......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

خبار  


  گفتمان سازی در امر سوادآموزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است تاریخ خبر :  24/12/93
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در جمع روسای ادارات سواد آموزی شهرستان های استان تهران گفت: امروز این باور وعزم در دولت ایجاد شده که در توسعه ی انسانی ناگزیر به توجه به آموزش وسواد هستیم.
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران، دکتر علی باقرزاده معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جمع روسای ادارات سوادآموزی شهرستان های استان تهران با اشاره به گزارش سالیانه توسعه انسانی یونسکو که بسیار مورد توجه نهادهای بین المللی است اظهار داشت: در گزارش سال2014 این نهاد بین المللی سواد متوسطه را ملاک باسوادی لحاظ نموده و عملا صرف داشتن مدرک ابتدایی سواد محسوب نمی شود. وی تاکید کرد: امروز این باور وعزم در دولت ایجاد شده که در توسعه انسانی ناگزیر به توجه به آموزش وسواد هستیم. باقرزاده تصریح کرد: دولت با باوری قوی وعزمی جدی به مسئله سوادآموزی ورود کرده است. لذا موضوع سوادآموزی باید در جایگاه نخست اولویت های سازمانی و اداری قرار بگیرد. قائم مقام وزیر در همین ارتباط گفت: جهت تحقق این مهم ضرورت دارد گفتمان سازی در امر سوادآموزی بسط وگسترش یابد. باقرزاده افزود: با حرف ها وعملکرد های دیروز همین نتایجی که امروز مشاهده می کنیم حاصل خواهد شد وبا این نتایج نمی توان آینده سازی کرد. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خاتمه از ضرورت بازتعریف مفهوم سواد گفت وخاطرنشان کرد: سواد در مفهوم امروزی دیگر خواندن ونوشتن نیست بلکه توانایی، قدرت وقابلیت انطباق با شرایط روز جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی است وبازنشر مفهوم سواد وظیفه ی اصلی مسئولان سوادآموزی در استان ومناطق می باشد.
منبع خبر :   شهرستان های تهران




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 اخبار  


  احیای شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی نقطه عطفی در فعالیت های سواد آموزی است . تاریخ خبر :  24/12/93
باقرزاده در هجدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی :
احیای این شورا کار بسیار خوبی بوده و نقطه عطفی در فعالیت های سواد آموزی بشمار می رود.

 

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی هجدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان با حضور رئیس ،معاونان و مدیران کل سازمان نهضت سواد آموزی  برگزار شد .  

 

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ابتدای جلسه از هماهنگی ها و اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور تشکر کرد .

وی افزود : استقبال خبرنگاران از این برنامه خوب بود و نشست با دستیابی به اهداف پیش بینی شده  در صدر اخبار سایت ها و خبرگزاری ها قرارگرفت  .

گفتنی است  نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور روز 19 اسفند ماه با  همکاری کمیسیون ملی یونسکو جمهوری اسلامی ایران  و با شرکت وزرای آموزش و پرورش ،کار ،تعاون و  رفاه اجتماعی ، دبیر  هیات دولت ، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  و رئیس دفتر زیر منطقه ای یونسکو ، مسئولین ستادی وزارت آموزش و پرورش ونمایندگان نهاد های مردم نهاد  به منظور تقویت همکاری های بین بخشی ، ایجاد حساسیت در تصمیم سازمان و سیاست گذاران و  اطلاع رسانی مصوبات اخیر و تبادل تجربیات ، تبیین جایگاه سواد  در زندگی  افراد جامعه تشکیل شده بود .

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به ضرورت انعکاس فعالیت های انجام یافته در سازمان اشاره کرد و گفت : مقرر شده است که ویژه نامه ای  در وزارت آموزش و پرورش به منظور  گزارش اقدامات صورت گرفته در  سال 93  تدوین شود ، ضروری است از این فرصت برای اطلاع رسانی  فعالیت های  سازمان استفاده شود .

وی در ادامه گفت : تهیه و ابلاغ طرح آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان صورت گرفته و زمینه برای اجرای طرح مهیا است، همچنین  طرح  سواد آموزی کودکان و نوجوانان 20-10 ساله هم خوب طراحی شد و به موقع ابلاغ گردید.

تکمیل اطلاعات  پایگاه اطلاعات ثبتی محور بعدی سخنان باقرزاده بود، وی  تصریح کرد : تکمیل اطلاعات  پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد  یک کار  بسیار مهم و بزرگ است که ما را  اجرای طرح های سواد آموزی در حال و آینده کمک خواهد کرد .

باقرزاده گفت : در سال 93   کار های بسیار خوبی در  آموزش نیروی انسانی صورت گرفت  و بهتر از سال گذشته در این خصوص عمل شد .

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به احیای شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی نیز  اشاره کرد و بیان نمود: احیای این شورا  کار بسیار خوبی بوده  و نقطه عطفی در فعالیت های سواد آموزی بشمار می رود  .

 

وی به  مصوبه اخیر دولت در زمینه الزام و تشویق سواد پرداخت و گفت : تصویب این موضوع در دولت اتفاق بسیار مهمی بود.

 باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود به نشست روز 19 اسفند اشاره کرد و بیان داشت : این نشست هم  بسیار مهم بود و هم مایه افتخار، ما تقریبا  به اهداف پیش بینی شده مانند حساس سازی و هویت بخشی به مجموعه سوادآموزی ، تبیین مصوبه دولت و  توانمندسازی سازمان نهضت سواد آموزی  دست پیدا کردیم وضروری است مستند سازی لازم برای انعکاس دستاورد ها و کاربست نتایج صورت گیرد .
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  دکتر ربیعی وزیر کار ،تعاون و رفاه اجتماعی : تاریخ خبر :  19/12/93
یکی از مسایل عمده سواد آموزی این است که بی سوادی به عنوان یک مساله اجتماعی در جامعه مطرح نشده است .
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی  دکتر ربیعی وزیر تعاون ،کار و امور رفاهی در نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور در پرتوی اراده ملی و حمایت دولتی حضور یافت .

وی که به عنوان یکی از سخنرانان جلسه افتتاحیه این نشست  سخنرانی نمود در سخنان خود  از فعالیت های سازمان نهضت سواد آموزی  تشکر نمود  و به ابعاد سواد  و کار کرد های های آن اشاره کرد و سواد را به سه نوع کلی سواد عمومی ،سواد مهارتی و سواد خلاقیت تقسیم بندی نمود .

دکتر ربیعی در تعریف سواد عمومی بیان کرد : سواد عمومی در حقیقت شناخت فرد از واقعیت اجتماعی خود است . فرد با استفاده از این سواد می تواند رابطه خود را با فناوری ترسیم کند و از روابط اجتماعی و روابط بین فردی خود درک صحیح اشته باشد .

وی در تعریف نوع دیگر سواد بیان داشت :سواد مهارتی در حقیقت  مهارت انجام صحیح و مناسب کار است . این نوع سواد است که باید اصل واساس فعالیت  سازمان نهضت سواد آموزی قرار گیرد .

وزیرکار ،تعاون و امور رفاهی با اشاره به آمار موجود در زمینه تعداد کارگران بی سواد اعلام کرد : حدود 3 میلیون نفر کار گر بی سواد و یا کم سواد در کشور وجود دارد این افراد نه مهارت انجام کار را دارند و نه مهارت خواندن و نوشتن را دارا هستند .

دکتر ربیعی به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص الزام و تشویق بی سوادان پرداخت  و گفت : اعضای هیات دولت با تصویب این مصوبه می خواهند افراد بی سواد را به سوی سواد آموزی خصوصا سواد مهارتی سوق دهند .

 

وی در ادامه سخنان خود به تعریف سواد خلاقیت  نیز پرداخت و افزود : این نوع  سواد به بروز خلاقیت و نوآوری در انجام کار دلالت دارد  

 

وزیر کار،تعاون و امور رفاهی افزود :یکی از دلایل عدم تحقق اهداف پیش بینی شده  وجود انواع بی سوادی در جامعه است  و اگر جامعه بخواهد به رشد و توسعه یابد باید افراد به سواد در همه ابعاد آن مجهز شود . در اکثر کشور های توسعه یافته مشاهده می شود که اساس ثروت آن ها برنیروی انسانی متخصص و باسواد قرار دارد .

وی در ادامه بیان نمود :لازم است برای انجام کار سوادی آموزی یک نهضت دیگر برای ایجاد گفتمان عظیم در جامعه بوجود آید ، یکی از مسایل عمده ما در نهضت سواد آموزی این است که سواد  به عنوان یک مساله اجتماعی مطرح نشده است .

 

دکتر ربیعی به نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در آموزش جامعه اشاره کرد و تصریح نمود : من فکر می کنم یکی از تصمیمات خود مصوبه  اخیر دولت ایجاد مراکز یادگیری محلی باشد .  

 

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود : برای راه اندازی و توسعه دولت الکترونیک باید افراد جامعه توان استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را کسب نمایند و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه افراد  حداقل سواد لازم را برای کار با آن کسب کرده باشند .

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  رئیس دفتر منطقه ای یونسکو تهران تاریخ خبر :  19/12/93
سوادآموزی به ریشه کنی فقر، کاهش مرگ و میر کودکان و تضمین توسعه پایدار و صلح کمک می نماید.
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی خانم استر کیش لاروش  رئیس دفتر منطقه ای یونسکو ایران در نشست تخصصی سواد اموزی مشارکت محور در پرتوی اراده ملی و و حمایت دولتی حضور پیدا کرد .

خانم لاروش در این جلسه به عنوان یکی از مدوعوین این نشست سخنرانی کرد وی به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و گفت : سوادآموزی از حقوق اولیه انسانی و پایه و اساس یادگیری مادام العمر است. سوادآموزی افراد، خانواده ها و جوامع را توانمند ساخته و کیفیت زندگی آنان را ارتقا می بخشد و به دلیل تاثیر چندگانه اش، سوادآموزی به ریشه کنی فقر، کاهش مرگ و میر کودکان و تضمین توسعه پایدار و صلح کمک می نماید.

وی افزود : سوادآموزی در تبادل دانش و در راستای پیشرفت فناوری کاربردهای روزافزونی دارد. از اینترنت تا ارسال پیام کوتاه، در دسترس بودن فراوان راههای ارتباطاتی،  مشارکت اجتماعی بیشتری را می طلبد. بیسوادی مانعی برای کیفیت زندگی بهتر است و ممکن است باعث محروم ماندن و حتی خشونت شود.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو با شاره به سیاست هایی اخیر یونسکو بیان کرد : امروزه سیاست یونسکو حمایت از ترویج سوادآموزی و فضای دانش آموخته به عنوان بخش جدایی ناپذیر یادگیری مادام العمر و بالا نگه داشتن نرخ سواد آموزی در برنامه های ملی و بین المللی است. با استفاده از برنامه های سوادآموزی جهانی همچنین فعالیت های حمایت طلبی و دانش محور، یونسکو با کشورها و شرکا برای تحقق چشم انداز دنیای باسواد برای همه همکاری می کند.

