......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

 

93/8/26 دوشنبهمدیرکل آموزش و پرورش قزوین در دیدار با فرماندار آبیک:آموزش و پرورش قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیستمدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان در دیدار با فرماندار آبیک با اشاره به بازدید کاری مشترک با شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در شهرستان‌ها گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیست.

سالار قاسمی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان آبیک که در محل دفتر فرمانداری شهرستان آبیک صورت گرفت، اظهار داشت: شهرستان آبیک نخستین شهرستان در استان قزوین است که برای بازدید کاری مشترک به همراه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین تعیین شده و امروز از آموزش و پرورش این شهرستان بازدید کاری مشترک صورت می‌گیرد.
وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیست و با بازدید کاری مشترک با شورای معاونان در نظر داریم نقاط ضعف آموزش و پرورش شهرستان آبیک را شناسایی کرده تا نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت شده و برای رفع مشکلات گام‌های مؤثری برداشته شود.
این مسئول ادامه داد: در نظر داریم با بازدید مشترک از آموزش و پرورش شهرستان آبیک  و بررسی حوزه‌های مختلف از سوی تیم کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین و نیز دیدار با مسئولان این شهرستان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تمهیدات لازم را بیندیشیم.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر‌نشان کرد: مسئولان ارشد استان قزوین و شهرستان آبیک به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش، نقشی بسیار تأثیرگذار در آموزش و پرورش دارند.
قاسمی عنوان کرد: اگر چه مسئولان ارشد استان و شهرستان در همه بخش‌ها مسئولیت‌های خاص خود را دارند و جایگاهشان به عنوان نماینده عالی دولت محفوظ است، اما در حوزه آموزش و پرورش نقش کلیدی و محوری دارند.
وی افزود: امروز ملاقات عمومی با مردم و فرهنگیان در اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم مطالب را شنیده و نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقدام کنیم.
این مسئول تصریح کرد: مسئولان از جنس مردم هستند و به آسانی در دسترس مردم قرار دارند که این امر به برکت نظام جمهوری اسلامی تحقق یافته است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود مشکلات مالی شدید در آموزش و پرورش تأکید کرد: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به تجلیل از معلمان و دانش‌اموزان محقق در هفته پژوهش، تکمیل کمیته پشتیبانی نهضت سوادآموزی برای بررسی وضعیت بی‌سوادی و برگزاری برنامه‌های مناسب در هفته امور تربیتی در اسفند ماه و همچنین گرامیداشت هفته معلم مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک را یاری رسانند.
قاسمی اذعان داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین یک برنامه سالانه و یک برنامه چهار ساله برای مناطق مختلف آموزش و پرورش تدوین کرده است.
وی متذکر شد: با بررسی وضعیت آموزش و پرورش شهرستان آبیک در همه حوزه‌ها و معاونت‌ها دورنمایی از وضعیت آموزش و پرورش برای فرماندار شهرستان آبیک و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان ترسیم می‌شود تا نسبت به رفع مسائل و مشکلات در شورای آموزش و پرورش تدابیر مناسب اندیشیده شود و آموزش و پرورش به جایگاه اصلی و شأن و منزلت واقعی خود دست یابد.


 




تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  باقرزاده در نشست مشترک با سازمان امورعشایری کشور : تاریخ خبر :  25/08/93
در حال حاضر بسیاری از محدودیتهای قبلی در دسترسی به آموزش در جوامع عشایری برطرف شده است و با توجه به ظرفیت های موجود می توان آموزش را به خود آنها واگذار کرد.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی نشست مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان امور عشایری کشور  به منظور بررسی  وضعیت سواد و فعالیت های صورت گرفته در میان عشایر کشور و همچنین ترسیم زمینه های مشترک همکاری با حضور روسای دو سازمان روز یکشنبه مورخ 25/8/93  تشکیل شد .

به گزارش همین منبع خبری ، آقای باقرزاده در این جلسه به بررسی همکاری های   مشترک قبلی با سازمان امور عشایری کشور پرداخت وبا اشاره به خصوصیات و ویژگی های زندگی عشایری اعلام نمود ، همکاران ما در ماموریت های اخیر استانی دریافته اند که فرآیند سواد آموزی در استان های عشایر خیز با چالش های عمده ای مواجه است .

