......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

 

 

 

 
    اخبار  


  معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تاریخ خبر :  30/01/94
عدالت آموزشی مقدمه تحقق همه ابعاد عدالت است و اگراین اصل خدشه داربشودبقیه اصول هم با مسئله مواجه می شود.
 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان میناب دکترباقرزاده در جلسه پشتیبانی سوادآموزی شهرستان میناب که باجضور معاون استاندار وفرماندار میناب ومدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان برگزارشد، برطرف نمودن موانع سوادآموزی را وظیفه دولت برشمردوافزود: عدالت آموزشی مقدمه تحقق همه ابعاد عدالت است واگراین اصل خدشه داربشودبقیه اصول هم با مسئله مواجه می شود. معاون وزیرآموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: درتمام قوانین ومقررات جزء وظایف دولت آمده است که فرصتهای برابربرای دسترسی افراد به آموزش وپرورش فراهم شود.وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت هرسال هزینه های هنگفتی برای تحت پوشش بردن افراد،جهت آموزش درکشور اقدام می کند، ولی بازهم عده ای خارج ازاراده آموزش وپرورش وارد مدرسه نمی شوند. دکترباقرزاده سلامت ورفاه جامعه را بستگی به سواد آن جامعه دانست ومیانگین عمرباسوادان نسبت به بیسوادان را بیشترعنوان کرد. گفتنی است دراین جلسه ازمعاون استانداروفرماندارویژه میناب واسلامی معاون مدیرکل ومدیرآموزش وپرورش میناب توسط معاون وزیرآموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشورتقدیربه عمل آمد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی هرمزگان

 




تاریخ: یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

    اخبار  

  ابلاغ مصوبه «سوادآموزی» هیئت وزیران توسط وزیر آموزش و پرورش تاریخ خبر :  30/01/94
با امضای وزیر آموزش وپرورش؛ دستورالعمل «سوادآموزی» به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ شد.
 

 

به گزارش  روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از  مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در این دستورالعمل آمده است؛ باتوجه به اهمیت مصوبه ی هیئت دولت به عنوان یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید در زمینه ی سوادآموزی، لازم است ضمن تشریح موضوع در اولین جلسه ی شورای آموزش وپرورش استان و شورای پشتیبانی سوادآموزی، ابعاد مختلف آن به منظور هماری و مشارکت تمام مسئولان دستگاه های عضو تبیین شود.

در بند (2) تصریح شده است، پرداخت هزینه های تشویق سوادآموزانی که در کلاس های سوادآموزی شرکت می نمایند و پرداخت سرانه ی هزینه ی تمام شده به افراد مشمول تبصره ی ذیل بند مذکور به صورت متمرکز از سوی سازمان نهضت سوادآموزی انجام خواهد شد و نحوه ی اجرای آن در سامانه ی سوادآموزی اعمال و راهنمای عمل آموزش به شیوه ی خودآموز از سوی سازمان ابلاغ خواهد شد و پرداخت های مذکور مربوط به فراگیران واجد شرایط دوره ی سوادآموزی است و شامل سوادآموزان دوره های تحکیم و انتقال نمی شود.

در بند دیگری از این دستورالعمل و به منظور تحقق بند (3) مصوبه هیئت وزیران تأکید شده است ؛ ضمن اطلاع رسانی به مسئولان مربوط به راهنمایی و رانندگی ، نیروی انتظامی، کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ، تمهیدات لازم برای آموزش و بسترسازی برای ایجاد محدودیت به بیسوادان زیر پنجاه سال باقیمانده ی استان از سال 1395 فراهم آید.

براین اساس؛ ضوابط و مقررات آموزشی نیروی انسانی موردنیاز در پست های مدیریت و عوامل اجرایی مرتبط با راه اندازی و فعالیت مراکز یادگیری محلی، دستورالعمل اجرایی نحوه ی حمایت از سازمان های مردم نهاد و مؤسسات غیردولتی مرتبط با کودکان بی سواد در معرض آسیب، نحوه ی سوادآموزی اتباع بی سواد خارجی و شیوه نامه ی ارزیابی عملکرد سالانه سازمان ها، نهادها و اشخاص فعال در امر سوادآموزی متعاقبا از سوی سازمان نهضت سوادآموزی ارسال می شود

