......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

  

سالارقاسمي مديركل آموزش وپرورش استان قزوين


نبايد شفافيت اين آيينه زلال را با فدا كردن مصلحت آموزش و پرورش در بازيهاي سياسي و منافع فردي و گروهي دچار گرد و غبار و كدورت كرد.

 

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين معرفي شد
قزوين - ايرنا - با حضور ˈمحمد ديمه ورˈ معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش آيين معارفه مدير جديد آموزش و پرورش استان روز چهارشنبه در سالن كوثر شهر قزوين برگزار شد.


به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسوولان استاني و فرهنگيان برگزار شد، ضمن قدرداني از خدمات ˈجعفر حبيبيˈ مديركل سابق آموزش و پرورش ˈسالار قاسميˈ به عنوان مديركل جديد آموزش و پرورش استان معرفي شدˈسالار قاسميˈ در اين مراسم از آموزش و پرورش به عنوان آيينه تمام نماي نظام ياد كرد و گفت: نبايد شفافيت اين آيينه زلال را با فدا كردن مصلحت آموزش و پرورش در بازيهاي سياسي و منافع فردي و گروهي دچار گرد و غبار و كدورت كرد

 

وي اضافه كرد: گرچه مسووليت در اين حوزه امانت بزرگي است اما امانت بزرگتر دانش آموزان معصومي هستند كه والدين آنان با هزاران اميد به ما سپرده اند و بايد با تلاش و همكاري همديگر آنان را به رشد و بالندگي در آينده هدايت كنيم.

 

قاسمي، تربيت دانش آموزان ولايتمدار، با نشاط و در شان نظام را مهمترين وظيفه در اين زمينه ذكر كرد و ادامه داد: براي موفقيت در عرصه تعليم و تربيت تمام دستگاه ها بايد تمام قد در خدمت آموزش و پروش باشندوي، با بيان اينكه همه ما به آموزش و پرورش بدهكاريم و كسي از آن طلبي ندارد از تشكيل هشت كميته كاري در استان خبر داد و افزود: يكي از اولين اقدامات ما در آينده نزديك ارتقاي مديريت و رهبري است كه در اين زمينه بايد معاونين و روساي ادارات بر محور توانمندي، نقد پذيري، مشاركت، اعتدال گرايي و به دور از سياست زدگي انتخاب شوند.

 

 

قاسمي، ارتقاي منابع انساني بر پايه خلاقيت و حرفه اي بودن، توسعه عدالت آموزشي و پرورشي در زمينه هاي مختلف مانند افزايش پوشش تحصيلي و كاهش تراكم دانش آموزي، ارتقاي برنامه هاي آموزشي، توسعه فعاليت هاي پرورشي و تربيت بدني، تقويت آموزش فني وحرفه اي و كاردانش و تامين معيشت و منزلت فرهنگيان و ارتقاي جايگاه آنان را از ديگر محورهاي برنامه كاري خود در آينده برشمرد.

 

در پايان اين آيين ˈجعفر حبيبيˈ مديركل سابق آموزش و پرورش استان با اشاره به بخشي از اقدامات انجام شده در دوره مسئوليت خود براي ˈسالار قاسميˈ در مسووليت جديد آرزوي موفقيت كرد.

 

 

 

جناب اقای قاسمی : اینجانب به عنوان مدیر وبلاگ  اموزشیاران  پرچمداران سواد اموزی وبه نمایندگی از طرف اموزشیاران  سواد امو.زی و جامعه فرهنگیان شهرستان ابیک انتخاب حضرتعالی را به عنوان ریاست اموزش وپرورش استان قزوین  تبریک وتهنیت  عرض می کنیم امیدواریم زیر سایه خداوند باریتعالی  موفق وموید باشید.

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  
     

  برگزاری دوره آموزشی ویژه کارشناسان سنجش سواد آموزی در مرکز آموزش شهید باهنر ملارد تاریخ خبر :  29/08/92
 
 
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: ما برای ادامه کار سواد آموزی مطلوب نیازمند دو عامل دستیابی به اطلاعات دقیق و مناسب از سواد آموزان و ابزاری مدیریتی در این زمینه هستیم که سامانه سواد آموزی این دو عامل را برای ما محقق می سازد .

 

 


برگزاری دوره آموزشی ویژه  کارشناسان سنجش سواد آموزی

 به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان  در این جلسه به تبیین اهمیت و ضرورت سواد آموزی و آموزش پرداخت  و گفت : آموزش باعث شرافت و کمال انسان  می شود . وی سپس تصریح کرد : هدف از آموزش های ضمن خدمت سازمانی ایجاد  و ارتقا ء سطح دانش  و مهارت مورد نیاز پرسنل به نحوی است که در نهایت منجر به بهره وری  و افزایش راندمان کاری باشد. معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : آموزش امری همگانی و همیشگی است  که اگر در سازمان ها به عنوان یک ارزش پذیرفته شود ، قطعأ در باروری نیروی انسانی و ارتقاء بهره وری سازمانی بسیار مفید و مؤثر  خواهد بود .

  وی همچنین  به کاربران سامانه سواد آموزی تاکید کرد که دانش و مهارت  خود را در زمینه استفاده از فناور های نوین افزایش دهند و از نگارش ها و بروز رسان های جدید سامانه استفاده نمایند . توصیه دیگر معاون وزیر آموزش و پرورش به کاربران و کارشناسان  سامانه  حوزه تحت مدیریت خود این بود  که مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق نیز نسبت به سامانه و استفاده از آن  آشنایی پیدا کنند . وی خطاب به آنان  توصیه کرد که برای پشتیبانی بیشتر سامانه و دستیابی به آخرین تغییرات و اطلاعات ، با مسئول سامانه سواد آموزی در سازمان در ارتباط و تعامل بیشتری باشند .

 علی باقرزاده همچنین تاکید داشت که بر اساس تغییرات به وجود آمده در سامانه  و به روز رسانی جدید ، اصلاحات جدید  در نحوه ثبت نام سواد آموزان ،  پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان، گزارش گیری  و صدور ابلاغ  حق التدریس ها و مسئولین سواد آموزی با دقت ویژه ای انجام گیرد .

 




تاریخ: چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

تاریخ خبر :  29/08/92    13:10:27    
  نشست مشترك سرپرست معاونت سوادآموزي با معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين
 
 

 

نشست مشترك سرپرست معاونت سوادآموزي با معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين درزمينه بهره گيري از ظرفيت مدارس متوسطه در خصوص تحقق برنامه هاي سوادآموزي

در نشست مشتركي كه في مابين شاه حسيني ، سرپرست معاونت سوادآموزي و پاينبرد ، معاون آموزش متوسطه به همراه کارشناسان دو طرف در ساعت 10 صبح به تاريخ 28/8/92 برگزار گرديد ، حدود انتظارات معاونت سوادآموزي از معاونت آموزش متوسطه براي پيگيري برنامه هاي سوادآموزي استان و بهره گيري از ظرفيت عوامل اجرايي مدارس متوسطه براي تحقق هر مدرسه يك كلاس سوادآموزي و همچنين راهكارهاي ارائه امتيازات ويژه به مديران و دبيران براي مشاركت عملي در شناسايي ، جذب و آموزش بي سوادان و كم سوادان مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد پيشنهادات ارائه شده از سوي معاونت سوادآموزي در دو محور انتظارات و امتيازات در نظر گرفته شده براي مديران و معلمان طي يك هفته از سوي معاونت آموزش متوسطه بررسي و پس از تائيد جهت اجرايي شدن ، به تصويب كميته برنامه ريزي اداره کل برسد .




تاریخ: چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
     

  علی باقرزاده:توسعه سواد آموزی در جهان اسلام و ترویج زبان فارسی از اولویت های این سازمان است تاریخ خبر :  28/08/92
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با اعضای جامعه بعثت پاکستان اظهار داشت : توسعه سواد آموزی در جهان اسلام و ترویج زبان فارسی از اولویت های این سازمان است.




به گزارش روابط عمومی سازمان  نهضت سواد آموزي ُجلسه مشترک معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با رئیس و اعضای جامعه  بعثت پاکستان حول سه محور توافق در خصوص انتقال تجارب سواد آموزی ، همکاری در تدوین برنامه سواد آموزی برای شیعیان پاکستان و توسعه محتوای آموزشی تشکیل شد. علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان خطاب به سید حسن مظهر کاظمی رئیس جامعه بعثت و عضو شورای عالی وحدت اسلامی پاکستان و حیدر نقوی امام جمعه فیصل آباد و عضو جامعه بعثت در این جلسه ، ابراز امیدواری کرد که با مساعی دو کشور ، همکاری های دو جانبه در زمینه های علمی و آموزشی با استفاده از ظرفیت های بالای موجود گسترش و تعمیق یابد . سید حسن مظهر کاظمی نیز بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کرد و گفت : با توجه به ریشه های عمیق و ناگسستنی دوستی مسلمانان ایران و پاکستان که نشات گرفته از پیوندهای کهن و اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی است ، امیدوارم  که آثار مثبت این ملاقات را در آینده ای نزدیک شاهد باشیم .




تاریخ: سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

  شناسايي بيسوادان گروه سني بالاي شش سال در كشور تاریخ خبر :  28/08/92
 
 
رئيس سازمان سوادآموزي كشور گفت : اكنون بيش از 9 ميليون و 715 هزار بي سواد در گروه سني بالاي شش سال در كشور شناسايي شده است.
 


رئيس سازمان سوادآموزي كشور گفت : اكنون بيش از 9 ميليون و 715 هزار بي سواد در گروه سني بالاي شش سال در كشور شناسايي شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان؛ باقرزاده در كارگاه آموزشي و توجيهي روساي آموزش و پرورش و مسئولان سوادآموزي مناطق هرمزگان در بندرعباس افزود : چهارده و شش دهم درصد از جمعيت 75 ميليوني كشور بي سواد هستند.

وي گفت : استانهاي تهران ، مازندران ، سمنان و اصفهان كمترين بي سواد و استانهاي سيستان و بلوچستان ، آذربايجان غربي ، كردستان و كرمان بيشترين بي سواد را در كشور دارند.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت : اكنون بيش از سه ميليون و 456 هزار بي سواد در گروه سني 10 تا 49 سال در كشور شناسايي شده است كه معادل شش و هشت دهم درصد جمعيت كشور است.

باقرزاده افزود : تا پايان برنامه پنجم توسعه ، بي سوادي در كشور ريشه كن مي شود.

وي گفت : راه اندازي بانك اطلاعاتي اسمي بي سوادان ، تهيه شناسنامه تحصيلي شهروندان زير 50 سال ، تنوع در روش هاي تدريس ، انسداد مبادي ورودي بي سوادي در مقطع ابتدايي ، توسعه آموزش هاي فرد به فرد ، افزايش كيفيت آموزش و تغيير شيوه و كتابهاي درسي سوادآموزان از مهمترين برنامه هاي اين سازمان براي ريشه كني بي سوادي در كشور است.

رئيس سازمان سوادآموزي كشور گفت : هرمزگان از نظر ميزان با سوادي در بين استانهاي كشور در رتبه چهاردهم قرار دارد.

معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان در اين نشست گفت : بر اساس آمار و سرشماري سال 90 ، 89 هزار بي سواد در گروه سني 10 تا 49 سال در هرمزگان وجود دارد .

جم افزود : تاكنون از اين شمار 29 هزار بي سواد در استان شناسايي شده است .

وي نبود بانك اطلاعاتي اسمي بي سوادان را از مهمترين عوامل كندي شناسايي اين افراد اعلام كرد و همكاري همه دستگاههاي اجرايي مربوطه را براي تسريع در شناسايي بي سوادان خواستار شد




تاریخ: سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
      

  با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در بندرعباس صورت گرفت : برگزاری دوره ضمن خدمت آموزش بزرگسالان تاریخ خبر :  28/08/92
دوره ضمن خدمت آموزش بزرگسالان با هدف توانمندسازی مدیران اجرایی در فعالیت های سواد آموزی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای مدیران مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش ، روسای ادارات سواد آموزی و معاونین آموزش ابتدایی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.


دوره ضمن خدمت آموزش بزرگسالان با هدف توانمندسازی مدیران اجرایی در فعالیت های سواد آموزی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای مدیران مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش ، روسای ادارات سواد آموزی و معاونین آموزش ابتدایی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این دوره ، ضمن سپاس و ستایش از الطاف بیکران خداوند در توفیق زیارت همکاران خود و تلاش در زمینه فعالیت های سواد آموزی و با تسلیت محرم الحرام ، ماه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، گفت : جهل و نادانی در همیشه تاریخ منشا ظلم و ستم بوده است. وی با بر شماری آیات و روایات اسلامی در زمینه آموزش و فلسفه یادگیری و خواندن و نوشتن بیان داشت : اساس بعثت انبیای الهی نیز تعلیم و تربیت بود و این نشان دهنده شرافت آموزش و اساس آموزش است. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در بخش دیگری از سخنان خود و با تکیه بر اندیشه های حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری در امر سواد آموزی اظهار داشت : اگر اندیشه های حضرت امام درست دریافت و درست اجرا شود ، ما در بسیاری از زمینه ها هیچ مشکلی نخواهیم داشت . وی ادامه داد : اینکه حضرت امام فرمودند ایران را مدرسه کنیم یعنی اینکه کل کشور بشود در حکم یک مدرسه و یک کلاس درس ، مهمترین خصوصیت یک کلاس درس هم این است که همه اعضای آن یا آموزش دهنده هستند و یا یادگیرنده . علی باقرزاده به جایگاه سواد آموزی در سند چشم انداز توسعه کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت : توسعه اقتصادی و فناوری در گرو توسعه علمی است . وی تاکید کرد که بدون توسعه علمی و با وجود جمعیت بیسواد در کشور نمی توانیم به توسعه اقتصادی دست یابیم . معاون وزی آموزش و پرورش گفت : سواد آموزی رابطه مستقیم با رفاه اجتماعی و توسعه یافتگی کشورها دارد . وی ادامه داد : در آمد تارکان تحصیل ۲۷ درصد کمتر از افرادی  است که تا مقطع دبیرستان تحصیل کرده اند. وی اظهار داشت : آمارها نشان می دهد تحصیل علم و سواد آموزی حتی با طول عمر افراد نیز رابطه مستقیم دارد به طوری که افرادی که  تا دوره دبیرستان  ترک تحصیل می کنند طول عمرشان یک دهه کمتر از کسانی است که تا پایان این دوره تحصیل می کنند. وی همچنین در این جلسه به بررسی جایگاه علمی کشورمان و مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و جهان پرداخت.