وی با اشاره به برخی از چالش های موجود تاکید کرد  : پژوهش ها نشان می دهد که در  حال حاضر  بسیاری از محدودیتهای قبلی در زمینه دسترسی به آموزش در جوامع عشایری برطرف شده و  وجود  افراد تحصیل کرده دانشگاهی در این بخش  موید این واقعیت است .

وی خاطر نشان کرد  این ظرفیت در بخش عشایر وجود دارد که آموزش را به خود آنها واگذار کرد.

معاون وزیر  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مشکلات مهم  موجود بر سر راه سواد آموزی پرداخت و بیان نمود  : مشکل اصلی ما در وهله اول شناسایی اسمی افراد ، شناخت ویژگی ها و نیازهای مخاطبان  و در گام دوم متقاعد نمودن آنها  برای بهره مندی از خدمات سوادآموزی است.

باقرزاده افزود: در حال حاضر روش های جدیدی برای سواد آموزی ابداع شده است که  آموزش فرد به فرد ، آموزش کلاسی و شیوه های مختلف  دوره های سوادآموزی از جمله آن روش ها است .

وی با بیان این واقعیت که  80% جرایم در گروه سنی ۶۰-۴۰ سال ، توسط افراد بی سواد انجام می شود ،  تصریح کرد: وجود فرد بی سواد آسیب رسان جامعه  است و می تواند از جنبه های  اجتماعی ، فرهنگی ، امنیتی ، خانوادگی و فردی سلامت جامعه را به خطر بیاندازد . ولی متاسفانه با وجود این آمار نگران کننده هنوز افکار عمومی کشور به این جمع بندی نرسیده است . 

در ادامه نشست رئیس سازمان امور عشایری آقای قندالی با تقدیر و تشکر از همکاری های صورت گرفته در این خصوص  به تاریخچه آموزش عشایری در کشور پرداخت و بیان داشت آقای بهمن بیگی مبدع آموزش عشایری در ایران بوده  است .  

وی با اشاره به وضعیت سواد در بین عشایر بیان کرد  آمار بی سوادی 27% در  سال 66 بود  که الان به 66% ارتقا یافته است و این  رشد  خیلی خوبی است .

قندالی به اهمیت زندگی اقتصادی بخش عشایری اشاره کرد تصریح نمود: زندگی عشایر  برای ما خیلی مهم است  و سواد نیز نقش مهمی در رشد آن می تواند  داشته  باشد.

در انتهای نشست روسای دو سازمان اعلام نمودند لازم است بدنه کارشناسی در هر دو سازمان راهکار های توسعه همکاری سواد آموزی عشایر را بررسی و اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری و به مرحله اجرا در آورند .   
 
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  در جلسه مسئولان ادارات سواد آموزی خوزستان مطرح شد: تاریخ خبر :  25/08/93
معاون سواد آموزی گفت:سواد آموزی اعتماد به نفس افراد را بالا می برد 
 
 
 

در راستای برنامه عملیاتی سالانه و شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی جلسه ای یک روزه ای به منظور تبادل نظر و روفع موانع و مشکلات پیش رو در محل پژوهشکده تعلیم تربیت با حضور کلیه رؤسای ادارت و مسئو لان سواد آموزی شهرستانها و مناطق استان خوزستان برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان موسی شیخی معاون سوادآموزی این اداره کل در این گردهمایی ، اجرای طرح ها و برنامه های سال جاری نظیر طرح آموزش اولیاء بیسواد دانش آموزان و آموزش کودکان و نوجوانان بیسواد10تا20 ساله را تأکید کرد. وی افزود: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی، نظارت بر فرایند آزمون های پایانی و بازدید از کلاس های سواد آموزی یک ضرورت است.وی گفت به دنبال آن هستیم که جامعه هدف ما علاوه بر یاد گیری سواد و مهارت های اساسی زندگی، روحیه اعتماد بنفس خود را بالا ببرد و ایجاد این روحیه است که فرد را توانمند وآماده مشارکت در فعالیت های اجتماعی جامعه می کند.

در این جلسه رؤسای ادارات واگذاری، سنجش،آموزش نیز هرکدام به نوبه خود در خصوص موضوعات تخصصی حوزه کاری خود ،گزارشاتی را ارائه نمودند.




تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

  مهدی زاده معاون سازمان نهضت سواد آموزی در نشست مشترک با تشکل های مردم نهاد فعال در سواد آموزی : تاریخ خبر :  21/08/93
سازمان نهضت سواد اموزی توانسته است مجوز آموزش یازده هزار نفر از اتباع خارجی بی سواد را کسب کند .