منبع خبر :   روابط عمومی وزارت آ-پ




تاریخ: یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

                                               

 

 

 

                                                                                         اماما ،رهبر خوبان تولدت مبارکــــ بــــاد




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  همایش یک روزه مسئولین سوادآموزی مناطق و نواحی استان اردبیل درمحل خانه معلم استان برگزارشد . تاریخ خبر :  29/01/94
دیوان اکبری فر معاون سوادآموزی استان به تجزیه وتحلیل عملکرد هریک از مناطق در شاخصهای چهارگانه پرداخت و سپس برنامه های سوادآموزی استان درسال جاری را تشریح نمود.
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرروش استان اردبیل، این جلسه که به منظور تحلیل عملکرد سواداموزی درسال 93 و تبیین سیاستهای سال 94 انجام گرفت، ابتدا دیوان اکبری فر معاون سوادآموزی استان به تجزیه وتحلیل عملکرد هریک از مناطق در شاخصهای چهارگانه پرداخت و سپس برنامه های سوادآموزی استان درسال جاری را تشریح نمود. درادامه روسای ادارات حوزه معاونت سوادآموزی به ارائه برنامه های ادارات خود پرداختند . این جلسه دومیهمان ویژه نیز داشت ، سرداری رییس بسیج سازندگی و سقا مدیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان بودند که هرکدام درخصوص همکاری و اجرای تفاهم نامه منعقده مواردی رامطرح وآمادگی خودرا برای همکاری مستمراعلام نمودند. درادامه به سوالات ومسایل مطرح شده مسئولین مناطق پاسخ و راهنماییهای لازم ارائه ، ودرنهایت جلسه با جمعبندی معاونت سوادآموزی استان و با تجلیل از مناطق برتر که باحضور برات سلیمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل انجام گرفت به پایان رسید.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی اردبیل

 

 




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب: معاونت سواد آموزی اردبیل,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

  آموزش حق طبیعی مردم است و دولت باید وسایل و زمینه تعلیم و تربیت و اعتلای آن ها را فراهم کند تاریخ خبر :  26/01/94
باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان:
آموزش حق طبیعی مردم است و دولت باید وسایل و زمینه تعلیم و تربیت و اعتلای آن ها را فراهم کند
 

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان جلسه شورای معاونین با حضور مهرزاد حمیدی و باقرزاده معاونین وزیر آموزش و پرورش برگزارشد. باقرزاده در این نشست از آموزش به عنوان حق طبیعی مردم ذکر نمود و اذعان داشت: وظیفه دولت است تا وسایل و زمینه تعلیم و تربیت و اعتلای مردم را فراهم نماید و تجلی این حق در یک نهاد مقدس به نام آموزش و پرورش قرارگرفته است. وی افزود: ازآنجایی که مهمترین سیاست آموزش و پرورش ارتقای کیفیت بخشی است، اولویت اول آن باید آموزش خانواده ها باشد تا هم از گسست نسل ها جلوگیری شود و هم آموزه ها توسط خانواده ها تقویت شود. باقرزاده گفت: میانگین سا ل های تحصیل و عناصر اصلی توسعه یک همبستگی مستقیم وجوددارد و اگر به فرایند تحصیل مدرسه دقت نشود کشور با آسیب های جدی روبه رو می شود.
منبع خبر :   استان گلستان

 




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

  محدوديت‌هاي جديد دولت براي بي سوادان تاریخ خبر :  26/01/94
باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد : صدور و تمدید گواهينامه رانندگي و جواز کسب منوط به باسوادي است.
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روزنامه آفرینش ،  رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به تصويب سه محدوديت براي افراد بيسواد که از سال 1395 اجرايي مي‌شود، گفت: دولت در اين مصوبه به افراد بيسواد يک سال فرصت داده است تا از نعمت سواد بهره‌مند شوند.علي باقرزاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه جديد دولت اظهار داشت: دولت در خصوص افراد بيسواد محدوديت‌هايي را تعريف کرده است و 12 اسفند سال 93، اين مصوبه از سوي دولت به سازمان نهضت سوادآموزي ابلاغ شد.وي افزود: براي ترغيب افراد بيسواد به سوادآموزي از طريق قانونگذاري به نتيجه نرسيديم و با درک ضرورت سوادآموزي، دولت محدوديت‌هايي براي بيسوادان تصويب کرد.

