......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و بزرگداشت مقام مــادر گرامی باد




 




تاریخ: یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

مازندران - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در نکا خبر داد:

 

 

تاریخ خبر :  30/01/93
از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند / معاون وزیر وهیات همراه ازاجرای ساخت مدرسه در منطقه مهرگان ، یکی از کلاس های دوره انتقال و فراگیر معلول این شهرستان بازدید و ا مورد تفقد قرارداد.

 

 

 

 

 

 


اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال 93 می باشد



 

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، دکتر باقرزاده معاون محترم وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشورو هیات همراه ضمن ورود به شهرستان نکا در نشست مشترک بامدیر ،معاونین و جمعی از کارشناسان آموزش وپرورش نکا شرکت نمودند.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان این که 3 میلیون و 456 هزار نفر از افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند، گفت: این گروه سنی در هدف برنامه سواددار کردن سازمان آموزش و پرورش قرار دارند.

 

باقرزاده تصریح کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت همه جانبه ی آموزش و پرورش در به صفر رساندن بی سوادی در سال 93، همچنین با توجه به درصد بالای بی سوادی در بین اولیای دانش آموزان و با استفاده از ظرفیت و توانمندی واحد های آموزشی در سراسر کشور، برنامه ریزی و اجرای آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در اولویت قرار می گیرد .

 

وی با بیان اینکه به تدریج در حال سواددار کردن افراد بی‌سواد جامعه هستیم، گفت: از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند.

 

معاون وزیر آموزش وپرورش بیان داشت: به صفر رساندن بی سوادی در بین اولیای دانش آموزان تا پایان سال 93 از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیران مدارس ، استفاده از ظرفیت و امکانات مدارس ، بهره گیری مطلوب از نقش دانش آموزان در شناسایی و جذب و آموزش اولیا ، تقویت نظارت و بهبود کیفیت آموزشی و شتاب بخشی بر اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی از اهداف این طرح نظارتی و تشکیل کار گروه های استانی و شهرستانی و مدارس می باشد.

 

باقرزاده اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال 93 دانست و تصریح کرد: این طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده و در مدارس سطح کشور و با همکاری مدیران و معلمان مدارس اجرایی می‌شود.

 

وی از استخراج آمار تفکیکی اولیای بی‌سواد در هر مدرسه و شهرستان خبر داد و بیان داشت: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد افراد بی‌سواد آموزش‌ناپذیر شناسایی می‌شوند.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان این که افراد بی‌سواد متناسب با شرایط زندگی و اشتغال خود در آموزش قرار می‌گیرند، ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال 93 بی‌سواد قابل آموزش در سطح کشور نداشته باشیم.

 

در ادامه معاون وزیر وهیات همراه ازاجرای ساخت مدرسه در منطقه مهرگان ، یکی از کلاس های  دوره انتقال  و فراگیر معلول این شهرستان بازدید و ا مورد تفقد قرارداد.

 

 




تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
  معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی کشور در قائمشهر خبر داد: تاریخ خبر :  30/01/93
با سواد شدن ۳۸۸ هزار نفر از والدین محروم از سواد در سال جاری

 

 

 



 


با هدف گذاری برای سال جاری ۳۸۸ هزار نفر والدین بی سواد به تفکیک هر مدرسه شناسایی و برای امسال باسواد شوند.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش وپرورش مازندران باقرزاده در جلسه هم اندیشی طرح باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان در شهرستان قائم شهر ، ضمن گرامیداشت۴۱۰۰۰شهید فرهنگی سطح کشور و ۱۰۰۰شهید شهرستان قائم شهر با بیان این که تامین آموزش و پرورش با کیفیت ، انتخاب برتر تمام دولت هاست گفت: اگر ملتی دنبال جاودانگی و ماندگاری است باید به آموزش و پرورش با کیفیت دست پیدا کند و آموزش و پرورش با کیفیت آیینه تمام نمای یک ملت است.

 

وی تصریح کرد : کار در سوادآموزی بسیار سخت است ، با توجه به این که ما بیش از 13 میلیون دانش آموز داریم که یک و نیم میلیون دانش آموزان با اولیای بی سواد مواجه هستند.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آوزی کشور اظهار داشت: با هدف گذاری برای سال جاری ۳۸۸ هزار نفر به تفکیک هر مدرسه شناسایی و برای امسال باسواد شوند که سهم شهرستان قائم شهر ۱۲۲نفر می باشد.

 

باقرزاده یکی از ویژگی های خوب این طرح را ( باسوادکردن اولیای بی سواددانش آموز)  قابل اجرا بودن آن دانست و خاطر نشان کرد: این وظیفه دشوار فقط به عهده رئیس و کارشناسان سوادآموزی نیست و همه معاونت ها  باید در این امر مهم ،سوادآموزی را یاری دهند.

 

معاون وزیر در ادامه افزود: فعالیت سوادآموزی هیچوقت تعطیل نمی شود و با توجه به مطالعه ای که در سایر کشورها انجام شده در هیچ کشوری فعالیت برای زدودن بی سوادی تعطیل نشده است.

 

در ابتدای این جلسه فلاحی مدیر اداره آموزش و پرورش قائمشهر گزارشی از وضعیت آموزشی و سوادآموزی شهرستان و پی گیری طرح اولیای بی سواد که دررسیدن به اهداف سند تحول بنیادین تاثیر چشمگیری خواهدداشت ارائه نمودند.


 




تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

 


  رئیس سازمان سوادآموزی کشور در ساری : تاریخ خبر :  27/01/93
از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند


 


 

 

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علی باقرزاده صبح امروز با حضور در این اداره کل با بیان این که اقدامات مناسبی در راستای افزایش سواد جامعه صورت گرفته است، گفت: براساس اعلام نتایج مرکز آمار 9 میلیون و 719 هزار بی‌سواد در کشور وجود دارند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور با بیان این که 3 میلیون و 456 هزار نفر از افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند، گفت: این گروه سنی در برنامه هدف سازمان سواد آموزی آموزش و پرورش قرار دارند.

باقرزاده تصریح کرد: پالایش اطلاعات افراد باسواد، افراد فوت شده و افراد غیرقابل آموزش پس از نتایج سرشماری در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به تدریج در حال سواددار کردن افراد بی‌سواد جامعه هستیم، گفت: از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال 93 دانست و اظهار داشت: این طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است.

باقرزاده تصریح کرد: این طرح در مدارس سطح کشور و با همکاری مدیران و معلمان مدارس اجرایی می‌شود.

وی از استخراج آمار تفکیکی اولیای بی‌سواد در هر مدرسه و شهرستان خبر داد و بیان داشت: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد افراد بی‌سواد آموزش‌ناپذیر شناسایی می‌شوند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور با بیان این که افراد بی‌سواد متناسب با شرایط زندگی و اشتغال خود در آموزش قرار می‌گیرند، ابراز داشت: امیدواریم تا پایان سال 93 بی‌سواد قابل آموزش در سطح کشور نداشته باشیم.


 
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی مازندران
 




تاریخ: جمعه 29 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

 


  ایسنا -رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از افز ایش 22 درصدی بودجه این سازمان خبر داد : تاریخ خبر :  27/01/93
کمبود بودجه مشکل سازمان نبوده و نیست بلکه نبود آمار قابل اعتماد برای برنامه‌ریزی در سال‌های گذشته مشکل اصلی بوده که در حال رفع شدن است.




             افزایش 22 درصدی بودجه سوادآموزی در سال

 علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با اشاره به افزایش 22 درصدی بودجه مصوب سال 93 سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای امسال 250 میلیارد تومان بودجه تصویب شده که رقم قابل توجهی است و بخش اعظمی از برنامه‌ها به تبع این بودجه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل سازمان مساله مالی نیست افزود:‌ کمبود منابع یا مشکلات مالی هیچ وقت مشکل سازمان نهضت نبوده بلکه این سازمان همواره از نبود آمارهای قابل اعتماد رنج برده که خوشبختانه با جدیتی که در برنامه‌ها وجود دارد، آمار بی‌سوادان کشور در حال نهایی شدن است و به زودی بانک اطلاعاتی بیسوادان تکمیل خواهد شد.