برای دریافت متن کامل سخنرانی فایل ضمیمه را دانلود نمایید .




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  معضل بازگشت بیسوادی در نوسوادان بزرگسال تاریخ خبر :  19/12/93
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات سوادآموزی در ایران در بخش بزرگسالان برگشت بی‌سوادی است .
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی در نشست تخصصی «سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی» که امروز در ساختمان شماره 2 نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد اگر افراد بیسواد احساس نیاز به سواد نکنند تلاش‌ها خیلی به نتیجه نخواهد رسید بنابر این در تولید محتوا و فرآیند سوادآموزی باید تلاش کنیم که انگیزه‌های لازم در افراد بیسواد برای ورود به مسیر سوادآموزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: مصوبه اخیر هیأت وزیران در ایجاد انگیزه در بیسوادان بسیار بالاست و ما امیدواریم این مصوبه بتواند در امر سوادآموزی مؤثر باشد.

فانی گفت: یکی از مشکلات سوادآموزی در ایران در بخش بزرگسالان برگشت بی‌سوادی است به این معنی که بسیاری از افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند، پس از باسواد شدن به دلیل عدم مطالعه و فاصله گرفتن از کتاب و نشریات به بیسوادی رجعت کردند.

وی اضافه کرد: سازمان سوادآموزی علاوه بر برنامه‌های سوادآموزی در ایران باید برای رجعت بیسوادی برنامه‌هایی را داشته باشد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه اصلی مبارزه با بیسوادی جلوگیری از تولید بیسوادی است، گفت:‌بحث انسداد مبانی بی‌سوادی موضوعی است که از آغاز دولت یازدهم در معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به جد دنبال بودیم و در سال تحصیلی جاری حدود 5 هزار مدرسه‌ای که حداکثر 5 دانش‌آموز داشتند، تشکیل شد.

وی ادامه داد: بیش از 100 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور وجود دارد تا هیچ کودکی در سن تحصیلی از تحصیل محروم نشود.

فانی با بیان اینکه این سیاست برای ما پرهزینه است، اظهار داشت: هر چند که سیاستی پرهزینه را در پیش گرفتیم اما سرمایه بزرگی برای آیندگان است.

وی افزود:‌ برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و امیدواریم با پیش‌بینی احکام لازم در توسعه امر سوادآموزی اهتمام بیشتری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند در کاهش بیسوادی مؤثر باشد. ضمن اینکه در مصوبه دولت، مراکز یادگیری محلی پیش‌بینی شده است که می‌تواند به عنوان مراکز جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها در امر سوادآموزی موثر باشد.

فانی به طرح باسوادی اولیای بیسواد دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به اینکه اولیای دانش‌آموزان به مدارس رفت و آمد می‌کنند، اجرا شد و در سال آینده با شدت بیشتری دنبال می‌شود

منبع خبر :   روابط عمومی




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین

 




تاریخ: دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  اولین موسس سواد آموزی نبی مکرم اسلام(ص) است تاریخ خبر :  13/12/93
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی امروز در کارگاه آموزشی مدیران و رابطین آموزش همگانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران :اولین موسس سواد آموزی نبی مکرم اسلام(ص) است
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی امروز در کارگاه آموزشی مدیران و رابطین آموزش همگانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حضور پیداکرد  .

گفتنی است این کارگاه  به منظور دانش افزایی و توانمند سازی بدنه کارشناسی معاونت های آموزش همگانی  ناجا در تهران در حال برگزاری است  .

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، در این جلسه با تسلیت  شهادت حضرت فاطمه (س) وگرامی داشت شهدای عرصه تعلیم و تربیت و شهدای نیروی انتظامی به ضرورت ارائه آموزش همگانی در  جامعه پرداخت و با اشاره به پیام تاریخی امام راحل (ره) در این زمینه بیان کرد  : حضر ت امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مساله آموزش همگانی و آموزش برای همه را مقدم بر سایر  اولویت ها دانسته و 10 سال زودتر از شعار جهانی آموزش برای همه به این موضوع تاکید کردند .

باقرزاده با اشاره به ماهیت آموزش همگانی افزود : ماهیت و جنس آموزش همگانی با آموزش های رسمی و آکادمیک متفاوت است .

وی گفت:  پیامبر اسلام به علم آموزی و با سواد کردن افراد اهمیت فوق العاده ای قایل بودند . در حقیقت اولین موسس کار سواد آموزی خود نبی مکرم اسلام(ص) است . زیرا که در صدر اسلام دستور داده بودند هر اسیر کافری به ده نفر مسامان سواد یاد دهد آزاد است .

معاون وزیرو رئیس سازمان درادامه ی سخنان خود در باره  منزلت معلم  بیان کرد :ما باور داریم هیچ فردی اتفاقی معلم نمی شود ،چون معتقدیم پیامبران از جانب خداوند برای آموزش بشر انتخاب شدند، پس معلم هم باید یک فرد انتخاب شده  باشد  .

باقرزاده به اثرات  و نتایج همراه آموزش وارتقای تحصیلات در جوامع پرداخت و گفت :  200 سال قبل چنین فرض می شد  سرمایه   مادی عامل اصلی توسعه است .  ولی به مرور زمان این طرز تفکر تغییر یافت به نحوی که در حال حاضر به این نتیجه  رسیده اند که بیش از 90 درصد توسعه جامعه به سرمایه انسانی آن مربوط می شود . اهمیت این موضوع آن قدر زیاد است که در سال های اخیر دو جایزه ی  نوبل به موضوع  بررسی ارزش افزوده ی دانش در توسعه اقتصادی  کشور ها ،اختصاص داده شده است .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره  وضعیت سطح سواد و تحصیلات کشور اعلام کرد در گروه سنی زیر 50 سال ، در حال حاضر  حدود 10میلیون کم سواد یا بی سواد ،حدود 10 نفر دارای تحصیلات در حد راهنمایی و 10 میلیون نفر نیز سواد متوسطه دارند .