تاریخ: سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
   
    اخبار  
     
تاریخ خبر :  26/08/92    13:4:59    
  برگزاري جلسه داخلي حوزه معاونت سواد آموزي در تاريخ 25/8/92 در دفتر معاونت سوادآموزي
 
 
جلسه داخلي حوزه معاونت سواد آموزي در تاريخ 25/8/92 در دفتر معاونت سوادآموزي اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار گردید.
 

جلسه داخلي حوزه معاونت سواد آموزي در تاريخ 25/8/92 در دفتر معاونت سوادآموزي اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار گردید.

در این جلسه پس از توضیحات  شاه حسینی ، سرپرست  معاونت سواد آموزی پیرامون دستورجلسه ، درخصوص موضوعات زیر بحث و تبادل نظر به عمل آمده و تصمیمات لازم اتخاذ گردید .

 1- پیشنهادات و نظرات همكاران در خصوص  نامه تخصیص سهمیه مشهد مقدس و ساری

2- نحوه انجام بازدید ها براساس جدول برنامه هما هنگ اداره کل

3-چگونگی لحاظ نمودن امتیازات سوادآموزی برای مدیران و معلمان در فرم آموز یک (سازماندهی معلمان

4-  مسائل جاری




تاریخ: دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
منوی اصلی
  مقاله ی «بررسي ميزان انطباق كتابهاي درسي دوره سوادآموزی» تاریخ درج مطلب :  23/07/92


  فایل ضمیمه



تاریخ: دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 


دكتر علي اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش از راه اندازي مركز ارزيابي حرفه اي معلمان در آينده نزديك خبر داد .

 به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، دكتر علي اصغر فاني  عصر روز گذشته در مصاحبه با راديو فرهنگ با اشاره به اين مطلب كه وزارت  آموزش وپرورش بزرگترين فصل مشترك حاكميت  و ملت است، گفت: به طور معمول در هر خانواده يك دانش آموز وجود دارد  و در صورت معلم بودن يكي  از والدين يا هردوي آنها سه فرد  دريك خانواده باآموزش وپرورش  در ارتباط مي باشند ، اين اهميت آموزش وپرورش از منظر اجتماعي است و از نظر منابع  انساني نيز اين مطلب در دنيا پذيرفته شده است كه راه توسعه  يافتگي  هر كشور از توسعه يافتگي در منابع انساني  مي گذرد.

وي ، كشوري را توسعه يافته تلقي كرد  كه در سرمايه انساني سرآمد است و سهم سرمايه انساني آن نسبت به مابقي سرمايه ها در آن كشور بالاتر است و ادامه داد : آموزش وپرورش ، زيرساخت سرمايه انساني هر كشور را تامين مي كند ، بنابراين از اين حيث نيز آموزش وپرورش داراي اهميت است .

وزير آموزش وپرورش از انتقال فرهنگ به نسل هاي آينده و تربيت دانش آموزان و شهرونداني كه تعصب لازم نسبت به كشور و دين خود را داشته باشند، به عنوان يكي از كاركردهاي آموزش وپرورش  نام برد و اظهار كرد : موارد بيان شده، حاكي از اهميت آموزش وپرورش  از نظر كيفي است ، از نظر كمي نيز آموزش وپرورش با دارا بودن بيش از 12 ميليون دانش آموز در يكصد و 5 هزار واحد آموزشي با بيش از يك ميليون معلم و كارمند ، بزرگترين دستگاه اجرايي كشور است .

وي با يادآوري اهميت آموزش وپرورش از ديدگاه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري ( مدظله العالي) متذكر شد : رئيس جمهورنيز اين اعتقاد را دارند كه راه تحول فرهنگي كشور از آموزش وپرورش مي گذرد .

دكتر فاني معلمان را ستون فقرات جامعه خواند و ادامه داد  : بحث مديريت آموزشگاهي يا مدير مدرسه در دولت يازدهم از جايگاه ويژه اي برخوردار است كه اميدواريم در راستاي آموزش مديران ، ارزشيابي از كار آنان و افزايش حيطه اختيارات آنان تلاش هاي لازم صورت گيرد .

* دفتر بهبود مديريت در وزارت آموزش وپرورش ايجاد شده است   

وزير آموزش وپرورش از راه اندازي دفتر  بهبود مديريت در اين وزارتخانه در دولت يازدهم خبر داد و افزود : نيروي انساني آموزش وپرورش از اركان اصلي اين وزارتخانه هستند كه بايد به لحاظ شايستگي ها و مهارت هاي  حرفه اي ارتقا داده شوند.

وي با اشاره  به ادامه تحصيل فرهنگيان به عنوان يكي از روش هاي ارتقاي نيروي انساني تصريح كرد : طرح رتبه بندي معلمان كه پيش از اين آماده شده بود ، قابليت اجرايي نداشت ، اما براساس سند تحول نظام آموزشي ،اين طرح آن طور كه شايسته فرهنگيان است ،  دنبال خواهد شد .

دكتر فاني با اعلام اين مطلب كه مركز ارزيابي حرفه اي معلمان راه اندازي خواهد شد ، گفت :  معلمان بايد در هر سال تحصيلي ،در مقاطعي خاص توسط مراكز استاندارد ارزيابي حرفه اي ، ارزشيابي شوند و متناسب با آن پرداخت هاي لازم براي آنان انجام شود ، اين طرحي است كه اميدوارم، بتوانيم آن را عملياتي كنيم .

وي دربخش ديگر سخنان خود با پرداختن به موضوع سرانه مدارس اظهار كرد : دولت يازدهم در اولين روزهاي شكل گيري، رقم قابل توجهي را به آموزش وپرورش اختصاص داد كه بين مدارس توزيع شد ،اما كافي نبود ، به همين منظور در صدد هستيم  در حد بضاعت خود به موازات كمك هاي دولت  ،كمك هايي تحت عنوان سرانه به مدارس داشته باشيم ،اما انتظار داريم مردم نيز در هزينه هاي مدرسه، همانگونه كه تاكنون مشاركت داشته اند ، مشاركت كنند تا كارها بهتر انجام شود.

* مدارس امسال قطعي آب و برق ندارند

وزير آموزش وپرورش با اشاره به اين مطلب كه قبوض آب ، برق و گاز در سرانه مدارس جاي مي گيرد ،گفت : علي رغم بدهكاري آموزش وپرورش به وزارت نيرو، با هماهنگي هاي انجام شده با اين وزارتخانه ،امسال آب و برق هيچ مدرسه اي به علت بدهكاري قطع نخواهد شد .

وي با پرداختن به موضوع ورزش در مدارس اظهار كرد : در سال هاي گذشته ، تعدادي معلم ورزش جذب آموزش وپرورش شدند كه به علت عدم كفايت اين تعداد ، معاونت تربيت بدني و سلامت اين وزارتخانه  در حال برنامه ريزي و ساماندهي نيروي متخصص ورزش در مدارس است .

دكتر فاني با اعلام اين مطلب كه كاري را در آموزش وپرورش انجام نمي دهم، مگر آنكه اعتبارات لازم آن تامين شده باشد ، گفت : اقداماتي كه در سال هاي گذشته تحت عنوان طرح سباح در مدارس انجام شد ،موجب بدهكاري آموزش وپرورش به بسياري از استخرها  شده است ، بنابراين تلاش مي كنيم قبل از ابلاغ هر فعاليتي براي اجرا ، ابتدا اعتبارات لازم آن را ابلاغ كنيم تا مديران مدارس و مجريان با مشكل مواجه نشوند.

وي با اشاره به هماهنگي هاي وزارت آموزش وپرورش با وزارت ورزش و جوانان از موافقت هاي كلي اخذ شده براي در اختيار گذاشتن سالن ها و امكانات ورزشي در نوبت صبح براي  دانش آموزان خبر داد .

دكتر فاني ورزش را يك درس جدي در مدارس توصيف و تصريح كرد : دانش آموزان بايد با انجام عمليات صحيح ورزشي نسبت به تنظيم قامت و فعاليت هاي بدني خود اقدامات اساسي انجام دهند.

* از تجربه معلمان بازنشسته در راهنمايي معلمان جديد الاستخدام استفاده خواهد شد

 دكتر علي اصغر فاني  با اعلام اين مطلب كه تابع قانون مديريت  خدمات كشوري هستيم و هر ضابطه اي براي بازنشستگان در چارچوب اين قانون را مي پذيريم ، گفت : پاداش پايان خدمت بازنشستگان به محض تامين اعتبار از سوي دولت با اولويت پرداخت خواهد شد.

وي بازنشستگان را سرمايه هاي آموزش وپرورش خواند و افزود: در نظر داريم در چارچوب يك طرح از وجود بازنشستگان  در اداره مدارس و نظارت بر آنها و راهنمايي معلمان جديد الاستخدام استفاده كنيم .

وزير آموزش وپرورش ادامه داد: امسال مدارس موظف شدند در مراسم بازگشايي از معلمان بازنشسته خود دعوت كنند تا بدين وسيله  قدر و منزلت آنان پاس داشته شود .

وي اعلام كرد : كانون بازنشستگان وزارت آموزش وپرورش نيز با امكانات و اختيارات كافي، اقدامات لازم در خصوص تكريم بازنشستگان را انجام خواهد داد.

*آموزش براي زيستن از سياست هاي جدي آموزش وپرورش است

وزير آموزش وپرورش ، با اشاره به اين مطلب كه هدف از آموزش چيست ؟ ، گفت : سال ها پيش در يونسكو آموختن براي دانستن معنا مي شد كه پس از مدتي دانستن جاي خود را با به كاربستن ، زيستن و در نهايت با ديگران زيستن عوض نمود، در كشور ايران نيز طرح كاد ايجاد شد و امروز شاخه فني وحرفه اي و كاردانش ، دانش آموزان را  با مهارت هاي لازم براي ورود به بازار كار آشنا مي سازد ، اما امروز مقرر شده است ،بحث مهارت هاي زندگي و كارآفريني بين دانش آموزان دوره متوسطه براي تقويت آموزش هاي فني وحرفه اي متناسب با تقاضاي اجتماعي انجام  شود كه اين موضوع از سياست هاي جدي آموزش وپرورش است ، البته در ادامه اين امر، آموزش هايي نيز به دانش آموزان براي زندگي در جامعه داده خواهد شد كه اين همان اصل « آموزش براي زيستن »  مي باشد.

وي ادامه داد : تاپايان دولت يازدهم ،يكصد هزار و 335 روز فرصت داريم و اميدواريم بتوانيم در اين فرصت كه بسيار سريع نيز مي گذرد به  تعبير حضرت علي (عليه السلام) « فرصت ها مانند ابر در گذرند» كارهاي اساسي انجام دهيم .

*ارتقاي سطح  مديريت آموزشگاهي ، مدرسه را به فضايي شاد بدل مي سازد

دكتر علي اصغر فاني با اشاره به اركان شش گانه آموزش وپرورش شامل؛ مديريت ، معلم ، محتواي آموزشي ، فضا و تجهيزات ، بودجه ومقررات آموزشي  گفت : از اين شش ركن ، معلم شخصيت و تاثير منحصر به فرد و ممتازي دارد و در راس اركان مذكور قرار مي گيرد.

وي ارتقاي انگيزه ومهارت هاي حرفه اي معلمان و به موازات آن رسيدگي به  پنج ركن ديگر را از عواملي دانست كه براي ايجاد فضايي شاد و دل انگيز در مدارس  لازم است و ادامه داد : درس معلم ار بود زمزمه محبتي / جمعه به مكتب آورد طفل گريز پاي را .

*در مصوبات آموزش وپرورش ،پنج شنبه ها تعطيل نيست

وزير آموزش وپرورش گفت : براي روزهاي پنج شنبه طبق مصوبات آموزش وپرورش بايد برنامه هاي شاد ، مفيد و جاذب در مدارس براي دانش آموزان تحت عنوان فوق برنامه در نظر گرفته شود .

وي از نگارش دو برنامه در زمينه فوق الذكر خبر داد وافزود: اين برنامه ها اختياري است و به صورت آزمايشي با هزينه اوليا و مشاركت آنها در مدارس اجرا خواهد شد .

وي از مجوز مدارس دولتي براي  پرداختن به فعاليت هاي  فوق برنامه خبر داد و يادآور شد : اين امر به شرطي امكان پذير است كه هزينه آن توسط اوليا پرداخت شود .  

دكتر فاني يادآور شد : براساس مصوبه شوراي عالي آموزش وپرورش، بايد 200 روز كامل آموزشي در مدارس داشته باشيم .

* فناوري هاي نوين آموزشي جايگزين معلم نمي شود

دكتر علي اصغر فاني با اعلام اين مطلب كه فناوري هاي نوين آموزشي جايگزين معلم نخواهد شد ، گفت : رابطه عاطفي بين معلم و دانش آموز و تاثيري كه روح و روان معلم بر تعليم ، تربيت و رفتار دانش آموز دارد با آموزش الكترونيك محقق نخواهد شد .

وي ادامه داد  : موضوع هوشمند سازي مدارس و جهت گيري هايي كه در اين راستا در سال هاي اخير صورت گرفته است ، هدفمند نبوده و موجب رفتار متفاوت  در مدارس مختلف شده است .