 

 

    

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی دومین نشست تخصصی نمایندگان  تشکل های مردم نهاد  فعال در آموزش کودکان و نوجوانان خارج از مدرسه  و اتباع خارجی  با حضور  معاون آموزشی سازمان در مورخ 21/8/93 در سالن جلسات سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل گردید .

 

مهدی زاده معاون آموزشی سازمان ضمن تشکر ازحضور نمایندگان تشکل ها بیان داشت : خوشبختانه بعد از اولین جلسه  مشترک ، تصمیمات و اتفاقات خوبی در زمینه جذب افراد بی سواد و اتباع خارجی اتفاق افتاده است . وی تصریح کرد در حال حاضر مجور آموزش 11 هزار نفر  از اتباع کشور های خارجی در 12 استان  به سازمان داده شده است .

 

معاون آموزش سازمان نهضت در ادامه سخنان خود به ضرورت جذب و آموزش  کودکان و جوانان  کار و خارج از مدرسه در کلان شهرها اشاره کرد و افزود در حال حاضر ما به دو شیوه می توانیم با تشکل های دارای اساسنامه ، همکاری داشته باشیم  یک اینکه این شرکت ها می توانند با ادارات کل آموزش و پرورش استانها وارد انعقاد قرارداد شوند و نسبت به آموزش افراد  بی سواد اقدام کنند . دوم اینکه سازمان می تواند به افراد فاقد شناسنامه یا مدارک هویت که  تمایل به آموزش سواد دارند  اقلام و کتب آموزشی ارایه کند  .

درادامه نمایندگان تشکل ها به برخی از چالش ها و موانع آموزش کودکان خارج از مدرسه اشاره نمودند و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر در زمینه آموزش و بازگشت این افراد به  چرخه آموزش شدند .   

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان

 




ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  برگزاری سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی تاریخ خبر :  22/08/93
سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی روز چهارشنبه مورخ 93/8/21در سالن جلسات این سازمان تشکیل گردید .




به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی سیزدهمین جلسه شورای معاونین این سازمان با حضور رییس ،معاونان و مدیران روز چهارشنبه مورخ ۹۳/۸/۲۱ ساعت 13.30در سالن جلسات تشکیل گردید .

 جلسه ی مذکور به منظور بررسی مصوبات شورای یازدهم و دوازدهم  ، بررسی پیشرفت کار اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان استانها ، گزارش فعالیت های صورت گرفته درزمینه امور بانوان و همچنین  اتخاذ تصمیمات لازم در جهت انجام بهینه ماموریت های محوله  تشکیل شده بود .

آقای باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تسلیت ایام ماه محرم توصیه نمود گزارش ماهانه ی فعالیت های سازمان بمانند ماه های قبل برای ارایه به  مقام عالی وزارت تهیه و ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط تعامل با معاونت ها و سازمان وابسته وزارت متبوع در فعالیت های  مشترک مانند امور بانوان و بسیج اشاره نمود و گفت:  مشاور امور بانوان سازمان به نحوی برنامه ریزی کند تا  یکی از جلسات ماهانه مشاوران مذکور در سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل گردد

رئیس سواد اموزی ...............................

در ادامه بررسی پیش نویس طرح جشنواره ی عکس  برای اجرا در هفته سواد آموزی در دستور کار شورا قرار گرفت و مقرر گردید، تمهیدات لازم برای برنامه ریزی آن انجام گردد . در پایان نشست محور های زیر مورد تاکید قرار گرفت :

-         طرح سراسری جشنواره ی عکس آموزش بزرگسالان و سوادآموزان برای اجرا در هفته سواد آموزی پیگیری و اجرا گردد .

-        در فراخوان جشنواره عکس مذکور موضوعات تبلیغ وترویج و نیاز های گروه های هدف خاص مانند کشاورزان ، کارگران ،دختران ، کودکان کار مورد توجه قرار گرفته  و به رویکرد های نوین در سوادآموزی مانند  سواد و بهداشت ، سواد و فرهنگ ،سواد و توسعه پایدار دقت بیشتری شود  .

-        دستورالعمل برگزاری جشنواره تولید رادیویی جهت ارایه به استانها  تهیه گردد .

 

-        به موضوع دفاع مقدس در کتابهای دوره های سواد آموزی ، تحکیم و انتقال توجه بیشتری شود .