وی از تصویب اعتبار 250 میلیارد تومانی سازمان نهضت در سال 93 خبر داد و گفت: آموزش و پرورش نیز تمام امکانات خود را برای ریشه کنی بیسوادی بسیج کرده است و امسال حجم قابل توجهی از بیسوادان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گفته رییس سازمان نهضت سوادآموزی با توجه به اینکه حق الزحمه معلمان شرکت کننده در امر آموزش بیسوادان به شرط قبولی فرد سوادآموز انجام می‌شود، هیچ گونه مشکلی از لحاظ پرداخت حقوق معلمان نیز وجود ندارد.

باقرزاده تاکید کرد یکی از مواردی که باید آحاد جامعه به آن توجه کنند حساس شدن همه شهروندان به امر بیسوادی کودکان زیر 10 تا 15 سال است و شهروندان باید بدانند هر کودکی که در سن تحصیل قرار دارد اما خارج از مدرسه است خسارت‌های عدم حضور او در سیستم آموزشی متوجه همه افراد و جامعه در آینده خواهد شد لذا باید همه مسئولیت بیسوادی کودکان را بر عهده بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود قوانین مصوب برای با سوادکردن افراد خارج از سیستم آموزشی باید ارگان و یا نهادی متولی مستقیم این ساماندهی شود و فقر ساختاری فعلی به نوعی مرتفع شده و یک متولی مسئولیت آموزش بیسوادان را بر عهده بگیرد چرا که با توجه به تغییرات جمعیتی و مهاجرت و سایر موارد، شناسایی افراد بیسواد از عهده آموزش و پرورش خارج است و تنها افرادی را تحت پوشش قرار می‌دهد که برای ثبت نام مراجعه می‌کنند.

تولید کتاب با موضوع شعار امسال

باقرزاده گفت: با ایجاد یک مرجع برای پذیرش این مسئولیت، قطعا ریشه کنی بیسوادی دور از انتظار نیست و می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق تمام افراد آموزش پذیر بیسواد را تحت پوشش قرار داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از تولید کتاب‌هایی با محتوای شعار امسال خبر داد و گفت:‌ این کتاب‌ها در نیمه دوم سال در بین افراد تحت پوشش توزیع خواهد شد تا با یک مکانیزمی به دنبال اثربخشی شعار سال 93 باشیم.

 




تاریخ: جمعه 29 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

 

از اینجا به وبلاگهای دیگرم سر بزنید.

 

 
نماز، معراج مؤمن است.www.bonafide.blogfa.com

 

 

شهدای گمنام ابیک.http://www.sardaraneabyek.blogfa.com

 

حی علی الصلاةhttp://daryayekaram.blogfa.com             

 

 

 
نماز، معراج مؤمن است  .         www.bonafide.blogfa.com          



تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

اقای قاسمی مدیر کل استان قزویناقای باقرزاده معاون وزیرو ریاست نهضت سواداموزی کشور

        آقای قاسمی مدیر کل استان قزوین         آقای باقرزاده معاون وزیر و رییس نهضت سواداموزی کشور

 
 
 
 
 

 

يكشنبه مدیر کل آموزش وپرورش استان اعلام کرد با عزم ملی و مدیریت جهادی بی سوادی را در استان ریشه کن خواهیم کرد. مدیر کل آموزش وپرورش استان امروز در نشستی صمیمی که با حضور معاون محترم وزیر ورییس سازمان سواد آموزی کشور ومعاونین نواحی واداره کل برگزار شد بیان کردند :مدیران مدارس در کنار دیگر برنامه های خود توجه ویژه وجدی به بحث سواد آموزی داشته باشند . مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین امروز در نشستی صمیمی که با حضور معاون محترم وزیر ورییس سازمان سواد آموزی کشور ومعاونین نواحی واداره کل برگزار شد بیان کردند :مدیران مدارس در کنار دیگر برنامه های خود توجه ویژه وجدی به بحث سواد آموزی داشته باشند که بتوانیم با عزم ملی ومدیریت جهادی بی سوادی رادراستان در سال ۹۳ به وضعیت مطلوب برسانیم.
سالار قاسمی بابیان اینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی داریم افزودند با همه تلاش هایی که در سالهای گذشته انجام پذیرفته اما از نظر سواد آموزی در استان وضعیت مطلوبی رانداریم که امیدواریم با تلاش جدی همه بخش های آموزش وپرورش استان به وضعیت مناسبی در این حوزه برسیم.
معاون وزیر ورییس سازمان سواد آموزی کشور دراین نشست گفت: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس و اولیای باسواد همان مدرسه، بازنشستگان فرهنگی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه همان خانواده و یا عضو باسواد همان خانواده برای افراد تا 49 سال سن تا پایان امسال اجرایی می‌شود. باقرزاده خاطرنشان کرد: پس از قبولی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در امتحانات به هر آموزش‌دهنده علاوه بر اجر معنوی که خدا در پرونده اعمالشان ثبت می‌کند، به ازای هر نفر سرانه هزینه‌ای محاسبه شده که میانگین کشور 545 هزار تومان است ولی در هر استان برای هر شهرستان یک سرانه خاص در نظر گرفته که به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌شود.
درادامه این نشست معاون نهضت سوادآموزی استان گزارشی ازآماروعملکرد سوادآموزی دراستان را بیان کردند

 



تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

 

 

 


  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در قزوین: تاریخ خبر :  24/01/93
نظام آموزشی در نرفتن به موقع کودکان به مدرسه مقصر نیست/مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در تحقق این امر دخیل است.



 
 
 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علی باقرزاده در نشست با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب رشد با سوادی 70 درصد بود، ولی در حال حاضر این میزان رشد سواد به 98 درصد رسیده است.

وی افزود: در واقع دو درصد از کودکان به موقع وارد مدرسه نمی‌شوند که نظام آموزشی در این امر مقصر نیست، بلکه برخی مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در تحقق این امر دخیل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی مشکلات اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها و بی‌تفاوتی برخی از تشکل‌های مردمی سبب شده نسبت به فرستادن به موقع کودکان به مدرسه غفلت شود.

باقرزاده تصریح کرد: مردم باید بدانند که نیازهای نسل آینده با نیازهای نسل گذشته متفاوت است و زندگی امروزی مختصات خاص خود را دارد و با کم‌سوادی و بی‌سوادی نمی‌توان در قرن آینده زندگی کرد و ساز و کارهای زندگی امروزی باید تغییر یابد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ عمل صالحی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست، اضافه کرد: آموزش علم‌ و دانش آن قدر مهم است که پیامبر اکرم (ص) معادل آن خسارت جنگ قرار داد یعنی به کافر حربی شمشیر به دست گفت که اگر 10 نفر را باسواد کنی، آزاد خواهی شد که اهمیت آموزش علم را می‌رساند.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اضافه کرد: افراد جامعه با توجه به اهمیت علم و علم‌آموزی در قرآن کریم و آموزه‌های دینی نباید نسبت به این مقوله مهم و مورد نیاز بی‌تفاوت باشند.

باقرزاده، پوشش تحصیلی را از شاخصه‌های مهم آموزش و پرورش با کیفیت عنوان کرد و گفت: بدون شک و تردید میزان دسترسی دانش‌آموزان در سن لازم به مدرسه از شاخصه‌ها و نشانگرهای مقایسه کشورها محسوب می‌شود که در شاخص تحصیلی آموزش ابتدایی در کشور رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: همه کشورها مانند کشور ما همان تعریفی که از بی‌سوادی داریم را دارند و مبنا و حد فاصل بین باسواد و بی‌سواد، توانمند بودن در خواندن و نوشتن است.

 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش دلیل حضور خود در شهرستان آبیک و استان قزوین را پیگیری وضعیت سوادآموزی و بررسی موانع و مشکلات و موضوعات مختلف در حوزه نهضت سوادآموزی بیان کرد.


 
منبع خبر :   خبرگزاری فارس
 




تاریخ: یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

 


  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در قزوین خبر داد: تاریخ خبر :  24/01/93

اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد در سال جاری


 


 

 


 

علی باقرزاده در حاشیه نشست با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت:

کار مطالعاتی طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان سراسر کشور از یک سال گذشته با نظرخواهی از استان‌ها، شهرستان‌ها و تعدادی از مدیران مدارس کشور آغاز شد و در اسفندماه سال گذشته از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد. وی افزود: مقدمات اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان یعنی تعیین وضعیت اولیا و انتخاب روش‌های آموزشی تا پایان سال تحصیلی جاری که مدارس باز است، انجام می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس و آموزش‌دهندگان شامل مدیران، معلمان و معاونان همان مدرسه یا مدارس دیگر، اولیای باسواد همان مدرسه، بازنشستگان فرهنگی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه همان خانواده و یا عضو باسواد همان خانواده برای افراد تا 49 سال سن تا پایان امسال اجرایی می‌شود. باقرزاده خاطرنشان کرد: پس از قبولی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در امتحانات به هر آموزش‌دهنده علاوه بر اجر معنوی که خدا در پرونده اعمالشان ثبت می‌کند، به ازای هر نفر سرانه هزینه‌ای محاسبه شده که میانگین کشور 545 هزار تومان است ولی در هر استان برای هر شهرستان یک سرانه خاص در نظر گرفته که به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌شود.

 

 هدف از اجرای طرح با سوادکردن اولیای بیسواد دانش‌آموزان چیست؟ باقرزاده در پاسخ به این سئوال توضیح داد: ولی دانش‌آموز یکی از ارکان تعلیم و تربیت باکیفیت در سند تحول بنیادین است که پژوهش‌های بسیاری ثابت کرده که بین موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و میزان تحصیلات اولیا رابطه مستقیم وجود دارد چراکه هرقدر آگاهی و اطلاع افزایش یابد به همان نسبت، دانش‌آموزان در فرآیند تحصیلی اعم از انتخاب رشته تحصیلی و امور مختلف زندگی پیشرفت بهتری دارند. این مسئول ادامه داد: در این مرحله 368 هزار نفر از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان شناسایی شده‌ و رابطه خویشاوندی با دانش‌آموزان تعریف شده است که به تفکیک هر مدرسه، امکان ارائه لیست اسامی اولیای بی‌سواد وجود دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: طبق آخرین تحقیقات انجام شده فرهنگستان علوم پزشکی بین بی‌سوادی با جرایم، مرگ و میر و موارد دیگر رابطه وجود دارد.

 

باقرزاده اضافه کرد: کم هستند خانواده‌هایی که والدین از تحصیلات پایینی برخوردار باشند و فرزندانشان خوش بدرخشند که اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، زمینه را برای ظهور موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان فراهم کند.

 

 

 

 

 


 

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی قزوین
 




تاریخ: یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 

 

 

 

 

راه اندازی سیستم تلفن گویا سامانه جامع سوادآموزی

قابل توجه همکاران و مخاطبین محترم سواد آموزی- شماره تلفن های 88955180الی 88955183 جهت استعلام های مورد نیاز مخاطبان اعلام می گردد.    

 

 

اطلاعیه ها  


  راه اندازی سیستم تلفن گویا سامانه جامع سوادآموزی تاریخ اطلاعیه :  20/01/93
قابل توجه همکاران و مخاطبین محترم سواد آموزی- شماره تلفن های 88955180الی 88955183 جهت استعلام های مورد نیاز مخاطبان اعلام می گردد.

 

قابل توجه همکاران و مخاطبین محترم سواد آموزی

باسلام واحترام

باصلوات برمحمدوآل محمد(ص) وتبریک سال نو به کلیه همکاران محترم به استحضار می رساند به حول وقوه الهی درسالی که نامگذاری شده است به عنوان اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی با تلاش همکاران محترم سازمان جهت ارائه تحقق خدمات الکترونیک دولت سیستم تلفن گویا سامانه جامع سوادآموزی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است .خواهشمند است به نحوه شایسته اطلاع رسانی به کلیه مخاطبان عزیز درسطح استان انجام گردد.

ضمنا شماره تلفن های 88955180الی 88955183  جهت استعلام های مورد نیاز مخاطبان اعلام می گردد.

                             دفتر نظارت سنجش وارزشیابی سازمان


 




تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

                  عنوان : مطالعه تطبيقي نظام آموزشي كشور يونان

 

 

 

 

 


 

نظام فرهنگی کشور یونان


زبان: زبان رسمی یونانی جدید و خط رایج نیز یونانی می باشد.

وضعیت آموزش

تعداد دانش آموزان در سال 1979 حدود 6381000نفر بوده که در 13330 مدرسه و دبیرستان در حال تحصیل می باشند و برای هر 25 دانش آموز یک نفر معلم در نظر گرفته شده است .

براساس آمار سال 2004 تعداد بی سوادان 646677 نفر می باشد که 82/5 درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

 در سال 1979 تعداد دانشجویان نیز  123500نفر بوده است .

استراتژیهای آموزشی

آموزش رسالت اصلی دولت است و هدف آن ارائه آموزش اخلاقی، فکری ،حرفه ای و جنسی به یونانیان است تا آگاهی ملی و مذهبی خود را ارتقاء دهند و به شهروندانی آزاد به بالد. کلیه شهروندان حق برخورداری از آموزش رایگان در تمامی سطوح را دارند  که در مؤسسات دولتی و با حمایت مالی دولت ارائه می شود . هر شهروند یونانی بدون توجه به سابقه خانوادگی ،زادگاه و جنس از فرصت های آموزشی یکسانی برخوردار است .

 

 


 

ساختار آموزشی

وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی به عنوان یک وزارت خانه است که امورات مربوط به آموزش و پرورش ،آموزش عالی و امور دینی را بر عهده دارد و وزارت خانه جدا گانه ای برای آموزش عالی وجود ندارد.

تحصیل در این کشور برای همه رایگان و برای کودکان سنین 6 تا 15 سال یعنی ( دوره ابتدائی و راهنمائی برای همه افراد حتی خارجی ها ی مقیم این کشور ) اجباری است و در صورت امتناع والدین در فرستادن فرزندان به مدرسه آنها مورد پیگرد قرار می گیرند .و تقریباً در کشور به ندرت بی سواد وجود دارد و تعدادآنهااز 650000نفر کمتر می باشد . با وجود این دولت برای پاکسازی بی سوادی برنامه های متنوعی را به اجرا در می آورد.

آموزش ابتدائی از 6 سالگی آغاز می شود و سه دوره تحصیلی ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه در نظام آموزشی کشوروجود دارد و مقاطع تحصیلی از نظام سالیانه تحصیلی برخوردار می باشد .


محتوای درسی

در دوره ابتدائی مواد درسی عبارتند از : زبان یونانی جدید ، ریاضی ، علوم ، هنر (نقاشی ، موسیقی و کاردستی ) ورزش و تعلیمات دینی و از سال چهارم زبان انگلیسی ، تاریخ و جغرافیا و از سال پنجم جامعه شناسی نیز به دروس فوق اضافه می گردد.

در دوره راهنمائی تحصیلی علاوه بر دروس دوره ابتدائی زبان یونانی قدیم و جدید ، تاریخ یونان و جهان ،جغرافیای جهان و یک زبان دوم دیگر علاوه بر انگلیسی مانند زبان آلمانی و فرانسه ، علوم زیست شناسی و گیاه شناسی، متون ادب کهن ( که در هر سال با آثار یکی از بزرگان کهن یونان باستان آشنا می شوند )، فیزیک و شیمی نیز تدریس می شود. سال تحصیلی از 22 شهریور آغاز و تا 26 خرداد سال بعد (حدود 9 ماه ) ادامه دارد . در دوره ابتدائی در کلاس اول و دوم هر هفته 25 ساعت و در کلاس سوم و چهارم و پنجم و ششم هر هفته 28 ساعت و روزانه بین 5ت6 ساعت کلاس درس گنجانده شده است  و در صورت نیاز این ساعت قابل افزایش نیز می باشد .

دردوره راهنمائی نیز بین 22 تا 25 ساعت در هفته و روزانه بین 6 تا 7 ساعت در دوره متوسطه روزانه 7 ساعت کلاس درس وجود دارد .

مدارس و مراکز آموزشی علاوه بر روزهای شنبه و یکشنبه ، سالیانه بین 38 تا 43 روز تعطیلات عمومی دارند . مانند 15 روز تعطیلات آخر سال کریسمس ، 10روز عید پاک ، 3 روز به خاطر روز ملی یونان و 1روز برای نامگذاری ، 14 روز تعطیلات مذهبی.

در امتحان جامع که برای ورود به دانشگاه به طور یکسان برگزار می گردد هر روز 2 امتحان برگزار می شود ولی به دلیل اهمیت بیش از حد درس انشاء ، امتحان آن را در یک روز به طور مستقل برگزار می کنند و خیلی از افراد از این ماده درسی مردود شده و نمی توانند به دانشگاه راه یابند.