وزير آموزش وپرورش اضافه كرد : تلاش مي كنيم براساس وضعيت مدارس و آمادگي معلمان براي استفاده از فناوري هاي نوين ، تكنولوژي هاي نوين آموزشي را براي تكميل نقش  معلمان در مدارس به كارگيريم. 

* تقليل ساعت كاري كاركنان با سابقه خدمت  20 سال و بيشتر از  سال آينده انجام مي شود

وزير آموزش و پرورش از حل مشكل تقليل ساعت كاري كاركنان با سابقه خدمت بالاتر از 20 سال  در سال آينده خبر دادو گفت : امسال نمي توانيم در اين زمينه كار خاصي انجام دهيم ، اما در سال آينده اين مشكل برطرف خواهد شد .

وي با اشاره به تاكيد بر اداره كلاس هاي ابتدايي توسط يك معلم افزود : به واسطه حضور پنج روزه معلمان ابتدايي ،فوق العاده شغل آنان بايد افزايش يابد كه اين موضوع را اينجانب به عنوان نماينده دولت از طريق شوراي حقوق و دستمزد پيگيري خواهم كرد .

دكتر علي اصغر فاني در پايان خود را خدمتگزار دولت تدبير ، اعتدال و اميد خواند و گفت : آموزش وپرورش متعلق به مردم است و به لطف الهي و با همكاري ، مشاركت و راهنمايي هاي فرهنگيان ومردم به بهترين وجه اداره خواهد شد.





تاریخ: دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
 
 
09:551392/8/21 سه شنبه
 
رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشوردر گفتگويي خبري با روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش و خبرگزاري ايرنا در رشت:
برنامه ريشه كني بيسوادي در راستاي منويات رهبري تدوين شده است

رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر ريشه كني بيسوادي گفت: برنامه ريشه كني بيسوادي در ايران از جمله طرح هايي است كه در راستاي منويات معظم له تدوين شده است.

ˈعلي باقرزادهˈ عصر دوشنبه در سفر يك روزه به استان گيلان با بيان اين مطلب افزود: در اين برنامه كه با مشاركت تعدادي از اساتيد و افراد باتجربه تدوين و ماه گذشته رونمايي شد، تمام ظرفيت هاي سوادآموزي در كشور و استان ها براي اجراي آن پيش بيني شده است.

وي با تاكيد بر ضرورت همكاري همگان براي ريشه كني بيسوادي اظهار كرد: نهضت سوادآموزي براي ريشه كني بيسوادي به همكاري دستگاه هاي اجرايي مختلف نياز دارد بنابراين براي باسوادي همه افراد جامعه، به عزم ملي نياز است.

باقرزاده با بيان ضرورت توجه مديران دستگاه هاي اجرايي در زمينه برنامه هاي ريشه كني بيسوادي و همكاري با نهضت سوادآموزي گفت: مديران بايد اين حقيقت را دريابند كه افراد باسواد  منجربه افزايش بهره وري  مي شوند.

وي انسان باسواد را محور توسعه دانست و خاطرنشان كرد: بنابراين همه ما بايستي براي توسعه و كمك به كشور در ريشه كني بيسوادي مشاركت كنيم.

رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور به برنامه پنج ساله (از سال 92) براي ريشه كني بيسوادي اشاره و تصريح كرد: تامين منابع مالي با توجه به هزينه ها براي باسوادي افراد، شرط لازم براي تحقق اين برنامه است.

وي گفت: تحقق برنامه پنج ساله نهضت سوادآموزي براي ريشه كني بيسوادي به مشاركت افراد بيسواد براي شركت در كلاس هاي سوادآموزي ، آمادگي و همكاري دستگاه هاي مختلف بستگي دارد.

دوره آموزشي ضمن خدمت روساي آموزش و پرورش و سوادآموزي استان گيلان روز دوشنبه با حضور رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور در رشت برگزار شد.





تاریخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

مدرسان کلاسهای ضمن خدمت باید مجرب وتوانمند باشند

 

فانی با تاکید بر بهره گیری مدرسان باتجربه و توانمند در کلاسهای ضمن خدمت و بدنبال آن ارزشیابی از دوره‌های برگزار شده برای دستیابی به اهداف موردنظر گفت: با در نظر گرفتن این موارد اثربخشی دوره‌های ضمن خدمت تضمین خواهد شد و معلمان از این دوره‌ها استقبال خواهند کرد.

 

وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مربیان پیش دبستانی که بدون استخدام و طی مراحل و آموزش‌های لازم در مدارس مشغول به کار شده‌اند، افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این گروه باید تعیین وضعیت شوند و اینجانب نیز در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ام تا قبل از مهر 93 تکلیف این کار روشن خواهد شد، ضمن آن که یک هیات کارشناسی بر روی این مسئله کار می کنند. طبیعی است کسانی می‌توانند وارد شوند که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند و ما امیدواریم این گروه در آزمون‌هایی که برگزار خواهد شد، موفق باشند، گرچه سابقه به عنوان یک عامل مثبت در استخدام آنان موثر خواهد بود.

 

فانی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامع اسناد بالادستی گفت: آموزش وپرورش مکلف به اجرای این سند است و ساختار نظام آموزشی این سند به صورت 3-3-6 تعریف شده است، این سند بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شده و بومی است و می تواند آموزش وپرورش را در آینده از کیفیت خوبی برخوردار نماید البته هر سند قبل از اجرا باید مراحلی را طی کند که این مرحله همان عملیاتی کردن سند است که در گذشته بدون زیر ساخت ها و آماده سازی فضا، کتاب و معلم مبادرت به اجرای پایه ششم شد و شتاب زدگی در این امر مشکلاتی را ایجاد کرد.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای توقف این جریان وجود ندارد، یادآور شد: با انجام اصلاحاتی در این زمینه برای رفع نواقص کار دنبال خواهد شد.




تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
اخبار  
     

  قزوین - دومین جلسه توجیهی کاربران سامانه سوادآموزی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید. تاریخ خبر :  19/08/92
 
 
در اين جلسه شاه حسيني ، سرپرست حوزه معاونت سوادآموزي ، مطالبي را در خصوص اهمیت و دقت بیشتردر ثبت اطلاعات در سامانه سوادآموزي با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر معاونین و روسای ادارات سوادآموزی کشور بیان نمود
 

 

دومين جلسه توجيهي سامانه سوادآموزي با حضور كليه كاربران و كارشناسان حوزه سوادآموزي شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  برگزار گرديد . در اين جلسه شاه حسيني ، سرپرست حوزه معاونت سوادآموزي ضمن عرض خير مقدم ، مطالبي را در خصوص اهمیت و دقت بیشتردر ثبت اطلاعات در سامانه سوادآموزي با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر معاونین و روسای ادارات سوادآموزی کشور بیان نمود.  در ادامه حسامي ، مسئول سامانه سوادآموزي استان در ادامه مباحث جلسه اول به تشریح تغییرات در آخرین نگارش ابلاغی سامانه سوادآموزي پرداخت . در پايان نيز اشكالات و موانع موجود در سامانه سوادآموزي جمع بندي گرديد ، تا در اسرع وقت نسبت به رفع و پيگيري آن اقدام شود .

 



تاریخ: یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

  با حضور رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور دوره آموزشي فعاليت هاي سوادآموزي در زنجان برگزار شد. تاریخ خبر :  18/08/92

 

دوره آموزشي فعاليت هاي سوادآموزي، با حضور علي باقر زاده معاون وزير ورييس سازمان سوادآموزي با شركت روساي ادارات آموزش وپرورش نواحي ومناطق14گانه استان زنجان، شوراي معاونين اداره كل ومسئولين سوادآموزي شهرستان هاي استان در محل باشگاه فرهنگيان برگزاري شد




به گزارش روابط عمومي سازمان نهضت سواد آموزي به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش زنجان، علی باقر زاده رييس سازمان نهضت سوادآموزي كشور سواد در اين دوره آموزشي،يادگيري علم را از تاكيدات آموزه هاي ديني وهمه كتب آسماني عنوان نمود واظهار داشت: ظلم وستم وفقر وگرسنگي كه بشريت دائما گرفتار آن بوده است ، همه زاييده جهل وناداني بوده  وبه همين خاطر علم آموزي ويادگيري دانش جهت رهايي از اين گرفتاريها همواره مورد تاكيد مصلحان وپيامبران الهي بوده است.
وي با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله كشور گفت: كسب جايگاه اول اقتصادي، بدون رسيدن به جايگاه برتر علمي امكان پذير نيست واصولا تحول ، بدون ريشه كني بيسوادي اتفاق نمي افتد. از اين رو تاكيدات فراواني از جانب بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ورهبري معظم انقلاب نسبت به اين امر در كشور انجام پذيرفته است.
باقر زاده در ادامه به محورهاي نامه مقام معظم رهبري در خصوص ريشه كني بي سوادي ووظايف دستگاههاي مختلف در اين خصوص اشاره كرد وافزود: آموختن سواد به بي سوادان عزم ملي وهمكاري همه جانبه دستگاهها را مي طلبد.



تاریخ: شنبه 18 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
     
     
تاریخ خبر :  16/08/92    9:33:38    
  نهضت سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين
 
 
 

نهضت سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين

۸۵۷نفر در دوره هاي سواد آموزي استان قزوين شركت كردند .

 



۸۵۷نفر در دوره هاي سواد آموزي استان قزوين شركت كردند 

قزوين- سرپرست معاونت نهضت سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: از ابتداي سال جاري ۸۵۷ نفر در استان تحت پوشش دوره هاي سوادآموزي قرار گرفتند.  صادق شاه حسيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ۷۱۴ نفر از اين افراد تحت پوشش در دوره هاي سوادآموزي و ۱۴۳ نفر نيز در دوره هاي تحكيم سواد مي باشند.
وي با اشاره به اينكه ثبت نام در دوره هاي انتقال نيز تا پايان مهرماه امسال ادامه دارد اضافه كرد: در دوره هاي انتقال سوادآموزان با گذراندن ساعات آموزش و خواندن كتاب هاي درسي، مدرك تحصيلي ششم ابتدايي را دريافت مي كنند.
شاه حسيني ادامه داد: هدف از اجراي اين طرح ادامه تحصيل بي سوادان و كم سوادان در مقاطع بالا، كسب مهارت هاي خواندن و نوشتن و به صفر رساندن بيسوادي تا پايان برنامه پنجم توسعه مي باشد.
وي با اشاره به اينكه تمام آموزشياران نهضت سوادآموزي استان جذب آموزش ابتدايي شده اند ادامه داد: آموزش نيروهاي سوادآموز استان به سه روش از طريق معلمان بصورت اضافه كار، برون سپاري به تشكل ها و موسسات خدمات آموزشي مردم نهاد و دستگاه هاي داراي افراد بيسواد مانند كميته امداد و بهزيستي انجام مي شود.
شاه حسيني با بيان اينكه عمده اين آموزش ها از طريق برون سپاري انجام مي شود، افزود: از سال ۹۰ پس از تغيير ساختار اداري نهضت سوادآموزي ساختار آموزشي نيز تغيير كرد و سه مرحله آموزش بزرگسالان سوادآموز در قالب سوادآموزي، انتقال و دوره تحكيم ايجاد شد.
سرپرست معاونت نهضت سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين در ادامه نشر فرهنگ اسلامي، استفاده حداكثري از ظرفيت ها و افزايش كيفيت آموزشي را از مهمترين سياستهاي سازمان نهضت سوادآموزي در سال جاري برشمرد.




تاریخ: پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

فانی خبر داد
رخداد یک تحول تا 2 سال دیگر در آموزش وپرورش
 
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی به عنوان مهمترین اولویت این وزارتخانه از بروز یک رخداد تحولی طی دو سال آتی در آموزش وپرورش خبر داد.


به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، دکتر علی اصغر فانی در هشتصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سالن جلسات دفتر وزارتی با گرامی داشت 13 آبان و ذکر خاطره‌ای از توانمندی دانش آموزان دیروز گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی در سالهای 57 و 58 که اسناد توسط کارکنان آن منهدم وازبین رفته بود، این جانب که در منطقه 16 آموزش و پرورش به حرفه شریف معلمی در پایه‌های دوم و سوم متوسطه مشغول انجام وظیفه بودم از دانش آموزان دختر این پایه‌ها در مدارس جنوب تهران کمک گرفتم و آنها موفق شدند، اسناد معدوم شده را با چسباندن دقیق به یکدیگر به حالت اولیه که قابل بهره‌برداری باشد، بازگردانند.


وی با تاکید بر کاهش صدور و ارسال بخشنامه‌های غیر ضروری با تهیه مستندات بخشنامه در حین تهیه آن با محوریت؛ ضرورت ، مخاطب، هدف، بودجه و انتظار افزود: این مستند با جابجایی مسئولان ضرورت استمرار بخشنامه‌ها را روشن می‌کند. همچنین تهیه تقویم یا دستورالعمل اجرایی شامل مناسبتها و فعالیتهایی که در طول یکسال باید در مدارس اجرا شود و ارسال آن به مدارس در ابتدای فروردین هر سال راهکار دیگری است که ارسال بخشنامه‌های غیر ضروری و صرف بی‌رویه بیت المال را کاهش می‌دهد.


وزیر آموزش و پرورش بر چهار اولویت؛ ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت در تمامی جنبه‌ها، سرانه‌ای و عملیاتی کردن بودجه و تقویت مدیریت آموزشگاهی در آموزش وپرورش تاکید و تصریح کرد: تحول در منابع انسانی، لازمه تحول در یک سازمان است و این موضوع مهم در آموزش وپرورش و رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه شاید دو سال دیگر یا اندکی بیشتر به ثمر بنشیند.


وی توانمندی و اختیارات مدیران مدارس را وجه تمایز مدارس خوب از مدارس دیگر دانست و یادآور شد: باید بانک اطلاعاتی مدیران در آموزش وپرورش ایجاد شود و سپس با تمرکز برمواردی همچون گزینش، آموزش، ارزشیابی و پاداش یا تنبیه برنامه تقویت مدیریت آموزشگاهی دنبال شود.