منبع خبر :   روابط عمومی
 




تاریخ: جمعه 23 آبان 1393برچسب: سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران,,,,جشنواره عکس,,,,,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اطلاعیه ها  


  تمدید مهلت ثبت نام دوره انتقال تاریخ اطلاعیه :  19/08/93
زمان ثبت نام دوره انتقال تا پایان آبانماه سال جاری تمدید گردید .
 

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان

باسلام و احترام

 

                با صلوات بر محمد و آل محمد ، پیرو در خواست استانها و به منظور تسهیل در اجرای برنامه ها و ایجاد زمینه لازم برای تحقق حجم ابلاغی در دوره انتقال، به این وسیله با استناد تبصره ماده 25 آئین نامه آموزشی، زمان ثبت نام این دوره تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید می شود.

 

 

علی باقر زاده

معاون وزیر و رئیس سازمان

  فایل ضمیمه




ارسال توسط شبنم مختاری

رییس سازمان نهضت سواد آموزی در ایلام :

بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد

علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با استاندار ایلام تصریح کرد : کار سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار بوده وباید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد تا به روند سواد آموزی شتاب بیشتری ببخشیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام ، علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سفر به استان ایلام صبح امروز با حضور در استانداری با مهندس محمد رضا مروارید استاندار ایلام دیدار کرد. وی در این دیدار  در سخنانی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر مسئله علم و سواد آموزی تاکید کرد : که کار سواد آموزی و آموزش بزرگسالان کار سختی است و بین ارتکاب جرائم ،عدم رعایت قانون و مقررات ،بزهکاری های اجتماعی ،امنیت شغل و در آمد با سواد رابطه معناداری وجود دارد . باقر زاده افزود : بی سوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد و برای تحقق این مهم همت مضاعف و بسیج همگانی لازم است در این راستا باید از ظرفیت بخش غیر دولتی بیشتر استفاد ه نماییم . رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد : خوشبختانه در استان ایلام دغدغه تولید بی سواد جدید نداریم و تقریبا تمام دانش آموزان لازم التعلیم به مدارس مراجعه می نمایند .وی با بیان این مطلب که کار سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی و آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار است ، افزود : باید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد .تا به روند سواد آموزی شتاب بیشتری  ببخشیم ،معاون وزیر بیان کرد : کار سواد آموزی در استان ایلام خوشبختانه هم سالم بوده است و هم خوب پیش رفته است. و هم اکنون در زمینه جذب پوشش حجم ابلاغی استان ایلام رتبه اول در کشور را دارا می باشد که حاصل زحمات تمام دست اندرکاران عرصه سواد آموزی در استان می باشد . باقر زاده تصریح کرد : یکی از تجارب موفق سواد آموزی در جهان که ما هم باید در پی عملیاتی نمودن آن باشیم تلفیق سواد آموزی با یک مسئله اقتصادی و  مشاغل خانگی است . گفتنی است در ادامه این جلسه مهندس مروارید استاندار ایلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش ارزنده انجام گرفته در عرصه سواد آموزی در کشور  افزودند پتانسیل زیادی برای فعالیت در این عرصه وجود دارد ما باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا،سازمانهای مردم نهاد و فارغ التحصیلان و باز نشستگان برای ریشه کنی بی سوادی استفاده نماییم و در اولین فرصت ممکن جلسه ای با حضور نهادها و دستگاههای تاثیر گذار در محل استانداری تشکیل شود  تا  روند ریشه کنی بی سوادی تسریع گردد . استاندار ایلام افزود : اگر روشهای سواد آموزی  متنوع و سهل الوصول باشند زودتر به نتیجه خواهیم رسید . لازم بذکر است در این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون سواد آموزی  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سواد آموزی دراستان از بذل و توجه ریاست سازمان نهضت سواد آموزی و استاندار ایلام تقدیر و تشکر نمودند.




ارسال توسط شبنم مختاری


 

 

دیدار رییس نهضت سواد آموزی کشور بامدیر کل صدا و سیما ی ایلام

 


در دیدار علی باقر زاده معاون وزیر ورییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر با رسانه ملی در راستای ارتقای سطح سواد و آگاهی در استان ایلام تاکید شد .