تعداد دانش آموزان هر کلاس بین 12 تا 25 نفر است و در دوره متوسطه این تعداد کمتر می شود . غالباً مدارس ابتدائی و راهنمائی و متوسطه به صورت مجموعه آموزشگاهی می باشند ودر کلیه مقاطع نیز دختر ها و پسر ها مختلط می باشند. اکثر دانش آموزان در مقاطع راهنمائی و متوسطه مسلط به زبان انگلیسی هستند . ولی معلمانی که در نظام قدیم تحصیل کرده اند مسلط به زبان انگلیسی نمی باشند .


آموزش پایه

در این کشور آموزش پایه اجباری است و 9 سال به طول می انجامد که 6 سال اول آن در مدرسه ابتدائی و 3 سال در مقطع راهنمائی است.

آموزش ابتدائی

آموزش ابتدائی برای کودکان 5/5 تا 12 سال در نظر گرفته شده است ، مدارس ابتدائی دولتی یا خصوصی است که انتخاب دولتی یا خصوصی بودن بر عهده والدین دانش آموزان می باشد. آموزش در مدارس دولتی به صورت رایگان انجام می شود . کتابهای درسی نیز رایگان است . کلاسهای دانش آموزان برحسب سن تعیین می شود و اغلب درسهای مدرسه ابتدائی توسط معلم کلاس تدریس می شود که گروه خود را هر سال عوض می کنند . زبان خارجه ، تربیت بدنی و دروس هنر توسط معلمان متخصص تدریس می شود ، مدارس ابتدائی پنج روز در هفته  می باشند و بسته به کلاس و بر حسب گنجاندن زبان خارجی ،موسیقی و غیره در تدریس از 25 تا 30 ساعت متغییر است . شروع کلاسها از ساعت 30/8تا 30/1 بعد از ظهر است و کلاسهای شیفت بعد از ظهر از ساعت 2 تا 7 عصر ادامه دارد . سال تحصیلی 175 روز به طول می انجامد .

اهداف آموزشی دوره ابتدائی

·       پرورش همه جانبه جسمی و روحی دانش آموزان.

·       بسط و تنظیم رابطه فعالیتهای خلاقانه برنانه ها ، وضعیتها و پدیده های درسی .

·       ایجاد سازوکارهای لازم برای تحلیل دانش ، پرورش قوای جسمی و بهبود شرایط روحی ،روانی و پرورش مهارتهای حرکتی دانش آموزان.

·       درک جوهره مفاهیم کلیدی و کسب تدریجی توانایی گذشتن از داده های حسی به حوزه تفکر انتزاعی .

·       آشنایی تدریجی با ارزشها ی اخلاقی ، دینی ، ملی ،انسانی و دیگر ارزشها و سازماندهی آنها در یک نظام ارزشی .

·       پرورش قوای ذوقی به منظور ارائه آثار هنری و بیان خویشتن در آفریده های هنر خود .

 

 


برنامه ریزی درسی

دروس کلاسهای اول و دوم شامل  زبان یونانی  جدید،ریاضیات ، علوم طبیعی و دین ، تاریخ ، تربیت بدنی ، آموزشهنر و زندگی و مدرسه. در کلاسهای سوم و چهارم برنامه های درسی شامل  زبان یونانی جدید ، ریاضیات ، علوم طبیعی ، دین وتاریخ ،تربیت بدنی . سه ساعت آموزش زبان خارجی در هفته و یک ساعت آموزش موسیقی و زندگی و فرهنگ مدرسه آموزش داده می شود . برنامه درسی توسط مؤسسه کتابهای درسی تهیه می شود و هیچ جایگزینی برای کتابهای درسی موجود وجود ندارد . علاوه بر برنامه های درسی معمول ، برای دانش آموزان کم توان به ویژه در زبان و ریاضی برنامه های آموزشی تقویتی پیش بینی شده است . همچنین برای فرزندان افراد شاغل و برخی از کودکان یونانی های بازنشسته و خارجی ها برنامه های خاص خلاقانه پیش بینی شده است .


 

ارزیابی تحصیلی

ارزیابی تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدائی مبتنی بر امتحانات شفاهی روزانه و مشارکت کلی دانش آموزان در فرایند یادگیری ،نتایج پیشرفت آنها برحسب معیارهای ارزیابی که به بیش از یک واحد آموزشی اشاره دارند و نتایج فعالیتهای انجام شده در مدرسه با منزل می باشد. همچنین دانش آموزان تحقیق مختصری را در موضوعات مختلف انجام می دهند که با یاری معلم تکمیل شده و در کلاس ارائه می شود . در تمام کلاس های ابتدائی نوعی ارزیابی توصیفی وجود دارد که به معلمان امکان می دهد اطلاعات مفصلی در باره نتایج فعالیتهای دانش آموزان در مدرسه و توانائی ها و استعدادها و نقص ها و کمبودهای او در حوزه های خاص را متوجه و به والدین آنها گوشزد نماید.

در کلاسهای سوم و چهارم ابتدائی مقیاس نمره گذاری عبارتند از "عالی ، خیلی خوب ، خوب، نسبتاً خوب " .

در کلاسهای پنجم و ششم مقیاس ذیل مورد استفاده واقع می شود " عالی 9-10، خیلی خوب 7-8 ، خوب 5-6 و نسبتاً خوب . نتایج ارزیابی تحصیلی در اتحادیه معلمان بررسی می شود و برای کلاسهای اول تا پنجم ابتدائی یک گواهی پیشرفت و برای دانش آموزان کلاس ششم یک گواهی تحصیلی برای ثبت نام در دوره راهنمائی تحصیلی داده می شود . دانش آموزان زمانی مردود می شوند که کمتر از نصف سال تحصیلی از کلاسهای درس غایب بوده باشند و شرط قبولی حضور در کلاس و نمره های کلاسی و نمره تحقیق می باشد.

سازمانهای بین المللی تاثیر گذار

بعد از مستقر شدن نظام دموکراسی در سال 1947 در یونان و پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا ، یونان در تلاش برای رسیدن به استاندارد ها و بدعت های اروپای غربی  ،مدارس یونانی با سیستم متمرکز بالا که تحت قلمرو وزارت آموزش تعلیمات دینی بودند از سیستم های فرانسوی و آلمانی نوعی تقلید انجام دادند و کشور را به 15 منطقه اجرائی و اداری تقسیم نمودند که هر کدام به 240 ناحیه تقسیم می شوند و توسط بازرسان ارزیابی که نحوه اجرای برنامه های آموزشی را کنترل می کنند رهبری و هدایت می شوند . برنامه های آموزشی توسط مسئولین محلی و استانی (مدیرمسئول و یک کارفرما در هر استان ) تحت دستورالعمل های وزارت آموزش و تعلیمات دینی مورد ارزشیابی قرار می گیرند.


حقوق و مزایای معلمان

حقوق ماهیانه یک معلم حدود 700 دلار است که بعد از 2 سال سابقه کار افزایش می یابد. حدود 200 دلار به طراحی و تصحیح ورقه امتحانی و معادل یک ماه نیز عیدی و حدود 200 دلار برای خرید کتاب به معلمان پرداخت می گردد و حقوق بازنشستگی نیز معادل آخرین حقوق دریافتی زمان اشتغال و بدون هیچ گونه کسری می باشد.


وضعيت  بي سوادي

براساس سرشماري سال 2004 جمعيت بي سواد كشور 646677 نفر مي باشند كه از اين تعداد 202607 نفر مرد و 444070 نفر زن مي باشند  توزيع سني و جنسي بي سوادن به شرح جدول ذيل مي باشد .



