگیری از رجعت به بیسوادی، کسب رتبه های برتر استانی درپوشش تحصیلی،جذب اولیاء بیسوادوهمکاری مدیران مدارس ارائه نمودو در ادامه انتظارات آموزش وپرورش واداره سواد آموزي را از دستگاههاي اجرایي شهرستان بيان کردند.

اسماعیل آقازاده رئیس اداره سوادآموزی با تشریح ساختارآموزشی ودوره های سوادآموزی،گزارشی اجمالی از روند فعّالیتهای اداره سوادآموزی در سال 93 و94راارائه و بخشنامه های وزارتی انتخاب دستگاههای برترو مصوبات دولت در زمینه مشوّقات و ایجاد محدودیتهای پیش بینی شده در سال 95 را ارائه داد .

وی در ادامه به تشریح وظایف هر یک از دستگاههای عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی پرداخت واز عملکرد مطلوب بسیاری ازادارات درزمینه جذب بیسوادان وهمکاری با سوادآموزی قدردانی نمود.

ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بوکان درادامه جلسه ضمن گرامیداشت آغازهفته دولت وتقدیر از زحمات مدیریت آموزش وپرورش و اداره سوادآموزی و ارائه گزارش عملکردمطلوب درحوزه سوادآموزی، بیسوادی را یک مسئله مهم اجتماعی به شمار آورد و ریشه کنی و مبارزه با بیسوادی را نیازمند یک عزم ملی دانست .وی تاکید کرد تنها با تلاشهای اداره سواداموزی و آموزش پرورش نمی توان انتظار داشت بیسوادی در جامعه به سهولت ریشه کن شود .

آذین پوردر ادامه سخنان خودبیان کرد تمامی ادارات در حوزه فعّالیّت خود باید سوادآموزی راجدی بگیرند و از همه امکانات و ظرفیتهای موجود برای تشویق و شناسایی بیسوادان و راهنمایی آنان به کلاسهای سوادآموزی استفاده کنند.

در ادامه هریک از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی ازجمله، مدیریت جهاد کشاورزی، ریاست اداره ثبت احوال ،ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره )،نماینده اداره زندان نماینده اداره بهزیستی ،معاونت شهرداری در زمینه حوزه فعالیت خود گزارشی راارائه نمودند ودر راستای تسریع در امر مبارزه با بیسوادی ضمن بیان دیدگاهها ونکته نظرات خود ،پیشنهاداتی را نیز ارائه دادند .




ارسال توسط شبنم مختاری

دستورالعمل تاسیس و راه اندازی مرکز یادگیری محلی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کردد

   باحکم وزیر آموزش وپرورش: دستورالعمل تاسیس و راه اندازی مرکز یادگیری محلی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد. 

 
 
 
 