وی با اشاره به ارقام و آمار فوق گفت : سطح تحصیلات در جمعیت زیر 50 سال کشور دارای تنوع زیادی  است .

باقرزاده ویژگی های افراد بی سواد را چنین برشمرد :ما بی سواد را با سه ویژگی می شناسیم ؛ فرد بی سواد در جامعه یک فرد آسیب دیده ،آسیب پذیر و آسیب رسان است .

نتایج بررسی ها نشان می دهد خسارت های ناشی از تصادفات در کشور که درصد زیادی به  دلیل نداشتن آگاهی های لازم و سطح پایین تحصلات است ، بیش از تولید ناخالص ملی کشور است .

باقرزاده با مثبت ارزیابی کردن تغییر رویکرد ناجا در سال های اخیر و روی آوردن این نهاد  به سوی ارائه آموزش های همگانی  گفت : از زمانی که ناجا به ارائه آموزش در جامعه پرداخت ،شخصیت امنیتی آن  به شخصیت فرهنگی و انتظامی مبدل گردید .

باقرزاده در پایان سخنان خود  با پرداختن به اصول موجود در ارائه آموزش های همگانی گفت : در این گونه از  آموزش لازم است به 6 اصل مهم کاربردی بودن آموزش ،  تنوع موضوعات و دادن قدرت انتخاب به مخاطب،  ارتباط و مشارکت ،  پیوسته و تدریجی بودن  ،  فشرده بودن آموزش ، تداوم و استمرار آموزش و خدمات پس از آموزش توجه گردد .

خاطر نشان می سازد این کارگاه آموزشی با اهدای لوح تقدیر به تعداد ی از مدیران و رابطین ا موفق استانی پایان یافت .




تاریخ: چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  کلید توان افزایی وتوانمندساختن زنان آموزش است تاریخ خبر :  11/12/93
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور : کلید توان افزایی زنان وتوانمند ساختن آنان آموزش است،
 

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، دهمین نشست معاونت امور زنان وخانواده رئیس جمهور  با مشاورین وزرای دستگاه های اجرایی امروز صبح  به میزبانی سازمان نهضت سواد آموزی برگزار گردید .


در این نشست که با حضور بیش از 70 نفر از مشاورین و فعالان حوزه زنان در ساختمان امور عمومی سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل گردید،  دکتر مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به  عنوان یکی از سخنرانان این نشست به ایراد سخن پرداخت :

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت  خانم فاطمه زهرا (س)،  ازمسئولان  سازمان نهضت سواد آموزی برای تدارک دهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده  و مشاورین  بانوان دستگاه های اجرایی تشکر و قدردانی کرد .


شهین دخت مولاوردی  معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در کشور ها اشاره کرد و گفت : آموزش یکی از موضوعات استراتژیک و مهم هر کشور است و موضوع آموزش و عدالت آموزشی در سند چشم انداز 20ساله و اسناد بالادستی ، لحاظ شده است.

 

مولاوردی در بخشی دیگر از سخنانش موضوع محوری آموزش را راهبردی دانست و بر توانمند سازی زنان تاکید کرد.

وی آموزش را کلید توانمند سازی معرفی کرد و اظهار داشت: توانمند سازی زنان به معنای توانمند سازی خانواده و بشریت است .


معاون رئیس جمهور گفت : در آموزش سواد لازم است به ابعاد و کارکرد های سواد توجه کرد و در سواد آموزی به نیاز های فراگیران  و موضوعات مهم جامعه  مانند  بهداشت ،حقوق زنان و غیره پرداخت  .  


معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با مجموعه برنامه ها و تدابیر در سازمان نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش و همگرایی دستگاهها بتوان به اهداف مورد نظر که همان ریشه کنی بی سوادی است، دست یافت.

دکتر مولاوردی در ادامه  به  چهارمین کنفرانس جهانی زنان با حضور فعالین و نخبگان اشاره کرد و گفت : این کنفرانس جهانی قرار است در  اسفندماه سال جاری بعد از  20سال  در نیویورک تشکیل گردد  و در نشستی با عنوان «پکن+ 20» چگونگی اجرای اعلامیه و برنامه عمل پکن طی 20سال گذشته بررسی شود.

 

وی اعلام کرد ،  برای شرکت در این کنفرانس دو جلسه مقدماتی تشکیل شده است  ، جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اعضا در این کنفرانس شرکت خواهد نمود و در دو میزگرد تخصصی سخنرانی خواهد کرد .   


معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به بیان برنامه ها و طرح های این معاونت در برنامه توسعه ششم  پرداخت  و برخی از اقدامات و فعالیت های این نهاد در سال 94 برای حاضرین تشریح کرد  .



منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی




تاریخ: چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  زنان روستایی بالاترین درصد بی سوادی را در کشور دارند. تاریخ خبر :  11/12/93
علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در دهمین نشست مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی کشور اعلام کرد : زنان روستایی بالاترین درصد بی سوادی را در کشور دارند.
 

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در دهمین نشست شورای مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی کشور حضور پیدا کرد .