 

جدول توزيع بي سوادن برحسب جنس و گروه سني

 

سن

زن

مرد

جمع كل

19-15

2106

1242

3348

24-20

2347

1856

4203

29-25

1451

2046

3497

44-30

7480

8572

15752

64-45

61615

29556

91171

 65 به بالا

369071

159635

528706

جمع كل

444070

202607

646677

 

پيش بيني شده است كه در سال 2010 ميلادي فقط3/1 از افرادي كه در مقطع ابتدائي در سطح كشور هاي ارو پائي تحصيل مي كنند مردود شده و يا دچار افت تحصيلي شوند . اين در حالي است كه  اين آمار در كشور يونان 09/6 درصد براي دوره ابتدائي و 98/2 درصد براي دوره دبيرستان مي باشد . با اينكه نرخ مردودي در مدارس يونان از 2/18 درصد در سال 2000 به 3/ 13 درصد در سال 2005 كاهش يافته است و نرخ ترك تحصيل در گروه سني 24-18 سال و قبل از آن و در اين گروه سني به نرخ غير منتظره 5/17 در صد درگروه مردان و 2/9 درصد براي گروه زنان رسيده است . ميزان ترك تحصيل در كل كشورهاي اروپائي در سال 2005 براي گروه مردان 1/17  و براي زنان 7/12 بوده است . اين گروه از افراد ترك تحصيل شده كه معمولاً در گروه سني 18-15 سال مي باشند علاقه وافري براي كسب مهارتهاي حرفه اي نشان مي دهند . حضور اين افراد دركلاسهاي مهارتي مجموعاً در كشورهاي اروپائي8977231 نفر در گروه سني 65-15 مي باشد  كه در اين ميان 4298131 نفر مرد و 4679101 نفر زن مي باشند . يادگيري مهارتهاي حرفه اي  (vocational training ([i] درميان گروههاي مختلف سني و سطوح آموزشي در كشور يونان به شرح جدول  ذ يل مي باشد :



 

 

جدول توزيع فراواني برحسب نوع آموزش و افراد تحت پوشش

رديف

نوع آموزش

تعداد  تحت پوشش

1

آموزش رسمي

829819

2

آموزش مقدماتي

301

3

آموزش دوره دوم آموزش

408321

4

آموزش راهنمائي

65534

5

آموزش متوسطه يا دوره سوم

322215

6

مطالعات آزاد

6175

7

آموزش غير رسمي براي يادگيري مهارتهاي حرفه اي

10643

8

سا ير دوره ها و برنامه ها

16808

 

 

به طور كلي با توجه به جريان گسترده مهاجرت به كشور يونان كه از سال 1990 ميلادي آغاز گرديد ه است و اين افراد بيشتر يوناني تبار هاي ساكن شوروي سابق يا با لكانيها و افراد  ساكن اروپاي شرقي مي باشند كه پس از فرو پاشي شوروي به اين كشور مهاجرت كرده اند تابراي بهبود بخشيدن به وضعيت زندگي اقتصادي ، مطلوب كه داوطلب استفاده از كلاسهاي مهارتهاي حرفه اي مي باشند .

تعداد مهاجران از كشورهاي فوق بر اساس آمار سر شماري سال 2001 تعداد 762191 نفر مي باشند .

 ساختارآموزش بزرگسالان

آموزش بزرگسالان زير نظر دبيرخانه عمومي آموزش بزرگسالان و وزارت آموزش ملي و امور ديني مي باشند و هدف آن اجراي آموزشهاي مادام العمر ، ايجاد فرصتهاي برابر براي همه شهروندان و يوناني تبارهاي پراكنده در ساير كشورها براي ياد گيري با همكاري وزارت كار ، وزارت رفاه و بهداشت ، سازمان بيمه هاي اجتماعي و حكومتهاي محلي .

سياستهاي آموزش بزرگسالان :

·       ترويج يادگيري مادام العمر با توجه به الهام گيري از تجربه ساير كشورهاي اروپائي .

·       تصويب قوانين مدون براي تقويت و توسعه آموزش بزرگسالان .

·       تقويت  نقش بيشتر دبير خانه عمومي آموزش بزرگسالان .

·       تنظيم انواع مختلف و شكلهاي گوناگون از آموزش مادام العمر براي ارائه مهارتهاي حرفه اي به بزرگسالان .

 

 


چهار چوب قانون گذاري

براساس اين قوانين كه در طي سالهاي 2001 تا 2009 دبير خانه عمومي آموزش و پرورش وظيفه دارد قوانين ذيل را استقرار بخشد .

·        تغيير نام دبيرخانه به دبير خانه عمومي آموزش بزرگسالان

·       متعهد شدن به برنامه ريزي ، انجام هماهنگي و پياده سازي اقداماتي كه به نگراني هاي يادگيري مادام العمر مهاجرين يوناني پا يان بخشد  در زمينه هاي زير :

·        برنامه ريزي آموزش بزرگسالن براي خنثي سازي  بي سوادي در ميان مهاجرين.

·       افزايش اجباري مشاركت در برنامه هاي سوادآموزي.

·       دبيرخانه آموزش عمومي بزرگسالان برنامه ريزي لازم را براي پشتيباني از برنامه هائي براي گروههاي دو زبانه را براي آموزش بزرگسالان فراهم سازد.

·       پيروي از برنامه هاي ارو پائي به منظور فراهم سازي يادگيري برنامه هي اجتماعي و فرهنگي و افزايش سلامت اجتماعي.

·       فراهم سازي زمينه هاي مناسب براي ايجاد ارتباط با سازمانهاي يادگيرنده مدون .

·       آموزش مهارتهاي بزرگسالان.



سوادآموزي بزرگسالان

مبارزه با بي سوادي در سطح ملي  در بند 29/4397 قانون اساسي يونان به تصويب رسيده است . به عبارت  ديگر اين قانون براي مبارزه با مشگل بي سوادي است .

تعريف بي سوادي

 افرادي كه كاملاً  بي سواد هستند و همچنين افراد بزرگسالي كه مي خواهند تحصيلات ابتدائي را كامل نمايند .

در هرحال در دنياي مدرن امروزي  با سواد فقط به خواندن و نوشتن و حساب كردن خاتمه پيدا نمي كند . بلكه در سوادآموزي جديد به دنبال تمديد و يا پوشاندن و به عمل رساندن سوادآموزي ديجيتال و يا سوادآموزي علمي براي يادگيري محيط جديدي كه در آن زندگي مي كنيم و كسب مهارتهائي كه براي ارتباط با اين  دنياي  جديد به آنها احتياج داريم .

دبيرخانه عمومي آموزش بزرگسالان (gsae   )[ii] نه تنها برنامه هاي محتوائي براي برگزيدن سوادآموزي علمي در برنامه و هدف خود دارد بلكه برنامه هاي علمي براي كسب مهارتهاي ارتباطي ، حل مسئله ، رشد شخصيت وبهره برداري از منابع اطلاعاتي براي بهبود زندگي اجتماعي . در برنامه هاي توسعهاي طرحهائي براي تركيب برنامه هاي تئوري با عمل پيش بيني گرديده است . به عبارت ديگر تركيب تجربه با دانش و اطلاعات خام با يادگيري از چالشهاي دبير خانه عمومي آموزش بزرگسالان يونان به شمار مي آيد.



همكاريهاي بين المللي

دبير خانه آموزش عمومي بزرگسالان  شركت در يك نشست سازماني با يونسكو براي يادگيري مداوم در باره سوادآموزي خانواده و بحث شكلهاي مختلف سوادآموزي و بحث سوادآموزي و اقتصاد خانواده برگزار كرده است .

پياده سازي سياستهاي آموزش بزرگسالان

از سياستهاي جديد آموزش بزرگسالان ، رويكردنظري پياده سازي سياستهاي سوادآموزي و پديده جديد فرصت دوم ياد گيري است . اين سياستها از طريق دو مؤ سسه مركز آموزش بزرگسالان و مؤسسه هرون انجام مي گيرد.

نمونه هائي از برنامه هاي خلاقانه سواد آموزي

فرصت دوم يادگيري يا sde[iii] توانائي ايجاد اطمينان و يكپارچه سازي آموزش و جامع نمودن آن در سطح جامعه و بي سوادن با رويكرد جديد فراهم مي آورد . علاوه بر آن  به شايستگي برنامه هاي توسعه اي را در چارچوب برنامه هاي فرصت دوم از طريق شناسائي منابع علمي ، مهارتي انجام داده و گسترش سواد آموزي را به وسيله يادگيري علمي و اكتسابي كامل مي نمايد . بنابراين  درسيتم يوناني آموزش فرصت دوم اهداف برنامه هاي كشورها ي اروپائي را در اين كشور از طريق توسعه ارتباط داخلي محقق مي سازد  .سرانجام اجراي برنامه هاي فرصت دوم يادگيري و آموزش بزرگسالان به همشهريان يوناني اجازه خواهد داد تا از طريق ايجاد ارتبا طات درون گروهي و داخلي بين خودشان بتوانند از طريق دسترسي به همديگر مسيرهاي متنوعي را براي آموزش رسمي در يونان براي خود فراهم سازد .


آموزش بزرگسالان و جنسيت

از سال 2004 ميلادي دولت كميته اي را  براي 4 سال تعيين كرده است تا با همكاري وزارت داخلي ، مطبوعات و مجلات تخصصي ، اولويتهاي ملي و محورهاي علمي را براي برابري جنسيتي در آموزش فراهم سازد وموضوعات اين برنامه ها  اين چنين مي باشند، برابري حنسيتي، يكپارچگي بيشتر براي استخدام در برابري جنسيتي و آموزش و انسجام اجتماعي .