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ،‌در این دستورالعمل آمده است؛‌ تاسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی ، به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سواد آموزی ، در جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی ، شورای آموزش و پرورش ، شورای معاونین ، استان ، شهرستان ها / مناطق و نواحی مطرح ، ضمن حمایت جدی از آن ، براساس موقعیت ، آمار بی سوادان و امکان سنجی های صورت گرفته و آمادگی مسئولان محلی نسبت به پیش بینی و در خواست سهمیه مورد نیاز ، از سازمان نهضت سواد آموزی اقدام نمایید . براین اساس؛ هدف گذاری این طرح در سال 1394 ، پانصد مرکز در نظر گرفته و تصریح شده است ؛ مسئولان و دست اندرکاران شهرستان ها ، مناطق ونواحی و همچنین مدیرانی که برای این مراکز انتخاب و منصوب می شوند ، با هماهنگی سازمان نهضت سواد آموزی و از طریق برگزاری کارگاه یا دوره های ضمن خدمت ، آموزش های لازم را درچهارچوب این دستورالعمل سپری نمایند . بر این اساس این دستورالعمل ؛ جلب و تقویت مشارکت همه دستگاه ها و نهادها ، بخصوص بخش مردمی و غیردولتی ، تقویت احساس مسئولیت اجتماعی ، استفاده درست از امکانات موجود درمحل ، تلاش برای همسو سازی خدمات آموزشی ، فرهنگی واجتماعی و هویت بخشی به مسئولان محلی وافراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است . لذا ترتیبی داده شود که با همه ذینفعان ،‌ جلسات مشترک تشکیل و مشارکت آنان را درجهت راه اندازی مرکز یادگیری محلی و همکاری در اداره مراکز جلب نمایند . درتبصره 1 بند 4 این دستور العمل آمده است ؛ مدیر مرکز یادگیری محلی پس از تایید صلاحیت و اخذ نظر مثبت معاونت سواد آموزی استان و رسیدن به حد نصاب تعیین شده در دستورالعمل ، با ابلاغ مدیر آموزش و پرورش شهرستان / منطقه / ناحیه و برای مدت یک سال مشغول به کار می شود . این مراکز به تناسب تعداد سواد آموزان تحت پوشش ، نظیر سایر مدارس ابتدایی درجه بندی می شوند . بر این اساس؛ ‌سازمان نهضت سواد آموزی مسئولیت هماهنگی ، راهبری ، نظارت و ارزشیابی ، پاسخ گویی به سئوالات ، صدور مجوز فعالیت ، تبدیل مراکز دولتی به غیردولتی و مشارکتی ، ارزیابی عملکرد استان ها و شهرستان ها و تامین منابع مالی و محتوای آموزشی را به عهده دارد و موظف است عملکرد مدیران محترم را مستمرا به اینجانب گزارش نماید .

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




ارسال توسط شبنم مختاری


 - سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

خبرگزاری پانا : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده در سوادآموزی استان اجرا می شود . 

 
 
به گزارش خبرگزاری پانا ،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جایگاه خانواده ابراز داشت: از آن جا که خانواده مهمترین رکن تربیتی جامعه محسوب می شود؛ با اجرای مطلوب طرح با خانواده و ترویج فرهنگ کتابخوانی می توان به ارتقای سطح آگاهی و مهارت های ضروری اعضای خانواه ها، به ویژه والدین کمک شایانی نمود.

 غلامرضا دانش فر بیان کرد: یکی از معضلات حوزه سوادآموزی بازگشت به بی سوادی در بین نوسوادان است و یکی از اهداف اجرای این طرح کاهش قدر مطلق بازگشت به بی سوادی می باشد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای بالا بردن کیفیت آموزش، در کلیه مناطقی که دوره سوادآموزی به صورت کلاسی یا گروهی با حداقل سه نفر تشکیل شده است و  در تمامی کلاس های دوره انتقال اجرا می گردد.

دانش فر در خصوص شیوه اجرای طرح خواندن با خانواده گفت: در طرح مذکور، تعداد 3 عنوان کتاب ساده و کاربردی در موضوع های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی مورد استفاده قرار می گیرد که اجرای آن به این صورت است که آموزش دهنده پس از دریافت کتاب ها، آنها را طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده، در اختیار سوادآموزان قرار داده و به آنان فرصت می دهد تا کتاب خود را به منزل برده و با مشارکت اعضای خانواده و دوستان خود مطالعه نموده و در مورد مطلب و پیام آنها، با هم بحث و تبادل نظر کرده و آنچه را که از مطالعه کتاب دریافته اند را در دفتر خود یادداشت نموده و آن را در جلسه گفتگو با اعضای خانواده و گروه خود به اشتراک بگذارند.

وی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که تمامی خدمات سوادآموزی رایگان می باشد گفت: اجرای این طرح، هیچ گونه هزینه ای برای نوسوادان نخواهد داشت.
   




ارسال توسط شبنم مختاری

بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است

نویسنده:مریم محمدی..... سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور: بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است/ در تامین منابع مالی مورد نیاز در امر سواد آموزی هیج مشکلی وجود ندارد. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور صبح امروز با سفر به شهرستان خوی در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.  