خاطر نشان می سازد دهمین جلسه ی این نشست به میزبانی سازمان نهضت سواد آموزی در مرکز اموزشی رفاهی سازمان نهضت سواد اموزی تشکیل گردید.

معاون وزیرو رئیس سازمان نهضت سواد آموزی  ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین  به  تعریف سواد پرداخت و گفت: سواد  مجموعه‌ای از توانمندی ها است  که به انسان  کمک می‌کند تا بتواند آگاهانه و با اختیار در امور جامعه شرکت کرده و زندگی خود را مدیریت کند.


 باقرزاده افزود: آن چیزی که فعلا سازمان نهضت سواد آموزی روی آن تمرکز دارد ، آموزش حداقل سواد یعنی  توانایی خواندن و نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  تاکید کرد : دامنه بی سوادی محدود به نداشتن توانایی خواندن و نوشتن نیست و بسیاری از کسانی که این مهارت ها را دار نیستند  از سواد اجتماعی محرومند ، وی ادامه داد ، بی سوادی دارای 3 ویژگی آسیب‌دیدگی، آسیب‌پذیری و آسیب‌رسانی است و آمار موجود در زمینه تصادفات موید این موضوع است .


باقرزاده با اشاره به فواید سواد اظهار داشت: سال‌های تحصیل و امید به زندگی با طول عمر رابطه مستقیم  ، همچنین بین سطح تحصیلات والدین و موفقیت تحصییلی دانش آموزان ارتباط مستقیم وجود دارد . والدین دانش‌آموزانی که در تیزهوشان درس می‌خوانند دارای مدرک بالای دیپلم و بیشتر والدین دانش‌آموزانی که در کاردانش درس می‌خوانند دارای مدرک زیر دیپلم هستند در حالیکه ضریب هوشی این دانش آموزان تفاوت چندانی باهم ندارد .


 معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به  نحوه جمع آوری اطلاعات و آمارمربوط به  سواد در کشور پرداخت  و  گفت: در ایران از 2 روش استفاده از آمارهای ثبتی و سرشماری برای شمارش افراد بیسواد استفاده می‌شود؛

 

وی افزود : ما در حال حاضر از آمار سرشماری  استفاده می کنیم که دارای نقایصی است و خوداظهاری فرد ، عدم وجود  اطلاعات اسمی و فاصله 10ساله بین سرشماری ها  از جمله ی این  نقایص است.  

 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به بیان عملکرد سازمان در سالهای اخیر نیز پرداخت  و گفت: از سال 85 تاکنون تعداد باسوادها در کشور افزایش داشته ولی تعداد بیسوادها ثابت مانده است. همچنین زنان روستایی بالاترین درصد بیسوادی را در کشور دارند و از مجموعه بیسوادان در کشور، دو سوم زنان هستند و میزان بی سوادان در شهرها و روستاها نصف است.

 

باقرزاده به دلایل ظهور بی سوادی در کشور اشاره نمود و بیان کرد : عوامل فردی،  محیطی و آموزشی،  فرهنگی،  اجتماعی و اقتصادی در به وجود آمدن بیسوادی نقش مهمی دارند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش  به طرح ها و ایده های جدید سازمان در زمینه استفاده از فناوری های نوین نیز اشاره کرد و گفت : کارهای  پژوهشی طرح آموزش از طریق سخت افزار همراه  انجام شده و از سال آینده به صورت آزمایشی این طرح انجام می‌شود


 معاون وزیر آموزش و پرورش دربخش پایانی سخنان خود و در توضیح رویکرد های جدید و  تحول‌آفرین نهضت سوادآموزی گفت : ما در  برنامه‌ریزی از ملی به سوی استانی و منطقه‌ای، در تصدی‌گری امور به سمت سیاست‌گذاری و مدیریت فرآیندی و در ارائه خدمات از عرضه ‌محوری به سوی تقاضا محوری حرکت خواهیم کرد .

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی

 




تاریخ: چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 اخبار  


  بهترین محل برای اجرای تفاهم نامه های آموزشی ،فرهنگی مشترک مراکز یادگیری محلی (CLC) است . تاریخ خبر :  06/12/93
باقرزاده در جلسه ی مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد :بهترین محل برای اجرای تفاهم نامه های آموزشی ،فرهنگی مشترک مراکز یادگیری محلی است .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی جلسه ی مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی به منظور بررسی راهکار ها ی اجرا ی تفاهم نامه  مشترک بین دو سازمان  روز  چهار شنبه  در ساختمان امور عمومی سازمان نهضت سواد آموزی برگزار گردید .

این جلسه با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ، معاون آموزش سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج  کشاورزی ، معاونین سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش  و معاونان آموزشی مراکز آموزشی سازمان جهاد کشاورزی 5 استان  به منظور تبیین راه کارها، دیدگاهها و مرور اقدامات صورت گرفته  در خصوص عملیاتی نمودن تفاهم نامه مشترک همکاری بین دو سازمان طرح تشکیل گردید.

گفتنی است تفاهم نامه مشترک همکاری بین دوسازمان در 7 ماده و 20 بند ، مهر ماه سال 93  به امضای دو سازمان رسیده است .این تفاهم به صورت آزمایشی  در 5 استان آذربایجان غربی ،اصفهان ،خراسان رضوی ،خوزستان وفارس  در حال اجرا است و در صورت دستیابی به اهداف پیش بینی شده در کل کشور عملیاتی خواهد شد .

 

باقرزاده معاون وزیر  و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن خیر  مقدم  وتبریک سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز مهندس ، به اهمیت آبادانی و عمران از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت : خداوند متعال در سوره هود می فرماید :شما  را از زمین آفریدیم و آبادانی آن را به شما واگذار کردیم .  