يكي از اولويتهاي عملي برنامه ها مبارزه با كليشه گرائي از طريق آموزش و پرورش است  دبيرخانه عمومي برابري جنسيتي  ، اجراي برنامه هاي با مشاوره و جهت گيري هاي حرفه اي براي ترويج برابري جنسيتي در آموزش بزرگسالان را در پيش روي خود دارد.


 

 




 

نتيجه گيري

·       کلیه شهروندان حق برخورداری از آموزش رایگان در تمامی سطوح را دارند.

·       هر شهروند یونانی بدون توجه به سابقه خانوادگی ،زادگاه و جنس از فرصت های آموزشی یکسانی برخوردار است .

·       تحصیل در این کشور برای همه رایگان و برای کودکان سنین 6 تا 15 سال یعنی  دوره ابتدائی و راهنمائی  وبرای همه افراد حتی خارجی ها ی مقیم این کشور  اجباری است و در صورت امتناع والدین در فرستادن فرزندان به مدرسه آنها مورد پیگرد قرار می گیرند .

·        در صد بي سوادي در اين كشور كمتر از 6 درصد مي باشد و تعدادآنهااز 650000 نفر کمتر می باشد . با وجود این دولت برای پاکسازی بی سوادی برنامه های متنوعی را به اجرا در می آورد ه است.

·       آموزش ابتدائی از 6 سالگی آغاز می شود و سه دوره تحصیلی ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه در نظام آموزشی کشوروجود دارد .  

·       در این کشور آموزش پایه اجباری است و 9 سال به طول می انجامد که 6 سال اول آن در مدرسه ابتدائی و 3 سال در مقطع راهنمائی است.

·       ملاك قبولي شركت در امتحانات شفاهي، حضور بيش از نصف سال تحصيلي در كلاس درس و انجام تحقيق جزئي توسط دانش آموز با كمك معلم.

·       مقياسهاي سنجش عبارتند از عالي و نمره 10-9 ، خيلي خوب و نمره 8-7 ،    خوب  و نمره 6-5 و نسبتاً خوب .

·       بعد از استقرار دموكراسي در سال1974 تقليد طوطي واري از نظام آموزشي كشور آلمان و فرانسه صورت پذيرفت و كشور به 15 منطقه و 240 ناحيه آموزشي تقسيم گرديد .

·       روند آموزشي كلاسها توسط بازرسان مجرب كه از طريق وزارت كل و آموزش ديني اعزام مي شوند مورد ارزشيابي قرار مي گيرند .

·       برنامه هاي آموزشي توسط مسئو لين محلي و استاني " يك نفر مدير مسئول و يك نفر كارفرما در هر استان " تحت دستورالعملهاي وزارت آموزش و امورديني  اداره مي شود.

·       مبارزه با بي سوادي در سطح ملي  در بند 29/4397 قانون اساسي يونان به تصويب رسيده است . به عبارت  ديگر اين قانون براي مبارزه با مشگل بي سوادي است .

·       تعريف بي سوادي افرادي كه كاملاً  بي سواد هستند و همچنين افراد بزرگسالي كه مي خواهند تحصيلات ابتدائي را كامل نمايند .

·        تعريف  سواد در سوادآموزي جديد به دنبال به عمل رساندن سوادآموزي ديجيتال و يا سوادآموزي علمي براي يادگيري محيط جديدي كه  سوادآموزان در آن زندگي مي كنند و به دنبال كسب مهارتهائي كه براي ارتباط با اين  دنياي  جديد به آنها احتياج دارند .

·        همكاران معيين سوادآموزي شامل  وزارت كار ، وزارت رفاه و بهداشت ، سازمان بيمه هاي اجتماعي و حكومتهاي محلي .

·       اجراي برنامه هاي خاص سوادآموزي از طريق كاهش نابرابري هاي جنسيتي در آموزش و اجراي برنامه هاي آموزش مادام العمر .

 




 

منابع :

منابع فارسي

دفتر اطلاع رساني و سنجش افكار دبير خانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي – نظام آموزشي

منابع خارجي

the development and state of the art of adult learning and education

توسعه ، دولت و هنر ياد گيري بزرگسالان و تعليم و تربيت

دبير خانه عمومي آموزش بزرگسالان و وزارت آموزش ملي و امور ديني

 




تاریخ: پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

تقدیم به تمامی عزیزان میانالی....
 

 


آیا میدانید وقتی یک رکعت نماز خوانده میشود نام زیبای احمد شکل میگیرد؟؟

  

 

عیدانه به مروجان نماز

حجت‌الاسلام قرائتی

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به مناسبت در پیش‌بودن ایام عید نوروز نامه‌ای غیر اداری برای همکارانش در ستاد اقامه نماز به رشته تحریر در آورده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه‌ای غیراداری به همکاران و دوست شما

سلام علیکم

ایام عید و همه اعیاد بر شما مبارک باد

افرادی هستند که از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنند و افرادی که فرصت‌ها را از دست می‌دهند، ما از کدام هستیم؟

عید نوروز، هوای مطلوب، تعطیلات، مهمانی، صله رحم، لباس نو، سفر و سیاحت، فرصت‌های مهمی است.

شما همکار عزیز در طول سال به کارهای تربیتی رسمی و شناخته شده مشغولید، می‌توانید از این فرصت‌ها کارهای غیر رسمی ولی گاهی عمیق‌تر از رسمی در لابلای تفریح و دید و بازدید انجام دهیم، از جمله :

1- از افراد محبوب و متمکن فامیل بخواهیم دور از چشم دیگران جلسه‌ای خصوصی برگزار و بعضی از مشکلات فامیل را حل کنیم و برای آنان اگر می‌توانید به نوعی ایجاد اشتغال کنید و اگر در میان آنان کسی زندان است برای آزادی او تدبیری کنید.

2- نوجوانانی که در درس ضعیف و نگران امتحانات دو ماه دیگر آنان هستیم را خصوصی دعوت کنیم و تحصیل کردگان فامیل ( فرهنگیان- دانشجویان ) لحظاتی دروس مشکل آنان را کمک و برای امتحانات آنان را از نگرانی بیرون آوریم.

3-اگر در میان فامیل کدورتی است و افرادی با یکدیگر قهر هستند از طریق افراد محبوب یا مهمانی ویژه و یا هر راهی که می‌شود تلاش کنیم که آنان را آشتی دهیم.

 

4- در لابلای دید و بازدیدها برای افراد بی‌همسر تدبیر و مشورتی شود که بهترین واسطه‌گری در اسلام واسطه‌گری در امر ازدواج است.

5-در بسیاری از جلسات به اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است انتقاداتی وارد شود که ما باید اولاً دقت کنیم که انتقاد نابجاست یا بجا، اگر انتقاد صحیح است اشکالات را توجیه نکنیم زیرا توجیه لغزش‌ها حماقت است.

ولی وجود اشکال هم دلیلی بر کنارگیری از مسئولیت‌ها نیست، زیرا انقلاب ما کودتای گروهی خاص نبوده بلکه قیام صدها هزار شهید و جانباز و اسیر بوده و نادیده گرفتن این همه سرمایه خیانت است و وظیفه ماست که از ضعف‌ها بکاهیم و نارسایی‌ها را تکمیل کنیم، کوتاه سخن اینکه:

توجیه اشتباه حماقت است.

تضعیف خیانت است.

تکمیل رسالت است.

6- در دید و بازدیدها به منکراتی می‌رسیم که افراد صاحب نفوذ باید رسالت خود را انجام دهند.

7-در دید و بازدیدها ممکن است به سئوالاتی برسیم که می‌توانیم آن سئوال یا اشکال را یادداشت کنیم و بعداً با تماس با فرهیختگان پاسخ را دریافت و شبهه پیش آمده را حل کنیم.

8-ممکن است در میان بستگان افرادی نسبت به نماز تارک یا کاهل یا جاهل باشند، از این فرصت با آموزش و تذکرات رابطه آن‌ها را با خدا تقویت کنید.

9-در میان صدها هزار سفر سعی کنیم به مسافرین، در راه مانده (ابن سبیل) کمک کنیم و گاهی از خادمین در جاده (پلیس - هلال احمر- اورژانس و ...) حتی‌المقدور اگر می‌شود با کلمه‌ای تشکر کنید.

10- در میان این دید و بازدیدها به بستگان ضعیف و گمنام توجه بیشتری کنیم و حتی می‌توان کمک‌های خود را به اسم عیدی به آن‌ها برسانیم.