ویژه نامه ولادت امام رضا (ع)

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، "علی باقرزاده" معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور در جلسه شورای اداری که در شهرستان خوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: امروزه سواد رکن اصلی توسعه دانش در انسان است زیرا هرچیزی که به انسان کمک کند تا زندگی بهتری را تجربه کند، سواد نامیده می شود که می توان از آن به عنوان سواد چندگانه نیز نام برد. وی افزود: بر اساس آمار سال 90، 9 میلیون و 700 هزار بی سواد و 11 میلیون کم سوادِ در حد ابتدایی در کشور وجود دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور با بیان اینکه بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است، گفت: 50 درصد زندانیان جرایم خشن از بی سوادان و کم سوادان هستند. وی اضافه کرد: رئیس جمهور تاکید ویژه ای در جهت بازنگری در روش ها و تعاریف امر سواد آموزی دارند که باید در این راستا اهتمام ویژه ای صورت گیرد. باقرزاده با بیان اینکه استان ها در تولید محتوا و انتخاب آموزش دهنده دارای اختیار تام هستند، خاطر نشان کرد: در تامین منابع مالی مورد نیاز در امر سواد آموزی هیج مشکلی وجود ندارد. وی گفت: در شهرستان خوی 25 هزار بیسواد وجود دارد که با تلاش همکاران درصدد کاهش آمار بی سوادان و افزایش افراد باسواد هستیم. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور با بیان اینکه گروه سنی 10 الی 49 سال گروه هدف در سواد آموزی است، تصریح کرد:در سال 93، 600 هزار اولیای بی سواد زیر 50 سال در کشور شناسایی شد که با تلاش همکاران به 300 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. وی با اشاره به لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی در خصوص امر سواد آموزی گفت: هر دستگاه می تواند با جامعه مخاطب خود بی سوادان را احصاء و آموزش دهد. باقرزاده افزود: اصلی ترین مشکل در حوزه بی سوادی جذب این افراد است که در این راستا باید علیه بی سوادی جوسازی کنیم تا افراد بی سواد به سوی سوادآموزی هدایت شوند. وی ادامه داد: سال گذشته 445 هزار نفر در سطح کشور برای امر سوادآموزی ثبت نام کرده اند که 300 هزار نفر با موفقیت دوره های آموزشی را ادامه داده و باسواد شده اند. "فریدون سید مصطفوی" مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در جهت نزدیک شدن به بازگشایی مدارس اصلی ترین اولویت کنونی برای آموزش و پرورش پروژه مهر است. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی در جهت تعمیر و تجهیز مدارس 400 میلیون تومان هزینه شده است که از مدیران مدارس باید از این فرصت در جهت شاداب سازی مدارس استفاده کنند. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: همه مسئولان اجرایی می توانند با حضور در مدارس موجبات دلگرمی مدیران و معلمان را فراهم کنند چرا که آموزش و پرورش برگردن تمامی افراد حق دارد.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:معاونت سوادآموزی آذربایجانغربی, باقرزاده,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به همراه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه مدیران مدارس شهرستانهای خوی و سلماس حضور یافت.

«علی باقر زاده» رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این جلسه اظهار داشت: تمامی تمدنهای بزرگ به علم و دانش توجه ویژه داشته اند و دین اسلام، دین دانش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش بهترین مسیر ساخت آرمانشهر ایران اسلامی می باشد؛ تصریح کرد: خسارت بی سوادی متوجه آحاد مردم کشور است.

باقرزاده با اشاره به وجود 81 هزار نفر اولیا بی سواد در آذربایجان غربی گفت: با انجام بیش از 80 تحقیق در کشور به این نتیجه رسیدیم که بین میزان سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد .

وی با اذعان به آمار بالای بی سوادی در سطح استان آذربایجان غربی گفت: اعتماد مردم به آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه ماست و مدیران مدارس با استفاده از این اعتماد می توانند در جذب و آموزش اولیا بی سواد نقش مهمی ایفا کنند.