فانی از فعالیت نزدیک به 100 مرکز تربیت معلم به عنوان زیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: با تعریف بسته‌های آموزشی برای معلمان برای ارتقای سطح مطالعه در آنها، برگزاری کلاسهای رفع اشکال، ارزیابی و صدور گواهینامه که این موارد از وظایف مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش است، زیر ساخت‌های نظام رتبه بندی معلمان براساس سند تحول بنیادین پی گرفته خواهد شد.


وی در پایان با ذکر یک تجربه آموزشی از کشور مالزی خاطر نشان کرد: باید با تشکیل 5 یا 6 قطب در کشور، سالانه به مدت یک هفته مدیران در یک مکان تحت آموزش قرار گیرند و به تبادل تجربیات آموزشی با یکدیگر بپردازند.




تاریخ: چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
زیر آموزش و پرورش خبر داد
تقویت مؤسسات آموزش از راه دور/تعیین تکلیف نیروهای شرکتی تا سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: در وضعیت فعلی باید مؤسسات آموزش از راه دور را تقویت کرد و اگر در آینده نیاز باشد، آنها را توسعه خواهیم داد.

خبرگزاری فارس: تقویت مؤسسات آموزش از راه دور/تعیین تکلیف نیروهای شرکتی تا سال آینده
 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی فعالیت مؤسسات آموزش از راه دور برای افراد بازمانده از تحصیل اظهار داشت: حدود یک ماه پیش جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات مؤسسات آموزش از راه دور برگزار شد و گروهی مأمور شده‌اند که فعالیت و مشکلات این مؤسسات را بررسی کنند تا مشکلات آنها حل شود

وی با تأکید بر اینکه انتخاب مدیران خوب و کارآمد می‌تواند مؤسسات آموزش از راه دور را تقویت کند و اختیارات را به آنها بازگرداند، افزود: در وضعیت فعلی باید مؤسسات آموزش از راه دور را تقویت کرد و اگر در آینده نیاز باشد، آنها را توسعه خواهیم داد.

فانی درباره استخدام نیروهای شرکتی با برگزاری آزمون نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس تا مهرماه سال 93 فرصت داریم این کار را انجام دهیم اما تا قبل از انقضای این مدت این کار را انجام داده و تکلیف این موضوع روشن خواهد شد.

 






تاریخ: چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
  باقرزاده در گردهمايي مشترك روساي گروه دوره اول متوسطه وگروه هاي تكنولوژي آموزشي آموزش وپرورش استانهای کشور تاریخ خبر :  14/08/92
 
 
حدود 757 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه والدین آنها بی سواد مطلق هستند


آقای باقرزاده در گردهمايي مشترك روساي گروه دوره اول متوسطه و گروه هاي تكنولوژي آموزشي ادارات كل آموزش وپرورش استان هاي كشور:

حدود 757 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه والدین آنها بی سواد مطلق هستند

 به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی علی باقر زاده در اولین روز گردهمايي مشترك روساي گروه دوره اول متوسطه و گروه هاي تكنولوژي آموزشي ادارات كل آموزش وپرورش استان هاي كشور که در 14 آبان ماه در باشگاه فرهنگیان تهران در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت فر رارسیدن محرم  ماه حزن و اندوه آل الله  گفت: عاشورا معلول بی معرفتی  و بی بصیرتی عوام و سوء استفاده  خواص است . همشیه جهل ،جور  و جوع  یعنی نادانی،ظلم وستم ، فقر و گرسنگی  معلول نادنی است .جهل منشاء همه گرفتاری هاست  . برای این موضوع در دین مبین اسلام ، در آموزه های اللهی، سیره اهل بیت و حرکت انقلاب اسلامی  خیلی وقت گذاشته شده است.حضرت امام راحل رحمه الله علیه در 7 دیماه 57 که هنوز دولت اسلامی به خوبی شکل نگرفته بود فرمان سواد آموزی را صادر کرد . که در آن  مردم ایران را در کوتاه مدت  دعوت به خواندن و نوشتن کرد  وی با تشریح ابعاد مختلف پیام حضرت امام(ره) سواد آموزی را از موضوعات اولویت دار جهانی دانست که هر سال آمار بی سوادان به صورت بین المللی منتشر و آمار بی سوادان کشورها هر سال رصد می شود باقرزاده خاطر نشان کرد: در کشورهایی که آمار باسوادی بالای 98 درصد دارند ولی فعالیت سواد آموزی آنها تعطیل نمی شود . 

 باقرزاده با ارایه تعاریفی از سواد از زبان یونسکو و بین المللی اظهار داشت: از نظر سازمان نهضت سواد آموزی : سواد یعنی مجموعه شایستگی ها، قابلیت ها و توانمند هایی که فرد را قادر می سازد و با استفاده از مهارت خواندن ، نوشتن و مصاحبه کردن با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند و نیازهای  خودش را برای زندگی مطلوت تامین نماید.

 وی با بیان آمار جمعیت با سواد کشور در گروهای مختلف سنی و تحصیلی و جایگاه و رتبه کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد که حدود یک میلیون 200 هزار نفر از دانش آموزان دارای والدین بی سواد هستند که از این تعداد حدود 757 هزار نفر در مقطع متوسطه هستند .

 معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تبیین پیامدهای بی سوادی در شئونات زندگی اجتماعی ، رویکردهای سواد آموزی را نسبت به وضعیت فعلی بویژه در تولید محتوا بیان کرد و گفت :   با توجه با سیاست ما از تک تالیفی به چند تالیفی، به زودی فراخوان جشنواره تولید محتوای ساده مفید برای سواد آموزان اعلام می شود .

وی در خاتمه انتظارات سواد آموزی را از جامعه فرهنگیان و شرکت کنندگان در گردهمایی ابراز داشت . 




تاریخ: چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

قرارداد آموزش و پرورش شهرستان آبيك با درمانگاه فرهنگيان ساوجبلاغ
   [ادامه ...]



تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

متن ضمیمه دعوتنامه سازمان ملل برای اجلاس یونسکو
همکاری جهانی برای کمک به بیسوادی    [ادامه ...]

 

 




تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

موج ادانستنی های جالب و مفید

مجموعه: آیا می دانید ؟

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

*بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

*جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

*موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

*درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

*۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

* قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

*۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

*۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

 

فسردگی را عوض کنید

 

 

      دانستنی های بامزه: 

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.


ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.


ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.


ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.


ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.


- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت


- آب دریا بهترین ماسك صورت است !


- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !


- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !


- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

-- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است.




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 پرسیدم از هلال که قدت چرا خم است

 

                                                                              گفتا خمیدن قدم از بار ماتم است

گفتم به چرخ بهر چه پوشیده ای کبود  

                                                                                    آهی کشید و گفت که ماه محرم است

 گفتم که ای سپهر بگو کاین عزای کیست     

                                                                                      گفتا عزای اشرف اولاد آدم است..

  ماه عزا و ماتم شاهی است کز غمش،   

                                                             غم ها تمام در دل و دل جمله در غم است

  این ماتم شهی است که شرح مصیبتش        

                                                                                      نی در توان کلک و نه در قوة فم است...

 چرخ سخا و اختر گردون نیرین

                                                                                              مهر سپهر حیدر و خیرالنسا، حسین  

 

 




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

این متن رو جدی بگیریم...

ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻋﺰﯾﺰﻡ:

ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﭘﯿﺮ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﯾﺎﻓﺘﯽ،

ﺍﮔﺮ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﮐﺜﯿﻒ ﮐﺮﺩﻡ

ﻭﯾﺎ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺑﭙﻮﺷﻢ

ﺍﮔﺮ ﺻﺤﺒﺖ ﻫﺎﯾﻢ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﻭ ﺧﺴﺘﻪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ

ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺩﺭﮐﻢ ﮐﻦ

ﯾﺎﺩﺕ ﺑﯿﺎﻭﺭ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻮﺩﯼ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﯿﺸﺪﻡ

ﺭﻭﺯﯼ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯾﺖ ﻋﻮﺽ ﮐﻨﻢ

ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﯾﺎ ﺧﻮﺍﺑﺎﻧﺪﻧﺖ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﯿﺸﺪﻡ

ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﻢ...

ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﻫﻢ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻡ ﺑﺮﻭﻡ ﻣﺮﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻭ

ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﻧﮑﻦ

ﻭﻗﺘﯽ ﺑﯽ ﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻬﺎ ﻭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯ

ﺳﻮﺍﻻﺗﯽ ﻣﯿﮑﻨﻢ،ﺑﺎ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﻨﮕﺮ

ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﯼ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﯾﺎ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺍﻡ

ﯾﺎﺭﯼ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ،ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺪﻩ ﻭ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻧﺸﻮ

ﻭﻗﺘﯽ ﭘﺎﻫﺎﯾﻢ ﺗﻮﺍﻥ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ،ﺩﺳﺘﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ

ﻣﻦ ﺑﺪﻩ...ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻗﺪﻣﻬﺎﯾﺖ ﺭﺍ

ﮐﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﺑﺮﻣﯿﺪﺍﺷﺘﯽ....

ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﻫﻢ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻢ ﻭ

ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻢ ﺑﻤﯿﺮﻡ،ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻧﺸﻮ..ﺭﻭﺯﯼ ﺧﻮﺩ

ﻣﯿﻔﻬﻤﯽ

ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭﺕ ﻭ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻢ،ﺧﺴﺘﻪ ﻭ

ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻧﺸﻮ

ﯾﺎﺭﯾﻢ ﮐﻦ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﯾﺎﺭﯾﺖ ﮐﺮﺩﻡ

ﮐﻤﮏ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻧﯿﺮﻭ ﻭ ﺷﮑﯿﺒﺎﯾﯽ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ

ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺮﺳﺎﻧﻢ

ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﻟﺒﻨﺪﻡ،ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ

 

 




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

درخشش دانش‌آموز آبيكي در جشنواره جوان خوارزمي

دانش‌آموز مخترع آبيكي توانست در جشنواره جوان خوارزمي خوش بدرخشد و رتبه برتر جشنواره جوان خوارزمي را از آن خود كند.

 

 

فارس خبر مي‌دهد
درخشش دانش‌آموز آبيكي در جشنواره جوان خوارزمي
دانش‌آموز مخترع آبيكي توانست در جشنواره جوان خوارزمي خوش بدرخشد و رتبه برتر جشنواره جوان خوارزمي را از آن خود كند.
 
به گزارش خبرگزاري فارس از آبيك، در راستاي تحقق بند چهارم اصل سوم قانون اساسي مبني بر «تقويت روح بررسي و ابتكار در تمام زمينه‌هاي علمي، فني، فرهنگي و اسلامي از طريق تأسيس مراكز تحقيق و تشويق محققان»، در سال 1359 سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران تأسيس شد.

اين سازمان در راستاي شناسايي، رشد و پرورش استعدادهاي نهفته و بالقوه پژوهشگران، مبتكران، مخترعان و انديشمندان اين مرز و بوم در سال 1366 جشنواره بين‌المللي خوارزمي را پايه ريزي كرد.

بر اساس بند ب، ماده 2 اساس نامه سازمان مذكور، هر سال مخترعان، مبتكران و پژوهشگران كشور در اين جشنواره شناسايي شده و در مراسمي با حضور رئيس‌جمهور تقدير مي‌شوند.

* اهداف جشنواره جوان خوارزمي (بخش آموزش و پرورش)

توسعه و بالا بردن فرهنگ مطالعه و پژوهش در جامعه و ارتقاي سطح كمي و كيفي فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي در كشور، كاربردي كردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگي و نيازهاي جامعه، ارزش بخشيدن به دستاوردهاي علمي و فني جوانان، شناسايي، رشد و پرورش استعدادها و خلاقيت‌هاي نوآوران جوان و پشتيباني و حمايت علمي و مادي از مبتكران و پژوهشگران جوان از اهداف جشنواره جوان خوارزمي است.

آماده‌سازي نسل جوان براي ورود به ميدان رقابت‌هاي علمي و فني، هدايت استعدادها و خلاقيت‌ها در جهت رفع نيازهاي مراكز علمي و صنعتي، آشنايي دانش‌آموزان با پژوهش و تحقيق و شيوه‌هاي كشف و حل مسايل علمي و فني، انجام دادن كارهاي علمي، فني و پژوهشي به شيوه گروهي با حفظ رقابت سالم و سازنده و توليد دانش و بومي كردن علم از ديگر اهداف جشنواره جوان خوارزمي است.

دانش‌آموزان شهرستان آبيك براي شركت در جشنواره خوارزمي نخست بايد از مرحله استاني عبور كنند تا طرح‌هايشان به جشنواره جوان خوارزمي راه يابد.

امسال هشت طرح از دانش‌آموزان شهرستان آبيك به استان قزوين ارسال شد كه از اين تعداد، پنج طرح مقام نخست استان قزوين را به خود اختصاص داد.

لازم به توضيح است كه از هشت طرح ارسال شده به جشنواره جوان خوارزمي كشور، پنج طرح از دانش‌آموزان شهرستان آبيك بود كه از اين تعداد، سه طرح متعلق به يكي از دانش‌آموزان به نام حميد فيروزبهر افضل بود.

ايرج حميدي مسئول پژوهش‌سراي دانش‌آموزي رازي شهرستان آبيك به خبرنگار فارس در اين شهرستان مي‌گويد: دانش‌آموز حميد فيروزبهر افضل در سال سوم متوسطه و در رشته رياضي فيزيك مشغول به تحصيل است.

وي مي‌افزايد: ربات توپي، مسافت‌سنج و روبواسپير سه طرحي است كه از اين دانش‌آموز به جشنواره خوارزمي راه يافته بود.

لازم به ذكر است كه طرح «روبواسپير» از سوي حميد فيروزبهر افضل دانش‌آموز مخترع آبيكي در جشنواره خوارزمي جوان به عنوان طرح برگزيده انتخاب شد و اين دانش‌آموز توانست رتبه برتر كشوري را كسب كند.