    يک سال فرصت دولت به بيسوادان

    باقرزاده با اشاره به تصويب سه محدوديت براي افراد بيسواد که از سال 1395 اجرايي مي‌شود، خاطر نشان کرد: دولت در اين مصوبه به افراد بيسواد يک سال فرصت داده است تا از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

    وي افزود: اگر در گروه سني 10 تا 49 سال فردي اصرار کند که بيسواد بماند، صدور و تمديد گواهينامه رانندگي براي آن فرد مقدور نخواهد بود؛ يعني اگر قبلاً هم گرفته است نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي موظف است ديگر گواهينامه افراد بيسواد را تمديد نکند.

    وي ادامه داد: تمديد و صدور پروانه کسب هر فردي که از اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي صنفي اجازه فعاليت گرفته باشد نيز جزو اين مصوبه است که اگر فرد با سواد نشود پروانه فعاليت او تمديد نخواهد شد و به متقاضيان جديد بيسواد نيز قطعاً پروانه فعاليت داده نخواهد شد.

    پرداخت وجه به بيسواداني که با تلاش خانواده‌شان باسواد مي‌شوند

    رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به سومين محدوديت دولت براي افراد بيسواد تصريح کرد: سومين موضوع مربوط به کميته امداد و بهزيستي است؛ پرداخت مستمري به افراد تحت پوشش اين سازمان‌ها توأم با ثبت نام و آموزش سوادآموزي خواهد بود که البته براي اين بخش مثبت نوشته شده است.

 

    باقرزاده اضافه کرد: اگر فردي در اين يکسال آموزش ببيند و قبول شود معادل 20 درصد سرانه سواد آموختن به او جايزه داده مي‌شود يعني به طور ميانگين 130 هزار تومان به سوادآموز پول نقدي داده خواهد شد. وي ادامه داد: هر فردي هم به طور خودآموز آموزش ببيند يعني اعضاي خانواده به او آموزش دهند، تمام سرانه 645 هزار توماني به خود فرد پرداخت خواهد شد.

    سوادآموزان هيچ هزينه‌اي را نبايد پرداخت کنند

    باقرزاده در پاسخ به اين پرسش که افرادي که بخواهند آموزش سواد را شروع کنند بايد به کجا مراجعه کنند، اظهار داشت: از 20 فروردين امکان ثبت‌نام فراهم شده است و هر فردي که بيسواد است مي‌تواند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کند و اگر ولي دانش‌آموز است مي‌تواند به مدرسه فرزند خود مراجعه کند.

    وي افزود: سوادآموزان هيچ هزينه‌اي را نبايد پرداخت کنند و کتاب و لوازم‌التحرير براي آنها نيز رايگان است و حتي جوايزي از سوي سازمان نهضت سوادآموزي به آنها اهدا مي‌شود. معاون وزير آموزش و پرورش در پايان تأکيد کرد: تمام محدوديت‌هايي که دولت در اين مصوبه براي بيسوادان در نظر گرفته است براي گروه سني 10 تا 49 سال است
منبع خبر :   روزنامه آفرینش




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


 

 

 

پیوستن نوجوان معلول بازمانده از تحصیل باغملکی به جمع باسوادان

تاریخ خبر :  26/01/94
سپهر کردزنگنه نوجوان معلول جسمی حرکتی با تلاش مدیر مدرسه روستای تل شور به جمع با سوادان پیوست .
 

 

به گزارش  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به نقل از روابط عمومی شهرستان باغملک، سپهر کردزنگنه  نوجوان معلول جسمی حرکتی ساکن روستای تل شور از توابع بخش میداود شهرستان باغملک که از کودکی دچار معلولیت شده بود، به دلیل مشکلات جسمی از نعمت تحصیل در مدرسه محروم ماند.

سپهر می گوید: همواره شوق خواندن و یادگیری در دلم موج می زد، تا این که با پیگیری سوادآموزی و با تلاش آقای علی ورزیده مدیر مدرسه جهاد تل شور با سواد شدم.

گفتنی است سپهر آمادگی و اشتیاق خود را جهت ادامه تحصیل در مقاطع دیگر اعلام کرده است.