این مقام مسئول همچنین بر برگزاری منظم آزمونهای سواد آموزی و خودداری از مدرک گرایی در این حوزه تاکید کرد.

«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اذعان به وجود 183 هزار بی سواد در سطح استان اظهار داشت: 38 هزار و 268 نفر از بیسوادان استان در سال گذشته تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفتند.

وی افزود: دوری از سیاسی کاری اولویت آموزش و پرورش است و تنها دغدغه ما دانش آموز، کلاس درس و مدرسه است.

این مقام مسئول با اذعان به پیگیری طرح تعالی مدرسه در سال تحصیلی جاری گفت: ارتباط مستمر مدیر کل و معاونان مدیرکل با مدیران مدارس مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی در جهت تعمیر و تجهیز مدارس 400 میلیون تومان تخصیص یافته است که مدیران مدارس باید از این فرصت در جهت شاداب سازی مدارس استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 20 الی 31 شهریور حکم ابلاغ رتبه بندی معلمان استان صادر خواهد شد.

سیدمصطفوی با بیان اینکه بررسی وضعیت نمازخانه های مدارس در دستور کار قرار دارد؛ خاطر نشان ساخت: حضور مدیران و معاونان مدارس در نماز جماعت بهترین روش تبلیغ نماز می باشد.

گفتنی است در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از مدیران موفق در جذب و آموزش اولیا بی سواد تجلیل به عمل آمد.


برچسب‌ها: رابطه مستقیم میزان سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی,




ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  شهرتهران :در راستاي اجراي طرح برونسپاري وواگذاري فعاليت هاي سوادآموزي تاریخ خبر :  27/05/94
اولين نشست هيات موسسين مدارس غير دولتي با معاونين پشتيباني وسوادآموزي اداره كل برگزارشد
 

 

گزارش اداره اطلاع رساني وروابط عمومي آموزش وپرورش در راستاي اجراي طرح برونسپاري وواگذاري فعاليت هاي سوادآموزي ؛اولين نشست هيات موسسين مدارس غير دولتي با معاونين پشتيباني وسوادآموزي در سالن كنفرانس منطقه 6 تهران برگزارگرديد. در ابتداي اين نشست آقاي جعفري معاون سوادآموزي اداره كل ضمن تشكر وخير مقدم به مدعوين به فلسفه تشكيل اين نشست وانتخاب شركاي جديد براي توسعه وواگذاري فعاليت هاي سوادآموزي در شهر تهران پرداخت . ودر ادامه به تحليلي از عملكرد سوادآموزي پس از انقلاب تاكنون پرداخت وبا اشاره به توفيقات ؛به چالش موجود اشاره نمود وراه برون رفت از اين شرايط را مشاركت با بخش هاي مختلف از جمله هيات موسسين دانست وبا توجه به حمايت هاي دولت محترم تدبير واميد از جريان سوادآموزي ؛بستر فعاليت در اين عرصه را هموار ورو به رشد دانست وبه همين منظور از موسسان مدارس غير دولتي براي انجام درست وسريع اين ماموريت مهم دعوت به همكاري نمود وسپس جناب آقاي باقري معاون پشتيباني در خصوص نحوه همكاري مدارس غير دولتي وچگونگي عقد قرارداد وشرايط آن توضيحات مبسوطي ارائه نمود. ودر پايان معاونين سوادآموزي وپشتيباني به سوالات مطرح شده از سوي مدعوين پاسخ لازم راارائه نمودند. منبع خبر: معاونت سواد آموزي
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی شهرتهران




تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 
   معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان : مدیران مدارس نقش اساسی در ریشه کنی بی سوادی در جامعه دارند..... 