ربات روبواسپير چه كابردي دارد؟

حميدي مسئول پژوهش‌سراي دانش‌آموزي رازي شهرستان آبيك اذعان مي‌كند: اين ربات در امور امدادي و نظامي مي‌تواند نقش مهمي ايفا كند.

وي ادامه مي‌دهد: اين ربات با حركات خاص مي‌تواند در پستي‌ها و بلندي‌هاي زمين، سراشيبي‌ها و روي آب و زير آب و در مناطق نظامي كابرد داشته باشد كه از طريق كنترل از راه دور اين امر صورت مي‌گيرد.

اين مسئول بيان مي‌كند: يك طرح در خصوص ساختمان ضد زلزله از سوي دانش‌آموز آبيكي به نام سيدجمال موسوي به همراه يكي از همكلاسي‌هايش در استان قزوين مقام كسب كرد ولي نتوانست به جشنواره خوارزمي راه يابد.

همچنين يك طرح از سوي سميرا رومينا دانش‌آموز آبيكي در خصوص پرگار ديجيتال الكترونيك ارائه شده در استان قزوين مقام كسب كرد كه به جشنواره جوان خوارزمي راه نيافت ولي در جشنواره مخترعان بسيجي كشور رتبه دوم كشوري را از آن خود كرد.

مسئول پژوهش‌سراي دانش‌آموزي رازي شهرستان آبيك با بيان اينكه شهرستان آبيك سه سال متوالي است كه در جشنواره خوارزمي خوش مي‌درخشد و به مقام‌هاي خوبي دست يافته است، مي‌گويد: حمايت‌هاي مادي و معنوي مسئولان، تلاش فوق‌العاده دانش‌آموزان و فراهم كردن بسترهاي لازم براي بهينه‌سازي و بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه دانش‌آموزان از سوي مسئولان آموزش و پرورش سبب شده آبيك در جشنواره خوارزمي حرفي براي گفتن داشته باشد.

سرانه فعاليت‌هاي پژوهشي و اختراعات افزايش يابد

حميدي افزايش سرانه فعاليت‌هاي پژوهشي و اختراعات را ضروري مي‌داند و مي‌افزايد: گرچه در پژوهش‌سرا امكانات و تجهيزات مناسبي داريم ولي سرانه محدود است و پاسخگوي نيازهاي اين مركز نيست.

وي اضافه مي‌كند: اگر سرانه پژوهش‌سرا افزايش يابد، يقينا با شناسايي دانش‌آموزان با استعداد شاهد اختراعات بسياري از سوي بيشتر دانش‌آموزان شهرستان آبيك خواهيم بود.

اين مسئول خاطرنشان مي‌كند: با توجه به جايگاه ويژه پژوهش‌سراي دانش‌آموزي رازي شهرستان آبيك در استان قزوين، لازم است مسئولان استاني و شهرستاني از حمايت بيشتر خود از اين مركز دريغ نورزند.

80 دانش‌آموز آبيكي عضو پژوهش‌سراي رازي هستند

مدير آموزش و پرورش شهرستان آبيك با ذكر اينكه تاكنون 80 دانش‌آموز آبيكي علاقمند به اختراع و ابتكار و نخبه از طريق مدارس جذب فعاليت‌هاي پژوهش‌سراي دانش‌آموزي شهرستان آبيك شده‌اند و عضو اين پژوهش‌سرا هستند، تصريح كرد: اين پژوهش‌سرا داراي مركز مشاوره، آزمايشگاه فيزيك، شيمي، كارگاه رباتيك و ساير تجهيزات و امكانات ديگر است.

نوروزي افزود: خوشبختانه با مساعدت و همكاري نيروهاي خبره و متخصص در پژوهش‌سرا، طي چند سال‌هاي اخير فعاليت‌ها و اختراعات خوبي از دانش‌آموزان شهرستان آبيك به منصه ظهور رسيده است.

اين مسئول تصريح كرد: با توجه به وجود ظرفيت و استعدادهاي قوي در دانش‌آموزان شهرستان آبيك و جذب دانش‌آموزان، نوع فعاليت‌ها و خروجي مطلوب، پژوهش‌سراي رازي دانش‌آموزي اين شهرستان از جايگاه خوبي در استان قزوين برخوردار است.

مدير آموزش و پرورش شهرستان آبيك اضافه كرد: با توجه به شرايط مطلوب و بسترهاي لازم فراهم شده براي دانش‌آموزان نخبه در پژوهش‌سرا اين مركز مي‌تواند به مركز علمي و پژوهشي تبديل شده و در توسعه و ايجاد رقابت‌هاي علمي متنوع در سطح شهرستان آبيك نقش بسزايي ايفا كند.

اميد است با توجه به استعدادها و توانمندي‌هاي علمي موجود در دانش‌آموزان شهرستان آبيك، مسئولان شهرستان آبيك حمايت‌هاي مادي و معنوي خود را افزايش داده تا شاهد درخشش دانش‌آموزان بيشتري در جشنواره جوان خوارزمي در سال‌هاي آينده باشيم.




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

  پیام معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مناسبت یوم الله 13 آبان تاریخ اطلاعیه :  12/08/92
 
 
13 آبان روز حقانیت انقلاب اسلامی است ، روز عزت و سربلندی ملت ایران ، روز بصیرت و آگاهی و روز آشکار شدن چهره پلید استکبار جهانی علی الخصوص امریکای جنایتکار است ...


 پیام معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مناسبت  یوم الله 13  آبان

 

13آبان روز خداست

 

13 آبان روز خداست، روز تجلی اراده الهی و ترجمان( و مکروو مکر الله و الله خیر الماکرین ) است .

13 آبان روز حقانیت انقلاب اسلامی است ، روز عزت و سربلندی ملت ایران ، روز بصیرت و آگاهی و روز آشکار شدن چهره پلید استکبار جهانی علی الخصوص امریکای جنایتکار است.

در تاریخ انقلاب اسلامی 13 آبان روز بزرگ ، عزت آفرین ، بصیرت بخش و جریان ساز است که با بصیرت دانشجویان و دانش آموزان آگاه و انقلابی پیرو خط امام شکل گرفت و با حضور پر شور و شعور همه جوانان استمرار یافت و به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نهادینه شدن شعار مرگ بر امریکا در دکترین استقامت ملت عظیم الشان ایران اسلامی ، جایگاه برجسته و ممتازی یافت.

13 آبان فقط یک حادثه تاریخی نیست ، بلکه بخشی از پیکره و جریان زنده انقلاب است که همواره روح پیوند قلبی با معمار بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) ، میثاق و پیمان با شهیدان ، پشتیبانی از ولایت فقیه ، وفاداری به آرمانهای انقلاب اسلامی و مبارزه با شیطان بزرگ را بر کالبد جامعه می دمد.

فردا همه خواهند آمد ، دانشجویان ، دانش آموزان ، معلمان ، اساتید ، جوانان و همه همه خواهند آمد تا پیمان ناگسستنی خود را با ولایت به نمایش بگذارند.

کارکنان خدوم نهاد انقلابی نهضت سواد آموزی که به عنوان یک جریان اصیل فرهنگی آموزشی بیش از سه دهه برای حفظ و انتقال میراث سترگ مقاومت و استقامت جوانان و دانش آموزان به دیگران ، جهاد کرده است ، همدوش با سایر اقشار جامعه در صحنه بوده و فریاد مرگ بر امریکا را با صدای بلند و همراه با همه ملت بزرگ ایران سر خواهند داد .  




تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
13:281392/8/11 شنبه
 
 
دكتر علي اصغر فاني ، وزير آموزش وپرورش در جلسه با اعضاي سازمان بسيج
دانش آموزي و بسيج فرهنگيان تاكيد كرد :
   تشكيل كميته هاي هماهنگي ، همدلي و هم افزايي در   
آينده اي نزديك / تهديد ها بايد  به فرصت تبديل شود

دكتر علي اصغر فاني ، وزير آموزش وپرورش با اعلام تشكيل كميته هاي هماهنگي ، همدلي و
هم افزايي در آينده اي نزديك بر تبديل تهديد ها به فرصت ها تاكيد كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، دكتر علي اصغر فاني پيش از ظهر امروز در جلسه با  اعضاي سازمان بسيج دانش آموزي و بسيج  فرهنگيان در سالن جلسات دفتر وزارتي با طلب دعاي خير گفت : انشاءا... بتوانيم با انجام صحيح مسئوليتي كه برعهده گرفته ايم ،  رضايت الهي را كسب كنيم .

وي تعليم وتربيت  را بخش بسيار پيچيده اي خواند وافزود : دكارت، فيلسوف معروف معتقد است، سياست و تعليم وتربيت در دنيا از امور ديگر دشوارتر مي باشد  .

وزير آموزش وپرورش ادامه داد: بسيج دانش آموزان و فرهنگيان ، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان ،معاونت پرورشي و ديگر بخش هاي دروني و بيروني آموزش وپرورش در صورت مديريت صحيح مي توانند فرصت محسوب شوند ودر خدمت تعليم وتربيت در آيند، در غير اين صورت تهديد خواهند بود .

وي ،مديرخوب رامديري دانست كه تهديدها را به فرصت تبديل كند و با مثالي در اين زمينه ادامه داد : حضرت امام خميني (ره) در زمان تسخير لانه جاسوسي و قطع ارتباط يك طرفه دولت آمريكا فرمود ؛ اگر آمريكا يك  خدمت به ملت ايران كرده باشد ، آن خدمت در  همين قطع رابطه است .

دكتر فاني به اعضاي سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان توصيه كرد : در تشكيل كميته هاي هماهنگي ، همدلي و هم افزايي در آينده نزديك كمك كنند.

وي بر محوريت تعليم وتربيت دانش آموزان در فعاليت هاي آتي تاكيد و تصريح كرد : بايد در دوران مسئوليت خود  تلاش كنيم دوره اي  را بسازيم كه از آن به عنوان دوره  شاخص ، معيار و راهنمايي براي آينده  ياد شود ، اين كار عملي خواهد شد به شرط آن كه هدف يعني تربيت دانش آموزان را فراموش نكنيم و به دنبال مطرح شدن نام خود نباشيم .

در پايان دكتر فاني با اشاره به اردوهاي راهيان نور اضافه كرد : انشا ءا... در آينده اي نزديك در اين اردو ها حضور خواهم يافت ، زيرا اعتقاد دارم اين فضا موجب رشد انسان خواهد شد .

 

شايان ذكر است؛ هفته بسيج دانش آموزي با آغاز سالروز شهادت شهيد حسين فهميده آغاز مي شود و تا يوم ا... 13 آبان با شعار حماسه سازان امروز ، آينده سازان فردا ادامه مي يابد .   





تاریخ: شنبه 11 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
  آذربایجان شرقی -كمبود منابع مالي و آموزشيار مشكل اصلي سواد آموزي تاریخ خبر :  11/08/92
 
 
معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي كمبود منابع مالي و آموزشيار را دليل اصلي جذب كم بي سوادان در سال 92 اعلام كرد.



به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي به نقل ازخبرگزاري پانا، جمال پيري درجشنواره تجليل از دستگاه هاي برتر مشاركت كننده در امر سواد آموزي استان ،نبود آموزشيار و محدود بودن منابع مالي را علت اصلي تعداد كم جذب بي سوادان در سال 92 اعلام كرد و گفت: دستمزد باسواد كردن هر بي سواد در دوره سوادآموزي، انتقال و تحكيم به ترتيب500 هزار،720 هزار و 60 هزار تومان است.

وي در ادامه با بيان اين كه استان ما در تعداد افراد بي سواد رتبه 16 را دارد گفت: طبق آمار سرشماري سال90 تعداد افراد بي سواد در استان تقريبا 183 هزارنفر است كه امسال 3000نفر جذب شده اند و اين آمار نگران كننده است.

پيري گفت: با توجه به اينكه متولي سواد آموزي نهضت سواد آموزي است ولي اين دستگاه به تنهايي اين توانايي را ندارد كه در مدت دو سال باقي مانده از برنامه پنج ساله تمام بي سوادان را باسواد كند بنابراين در اكثر شهرستانها بسيج سازندگي و كميته امداد امام خميني(ره)دستگاه هاي برتر در امر جذب سوادآموزان هستند.

معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "تاكيد و سفارش من به نهاد نهضت سواد آموزي و ساير دستگاهها اين است كه تا پايان برنامه 5ساله بايد بي سوادي را به صفر برسانيم و كاملا ريشه كن كنيم" گفت: در ابتدا شاخص هايي براي ارزيابي دستگاهها نداشتيم ولي در نهايت اين شاخص هاي ارزيابي را تهيه كرديم.

پيري در دامه اهداف جلسه را انعكاس عملكرد هاي دستگاههاي مشاركت كننده در امر سواد آموزي و ايجاد انگيزه و همچنين ايجاد زمينه براي توانمند كردن دستگاهها و استفاده از تجربيات هم و تجليل و تقدير از فعالان سواد آموزي برشمرد.