همکار عزیز ده‌ها نمونه کار مفید را می‌توان در لابلای دید و بازدیدها انجام داد و چون انجام این کار براساس بخشنامه و اجبار و شرح وظیفه نیست و فقط برای خداست، حتماً از نصرت‌ها و امدادهای الهی بهره‌مند خواهیم شد، زیرا خداوند وعده داده که «ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و یقین بدانیم که وعده الهی حتمی است.

دوست و ارادتمند و همکار شما

محسن قرائتی

 

 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
 

 

 


 

 

مراسم تکریم و معارفه معاونت نهضت سواد آموزی برگزارشد.

تاریخ

اطلاعیه : 

 09/01/93

با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین مراسم تکریم و

معارفه معاونت نهضت سواد آموزی برگزارشد.


 

 

 

 


مراسم تکریم ومعارفه معاونت نهضت سواد آموزی

برگزارشد

 

 

.-

 

 

 


در این مراسم طی حکمی از سوی سالار قاسمی مدیر کل
آموزش

وپرورش استان سرکار خانم صدیقه مهدوی حسینی پور به

سمت معاونت نهضت سواد آموزی منصوب گردیدند.

 

 

 

 پنجشنبه7/1/1393 با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین

مراسم تکریم ومعارفه معاونت نهضت سواد آموزی برگزارشد در این

مراسم طی حکمی از سوی سالار قاسمی مدیر کل آموزش وپرورش

استان سرکار خانم صدیقه مهدوی حسینی پور به سمت معاونت نهضت

سواد آموزی منصوب گردیدند 

 

 


در این مراسم  ضمن قدردانی از زحمات خالصانه جناب آقای

شاه حسینی در زمان تصدی سرپرستی معاونت نهضت سواد آموزی

طی حکمی از سوی سالار قاسمی مدیر کل آموزش وپرورش استان

سرکار خانم صدیقه مهدوی حسینی پور به سمت معاونت نهضت سواد آموزی منصوب گردیدند.

 

 

 


 

 

 

 

 

سرکار خانم مهدوی گرامی: اینجانب هم بعنوان مدیر وبلاگ

سواداموزی به رسم وظیفه انتخاب شما بزرگوار را بعنوان

معاونت سواداموزی استان تبریک عرض مینمایم امیدوارم در

این عرصه که بنیانگذار، ان امام بزرگوار میباشد موفق و

موءید باشید.

 

 

 




تاریخ: دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

 

 


  علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ خبر :  16/01/93

آمار دقیق بیسوادان زیر 50 سال تا چهار ماه آینده اعلام می‌شود./نحوه اجرای طرح «باسوادی والدین بیسواد و نوجوانان زیر 20 سال.

 
 

 


 

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از اجرای طرح والدین بیسواد دانش‌آموزان و نوجوانان زیر 20 سال خبر داد و گفت: تا چهار ماه آینده آمار دقیق بیسوادان زیر 50 سال کشور را اعلام خواهیم کرد.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تشریح برنامه‌های سازمان نهضت در سال 93 از اجرای طرح باسوادی نوجوانان زیر 20 سال و والدین بیسواد دانش آموزان خبر داد و گفت: آیین‌نامه آموزشی نوجوانان زیر 20 سال از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده و سازمان نهضت به عنوان متولی اصلی ریشه‌کنی بیسوادی در کشور مصمم به اجرای این طرح است.

وی افزود: طرح باسوادی نوجوانان زیر 20 سال و والدین بیسواد آماده شده و در روزهای باقی مانده از سال تحصیلی جاری اجرای این طرح را آغاز می‌کنیم.

باقرزاده گفت: پیش‌بینی مقررات و ضوابط آموزشی، آیین‌نامه‌ها، محتوا و کتب درسی از اقداماتی است که در این راستا انجام شده؛ همچنین آیین‌نامه آموزشی جدید سازمان نهضت نیز اواخر سال 92 ابلاغ و زمینه باسوادی این گروه از جمعیت در مدارس فراهم شده است.

وی از تشکیل کارگروه‌های ویژه اجرای این طرح و ابلاغ آیین‌نامه‌های مربوطه در سطح وزارتخانه، شهرستان‌ها و مدارس کشور خبر داد و گفت: سازمان نهضت سوادآموزی فهرست اولیای بیسواد هر مدرسه را استخراج کرده که آنها را در اختیار مدیران مدرسه قرار می‌دهد و مدیران موظف به دعوت و پالایش اطلاعات هستند، به این معنا که اگر ولی دانش‌آموزی خود را باسواد اعلام و مدارک خود را ارایه کند سازمان نهضت به ولی باسواد و مدیر مدرسه 50 هزار تومان هدیه می‌دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: چنانچه ولی، آموزش‌ ناپذیر باشد باید این امر به تایید مراجع ذی‌صلاح قانونی برسد و مدیر مدرسه آن را اعلام کند تا از لیست جمعیت بیسوادان خارج شود؛ ضمن آنکه در صورت اثبات بیسوادی، مدیر مدرسه موظف به آموزش وی در طول یک سال است.

باقرزاده با بیان اینکه سازمان نهضت لوازم‌التحریر و هزینه تمام شده سوادآموزی والدین بیسواد را پرداخت می‌کند، اظهار کرد: برای آموزش از معلمان مدارس یا سایر مدارس که داوطلب همکاری هستند، استفاده می‌شود و در مرحله بعدی اعضای باسواد خانواده مسؤل آموزش می‌شود و چنانچه شرایط فراهم نشد، مدیر مدرسه موظف است با استفاده از افراد واجد شرایط داوطلب، آموزش ولی بیسواد را به عهده بگیرد و به صورت حق‌التدریس سازمان نهضت هزینه آموزشی را پرداخت خواهد کرد که این هزینه‌ها پس از اخذ معلمان و قبولی فرد به معلمان و یا اعضای خانواده پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیر مدرسه‌ای که ولی دانش‌آموز بیسواد داشته باشد، اما نتواند وی را باسواد کند، در هیچ طرحی به عنوان مدیر موفق معرفی نخواهد شد و علی‌رغم موفقیت در سایر بخش‌ها، به علت عدم باسواد کردن ولی بیسواد دانش‌آموز خود مورد مواخذه قرار خواهد گرفت. همچنین در این راستا معرفی مدیران موفق نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته باقرزاده، مدیران مدارسی که در اجرای این طرح با سازمان نهضت همکاری نکنند مورد مواخذه قرار می‌گیرند، لذا در هر مدرسه‌ای اعم از دولتی، غیردولتی، روزانه، شبانه، فنی حرفه‌ای و ... مدیر مدرسه در قبال ولی بیسواد مسؤل است و باید شرایط سوادآموزی آنها را فراهم کند.

وی گفت: برای نوجوانان زیر 20 سال که پیش‌بینی می‌شود برای حدود 106 هزار نفر امسال آموزش داشته باشیم، برنامه جدی در نظر گرفته شده است و در سال 93 سوادآموزی 400 هزار نفر هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: برای سوادآموزی نوجوانان زیر 20 سال با توجه به اینکه این افراد درگیر با اشتغال هستند، کارگروهی در سطح مدرسه تشکیل می‌شود و چنانچه آن کارگروه تشخیص دهد بخشی از درآمد فرد به علت حضور در کلاس کاهش می‌یابد مابه‌التفاوت ساعت حضور وی در کلاس در قالب هزینه تمام شده سوادآموزی پرداخت خواهد شد تا آنها متضرر نشوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سازمان نهضت باید پاسخگوی مطالبات در این زمینه باشد و آمار درستی از جمعیت بیسوادان کشور ارائه کند، اظهار کرد: سازمان نهضت علیرغم تلاش فراوان نتوانسته به دلایل متعدد تاکنون نقض جمعیت هدف و آمار مربوط به بیسوادان را تهیه کند و در سه دهه گذشته مبنای برنامه‌ریزی‌های کشور در این حوزه نتایج سرشماری نفوس و مسکن بوده و علی‌رغم صحت در آمار در بخش سوادآموزی، سازمان نهضت را به سمت یک برنامه‌ریزی دقیق سوق نداده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد در موقعیت‌های مختلف اظهارات متعددی از سطح سواد خود دارند و درباره بقیه اعضای خانواده پاسخ‌های درستی را ارایه نکرده‌اند، لذا قدر مطلق بیسوادی در 15 سال گذشته ثابت مانده و از سال 75 که تعداد بیسوادان کشور حدود 10 میلیون نفر بوده تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه سازمان نهضت از سه سال گذشته تلاش خود برای تعیین تکلیف وضعیت سواد افراد زیر 50 سال را آغاز کرده گفت: تشکیل پرونده تحصیلی برای افراد زیر 50 سال از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان نهضت در دو سال اخیر بوده و با تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مربوطه این طرح را عملیاتی کرده و تمام مشخصات 67 میلیون نفر جمعیت زیر 50 سال در سامانه ثبت شده است.