 

 

 


برچسب‌ها: معاونت سواد آموزی کردستان

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  نشست مشترک باقرزاده با مهری مدیر عامل شرکت پست تاریخ خبر :  21/05/94
باقرزاده گفت : اطلاعات دریافت شده در زمینه سواد از مرکز آمار ایران دارای مشکلات و مسایلی مانند خود اظهاری وضعیت سواد، و جود خطا در شمارش و ثبت اطلاعات و همچنین فاصله زیاد بین سرشماری ها می باشد .



 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ،رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با مدیر عامل شرکت پست در باره زمینه های همکاری مشترک دیدار وگفتگو کرد . باقرزاده در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات اطلاعات اخذ شده از سرشماری نفوس و مسکن پرداخت وگفت : اطلاعات دریافت شده در زمینه سواد از مرکز آمار ایران دارای مشکلات و مسایلی مانند خود اظهاری وضعیت سواد، و جود خطا در شمارش و ثبت اطلاعات و همچنین فاصله زیاد بین سرشماری ها می باشد . رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به مشکلات اشاره شده در خصوص اطلاعات بدست آمده اظهار داشت:سازمان نهضت سواد آموزی برای رفع نقایص موجود در این زمینه مصمم شد ،روش شمارش از خود اظهاری را به آمارهای ثبتی تغییر دهد، به نحوی که مبنای سنجش سواد، سوابق تحصیلی افراد در پایگاه اطلاعات ثبتی قرار داده شد باقرزاده افزود : این پایگاه ازاطلاعات مختلف بانک‏های معتبر کشور و قبولین پنجم افراد تکمیل شده است. وی با اشاره به ظرفیت موجود در شرکت پست بیان کرد : سازمان نهضت سواد آموزی می تواند به اشکال مختلف با شرکت پست همکاری نموده و کار مشترک انجام دهد. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد : افراد بی سواد شناسایی شده است و کد پستی این افراد نیز در سامانه سواد آموزی سازمان وجود دارد، شرکت پست می تواند با توجه به کد پستی موجود ، آدرس دقیق این افراد را از بانک اطلاعات خود اخذ کرده و در اختیار سازمان قرار دهد . باقرزاده اظهار نمود :سازمان نهضت سواد آموزی به منظور غنی سازی محیط زندگی افراد سواد آموزان ماهانه اقدام به انتشار ماهنامه فرصت دوم می نماید، هم چنین در نظر دارد بسته های آموزشی طرح حلقه های کتابخوانی را به سرگروه ها ارسال کند. در این زمینه شرکت پست بهترین ظرفیت را برای همکاری دارد . مهری مدیر عامل شرکت پست نیز با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان نهضت بیان کرد. من ذهنیت خوبی ازفعالیت های سوادآموزی در کشور دارم ، وی همچنین اعلام نمود: ما آمادگی داریم برای انجام کارهای پستی از جمله ارسال نشریه ، کتاب به افراد با سازمان همکاری های لازم را در قالب قرار داد انجام دهیم .ضمن اینکه این کار ازطریق پست موجب تکریم ارباب رجوع بوده و یک نوع ارزش گذاری است و فاصله رساندن محموله را به دست مخاطب کاهش می دهد..
منبع خبر :   روابط عمومی سازم




تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394برچسب: روابط عمومی سازم,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  اولین نشست کارگاهی مدیران مدارس مناطق مرزی گلستان با نهضت سواد آموزی تاریخ خبر :  25/05/94
عبدالحکیم فیروزی گفت: مدیران مدارس سفیران اصلی سوادآموزی هستند و چشم امید ما در تحقق اهداف والای سوادآموزی به مدیران و معلمان مدارس بخصوص در مناطق روستایی است
 