تاریخ: شنبه 11 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

  علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی در گفت و گوی با خبر گزاری پانا : تاریخ خبر :  08/08/92

 

 
هدف اصلی ما ریشه کنی بی سوادی در کشور است و بر اساس برنامه استفاده از ظرفیتهای تمام دستگاههای اجرایی و مردم است
 

هدف اصلی ما ریشه کنی بی سوادی  در کشور است و بر اساس برنامه استفاده از ظرفیتهای تمام دستگاههای اجرایی و مردم  است

 به گزارش روابط عمومي سازمان  علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی  در پایان جلسه مبادله توافق نامه با کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کشور که در بعدازظهر روز چهارشنبه 8 مهر در سالن اجتماعات سازمان نهضت سواد آموزی  انجام شد در گفت و گوی با خبر گزاری پانا  گفت : هدف اصلی ما ریشه کنی بی سوادی  در کشور است و بر اساس برنامه استفاده از ظرفیتهای تمام دستگاههای اجرایی و مردم  است . سواد آموزی با رویکرد  معلم محور و مدرسه محور است . یعنی نزدیکترین فرد با سواد و واجد شرایط می تواند در این زمینه با سواد آموزی همکاری کند .ماهم مقررات و روشها را با رویکرد اصلاح می کنیم . مجموعه بازنشستگان حداقل دارای 30 سال تجربه در امر آموزش و مدیریت هستند  و شناخت درستی از محیط  زندگی  ، روشها و آموزش  و سطوح مدیریتی  دارند . ما در چند موضوع از ظرفیت بازنشستگان استفاده خواهیم کرد : برنامه ریزی ، اتاق فکر ، پیدا کردن راه حل ها ، کشف اشتباهات و نارسائیهای گذشته ، تدریس به آموزش دهندگان ، تالیف محتوا و ارزشیابی  و نظارت  و ترویج فرهنگ سواد آموزی با توجه به  رابطه سواد با خانواده ، فرهنگی و اجتماعي .  وي  افق همکاری با  کانون  را بسیار روشن دانست.

 وی در پاسخ به اینکه توافقنامه با سازمان دانش آموزی  در چه مرحله ای  است ؟ گفت :  توافقنامه به امضای طرفین رسیده است  و قابل اجراست . دانش آموزان ظرفیت بسیار مهمی هستند که دارای نشاط و انگیزه اند  ما معتقدیم فعالی سواد آموزی  دانش آموز  محدود به خانواده و محارمش باشد و در این زمینه تجربه خوبی داریم که یک دانش آموز کرجی 17 نفر از اطرفیانش را باسواد کرده است . ولی لازم است  این مهم نیز سازماندهی شود و بیش ارز اینکه  سواد آموزی کشور از آن بهری بیرد  خود دانش آموز بهره می برد. چون دانش آموز در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرد ، احساس مفید  و مؤثر بودن    اعتماد به نفس که سرمایه مهمی است  آمادگی برای مشارکت در کار های فرهنگی و اجتماعی  از آثار مثبت این همکاری برای  دانش آموز است .

 معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به سئوال  آممار بی سوادادن کشور  اظهار داشت : مبنای آمار بی سوادی کشور سرشماری سال 1390 است در این سرشماری  در گروه سنی 49-10 ساله  تعداد 3456000 نفر خود را بی سواد معرفی کرده اند  که از این تعداد  500 هزار آموزش دیده اند و حدود 400 هزار نفر جز اتباع خارجی هستند ، بخشی از آنان با سواد ند ولی تلقی آنها از سواد خود را بی سواد معرفی کرده اند و بخشی نیز دارای معلولیتهای چند گانه هستند و بخشی هم واقعا بی سواد هستند . ما در حال بررسی دقیق اطلاعات هستیم  و در حال حاضر حدود 2 میلیون 400 هزار نفر بی سواد هستند . خدوات سواد آموزی برای افراد کم سواد و آنهایی که تا پایان دوره ابتدایی سواد دارند  در قالب دوره تحکیم  ادامه دارد.




تاریخ: پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

  معاون سواد آموزي استان ايلام خبر داد :كسب رتبه اول كشوري در جذب سوادآموزي تاریخ خبر :  08/08/92
بهروز حيدري معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش ايلام گفت: در جذب سوادآموزان، استان ايلام در سال 92 رتبه اول كشوري را كسب كرده است.





بهروز حيدري معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش ايلام گفت: در جذب سوادآموزان، استان ايلام در سال 92 رتبه اول كشوري را كسب كرده است.
به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش استان ايلام بهروز حيدري معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام از كسب رتبه اول كشوري  توسط استان ايلام  در جذب سوادآموزي خبر داد وي گفت :  استان ايلام در سال ۱۳۹۲ با ثبت نام تعداد ۱۶۳۱نفر در دوره سواد آموزي معادل ۱۸/۲۷ درصد حجم ابلاغي و تعداد ۱۲۴۲ نفر در دوره انتقال معادل ۶۲/۷۷ درصد حجم ابلاغي و تعداد ۱۸۱۷ نفر در دوره تحكيم سواد معادل ۲۴/۶۶ در صد و مجموعا تعداد ۴۶۹۰نفر معادل ۲۴/۴۴ درصد كل حجم ابلاغي به استان ،رتبه اول جذب سواد آموزان را در كشوركسب نموده است .ايشان با تقدير از مجموعه همكاران در استان اين موفقيت را حاصل تلاش خالصانه و بي وقفه عزيزان در راستاي تحقق منويات  مقام معظم رهبري مبني بر ريشه كني بي سواد ي در كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه دانست .



تاریخ: پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
   
     
     

  انعقاد توافق نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کشور تاریخ خبر :  08/08/92
 
 

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در این جلسه از فرهنگیان

باز نشسته به عنوان فرهیختگان پیشکسوتی یاد کرد که می توانند در تمامی زمینه های علمی ، آموزشی

، فرهنگی و پژوهشی با سازمان نهضت سواد آموزی همکاری کنند

 

انعقاد توافق نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی و کانون بازنشستگان  آموزش و پرورش کشور

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی معاونین و مدیران این سازمان و مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره کانون بازنشستگان  آموزش و پرورش  و در راستای فرامین مقام معظم رهبری و مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی  مبنی بر همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی در اجرای برنامه های سواد آموزی ، بین سازمان نهضت سواد آموزی و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش  توافق نامه  همکاری منعقد شد .

علی باقرزاده  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت  سواد آموزی  در این جلسه از فرهنگیان باز نشسته به عنوان فرهیختگان پیشکسوتی یاد کرد که می توانند  در تمامی زمینه های علمی ، آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی با سازمان نهضت سواد آموزی همکاری کنند . وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند منجر به رخدادهای خوبی در سواد آموزی شود . احمد صافی مدیر عامل کانون بازنشستگان  آموزش و پرورش نیز در این مراسم با برشمردن ظرفیت های عظیم بالغ بر 700 هزار فرهنگی بازنسشته در این زمینه قول هر گونه همکاری داد .

  بر اساس این تفاهم نامه که به امضای طرفین رسیده است  بر همکاری آموزشی – فرهنگی بازنشستگان با نهضت سواد آموزی ، بهره برداری از تجربه و ظرفیت بازنشستگان  در برنامه های سواد آموزی ، تشکیل اتاق فکر  به منظور بهره مندی  از ظرفیت های فکری پیشکسوتان و تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک تشکیل شده است .

 بر اساس توافق نامه مذکور تعهدات هر دو  دستگاه به شرح ذیل است :

همکاری‌های مشترک

1-    تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان و صاحبنظران کانون و نهضت برای توسعه سوادآموزی

2-    تشكيل كارگروه تخصصی مشترك به منظور تمهيد شرايط همكاري اجرای برنامه آموزشي و فرهنگي در استانها

3-    نقد و بررسی کتاب های درسی

4-    تولید کتاب های دوره تحکیم سواد، فیلم، تیزر و نرم افزارهای آموزشی

5-     برگزاری جلسات، همايش‌ها و دوره‌های آموزشی و توجیهی حسب نیاز ویژه آموزش دهندگان وعوامل اجرايي

6-     نظارت بر فرآیند حسن اجرای برنامه

7-    تهیه و ارائه گزارش اجرایی برنامه

- تعهدات سازمان نهضت ‌سوادآموزی

1-    تعيين و اعلام شرایط آموزش‌دهندگان، جهت معرفی افراد واجد شرايط توسط کانون استان

2-    توجیه آموزش‌دهندگان واجد شرایط معرفی شده از سوي کانون در خصوص اهميت سوادآموزي و شیوه‌ تدریس

3-    ارائه آمار بی‌سوادان کشور به تفکیک گروه سنی طبق آخرین سرشماری کشور

4-    بررسی و اعلام وضعیت سواد معرفیشدگان توسط کانون، از طریق سامانه سوادآموزی و سایر ابزارهای کنترلی

5-    ارزشیابی تحصیلی پایان دوره با شیوه‌ها و دستورالعمل‌های سوادآموزی و صدور کارنامه برای قبول‌شدگان

6-  تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش بی‌سوادان در قالب سرانه به ازای قبولي در دوره سوادآموزی و شرکت کنندگان دردوره تحکیم سواد به صورت سالانه در توافقنامه استانها

7-  بکارگیری بازنشستگان فرهنگی برای خدمات مشاوره‌ای، تدریس، عضویت درکمیته‌ها، کمیسیون‌ها و شوراها  برابر ماده 95 قانون خدمات کشوری 

8-    معرفی بازنشستگان برجسته نهضت سوادآموزی به کانون برای تقویت همکاری‌ها

-تعهدات کانون بازنشستگان

1-    همکاری در شناسایی و جذب بی‌سوادان

2-    تلاش در جهت گسترش فرهنگ سوادآموزی در کشور

3-    معرفی آموزش‌دهندگان واجد شرایط جهت گذراندن دوره‌هاي توجيهي و شیوه تدریس با اولویت داوطلبان همکاری

4-    ایجاد زمینه به کارگیری فرهنگیان بازنشسته جهت مشارکت در آموزش بی‌سوادان و کمسوادان و اطلاع‌رسانی در این خصوص

5-    ابلاغ به رابطین خود در سراسر كشور در خصوص بیان اهمیت سوادآموزی و لزوم همکاری در اجرای برنامه .




تاریخ: پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

تاریخ خبر :  07/08/92    8:38:10  

 

  هم اندیشی مسئولين سوادآموزي شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل

آموزش و پرورش استان قزوین

 
 
 

هم اندیشی مسئولين سوادآموزي شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در تاريخ 5/8/92 برگزار گرديد .

در وقت صبح این هم اندیشی ، ابتدا مسئولین سوادآموزی مناطق نظرات ، پیشنهادات ، مشکلات و اقدامات به عمل آمده در حوزه مربوطه را بیان نمودند . سپس اقدامات صورت گرفته  پیرامون دو میثاق و مباحث مربوط به جلسه قبلی که در تاریخ 21و22 شهریور در هتل پاپیون فرهنگیان قزوین در شمال برگزار شده ُ بحث و تبادل نظر به عمل آمد .

در وقت بعداز ظهر، ابتدا شاه حسيني ، سرپرست سوادآموزي استان ، ضمن تشریح مطالب مربوط به دستور جلسه را از طريق POWER POHNT در سه بخش آموزشي ، امتحانات و دستورالعمل هاي مالي ،گفت : ما برای ایجاد مشارکت در برنامه های سوادآموزی بایستی از همه فرصت ها استفاده نموده و از برخورد نامناسب بعضی مسئولین ناامید نشویم و برای همراهی آن ها در تحقق باسوادی استان از هر طریق ممکن بهره گیری نماییم. در ادامه پس از طرح مسائل حوزه نظارت و ارزشیابی تحصیلی توسط آقای مرادی ، هر يك از اعضاء حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند .



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 وزیر محترم اموزش وپرورش جناب اقای فانی    جناب اقای فانی وزیر محترم   اموزش  وپرورش کشور

عشق به خمینی عشق به همه خوبیهاست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریاست محترم نهضت سواد اموزی جناب اقای باقرزاده 

  

 اقای باقر زاده ریاست محترم نهضت سواد اموزی کشور                                       

 

 




تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی :تجربه تلخی از دشمنان برای عقب نگه داشتن مردم از دستیابی به سواد داریم تاریخ خبر :  07/08/92

 

 

اکنون نیز با دستور رهبری معظم انقلاب برنامه ای تدوین شده است که بی سوادی را تا 5 سال آینده در گروه سنی زیر 50 سال به صفر برسد

 


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس  سازمان نهضت سواد آموزی :

تجربه تلخی از دشمنان برای عقب نگه داشتن  مردم از دستیابی  به سواد داریم

 علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس  سازمان نهضت سواد آموزی  با تشریح مبانی ، فلسفه ، استراتژی ، برنامه   و اهداف  سازمان سواد آموزی کشور در جمع  اعضای مرکز اسلامی  اندیشمندان  و نخبگان  مصر  اظهار داشت : ما در کشورمان  تجربه تلخی  از دشمنان برای عقب نگه داشتن مردم ایران از دستیابی به سواد داریم . وی ادامه داد : دست دشمن از آستین پادشاهان نالایق کشورقبل از  انفلاب اسلامی بیرون آمد.معاون وزیر آموزش و پرورش  گفت: ما نقش انگلیس و امریکا را در طراحی این توطئه های شوم برجسته می بینیم . رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد : الحمد الله با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  گام های بلندی  برای رفع جبران کاستی های گذشته در این زمینه برداشته شد که اکنون نیز با دستور رهبری معظم انقلاب برنامه ای تدوین شده است که ما بی سوادی را تا 5 سال آینده  در گروه سنی زیر 50 سال به صفر برسانیم .

 

 




تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
اخبار  
     

 

  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در دیدار با هیأت مصری: تاریخ خبر :  07/08/92
 

 

موفقیت های سوادآموزی کشور مرهون توجه و نگاه عمیق معمار کبیر انقلاب است




رئیس سازمان نهضت سوادآموزی  کشور در دیدار با هیأت مصری:

موفقیت های سوادآموزی کشور مرهون توجه و نگاه عمیق معمار کبیر انقلاب است

 معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جلسه ای که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات این سازمان با رئیس و اعضای تشکل مرکز اسلامی اندیشمندان و نخبگان مصر تشکیل شد ، ضمن خوشامد گویی و ابراز امیدواری برای پیدا کردن راه حل هایی قابل اجرا برای رفع مشکل بی سوادی آن کشور ، انتخاب سوادآموزی به عنوان محور همکاری های این مجموعه با دانشجویان جهان اسلام را نشان از هوشمندی اعضای این تشکل دانست .