منبع خبر :   استان خوزستان

 




ارسال توسط شبنم مختاری

   


 

  معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت :

تاریخ خبر :  26/01/94
ثبت نام کلاس های سواد آموزی از 15 فروردین ماه 1394 در سطح واحد های اداری و آموزشی استان آغاز شده است .
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رمضان یوسفی معاون سواد آموزی اداره کل با اعلام این خبر افزود : کلیه بی سوادان و کم سوادان می توانند از تاریخ اعلام شده جهت ثبت نام در کلاس های سواد آموزی به ادارات آموزش وپرورش ، مدارس ومجتمع های آموزشی وپرورشی سطح شهر و روستای استان مراجعه نمایند . وی با اشاره به برنامه های در دست اجرای سواد آموزی ، آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان را یکی از برنامه های اولویت دار استان اعلام نمود و با بیان اینکه این برنامه از طریق مدارس استان در حال پیگیری و اجراست اظهار داشت : در این راستا 16184نفر اولیای بی سواد در سطح استان شناسایی شده اند و کار جذب و آموزش آنان در مدارس آغاز شده است . یوسفی سال 94 را فرصتی برای بی سوادان اعلام نمود و تصریح نمود : از ابتدای سال 95برابر مصوبه هیئت وزیران از اهرم های باز دارنده درخصوص بی سوادان استفاده خواهد شد.که جزئیات آن متعاقبا" اعلام می گردد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی کردستان

 




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گلستان با حضور معاون وزیرو رئیس سازمان نهضت سوادآموزی

تاریخ خبر :  26/01/94

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گلستان با حضور معاون وزیرو رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل شد......


 


 

ه گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گلستان گفت: اصل برآموزش و پرورش رسمی است و جلوگیری از ایجاد فرد بیسواد در جامعه می باشد و بر اساس بررسی به عمل آمد مهمترین عامل محرومیت افراد از نعمت سواد فقر اقتصادی و همچنین مهاجرت مطرح می باشد. و از طرفی می توان گفت: سوادآموزی فرصت دوم و یا فرصت جبران برای کسانی که خارج از مدرسه و محروم از سوادمی باشند این فرصت طلایی را برای آموزش این عزیزان فراهم نموده است. باقرزاده گفت : ما امیدواریم توسط دانشجویان و تحصیل کردگان استان تحقیق و پژوهش گسترده ای درباره علل بیسوادی صورت گیردوتا بتوان گام های مهم و اساسی برای حل بیسوادی برداشته شودو این تحقیقات راهنمای عمل ما برای تصمیم گیری برای این استان باشد.تلاش ما بر این است که دوره های آموزشی برای سوادآموزان دوره های فشرده و کوتاه مدت باشد که رغبت این عزیزان به کلاس های سوادآموزی بیشتر شود و آموزش سواد همچنان ادامه داشته باشد تا رجعت به بیسوادی برای سوادآموختگان ما ایجاد نگردد. معاون وزیر گفت:از جمله برنامه های ما سواد رسانه ای و دولت الکترونیک است و سوادآموزی از طریق تلفن همراه جزو اولویت سازمان می باشد که در بعضی از کشورهای همسایه این طرح به اجرا در آمده است که از تجربه این کشورها در این امر در کشورمان بهرمند خواهیم شد.ودیگر برنامه نهضت سوادآموزی ایجاد مراکز یادگیری محلی است که این واحد آموزشی براساس نیاز جامعه هدف و در راستای آموزش مهارتهای زندگی و شغلی با هزینه دولت بو جود می آید و این طرح کاملا تقاضا محور بر اساس نیاز محلی می باشد . استاندار گلستان گفت: عزیزانی که در زمینه سوادآموزی فعالیت می کنند و به قشر محروم از سوادجامعه خدمت می نماینداجر معنوی و اخروی آن برای همگان روشن و بدیهی است و اثرات دنیوی آن در وهله اول برای خود فردی که باسوادگشته و در مراحل بعدی در جامعه و فرهنگ و اقتصاد تاثیر مثبت دارد و همه به این امر مهم سوادآموزی در پیشرفت فرد و اجتماع اذعان دارند. استاندار در ادامه گفت:طرح هایی که معاون وزیر درباره آموزش بیسوادان مطرح کردند بسیار خوب بخصوص طرح آموزش مجازی از طریق تلفن همراه که طرح بسیار عالی است که نحوه و شیوه اجرا آن را به استان ابلاغ وان شائ ا... بتوانیم آن را به اجرا در آوریم. و خواسته ما اینست انتظاراتی که سوادآموزی از استانداری و فرمانداری داردبصورت جامع و دقیق اعلام کندو براساس آن بتوانیم معضل بی سوادی در استان برطرف گردد.و همچنین گردهمایی در سطح استان از باسوادان موفق داشته باشند و این افراد در سطح جامعه معرفی شوندکه ایجاد انگیزه و رغبت بیشتری برای جذب بیسوادان به کلاس های سوادآموزی حاصل گردد.و در آموزش سوادآموزی از روش های نوین و پیشرفته و مکانیزم های خوبی بتوانیم بهره برد. وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باکمک همکاران فرهنگی و مدیران و با استفاده از فضای مدارس در خدمت سوادآموزی می باشد تا ان شاء ا... با یاری و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و بخصوص استانداری و فرمانداری های شهرستان ها به منویات مقام معظم رهبری که همان حل معضل بیسوادی از جامعه اسلامی مان است جامه عمل بپوشانیم و در سال 93 باکمک همکاران فرهنگی بخصوص مدیران شناسایی اولیاء بیسواد در مدارس صورت گرفت و با برگزاری کلاس های آموزشی بتوانیم هیچ بی سوادی در بین والدین نداشته باشیم . فیروزی معاون سوادآموزی گفت:دوره های سوادآموزی به سه دوره سوادآموزی و تحکیم و انتقال تقسیم می گردد که در سال جاری ثبت نام سوادآموزان ما از 15 فروردین ماه آغاز گردیده و با توجه به مصوبات هیئت دولت سوادآموزان عزیز که در کلاس های سوادآموزی شرکت می کنند و موفق به اخذ مدرک شوند20 درصد سرانه معادل 120 هزار تومان دریافت خواهند کرد و اگر بدون مربی گواهینامه سوادآموزی را دریافت نمایند کل سرانه تمام شده به آنان پرداخت خواهدشد و در ادامه با ارائه آمار سوادآموزان و بیسوادان استان رشد کمی و کیفی سال 93 را نسبت به سال های قبل اعلام کرد.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 


جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بندرترکمن با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزارشد

تاریخ خبر :  26/01/94
باقرزاده گفت:بدون آموزش به بیسوادها و کم سوادها فقر زدایی در جامعه تحقق نمی یابد.


 


 

باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشورگفت:سوادآموزی با مسائل اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی دخیل می باشدو همه دستگاهها و ارگان های دولتی بایستی مشارکت همه جانبه برای تحقق این هدف متعالی همکاری نمایند . افراد بیسوادآسیب دیده و آسیب رسان جامعه می باشندو به جهان طبیعت و حتی حیات وحش آسیب خواهند رساندبدون آنکه خود فرد بیسواد به این امر واقف باشد. ما معتقدیم در امر آموزش به سوادآموزان ازکتاب ووسایل آموزشی استفاده گرددکه متناسب با موقعیت اقلیمی و شرایط محلی آن منطقه باشد تا انگیزه برای علم آموزی در سوادآموزان بیشتر گردد . باقرزاده گفت: از حقوق اولیه افراد در جامعه سوادآموزی می باشد که ازنظر امام خمینی(ره) از جمله حوائج اولیه بلکه بالاتر از مسکن وبهداشت آموزش سواد می باشد و همه باسوادان برای آموزش به بی سوادان بپاخیزند که این کلام گوهر بار امام (ره) امروزه هم بیش از گذشته مطرح است و جز با بسیج عمومی این معضل بیسوادی حل نخواهد شد. معاون وزیر گفت:مشکل اصلی ما در سازمان نهضت سوادآموزی عدم استقبال بی سوادان ازکلاس های سوادآموزی می باشد که باتوجه به مصوبات هیئت دولت از سال 95 کسانی که در سنین49-10 سال بی سواد باشند گواهینامه رانندگی و یا تمدیدآن انجام نمی شودوهمچنین صدور پروانه کسب هم برای بی سوادان ممنوع خواهد بود. ودر مقابل افرادی که به کلاس های سوادآموزی شرکت نمایند به آنها 20 درصد از سرانه تمام شده به عنوان تشویقی پرداخت خواهد شدو یا بدون مربی موفق به اخذ گواهینامه سوادآموزی گردند کل سرانه به آنها پرداخت خواهد شد. فرماندار شهرستان بندر ترکمن گفت:اداره سوادآموزی این شهرستان برای ریشه کنی بیسوادی تلاش بسیاری بخصوص در روستاها انجام داده است و با برگزاری جلسات شورای پشتیبانی برای ریشه کنی بیسوادی در سنین 49-10 سال گام های موثری برداشته است که حاصل آن از جمله شهرستان های برتر استان در پایین بودن بی سواد بوده است .و با همکاری همه دستگاهها ی این شهرستان توانسته ایم بیشترین جذب بیسواد و آموزش این عزیزان را داشته باشیم.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی گلستان