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گنبدکاووس؛ اولین نشست کارگاهی مدیران مدارس مناطق مرزی شهرستانهای گنبدکاووس و مراوه‌تپه استان گلستان با معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گنبدکاووس برگزار شد. عبدالحکیم فیروزی در این نشست با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در رسیدن به اهداف سوادآموزی گفت: مدیران مدارس سفیران اصلی سوادآموزی هستند و چشم امید ما در تحقق اهداف والای سوادآموزی به مدیران و معلمان مدارس بخصوص در مناطق روستایی است چراکه با خلاقیت و ابتکار می توان این اهداف را محقق ساخت. وی در ادامه افزود: آموزش محوری، رشد علمی را به دنبال دارد و به دنبال آن رشد اقتصادی فرهنگی و سیاسی اتفاق می افتد که بستر این اتفاق مدرسه است. فیروزی ادامه داد: مدیران مدارس روستایی به همراه آموزشیاران مسئولیت شناسایی جذب،‌ آموزش، نگه‌داشت و تعمیق سواد را در میان بی‌سوادان برعهده خواهند داشت. معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: تحقق شعار هر مدرسه حداقل یک کلاس نهضت سواد آموزی باید محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها باشد و در راستای شناسایی و تعیین وضعیت، جذب و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و همچنین کودکان و نوجوانان بی‌سواد 10 تا 20 سال لازم است مدیران مدارس در این امور فعال شوند و با در نظر گرفتن فضای مناسب برای تشکیل کلاس‌های نهضت سواد آموزی توسط مدیران مدارس و نظارت و بازدید از فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد. در ادامه این نشست فیروزعلی مختومی، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس نیز گزارشی از وضعیت سوادآموزی در شهرستان ارائه داد و از همکاری و تعامل مدیران مدارس شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی گلستان




تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394برچسب: معاونت سواد آموزی گلستان,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

مدير آموزش و پرورش آبيك به عنوان مدير برتر استان معرفي شد.
 خبر       ۱۳۹۴/۰۵/۱۴        ۲۴

در مراسم اختتامیه سی ودومین اجلاس مدیران و روسای

آموزش و پرورش کشور اسامی مدیران برتراعلام شد.

در مراسم اختتامیه سی ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اسامی مدیران برتراعلام شد. از هر استان یک مدیر برتر اعلام شد که به این افراد لوح تقدیری به امضای وزیر آموزش و پرورش کشور و یک تندیس اهدا شد.
از استان قزوین نیز مهرداد یحیایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به عنوان مدیر برتر انتخاب شد.




تاریخ: یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

19:511394/5/11 يكشنبه

بازدید از غرفه دستاوردها وتوانمندی های آموزش وپرورش استان قزوین

مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی ومعاونین وزیر آموزش وپرورش از غرفه دستاوردها و توانمندی های استان قزوین دیدن نمودند
در اولین روز از برگزاری نمایشگاه دستاوردها وتوانمندی های استانها در حاشیه اجلاس روسای آموزش وپرورش سراسر کشوردر محل برج میلاد ،محمد فاضل مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزیر آموزش و پرورش ،باقرزاده رییس سازمان نهضت سواد آموزی و معاون وزیر و همچنین مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش و روسای سراسر کشور از غرفه دستاورد ها و توانمندی های استان قزوین دیدن نمودند.
در این غرفه طرحها و ابتکارات استان قزوین از سوی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان به نمایش گذاشته شده است.




ارسال توسط شبنم مختاری

 

نتیجه تصویری برای تصاویر وپیام عید فطر

 

نتیجه تصویری برای تصاویر وپیام عید فطر

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.




تاریخ: جمعه 26 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

خبرگزاری فرهنگیان:

با سلام

نمی دانم از کجا بنویسم و از کدامین در و دروازه؟
راستش را بخواهید هم از در و هم از دروازه ی این اموزش و پرورش زیادی گذر کرده اند و انگار نه انگار که روبه روی آن ها معلمانی ایستاده اند که از معلمان خود از خود گذشتگی را آموخته اند اما بگذارید بگویم با آن که می دانم کسی نه به این نوشته نگاهی می اندازد نه به صدای به ما هم توجه کنید معلمها آقای وزیر می دانید وقتی یک شغل آزاد از معلم هایتان درامد بیشتری دارد.