 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : یکی از ماموریت های اصلی انسان عمران و آبادانی در زمین است و  سعادت و رفاه مردم در  گرو آبادانی و عمران دانش بنیان در جامعه و یا به عبارت دیگر اقتصاد دانش بنیان است .

وی  به اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان داشت  : کشاورزی بخش بزرگی از اقتصاد خرد و کلان را تشکیل می دهد و بخش قابل توجهی از مردم معیشت خود را از این طریق دنبال می کنند .

باقرزاده در ادامه گفت : بعد از استقلال سیاسی و پیروزی انقلاب اسلامی ، اولین چیزی  که محور استقلال اقتصادی ما قرار گرفت کشاورزی و خودکفایی در  تولید بعضی از محصولات استراتژیک شد .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به اهمیت کشاورزی و تولید از دیدگاه امام (ره) و رهبری نیزاشاره کرد و بیان داشت : امام (ره) و رهبری تاکیدات زیادی در زمینه افزایش تولید و خودکفایی در محصولات کشاورزی داشته اند .

وی اعلام کرد :بعد از پیروزی انقلاب تلاش های زیادی برای افزایش تولید  در بخش کشاورزی صورت گرفته است،اما بازهم می بینیم  هزینه های تولید،حمل و نقل بالا است و مصرف آب نیز در تولید زیاد است . این مسایل  می تواند دلایلی مانند  پایین بودن  سطح آگاهی،معلومات و دانش در تولیدکنندگان بخش کشاورزی باشد .

باقرزاده اعلام کرد : بیش از 80 درصد کشاورزان و بهره برداران بخش کشاوزری  بیسواد هستند ، ما تا زمانی که برای سواد آموزی کاری نکنیم اتفاقی نخواهد افتاد"آموزش قلب توسعه است " بدون آموزش رشد و تعالی نخواهد بود ، تجربه جهانی هم همین را نشان می دهد . همه کشور ها از آموزش شروع کرده اند .

 

وی ضمن بیان  ضرورت پرداختن به آموزش تابعی در سواد آموزی ،تصریح کرد : کشور های موفق ، آموزش تابعی را انتخاب نموده اند . لازم است در آموزش سواد به اصول کاربردی بودن ، تنوع ، مشارکت همه جانبه ، تدریج و استمرار ، فشرد بودن و تداوم در آموزش توجه جدی داشت .  

 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به تفاهمنامه مشترک بین دو سازمان نیز اشاره کرد وگفت : تفاهم نامه اخیر بارعایت همین اصول باید عملیاتی شود .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی  بهترین محل  اجرای این تفاهم نامه را  مراکز یادگیری محلی دانست و گفت : بهترین محل  اجرای این تفاهم نامه را  مراکز یادگیری محلی است .

باقرزاده تاکید کرد  : برای تداوم کار و تحقق اهداف پیش بینی در امور فرهنگی  باید  به جریان سازی و مستند سازی توجه ویژه ای کرد .

در ادامه دکتر آقایی معاون آموزش سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تشکر از همکاری های صمیمانه سازمان نهضت سواد آموزی  به ضرورت ایجاد زمینه لازم برای اجرای عملیاتی نمودن تفاهم نامه بیان کرد : زمینه های عملیاتی تفاهم نامه باید ایجاد گردد.

وی افزود: اقدامات سیاست گذاری در این تفاهم نامه به خوبی صورت گرفته است . تفاهم نامه های همکاری بین سازمان نهضت سواد آموزی ،سازمان  تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان آموزش فنی و  حر فه ای  سه تفاهم نامه مهم و برگ برنده در همکاری های مشترک می باشد .

دکتر آقایی به ظرفیت های موجود نیز اشاره کرد و تاکید نمود: ظرفیت های موجود در دو دستگاه چنان عظیم است که به راحتی می توان اهداف پیش بنی شده را محقق ساخت .

 

معاون آموزش سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی به ضرورت استفاده از ظرفیت شبکه بازار نیز پرداخت و توصیه کرد : از ظرفیت های مهم موجود مانند شبکه بازار ،شرکت های تبلیغاتی در  اطلاع رسانی و تبلیغ وترویج استفاده کرد .  

 

این نشست با تشکیل کارگروه های مشترک برای بررسی  مسایل و مشکلات احتمالی عملیاتی نمودن این تفاهمنامه ادامه پیدا کرد .

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




تاریخ: جمعه 8 اسفند 1393برچسب: روابط عمومی سازمان ,
ارسال توسط شبنم مختاری

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد : تاریخ خبر :  04/12/93
سازمان نهضت سواد آموزی آماده ی عملیاتی نمودن مصوبه ی الزام و تشویق سواد آموزی است .
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی هفدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان با حضور رئیس سازمان ،معاونان و مدیران کل این سازمان روز یکشنبه تاریخ 3/12/93   تشکیل گردید .

در ابتدای این جلسه دکتر آقاخانی دبیر انجمن حمایت ازبیماران سرطانی که  به عنوان مهمان ویژه در این جلسه حضور داشت ؛درمورد بیماری سرطان، آمار و اطلاعات موجود توضیحاتی داد و درادامه به  اقدامات اطلاع رسانی ، پیشگیرانه و درمانی این بیماری در  انجمن مذکور پرداخت  .

 باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بعد از استماع سخنان دکتر آقا خانی ضمن تشکر از ایشان ،  به ضرورت فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی مردم برای مقابله با بروز بیمار ی های صعب العلاج مانند سرطان تاکید کرد  و بیان نمود : موضوع بیماری سرطان و روش های مقابله با آن ،  باید از طریق فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود : بیماری سرطان و روش های مقابله و پیشگیری  را می توان در کتب درسی دوره ی انتقال سوادآموزی، کتاب های جنبی دوره تحکیم سواد ، محتوای آموزشی طرح خواندن با خانواده و غیره لحاظ کرد و از روش های تبلیغی و اطلاع رسانی نیز مانند بروشور، و نشریه فرصت دوم  در این زمینه استفاده نمود .

معاون وزیر و رئیس سازمان  در ادامه به مصوبه ی  اخیر هیأت محترم وزیران درخصوص راهکاری های الزام و تشویق سواد آموزی پرداخت و تاکید کرد  :برای رسیدن به هدف ریشه کنی بی سوادی  و تحقق اهداف پیش بینی شده لازم است ، گروه سنی 49-10 ساله مبنای فعالیت سازمان قرار گیرد .

وی افزود:  عملیاتی نمودن این مصوبه مستلزم اقدامات مهمی مانند ساماندهی سامانه ی  سواد آموزی ، تهیه ی فرمول های محاسبه ی هزینه تمام شده و نحوه ی پرداخت آن  با  مشورت صاحب نظران است .

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد به ضرورت پیگیری طرح های در دست اقدام سازمان نیز تاکید کرد و گفت : تکمیل پایگاه اطلاعات ثبتی، تهیه دستورالعمل مراکز یادگیری محلی CLC  ، دستورالعمل نحوه ی پرداخت تشویق 20% و پرداخت سرانه خودآموزی  و تدوین شیوه نامه سواد موزی خودآموز و  سوادآموزی اتباع خارجی باید با  جدیت دنبال شود.

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




تاریخ: دو شنبه 4 اسفند 1393برچسب: منبع خبر : روابط عمومی سازمان ,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اعلام کرد : تاریخ خبر :  29/11/93
سواد آموزی مهارت محور کلید خورد .




به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، تفاهم نامه همکاری بین سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای  به منظور توسعه همکاری های مشترک روز چهار شنبه مورخ 29 بهمن ماه  93 توسط روسای دو سازمان  امضا شد  .

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن خیر مقدم به دکتر پرند رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور  ، به آمار موجود در زمینه ی  سواد اشاره کرد و گفت : آمار منتشر شده نشان می دهد که حداقل یک سوم جمعیت کشور در معرض آموزش های کافی مدرسه قرار نگرفته اند و همین وضعیت باعث شده کشور نتواند از ظرفیت عظیم موجود در کشور برای توسعه استفاده مطلوبی نماید .

وی افزود : قبلا شرط توسعه را منابع انسانی می دانستند ولی اکنون رکن اصلی توسعه،  سرمایه اجتماعی است که منحصرا از طریق آموزش حاصل می شود .

رئیس سازمان  نهضت سواد آموزی به اهمیت ارائه ی آموزش  ابتدایی  در کشور ها و جوامع بین المللی پرداخت و بیان کرد : تلاش نظام آموزشی  دولت ها این است که شهروندان ابتدا آموزش ببینند و مهارت های اولیه زندگی را بیاموزند و بعد وارد جامعه و فضای کسب و کار شوند و این در بیانیه های مختلف به اجماع جهانی رسیده است .  

باقرزاده در ادامه گفت : متاسفانه در مورد مخاطبین سواد آموزی این جریان به درستی طی نشده است به طوری که ابتدا وارد زندگی شده و بعدا قرار است آموزش ببینند ،همین امر باعث بروز معضلات جدی شده است .

معاون وزیر آموزش و پرورش به اثرات بی سوادی در جامعه و افراد اشاره کرد و افزود : بدون آموزش ، اعتماد به نفس و خود باوری افراد ، توانایی برقراری ارتباط موثر ،مشارکت در توسعه مدیریت و توسعه دانش دچار مساله است  . آنها همچنین در مدیریت اقتصادی ،حفظ سلامت و ایمنی حین کار ،رعایت مقررات  دچار مشکل هستند .

وی  در ادامه به ماموریت و رسالت سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان آموزش  فنی حرفه ای پرداخت و گفت : رسالت هر دو سازمان آماده سازی مردم برای مشارکت جدی تر و استفاده مطلوب از ظرفیت مردمی است .

ریس سازمان نهضت سواد آموزی  اعلام کرد   : در مطالعه ی  تجارب  موفق دریافتیم که سواد آموزی باید شرایط زندگی و فضای کسب وکار را بهبود بخشد ،سواد اموزی باید منجر به ترمیم اقتصاد خانواده ها شود .

باقرزاده به اهداف تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان پرداخت و بیان کرد :این تفاهم نامه می تواند آغازی بر ای یک حرکت بسیار مفید فرهنگی اقتصادی برای افراد محروم از سواد زیر 50 سال باشد. مهمتر اینکه این تفاهم نامه با شعار سال 93 هم انطباق دارد .

وی به مفاد پیش بینی شده در تفاهنم نامه نیز اشاره کرد و گفت : ما دو عرصه ی  مهم  را در تفاهم نامه پیش بینی کرده ایم :

1-      تعریف استاندارد های جدید برای افراد بی سواد و کم سواد  ،تولید محتوا ی مناسب  و اجرای دوره ای آموزشی

2-      تعریف استاندارد جدید برای مربیان آموزش بزرگسالان و اجرای آن به طوری که همکاری افراد با سواد منوط به دریافت این گواهی نامه باشد .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  در ادامه ی این جلسه به آمار بالای بی سوادان و کم سوادان کشور اشاره کرد و گفت : آمار موجود در این زمینه قابل توجه است ،برای کاهش آمار بی سوادی باید برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم .

دکتر پرند افزود :ما در کشور حدود 700 مرکز ثابت و14000 آموزشگاه آزاد داریم که در تمام مناطق حضور دارند . این شبکه مویرگی از مراکز وآموزشگاه ها  می تواند در عرضه خدمات سواد آموزی همکاری داشته باشد .   

خاطر نشان می کند در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری به امضای دو طرف رسید


 
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سوادآموزی در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس

تاریخ خبر :  02/12/93
بسته‌ طرح خودآموز ریشه‌کنی بیسوادی تعریف شد‌
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و پرویز کوثری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس اظهار داشت: ‌بسته‌های تشویقی و بسته‌های طرح خودآموز برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور تعریف شد‌ه است.

کوثری با بیان اینکه در کشور چند نقطه اساسی در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی وجود دارد تصریح کرد: توجه به نقاط حساس و اساسی کشور در راستای سوادآموزی و دیگر مباحث مهم ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهران، شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز به دلیل مرکزیت فرهنگی و مورد استقبال بودن مؤمنان در اولویت توجه قرار دارند، افزود: اهمیت و ضرورت سوادآموزی برای تمام بخش‌های کشور به یک اندازه است و باید تمام دستگاه‌های کشور در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی مشارکت داشته باشند.

معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان  سوادآموزی کشور ‌با اشاره به اینکه بیسوادی زمانی محقق می‌شود که مبادی ورودی بیسوادی بسته شود، تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای بسته شدن مبادی ورودی بیسوادی اندیشیده شود و هرچند این مقوله وظیفه آموزش و پرورش است اما در این مسیر موانعی نیز وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری مدیران و مسئولان استانی برای بسته شدن این مبادی، عنوان کرد: ‌سال گذشته رتبه استان فارس در جذب و آموزش بیسوادان ۲۷ بوده که امسال به رتبه نخست کشور دست یافته است. وجود و حضور شورای پشتیبانی استان و شهرستان‌ها در راستای حمایت، نظارت و پشتیبانی سوادآموزی در ارتقای سوادآموزی استان نقش مهمی داشته است.

کوثری با تقدیر از مشارکت مسئولان استانداری و فرمانداران استان فارس و دیگر افراد مشارکت‌کننده در اجرای طرح ریشه‌کنی بیسوادی در استان فارس، اظهار داشت: نباید نقش استانداری فارس و فرمانداران شهرستان در این طرح کمرنگ شود و این عزیزان همواره در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی یکی از عوامل مؤثر در ارتقای رتبه استان به نخست کشوری را تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی و گرفتن تعهد از فرمانداران در راستای اجرای این طرح دانست و گفت: در استان فارس هم‌افزایی به طور کامل وجود دارد و اعضای شورای پشتیبانی هر سال با تمرکز بر موضوع بیسوادی عملکردی شایسته در پایان سال ارائه دهند.

معاون پشتیبانی سوادآموزی کشور با اشاره به ضرورت رسیدن به فهم و علم مشترک در راستای برطرف شدن افتراق، افزود: براساس مصوبه مجلس نسبت به کسانی تکلیف قانونی داریم که بیسواد مطلق باشند.

کوثری با ابراز تأسف از اینکه نرخ بیسوادی در کشور ما قابل مقایسه با نرخ بیسوادی در دیگر کشورهای دنیا نیست خاطرنشان کرد: آموزش به بیسوادان در کشور سطح‌بندی شده و در کنار این آموزش‌ها باید جامعه را به نحوی برای افراد بیسواد تغییر داد که نیاز به آموزش را از ضرورت‌های زندگی خود بدانند.

معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان  سوادآموزی  کشور با تبریک به استان فارس برای جهش در زمینه جذب و آموزش بیسوادان، عنوان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی مسئولان استان سبب این موفقیت شده و برآن شدیم با حضور در استان فارس از تجربیات این استان برای دیگر استان‌های کشور بهره‌مند شویم

 




تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:بسته‌ طرح خودآموز ریشه‌کنی بیسوادی ,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

   



 

نشست تخصصی افق های آینده سواد آموزی و آموزش بزرگسالان با عزم ملی و مشارکت همگانی
برگزاری نشست تخصصی افق های آینده سواد آموزی و آموزش بزرگسالان با عزم ملی و مشارکت همگانی در اسفند ماه سال 1393.    [ادامه ...]


تاریخ اطلاعیه :  25/11/93

 

 باسمه تعالی

سازمان نهضت سواد آموزی  در نظر دارد به منظور تولید و گسترش دانش در زمینه سواد

آموزی ،توانمند سازی کارشناسان استانی در اسفند ماه سال 93 اقدام به برگزاری نشست

تخصصی افق های آینده سواد آموزی و آموزش بزرگسالان با عزم ملی و مشارکت همگانی

 

نماید .

 

مدعوین نشست :

  1. وزیران محترم کار و جهاد کشاورزی  
  2. نمایندگان مجامع بین المللی (یونسکو و آیسسکو )
  3. اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
  4. معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش
  5. اساتید دانشگاه و صاحب نظران عرصه سواد آموزی
  6. معاونین سواد اموزی ادارات کل آموزش و پرورش 

    زمان : اسفند ماه سال 1393

جزییات و اطلاعات بیشتر متعاقبا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد .

 




تاریخ: شنبه 2 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 32570
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">