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آزاد سازی اسراء جنگ بدر در قبال سوادآموزی در صدر اسلام اظهار داشت  : بحث سوادآموزی ریشه در مباحث دینی ما دارد که حضرت امام خمینی (ره ) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با الهام از آموزه های دینی فرمان ریشه کنی بیسوادی و بپا خواستن تمامی بيسوادان برای یادگیری و تمام افراد با سواد را برای یاد دادن را صادر نمود تا به تعبیر آن بزرگوار ایران اسلامی به مدرسه ای بزرگ تبدیل شود. وی گفت تمامی موفقیت های این سازمان در طول بیش از 34 سال از فعالیت خود نیز مرهون همین نگاه ژرف و عمیق حضرت امام (ره) است ، که البته این فرمان بعدها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی برای مبارزه با بیسوادی باتصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شد.

معاون وزیر خاطرنشان ساخت که فرمان تاریخی حضرت امام در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بود که در کوتاه مدت مردم باید مهارت خواندن و نوشتن را آموزش ببینند در بخش میان مدت ، کشور به استقلال فرهنگی برسد و در بلند مدت تمامی جامعه به جامعه یادگیرنده تبديل شود و يادگيري مادام العمر اتفاق بیافتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات این سازمان در طول مدت فعالیت به کاهش درصد بی سوادی کشور از 50% قبل از انقلاب به کمتر از 15% در تمامی گروه های سنی و زیر 7 % برای گروه سنی زیر 50 سال

-         بهبود در صد با سوادی به حدود 94% در زیر 50 سال

-         کاهش اختلاف درصد با سوادی مناطق شهری و روستایی به 8%

-         کاهش اختلاف در صد با سوادی زنان ومردان به 5/3%

-         ارایه تنوع در فعالیت ها و خدمات سواد آموزی

-         گسترش عدالت آموزشی بین زنان و مردان جامعه و .. اشاره کرد.

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی



تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
09:461392/8/7 سه شنبه
 

 
 
طي بخشنامه اي از سوي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش :
 
 
 
 
 
 عناوين فعاليت ها و اقدامات پيشنهادي يوم ا... 13 آبان ابلاغ شد   

طي بخشنامه اي از سوي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش ، عناوين فعاليت ها و اقدامات پيشنهادي يوم ا... 13 آبان ابلاغ شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، در اين بخشنامه با امضاي حسين هژبري ضمن گراميداشت و تبريك يوم ا...13 آبان كه به عنوان نماد نفي سلطه  و تاكيد بر استقلال كشور و روزي فراموش نشدني در  تاريخ انقلا ب اسلامي  و در روز شمار انقلاب نه يك روز بلكه يك انقلاب  توصيف شده است ، آمده است : شايسته است مديران محترم مناطق و مدارس استان ، با عنايت به سال « حماسه  سياسي  و حماسه اقتصادي » ، در روزهاي منتهي  به 13 آبان  برنامه هاي متنوعي براي گراميداشت  اين مناسبت ها  كه  در برگيرنده  خلاقيت  و نوآوري  دانش آموزان  و همكاران  معزز فرهنگي است را با مقتضيات بومي و به تناسب نام گذاري  ايام تدوين و اجرا نمايند و گزارش مصور اقدامات  را حداكثر تا تاريخ  25/8/1392 در قالب لوح فشرده  به ادارات كل فرهنگي  و هنري اين معاونت  ارسال كنند.

براساس اين گزارش، در اين  بخشنامه به عناوين فعاليت ها و اقدامات  پيشنهادي  به شرح زير اشاره شده است :

- تشكيل ستاد بزرگداشت يوم ا... 13 آبان و مقام دانش آموز در استان ، منطقه  و مدرسه با عضويت نمايندگان  تشكل هاي دانش آموزي .

- مدرسه آرايي و فضاسازي  متناسب با سليقه  و ذائقه  دانش آموزان در سطح شهر و مدارس.

- صدور بيانيه مشترك تشكل ها و انعكاس رسانه اي آن .

- برگزاري گفتمان هاي بصيرت افزايي با موضوع« تحليل ريشه ها و پيامدهاي وقايع  13 آبان و نقش آن در سير پيروزي انقلاب اسلامي  و نيز راهبرد عزت مندانه دولت  تدبير و اميد در موضوع هسته اي » ، باحضور شخصيت هاي متعهد و مقبول ، ترجيحا از ميان فرهنگيان .

- حضور دانش آموزان در مراسم غبارروبي و نثار شاخه هاي گل در مزار شهداي دانش آموز.

- اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري  .

- مشاركت  دانش آموزان  در اجراي برنامه هاي روز راهپيمايي از قبيل اجرا ، شعار ، قرائت بيانيه و...

- استفاده از تصاوير شهداي دانش آموز  منطقه و شهداي دانش آموز  كشورهاي مسلمان در راهپيمايي.

- دعوت از اولياي شهداي دانش آموز و خانواده هاي ايثارگران ،جانبازان و آزادگان  سرفراز براي بازگويي زندگي و خاطرات  ماندگار.

- برپايي ايستگاه هاي صلواتي و نمايشگاهي  در مسير راهپيمايي.

- حضور نظام مند و منظم اعضاي تشكل هاي دانش آموزي ( درصورت  امكان با لباس فرم مرتبط) در راهپيمايي.

- برگزاري مسابقات  فرهنگي ( به سوي حماسه ) ، ورزشي  و تكريم و تقدير از دانش آموزان  و برترين  هاي اخلاقي  ، قرآني ، علمي و حجاب در مدارس .

- اجراي طرح  فعاليت هاي قابل واگذاري به دانش آموزان در مدارس با فرارسيدن روز دانش آموز و اطلاع رساني و انعكاس آن .

- فراهم نمودن زمينه لازم  براي تقدير معلمان و اوليا از دانش آموزان در اين ايام .

- اجراي گروه هاي نمايش و سرود هاي  همگاني قوي و برتر مناطق توسط دانش آموزان در مكان هاي عمومي.

- برگزاري صبحگاه  مشترك اعضاي تشكل هاي دانش آموزي .

- حضور دسته جمعي دانش آموزان در مراسم عبادي سياسي نمازجمعه و در صورت امكان سخنراني  يكي از دانش آموزان  توانمند  و برتر پيش از خطبه ها  با  موضوع استكبار ستيزي.

- برگزاري سلسله مسابقات ( دانش آموز طراز جمهوري اسلامي ايران ) .

- برگزاري مسابقه پيامكي ، روزنامه ديواري  با عنوان سرمشق حماسه .

- حضور دانش آموزان در مراكز صداوسيماي استان ها و شركت در گفتگوهاي مربوط.

- برگزاري كلاس هاي آموزشي  ارتقاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان .

- فعال نمودن ايستگاه مشاوره  و پاسخگويي به سئوالات  و مشكلات دانش آموزان.

- برگزاري مسابقه نقاشي  همگاني با موضوع دانش آموز  و قانون مداري ، دانش آموز و نهضت حسيني.





تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
   
     

  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور :جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی به دانش بومی دست یافته است. تاریخ خبر :  07/08/92
 
 
علی باقر زاده معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور : در جمهوری اسلامی خدمات سواد آموزی برای جامعه هدف متناسب با سن ، جنس ، فرهنگ بومی و دیگر اقتضائات اجتماعی است

 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور :

علی باقر زاده معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور روز گذشته در جلسه ای که به منظور انتقال تجربیات سواد آموزی ایران با هیأت مصری تشکیل شده بود گفت : در جمهوری اسلامی خدمات سواد آموزی برای جامعه هدف متناسب با سن ، جنس ، فرهنگ بومی و دیگر اقتضائات اجتماعی است و می توان گفت که ایران اسلامی در مقوله سواد آموزی به دانش بومی دست یافته است . وی اذعان داشت :  ما در منطقه جزء کشورهای مرجع در سواد آموزی هستیم و تقریبا در تمام نشست هایی که در مبحث سواد آموزی در منطقه تشکیل می شود جمهوری اسلامی نیز شرکت می کند و تجربیات خود را در این زمینه به دیگر کشورهای منطقه انتقال می دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : با همه محدودیت هایی که برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند ، الحمدلله توانسته ایم د رمبارزه با   سواد آموزی نیز 5  نشان بین المللی را از آن خود کنیم . وی از بستر سازی جهت تهیه شناسنامه سواد برای افراد ایرانی ، تهیه بانک اطلاعات اسمی ، استقرار و توسعه سامانه سواد آموزی و بومی سازی تجارب دیگر کشورها را از موفقیت های دیگر این سازمان دانست . رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور سپس اظهار داشت : کشور جمهوری اسلامی ایران به عدالت آموزشی و رفع تبعیض بین زنان و مردان در آموزش ، یادگیری و کسب هنر و مهارت های اجتماعی توجه ویژه ای دارد به طوری که بیشتر فعالیت های این سازمان پس از انقلاب اسلامی ، معطوف به آموزش زنان و روستائیان بوده و بخشی از جوایز بین المللی ما نیز بخاطر نو آوری در این زمینه است. علی باقر زاده گفت : ما تجربه زیادی در تالیف کتب درسی  و تولید محتوای آموزشی داریم و هر سال متناسب با نیاز و علایق مخاطبین و گروههای سنی متفاوت ، کتاب های جدید تولید می کنیم .




تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
اخبار  
     

 

  رئیس مرکز اسلامی اندیشمندان و نخبگان بیداری مصردر جلسه هم اندیشی با سازمان نهضت سواد آموزی: تاریخ خبر :  07/08/92
 
 
با الگو برداری از نهضت سوادآموزی ایران ، جهل و تمامی شعبات آن را از بین می بریم.

 


رئیس مرکز اسلامی اندیشمندان و نخبگان بیداری مصر:

با الگو برداری از نهضت سوادآموزی ایران ، جهل و تمامی شعبات آن را از بین می بریم.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی،دکتر محمد سید اسماعیل رئیس مرکز اسلامی اندیشمندان ونخبگان از برای بیداری مصر در دیدار با رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی ایرانیان و ابراز خرسندی از این دیدارگفت : از اینکه اکنون در یک قلعه از قلعه های مبارزه با بیسوادی هستیم بسیار خوشحالیم. وی با بر شمردن اشتراکات ایرانیان و مصری ها گفت :ایران ومصر باداشتن 5 وجه اشتراک (خدا، اسلام ، قرآن ، پیامبر ودشمن مشترک) همیشه باهمدیگر دارای تعامل و ارتباط بوده اندو ما اکنون در زمینه مبارزه با بیسوادی با هرآنچه جهل و خودکامگی است مبارزه می کنیم. محمداسماعیل خاطرنشان ساخت که مصر و ایران دو قدرت حقیقی اند و هر کشوری که بین این دو است جزیره ای بیش نیست.

رئیس مرکز اسلامی اندیشمندان و نخبگان بیداری مصر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و استراتژی تشکل غیر دولتی خود گفت: هدف اساسی این تشکل بالا بردن آگاهی های عمومی و مبارزه با جهل است که متأسفانه امروزه دشمنان ما خواهان گسترش جهل و تمامی شعبات آن در کشورهای اسلامی هستند. وی ادامه داد: البته ما جهل را فقط در عدم توانایی در خواندن نوشتن نمی دانیم بلکه جهل ، خود كامگي ،نژاد پرستی ، غارت ، چپاول و تجاوز به حقوق دیگران است. وی اظهار داشت که : ما در نظام آموزشی مصر با مشکل اساسی مواجه هستیم و اگر چه به ظاهر هیأتی تحت نظارت هیأت وزیران برای آموزش همگانی ومبارزه با بیسوادی مکلف هستند اما با توجه به عدم موفقیت هیأت مذکور در این امر مهم ، ما به عنوان یک مرکز غیر دولتی که مرکب از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی است احساس وظیفه کردیم تا در راستای اهداف تشکل و با در نظر گرفتن قوانین موجود در مصر این کار را آغاز کنیم و البته که کسب تجربه از کشور برادر ، دوست و مسلمان ایران، بهترین کار برای این آغاز بود.




تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
پيام دكتر علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش به مناسبت روز ملي خانواده

دكتر علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش به مناسبت 25ذي الحجه برابر با نهم آبان ماه 92 روز ملي خانواده ، پيامي صادر كرد.

 به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، در اين پيام آمده است :

بسم الله الرحمن الرحيم

 

بيست و پنجم ذي الحجه روز نزول سوره  مباركه  انسان « روز ملي  خانواده» ناميده شده است

خانواده  كوچكترين و در عين حال مهمترين و اصلي ترين نهاد اجتماعي است كه در رشد وشكوفايي  استعداد و توانمندي هاي فرد در طول تاريخ  ايفاي نقش نموده است ، در اين راستا خانواده ايراني با اصالت  تاريخي و ديني خود،  به خوبي دريافته است براي تربيت فرزنداني عدالت جو، مهرورز، مسئوليت  پذير ، متفكر و نقد پذير در تراز  جمهوري اسلامي ايران بايد در محيطي آكنده از مهر وعطوفت  و احترام متقابل،  فضايي مناسب براي گفتگو  و نقد سازنده  فراهم ساخته  و به كودكان ونوجوانان  فرصت ابراز  وجود داده شود تا ازاين رهگذر روح لطيف آنان صيقل يافته و شخصيت آنان مراحل رشد و كمال را طي نمايد و ظرفيت تحمل  انديشه ديگران در آنان ارتقاء يابد .

رسالت  خطير آموزش و پرورش تربيت انسان هايي خلاق ، فكور و پاي بند  به ارزش هاي الهي است كه با برنامه ريزي منسجم و نظام مند، بسيج  منابع انساني و كليه امكانات متناظر با اهداف ترسيم شده در سند تحول در جهت دستيابي به مراتبي از حيات طيبه  تلاش مي كنند  و در اين راه  همدلي، همنوايي  و هم افزايي خانواده ها  نقش موثر و مفيد خواهد داشت.