 




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

بزرگترین فصل مشترک دولت وملت درآموزش وپرورش تحقق می یابد


معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور درنشست شورای معاونین آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد،رؤسای آموزش وپرورش 13شهرستان ومنطقه استان ومسئولان سوادآموزی شهرستانها ومناطق دریاسوج گفت:گستردگی مخاطبان ودربرگیری جمعیت زیادی از جامعه وارتباط با اولیاء دانش آموزان درحیطه آموزش وپرورش وارتباط 2سویه این دستگاه بزرگ بادیگر دستگاههای اجرایی باعث شده بزرگترین فصل مشترک دولت وملت بوجود بیاید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان،آقای علی باقرزاده به شعار سال 94اشاره کرد وگفت:حق وتکلیف،حفاظت از منافع مردم وتعلیم وتربیت مهمترین وظایف دولت نسبت به مردم است وپایبندی به حق دولت هم از مهترین وظایف مردم نسبت به دولت است.

وی گفت:برترین الگوی حکومت اسلامی سیره نبوی است که دراجرای آن درخدمت وعدالت مولای متقیان امام علی(ع)مشهود است.

معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد:نامگذاری سالها بااندیشه وتدبیر مقام معظم رهبری در راستای پایه گذاری تمدین نوین اسلامی است.

وی گفت:تحقق یافتن حق وتکلیف مردم ودولت نسبت به هم باعث اعتماد دو سویه ودرنتیجه پیشرفت وتعالی جامعه خواهد بود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان دراین نشست هم گفت:از6هزار و537بی سواد شناسایی شده درگروه سنی10تا49سال2هزار و300نفر زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی قرار گرفتند.

آقای زارع پور گفت:برای توسعه وترویج فعالیتهای سوادآموزی 23اداره-نهاد ودستگاه اجرایی با آموزش وپرورش مشارکت فعالیتهای اجرایی دارند.

وی گفت:طرح های باسواد کردن اولیاء بی سواد وگروه سنی10تا20سال که به دلایلی بی سواد مانده اند درحال اجراست.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: بررسی وتحلیل کتابهای درسی دوره های سوادآموزی تحکیم وانتقال وبرگزاری نشستهای بهبود کیفیت وبرنامه ریزی برون سپاری فعالیتهای سوادآموزی از مهمترین برنامه های اجرا شده دریکسال گذشته است.

وی به اجرای فعالیتهای تبلیغی وترویجی سوادآموزی اشاره کرد وگفت:تهیه وپخش برنامه های تلویزیونی-ارائه گزارش وتبلیغ برای شناسایی بی سوادان در رسانه ها مکتوب وتهیه وتولید برنامه رادیویی آوای سوادآموزی وتهیه پوستر وبروشور از مهمترین برنامه های تبلیغ وترویج امر سوادآموزی است.

آقای زارع پور گفت:تمامی فعالیتها با تلاش ویژه جهت ریشه کنی بی سوادی وتحقق فرمان امام راحل در راستای فعالیتهای نهضت سوادآموزی انجام می شود.


      عكس هاي مرتبط :

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

با اجرای غیردولتی کردن فعالیتهای سوادآموزی 30هزار فرصت شغلی درکشور ایجاد شد.


معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور درنشست باخبرنگاران رسانه های کهگیلویه وبویراحمد دریاسوج گفت: اجرای طرح فرد به فرد-طرح خودآموزی وارائه آموزش افراد خانواده به بی سوادان-برون سپاری فعالیتها-استفاده از تشکلهای مردم نهاد برای تحقق سوادآموزی ومشارکت دیگر ادارات –نهادها ودستگاه باعث ایجاد فرصتهای شغلی بویژه برای دارندگان مدارک تحصیلی شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان،آقای علی باقرزاده گفت: آموزش سربازان-کشاورزان-زندانیان-کودکان درمعرض آسیب-آموزش اتباع خارجی وخودآموزی درخانواده از اولویتهای سوادآموزی دربخشهای غیردولتی است.