 
 

یعنی این که معلم های عزیز شغل شریفتان را رها کنید به شغل دیگری روی آورید؟
می دانید من یک دانش آموزم ولی حال معلمانم را درک می کنم وقتی می بینم هر چه قدر تلاش می کنند که مشکلاتشان را به کلاس درس نیاورند ولی بازهم روحیه ی بی روحشان نشان از حال درونشان دارد و ما هم که از همان اول حال زارشان را می بینیم می خورد به ذوق درس خواندنمان و می گوییم درس کیلو چنداست؟
اقای وزیر ما دانش اموز ها به گفته ی خودتان اینده ی این کشور را می سازیم خوب ولی نه همه مان ولی آن بعضی ها که اینده ی ایران را می خواهند بسازند, من خود می گویم همه شان وابسته به معلمان اند همان هایی که انگار نه انگار باید احترام داشته باشند همان هایی که درکشورهای خارجی آدم هایی هستند که نباید به آن ها از گل کمتر گفت ولی حال اولیا در مدارس به باد فحش و ناسزا می گیرندشان!!!!!!!
آقای وزیر می دانید معلمی در نگاه بچه ها به یک شغل تنفر انگیزتبدیل شده است؟؟؟؟
بین دانش آموزان هیچکس آرزو نمی کند که معلم شود.چون دیگر معلمی ارزشی برایشان ندارد!!!
می گویند معلمی شغل انبیا است اما.....
کاش فقط ذره ای به مشکلاتشان به دیگر گونه ای می اندیشیدید تا شاید ....
اما و اگر ها شاید ها و ای کاش های زیادی بر سر زبان ها است ولی کسی نمی شنود.
من قصدم توهین نیست اما انتقاد می کنم که چگونه شغل شریف معلمی را به خاطرات تاریخ می سپاریم و شاید روزی از آن در کنار جنگ خانمان سوز حمله ی مغول یاد کنند.
آقای وزیر کمی دلتان به حال معلم ها بسوزد معلمانی که از مشکلات رو به انتخاب شغل دوم می کنند, از صبح تا ظهر در مدرسه و از ظهر تا نصفه شب در شغل دومشان به سر می برند و کودکانشان تشنه ی دقیقه ای توجه از سوی پدرومادرشان هستند.همان کودکانی که روزی ایران در دستانشان خواهد بود!!!
خیلی دردها دارند اما.....
اگر این ها را هم بخوانید برای ما دانش آموزانی که دنیایمان معلم هایمان است
کافیست.
خسته نباشید!
با احترام
مائده. ن
از طرف دانش آموزان منطقه ی میانه

 

 




تاریخ: جمعه 26 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  نشست مشترک معاون سوادآموزی مدیرکل با رئیس اداره استثنایی شهرستانهای تهران تاریخ خبر :  23/04/94
شهریاری معاون سواد آموزی گفت : جذب ا ولیای بی سواد کودکان استثنایی صورت گیرد
 

 

در این نشست که در روز دوشنبه در دفتر معاونت سوادآموزی تشکیل گردید .در ابتدا جناب آقای شهریاری ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات سر کار خانم کریمی رئیس اداره استثنایی به تبیین اهداف و چشم انداز سوادآموزی در سال 1394 پرداختند .ایشان در ادامه با اشاره به نقاط مشترک ، ابراز امید واری کردند تا در زمینه های 1- جذب کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی آموزش پذیر(10تا 20سال ) 2- اولیای بی سواد کودکان استثنایی 3- تهیه و تدوین کتب تحکیم با عنوان آموزش و مراقبت از کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی همکاری های لازم صورت پذیرد . رئیس اداره استثنایی نیز با اشاره به اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان معلول جسمی حرکتی زمینه تعامل و همکاری حسنه فی مابین را بسیار مثبت ارزیابی نموده و بر انجام این مهم تاکید کردند .
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی شهرستانها ی تهران




تاریخ: جمعه 26 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 32548
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">