امروز كه به لطف الهي  و درسايه  حماسه آفريني هاي ملت غيور ايران در 24 خرداد ماه 92، استقرار دولت اعتدال،  تدبير و اميد محقق گشته است،   در راستاي تحقق رهنمودهاي رياست محترم جمهوري،  مشاركت  اثر بخش  همه نهادهاي اجتماعي و به ويژه  نهاد مقدس خانواده در همراهي و تعامل با آموزش  وپرورش  به ويژه  در ابعاد سياست  گذاري ،برنامه ريزي ، پشتيباني  و نظارت  و كاهش تصدي  گري غير ضرور دولت در بعد اجرا و تقويت روحيه  جمعي مورد انتظار است

اينجانب ضمن گرامي داشت اين ايام خجسته  و مبارك، اميدوارم در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به سال حماسه  سياسي، حماسه اقتصادي  مزين گشته است  بتوانيم با تاسي به ارزش هاي ناب اسلامي  درجهت تحكيم بنيان هاي خانواده و بهره گيري از مشاركت آنان در ارتقاء  و بهبود كيفي  تعليم و تربيت  كودكان و نوجوانان  اين مرز و بوم  گام هاي موثري برداريم




تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

   
    اخبار  
     

  خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صادر شد:پيام حق شناسي وتشكر دكتر علي اصغر فاني وزير آموزش وپرورش تاریخ خبر :  06/08/92
 
 
در پي ابراز حسن اعتماد ، راي قاطع و پرشمار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، دكتر علي اصغر فاني وزير آموزش وپرورش پيام تقدير و تشكري خطاب به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و مردم شهيد پرور ايران سرفراز صادر كرد .

 


به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، در اين پيام آمده است :

                                        بسم الله الرحمن الرحيم

در آستانه  توفيقي مجدد براي خدمتگزاري  بيشتر و موثرتر  به ملت شريف  و شهيد پرور ايران اسلامي ، خداوند بزرگ  را شاكرم  و از اعطاي  اين مسئوليت  سنگين به معلمي كه به عشق تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم  زندگي خود را وقف  خدمت به آينده سازان ايران اسلامي كرده است ، خالق  منان ،مهربان و قادر را سپاس گزارم .

اينك كه در سايه  اعتماد مسئوليت  آفرين  نمايندگان  شريف ملت ، توفيق لبيكي  ديگر به پيام  جاويدان  معمار بزرگ  انقلاب  اسلامي ، خميني كبير(ره) براي خدمت بي منت  و صادقانه به ملت عزيز ايران اسلامي ، به من  عطا شده است ، براي روح  پرفتوح  آن بزرگمرد  شجاع  و تحول آفرين علو درجات را در بهشت برين  آرزومندم  و اميد دارم  كه در پناه  عنايات  و راهنمايي هاي مشفقانه و حكيمانه رهبر معظم انقلاب  ، حضرت آيه الله العظمي  خامنه اي ( مدظله العالي) بتوانم پاسخگوي اين اعتماد  غرور آفرين  بوده  و سعادت  و توفيق  حفظ  اين نشان  افتخار  آفرين  اهدايي از سوي ملت  شهيد پرور  را داشته باشم.

ياد و نام شهيدان  رجايي و باهنر  و همه عزيزان  شهيد و شاهد در دوران  پرافتخار  انقلاب  اسلامي ، خصوصا   معلمان و دانش آموزان  شهيد را گرامي مي دارم و اميدوارم بتوانم رهروي صادق  براي ادامه  راه آن شهيدان با ياري ملت بزرگ  ايران اسلامي باشم.

نقش بي بديل  نمايندگان شريف مجلس شوراي اسلامي  در همراهي ، همدلي و همگامي با دولت تدبير  واميد  در ماه هاي آغازين دولت يازدهم ، نشان از درايت ، مسئوليت شناسي  و تعهد آنان به شرافت نشان  بزرگ  نمايندگي  ملت قهرمان  ايران دارد . همچنين از حسن اعتماد ،همدلي ، راهنمايي و بزرگ منشي  هيات محترم دولت وشخص رياست  محترم  جمهوري اسلامي ايران، جناب آقاي  دكتر حسن روحاني ، به عنوان سكانداركشتي  قوه مجريه كه با  معرفي اينجانب به عنوان وزير بزرگترين و اثر گذار ترين وزارتخانه دولت زمينه اي مناسب  براي  عرضه خدماتي بيشتر را فراهم آورده اند سپاسگزارم.

جامعه بزرگ  فرهنگيان ، معلمان عزيز ، معاونان ، مديران، مشاوران  و همراهانم در وزارت آموزش وپرورش  سهمي بزرگ  در اعطاي اين نشان  افتخار و خدمت دارند  كه بر خود فرض مي دانم، در عمل و در صحنه خدمت  و تلاش  صادقانه، بي وقفه  پاسخگوي  محبت هاي بيدريغ آنان باشم.

به عنوان خدمت گزاري كه كسوت معلمي را بالاترين  افتخار و توفيق  خدمت  در اين فضاي  معنوي  را ارزشمند ترين هديه الهي   مي داند، بر خود فرض مي دانم  كه امانتدار شايسته  و صادقي براي حفظ اين گوهر ارزشمند  باشم و اميدوارم كه خداوند  بزرگ و خالق منان نيز مرا ياري نمايد و لحظه اي مرا به خود وانگذارد تا بتوانم پاسخگوي مطالبات  برحق و هويت آفرين معلمان  و فرهنگيان  عزيز باشم.  انشاءالله .

  علي اصغر فاني

 




تاریخ: دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

«علی‌اصغر فانی» شصت و پنجمین وزیر آموزش و پرورش ایران شدعلی‌اصغر فانی، شصت و پنجمین وزیر آموزش و پرورش از سال 1300، و دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی ایران شد.

 

        به گزارش فارس، پس از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت امروز علی‌اصغر فانی به عنوان دوازدهمین وزیر آموزشو پرورش ایران انتخاب شد.

به گفته خودش تدریس، را از سال 1349 و از سن 15 سالگی در کلاس‌های شبانه آغاز کرد و در سال 1359 به استخدام آموزش و پرورش در آمد.

فانی متولد 1333 در تهران، متأهل و دارای دو فرزند است؛ وی دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان دکتر هشترودی  تهران دریافت کرد و موفق به کسب مدرک لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و هم اکنون دارای دکترای مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

 در کارنامه اش:وی معاونت آموزشی منطقه 16 تهران، ریاست آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، مدیرکلی آموزش و پرورش استان کردستان، معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی بنیاد شهید انقلاب  اسلامی، معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سال 1384، رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت و کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس مشاهده می‌شود.

از جمله تألیفات وی می‌توان به «توصیه به مدیران مدارس کشور)، «توصیه به رؤسای آموزش و پرورش»، «فراتجربه»، «ظرفیت خط مشی گذاری» و حدود 30 مقاله علمی، پژوهشی منتشر شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی اشاره کرد.

 

 جناب اقای فانی وزیر محترم اموزش وپرورش:

   اینجانب  : نیز  به نمایندگی از طرف اموزشیاران  نهضت سواد اموزی استان قزوین

وهمکاران فرهنگی استان  قزوین   این موفقیت بزرگ را به  حضرتعالی وجامعه فرهنگی  کشورمان

تبریک وتهنیت عرض مینماییم. امیدوارم زیر سایه حضرت باریتعالی موفق وموید باشید.

 




تاریخ: یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 اخبار  
     

تاریخ خبر :  04/08/92    13:1:52    
  دومین جلسه توجیهی کاربران سامانه سوادآموزی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در تاریخ 1/8/92 برگزار گردید.
 
 
 

دومین جلسه توجیهی کاربران سامانه سوادآموزی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در تاریخ 1/8/92 برگزار گردید.

طبق دعوتنامه قبلي دومين جلسه توجيهي سامانه سوادآموزي با حضور كليه كاربران و كارشناسان حوزه سوادآموزي شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در تاریخ 1/8/92 از ساعت 9 صبح الي 30/13 برگزار گرديد . در اين جلسه شاه حسيني ، سرپرست حوزه معاونت سوادآموزي ضمن عرض خير مقدم ، مطالبي را در خصوص اهمیت و دقت بیشتردر ثبت اطلاعات در سامانه سوادآموزي با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر معاونین و روسای ادارات سوادآموزی کشور بیان نمود.  در ادامه حسامي ، مسئول سامانه سوادآموزي استان در ادامه مباحث جلسه اول به تشریح تغییرات در آخرین نگارش ابلاغی سامانه سوادآموزي پرداخت . در پايان نيز اشكالات و موانع موجود در سامانه سوادآموزي جمع بندي گرديد ، تا در اسرع وقت نسبت به رفع و پيگيري آن اقدام شود .




تاریخ: یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

با رأي موافق نمايندگان :

فاني به جمع وزيران دولت روحاني پيوست/ آموزش و پرورش در نيمه پاييز صاحب وزير شد

 

        

 

    

 

 

 


نمايندگان در نشست علني امروز با انتخاب علي‌اصغر فاني به‌عنوان وزير آموزش و پرورش موافقت كردند.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش به نقل از خبرگزاري خانه ملت، نمايندگان در نشست علني امروز (يكشنبه 5 آبان‌ماه) مجلس شوراي اسلامي بعد از استماع صحبت‌هاي موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش و سخنان علي‌اصغر فاني با انتخاب اين وزير پيشنهادي با  185رأي موافق،  53 رأي مخالف و 24 رأي ممتنع موافقت كردند.

ايرانپور نماينده مردم مباركه و طلا نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به‌عنوان مخالفان وزير پيشنهادي و عزيزي فارساني نماينده مردم اردل، سلطاني نماينده مردم بروجن، اسدالهي نماينده مردم تربت‌جام و باقري بناب نماينده مردم بناب به‌عنوان موافق وزير پيشنهادي صحبت كردند.

علي‌اصغر فاني وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نيز متولد 1333 داراي دكتراي مديريت دولتي بوده و هم‌اكنون عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس است.

فاني، مديركلي چندين دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر و اكرمي و همچنين مديريت مناطق و مديركلي آموزش و پرورش را در كارنامه خود دارد. وي در دولت نهم و قبل از روي كار آمدن محمود فرشيدي، 70 روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

فاني معاون آموزش و پرورش در دولت خاتمي نيز بوده است.





تاریخ: یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
 
 
                                
                                                                                                                 
                                                                                               
1

                        

 




 



تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 
17:171392/8/1 چهارشنبه                                    نماينده مجلس شوراي اسلامي :
وزيرمعرفي شده آموزش و پرورش را متحول مي كند

 

نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به شناختي كه از وزير معرفي شده به مجلس شوراي اسلامي براي پست آموزش و پرورش دارم معتقدم تحول اساسي در اين حوزه ايجاد مي كند.

 به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش پرورش  به نقل از ايرنا ، حميدرضا مشهدي عباسي اظهار كرد:

 

علي اصغر فاني طرح هاي بسيار خوبي براي ارتقا آموزش و پرورش دارد كه به طور حتم موفق خواهد بود.

 

وي گفت: پيگير آن هستيم با كمك ساير نمايندگان مجلس، وزير پيشنهادي با راي بالا سكان آموزش و پرورش را به د

ست گيرد.

مشهدي عباسي افزود: آموزش و پرورش از وزارتخانه هاي بسيار مهم است و وزير آن بايد مانند وزير اقتصاد با راي بالايي از مجلس راي اعتماد بگيرد.

گفتني است ، رييس جمهوري روز شنبه در نامه اي «رضا فرجي دانا»، «سيد رضا صالحي اميري» و «علي اصغر فاني» را به ترتيب به عنوان وزيران پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش براي گرفتن راي اعتماد به مجلس معرفي كرد.

جلسه بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي دولت يكشنبه آينده برگزار مي شود.





تاریخ: شنبه 4 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

      بیسوادی در ایران امتیاز محسوب می‌شود !   

 
                                 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید ساز و کاری ایجاد کنیم تا سواد آموزان بر اساس بهبود عملکرد سواد کسب کنند.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جشنواره تقدیر از دستگاه های مشارکت کننده در امر سوادآموزی خراسان شمالی با اظهار اینکه در کشورهای دیگر اگر کسی اظهار بی سوادی کند نبود سواد برای فرد مشکل و مسائلی را به همراه دارد افزود: این درحالیست که در ایران روال کارها برای شخص بی سواد آسان می شود که این خود یک نوع امتیاز برای فرد بی سواد است.

وی ادامه داد:تلقی بی سوادی به عنوان یک امتیاز خود مشکل و عوارضی را در راستای سواد آموزی به دنبال دارد.

باقرزاده گفت:بی سواد در دنیا با سه ویژگی آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان شناخته می شود و به همین دلیل باید به امر سوادآموزی توجه کرده و برای حل آن برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد:بر طبق آمار، عمده تصادفات منجر به فوت یا تصادفات سنگین از سوی کسانی است که سواد اولیه را ندارند و این امر به علت این است که مقررات یا التزام مقررات راهنمایی و رانندگی را نمی دانند.

باقرزاده افزود: ریشه بیشتر مشکلات فرهنگی از بی سوادی ناشی می‌شود.

 
 






تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

عید سعید غدیر خم

.

.

( من کنت مولا فهذا علی مولا )

حلول عید ولایت و امامت را که به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت همگان

با عرشیان و فرشیان است ، محضر شما  و همه ی شیعیان

تبریک و تهنیت عرض می نمایم

.

.

گفت پیـغمبر به یــارای سخــن /  پیک رب العالمین آمد به من

گفت حیدر را خدا این تحـفه داد /  بر همه خلق جهان فضلش نهاد

گشت داخــل از یقین زوج بتول / در ولایــت با خداونــد و رسول

.

....

من یک مسلمانم ولى را مى‏شناسم

مولا على مولا على را مى‏شناسم

مهر على را تا ابد در سینه دارم

در سینه از مهر على گنجینه دارم . . .

عید غدیر خم مبارک باد

.




تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 32622
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">