وی گفت:درطول20سال میزان باسوادی اتباع خارجی از6درصد به 60درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه جامع ترین برنامه برای باسوادکردن افراد جامعه درنامه جامع ریشه کنی بی سوادی است گفت:دراجرای این برنامه 35هزار مدیرمدرسه درکشور آموزش های لازم را درزمینه شناسایی وجذب بی سوادان فرار گرفته اند.

وی گفت:درصد باسوادی کشور درسال55حدود 52درصد بود که هم اکنون به95درصد رسیده است.

آقای باقرزاده گفت:بیش از 3هزار و600نفر شناسایی شده که از بی سوادان مطلق به تحصیل دردوره کارشناسی رسیده اند.

وی گفت:درسالهای گذشته یک میلیون 400هزار دانش آموز لازم التعلیم زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی قرار گرفته اند.

معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:هم اکنون حدود یک میلیون و800هزار بی سواد درگروه سنی10تا49سال قرار دارند.

وی گفت:دراین گروه سنی بیش از 95درصد جمعیت کشور با سوادند وباسوادی شهرها وروستاها تقربیاً برابرند.

آقای باقرزاده گفت:استانهای تهران-مازندران-البرز بیشترین میزان باسوادی واستانهای سیستان وبلوچستان-آذربایجان غربی-کردستان-کرمان ولرستان کمترین میزان باسوادان را دارند واستان کهگیلویه وبویراحمد حدود متوسط کشور است.

وی گفت:هم اکنون 443هزار نفر زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی کشور قرار دارند.

معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیأت دولت دربهمن 93مراکز یادگیری محلی توسعه می یابد گفت:امسال حدود500مرکز یادگیری محلی درکشور هدف گذاری شده است.

آقای باقرزاده همچنین گفت:درجهت توسعه وترویج فعالیتهای سوادآموزی جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی وهمچنین جشنواره عکس سوادآموزی برگزار می شود.


      عكس هاي مرتبط :
 

 

 




تاریخ: دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

ا

لسلام علیک ایها الامام الرئوف علی بن موسی الرضا

 