باقرزاده ادامه داد: با تهیه این سامانه از لیست جمعیت زیر 50 سال و میزان تحصیلات آنها از این پس، وضعیت سواد همه افراد این گروه سنی در هر زمان و مکان مشخص خواهد بود و سازمان نهضت امروز تمام این اسامی را با نشانی افراد در اختیار دارد.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف با سازمان نهضت در تهیه این بانک اطلاعاتی مهم گفت: وزارت آموزش و پرورش تمام اطلاعات دانش‌آموزان امسال و سال گذشته را در اختیار سازمان قرار داده و از 67 میلیون جمعیت زیر 50 سال حدود 14.5 میلیون نفر را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که فارغ‌التحصیل شده و یا در حال تحصیل هستند لذا سازمان نهضت در هیچ شرایطی بیسوادی این افراد را نمی‌پذیرد چرا که دارای پرونده تحصیلی با درج مقطع و پایه در آموزش و پرورش هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق آمار بانک اطلاعات سازمان نهضت، حدود 12 میلیون فارغ‌التحصیل بالای پنجم ابتدایی در سال‌های گذشته بوده و این آمار مربوط به متولدین 1365 به بعد است و این افراد در آموزش و پرورش سابقه تحصیلی دارند لذا اظهار بیسوادی از این افراد نیز پذیرفته نیست.

باقرزاده اظهار کرد: جلسه مشترکی با سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کردیم و بر اساس آن سازمان سنجش تمام اطلاعات داوطلبان آزمون‌های سرسرای را به نهضت ارائه و در سامانه این افراد نیز جایابی شدند و بر این اساس فردی که داوطلب کنکور سراسری بوده به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود که این فرد بیسواد باشد.

به گفته وی، اطلاعات آماری سنجش از کارکنان دولت نیز برای تعیین میزان تحصیلات افراد از دستگاه‌های دولتی اخذ شده و سازمان‌های نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها نیز در دستور کار است تا اطلاعات معتبر تحصیلی افراد را در اختیار سازمان قرار دهند تا اطلاعات سازمان نهضت دقیق‌تر شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: چنانچه تمام اطلاعات سازمان نهضت طی سه تا چهار ماه آینده تکمیل شود، آمار نهایی و دقیق افراد بیسواد زیر 50 سال را اعلام می‌کنیم و به اسم اسامی آنها را مشخص می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: طرحی در دست اجرای سازمان نهضت است که بر اساس آن مقرر شده تحصیلات متولدین سال‌های 1342 و 1343 به بعد را از طریق دفاتر امتحانی که در مدارس وجود دارد، احصاء و سامانه جدید بانک اطلاعاتی درج شود و بدین ترتیب اسامی افرادی که کارنامه بالای پنجم ابتدایی دارند وارد سامانه خواهد شد. با تکمیل این سامانه قطعا تعداد زیادی از افراد از لیست بیسوادان خارج می‌شوند و تنها افرادی باقی می‌مانند که در آموزش و پرورش هیچ سابقه تحصیلی ندارند و یا تحصیلات آنها زیر پنجم ابتدایی است و یا از سازمان نهضت مدرک گرفته‌اند که تمام این افراد پالایش خواهند شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: پس از پالایش دقیق، سطح سواد این افراد قطعا مشخص خواهد شد که فرد آموزش‌پذیر است یا خیر؟ اگر آموزش‌پذیر باشد قطعا با انعطاف بالایی برنامه آموزشی وی آغاز می‌شود و چنانچه آموزش‌پذیر نباشد، باید از سوی مرجع قانونی آموزش‌ناپذیری فرد تایید شود که در حال انجام مذاکرات با سازمان بهزیستی برای این بخش از طرح هستیم؛ البته ممکن است فرد فوت کرده باشد و به دلایل متعدد شناسنامه وی باطل نشده باشد که وضعیت فرد مشخص خواهد شد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه آخرین وضعیت تحصیلی شهروندان زیر 50 سال را بزودی مشخص و اعلام می‌کنیم، گفت: این طرح اقدام بسیار مهمی است و با توجه به اینکه امسال سال «اقتصاد و فرهنگ» است، قطعا سطح اطلاعات دانش افراد در نحوه برنامه‌ریزی دستگاه‌ها با توجه به جامعه هدفشان، بسیار حائز اهمیت است لذا امکان سرویس‌دهی به سایر دستگاه‌ها نیز فراهم می‌شود.

 


 




تاریخ: دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری




تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...

 

 

 

 




تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  متن کامل پیام وزیرآموزش وپرورش به مناسبت نوروز1393 : تاریخ خبر :  28/12/92
به همت معلمان بیداردل وهمراهی مربیان مسئولیت شناس وحماسه آفرین درسایه سارزلال ولایت وپرتو پیام آور امید وتدبیربه پدیداری جریانی پایا وپویا چشم دوخته ام که همواره موج امید،تلاش وآگاهی را دردل دانش آموزان عزیز زنده نگه دارد.

 
 

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بهار بهترین بهانه برای آغاز وآغاز بهترین نشانه برای زیستن است.

بهار بستر مهر است و دیباچه‌ی معرفت، قصه ی هستی است و حکایت وابستگی‌ها و فراموشی خستگی‌ها، بهار، با تمام رمز و راز و زیبایی‌هایش فرا رسید. بهار آمد باترنمی غمگنانه در فقدان گل یاس بوستان محمدی (ص)، بهار آمد با قامتی خجسته و سبز پوش، یادآور بلندای رستاخیز .

هر غنچه‌ای که می شکفد، پیراهنی از معاد بر تن دارد و بهار، فصل حرکت و برکت، فصل دوستی با دست‌های گرم شقایق و پیوند با دل‌های لایق است.

از آفریدگار بهار می‌طلبم، دلهامان را چنان در جویبار زلال رحمت شستشو دهد تا هر جا تردیدی هست، ایمان، هر جا زخمی هست، مرهم، هر جا نومیدی هست، امید و هرجا سکونی هست، رویش جای آن را فراگیرد.

همگام فرهیخته

وقتی پیام پر طراوت اعتدال را بر گونه‌ی جان احساس کردم، به خیل عظیم معلمانی اندیشیدم که امیدوارانه الهام بخش ایمان، عشق و باور به نسلی است که قهرمانانه بلوغ تاریخی و اجتماعی خود را در دیباچه ی حماسه به نمایش گذاشت.

به مربیان و معلمانی اندیشیدم که امید را در دل نسلی که به نومیدی می‌گرایید زنده کرد و اکنون مطمئن هستم که با همت شما همراهان هماره، می‌توان عرصه تعلیم و تربیت را چنان آذین بست که در همه جای آن امید، عقلانیت، اعتدال، والایی، پیشرفت و تدبیر بدرخشد. و نیک می دانید، که روا نیست امواج حماسه آرام گیرد، که جامعه‌ی تعلیم و تربیت، نیازمند تحول است و خواستار آن.

پس به همت معلمان بیدار دل و همراهی مربیان مسئولیت شناس و حماسه آفرین، در سایه سار زلال ولایت و پرتو پیام‌آور تدبیر و امید به پدیداری جریانی پایا و پویا چشم دوخته‌ام که همواره موج امید، تلاش و آگاهی را در دل دانش‌آموزان عزیز زنده نگاه‌ دارد تا با شناخت حقوق خویش و عزم، بر استیفای آن در پرتو چراغ دین، اخلاق و آزادگی راه درازی را بپویند. بهارتان پایدار

  علی اصغر فانی

 

   وزیر آموزش و پرورش

 

 

 

 

 





تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

قابل توجه شرکت کندگان محترم در نخستین جشنواره تولید محتوای آموزشی ویژه سواد آموزی
شرکت کنندگان محترم با کلیک بر روی فایل گرافیکی لینک کتابهای دوره های سواد آموزی در قسمت سمت راست سایت می تواند به فایل کتب دوره های سواد آموزی دسترسی یابند.    [ادامه ...]




تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 32623
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">