آیا شما هم دوست دارید به جمع خادمین معنوی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بپیوندید ؟
به دلهای صاف و بی ریای بسیاری از مردم ایران که نگاه میکنی شوق و ارادتی ویژه به حضرت امام رضا علیه السلام ، تنها یادگار شجره طیبه امامت در خاک ایران می یابی که این مهر و شوق و ارادت را با دنیا عوض نمیکنند . سیل انبوه مشتاقانی که هرروز پروانه وار گرد آن مضجع نورانی میگردند گواه این مدعاست . مردمانی که از راههای دور و نزدیک ، بی تکلف و خالصانه غبار راه زندگی را در زلال بیکران دریای مهر و رافت رضوی شستشو میدهند و از زیارتشان توشه ای برای دنیا و آخرتشان به همراه می برند . این شوق زیارت هنگامی دیدنی تر میشود که می بینی هر زائری در جای جای حرم سعی میکند که خدمتی هر چند کوچک در حد جارو کردن و یا جفت کردن کفشهای زائران دیگر به این آستان ملکوتی بنماید . از هر زائری که سوال کنی در ته دلش دوست دارد که روزی خادم امام رضا علیه السلام باشد ، اما طبیعی است که این امکان خدمتگزاری در محیط حرم برای بسیاری از مشتاقان فراهم نخواهد شد ، با توجه به اینکه هم اکنون نیز مشتاقان زیادی در صف این خدمت به انتظار نشسته اند . اما واقعا چرا ما امروز خادم آن حضرت در محل کار ، زندگی و یا تحصیل خود نباشیم . برنامه سمت خدا به لطف و یاری حضرت حق و عنایات حضرت امام رضا علیه السلام این بار میخواهد پایه گذار حرکتی باشد که در آن خدمت به امام رضا و زائرانش محدود به محدوده حرم رضوی در مشهد نباشد . هر دوستدار امام رضا خادمی باشد که در محل کار یا منزل یا محل تحصیل خود در یک روز از سال به صورت نمادین وظیفه خادمی حضرت را بر عهده بگیرد و خدمتی شایسته به مکتب رضوی ، زائران رضوی و یا شیعیان و محبین رضوی بنماید باشد که همه ما را نیز در شمار ارادتمندانش به حساب بیاورند . هرکس با ثبت نام در این طرح به جمع کسانی خواهد پیوست که دوست دارند حداقل یک روزشان را در سال به این کار اختصاص دهند. این روز میتواند روز تولد خود فرد ، سالروز ازدواج ، سالروز تولد فرزند ، سالروز فوت یا شهادت یکی از نزدیکان و ... باشد که ویژگی خاصی داشته باشد که به سادگی از یاد نرود ، به عنوان مثال یک پزشک در این روز که خود را خادم آن حضرت نامیده ، بیماران را به دید زائرین و محبین آن حضرت ببیند ، با محبت و عطوفت بیشتری با آنان برخورد کند ، دستمزدی از آنها دریافت نکند و یا کمتر دریافت کند و یا اگر دریافت میکند عوائد آن روز را به مصرفی که حضرت رضا علیه السلام می پسندد برساند . یک تعمیرکار ، یک کاسب ، یک کارمند ، یک دانش آموز ، یک روحانی ، یک معلم ، یک دانشجو ، یک خانم خانه دار ، ... میتوانند با این نگاه برای خود در آن روز خدمتی شایسته تعریف کنند .اگر واقعا کاری ندارند حداقل رفتار خود را در آن روز مرضی حضرت رضا بگردانند . مثلا یک خانم خانه دار و یا یک فرد بازنشسته میتواند در روزی که با خود عهد خادمی حضرت را بسته مثلا مقداری قرآن و یا نماز بخواند و یا کار خیری دیگری انجام دهد به نیت تمام محبین و زائرین امام رضا که اکنون در خاک آرمیده اند و دستشان از دنیا کوتاه است و شاید وارثی که به یاد آنها باشد نداشته باشند و یا به قولی بد وارث باشند . شاید تجربه یک روز بدون گناه تجربه ای باشد که از این روز قابل دسترسی و تسری به سایر ایاممان باشد . به هرحال به دنبال آنیم که فرهنگ خدمت به دوستداران حضرت رضا و انجام اعمالی که موجب خشنودی آن حضرت هستند و پرهیز از انجام اعمالی که قلب آن حضرت را خدای ناکرده مکدر میکند دستاورد این حرکت باشد . شاید خیلی ها بخواهند بی ریا و در سکوت به مفاد این طرح عمل کنند بدون آن که کسی با خبر شود و یا شاید هم اکنون نیز دارند این خدمت را انجام میدهند اما حرف ما این است که ثبت نام در این طرح و بیان تجربیات و دریافتها ، نکته ای  است که همه ما میتوانیم به یکدیگر منتفل کنیم و به قول یکی از بزرگان از تنها خوری معنوی هم به دور باشیم . قطعا تشکیل جمعی که همگی به خدمت می اندیشند در ایجاد فضایی که در آن رفتارهای امام رضا پسند فراگیر خواهد شد بسیار کمک خواهد کرد . پس همین حالا ثبت نام کنید و دوستان ، اطرافیان ،همسر ، فرزندان ، والدین و خواهران و برادرانتان را به عضویت در این کار خیر تشویق نمایید . ما نیز تلاش خواهیم کرد نقش یک مبلغ و یادآور را داشته باشیم و خود نیز کمر خدمت به خادمان قبله هشتم ببندیم . ما سعی خواهیم کرد که از طریق ایجاد وبلاگ ، چاپ و انتشار بروشور، ارسال پیامک به اعضا و... روزهای خدمت خادمان را یادآوری نماییم . منتظرتان هستیم . یا علی


 

 
نام (*)  
نام خانوادگی (*)  
ناریخ تولد (*)  
رشته تحصیلی  
ایمیل  
شماره تلفن همراه (*)  
کد تلفن  
شماره تلفن منزل (*)  
مدرک تحصیلی    
استان  
شهرستان  
آدرس  
شغل

http://samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_rsform&Itemid=294

 




تاریخ: سه شنبه 11 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 32626
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">