به گزارش ادا ره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش ایلام ،  علی باقر زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد اموزی کشور در ادامه سفر خود به استان ایلام صبح امروز با حضور در صدا و سیمای مرکز ایلام با حجت الله رحیم زاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام دیدار کرد . در این دیدار  مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام ضمن خیر مقدم  به ریاست سازمان نهضت سواد آموزی در سخنانی با اشاره به اینکه دراستان  ارتباط خوبی بین مجموعه صدا و سیما با آموزش و پرورش وجود دارد گفت : تا آنجا که امکان داشته باشد به منظور توجه به موضوع آموزش و پرورش دریغ نمی کنیم.رحیم زاده افزود : در حال حاضر هم در بخش های مختلف از جمله خبر صدا و سیما و برنامه مشترک سیما در خصوص سواد آموزی برنامه هایی را تدارک دیده ایم که در حال پخش است .وی افزود : صدا و سیمای ایلام  در سه بخش خبر ، صدا و سیما حجم زیادی از برنامه های خود را با زبان محلی تولید می کند کارکنان این مرکز توجه ویژه خود را به جنبه های آموزش و اطلاع رسانی در برنامه های معطوف کرده اند.مدیرکل صدا و سیمای ایلام با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در جامعه گفت : صدا و سیما در کنار این مجموعه قرار دارد و معتقد است که برای دستیابی به این هدف مهم باید از کارشناسان و متخصصان و صاحبنظران آموزش و پرورش و کسانی که می توانند الگو برای کم سوادان و بی سوادان باشند در برنامه های رادیویی و تلویزیونی استفاده شود.در ادامه باقر زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد اموزی با ابراز خوشوقتی از نگاه خوب صدا و سیما نسبت به آموزش وپرورش و نیز برنامه های سوادآموزی در سخنانی گفت : برای ریشه کنی بی سوادی و جلب افراد کم سواد یا بی سواد و نیز ارتقاء سطح سواد و آگاهی  نقش رسانه ملی از هر حیث ممکن حائز اهمیت بوده و علاوه بر این رویکرد باید تمامی دستگاه ها پای کار بیایند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.باقر زاده  نقش صدا و سیما را در اذهان عمومی در موضوع آموزش و پرورش تاثیر گذار عنوان کرد و افزود : می توان با کمک صدا و سیما در جهت توسعه فرهنگ سواد آموزی در کشور و ریشه کنی بی سوادی اقدامات موثری انجام داد . وی با بیان این مطلب که تلقی ما از فرد بیسوادحول سه مسئله آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است  تاکید کرد : 941 هزار اولیای زیر 50 سال دانش آموز ما بیسواد هستند که سهم استان ایلام از این تعداد 6 هزار و 400 نفر می باشد باید از طریق ممکن بویژه رسانه ملی در این افراد ایجاد انگیزه کرد تا نسبت به فراگیری سواد اقدام کنند.

 





ارسال توسط شبنم مختاری


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در نشست روئسای آموزش وپرورش استان ایلام :
2 و نیم میلیون دانش آموز در کشور تحت سرپرستی اولیای بیسواد هستند

علی باقر زاده در گردهمای مشترک روئسای آموزش وپرورش و مسئولان سواد آموزی استان ایلام گفت : در سطح کشور 2و نیم میلیون دانش آموز تحت سرپرستی اولیای بیسواد هستند و از این رقم 941 هزار نفر آنان اولیای زیر 50 سال می باشد که سهم استان ایلام از آن 6 هزار و 400 نفر می باشد .

 
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش ایلام رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در ادامه  بازدید از استان ایلام در راستای بررسی روند اجرایی طرح (باسواد کردن اولیای بی سواد ) صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان شهر ایلام در نشست مدیران و روئسای ادارات آموزش وپرورش و نیز مسئولان سواد آموزی حضور یافت و در سخنان مبسوطی  عنوان کرد: در سطح کشور دو ونیم میلیون دانش آموز تحت سرپرستی اولیای بیسواد هستند و از این رقم 941 هزار نفر آنان اولیای زیر 50 سال میباشد که سهم استان ایلام از آن 6 هزار و 400 نفر می باشد . وی گفت: اتفاقات و توفیقات مبارکی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیرامون سواد آموزی صورت گرفته و هر جایی که زمینه مشارکت سوادآموزی بوده به موفقیتهای بسیاری دست یافته ایم. باقر زاده  تصریح کرد: طرح باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان، یک طرح عملیاتی منسجم با اطلاعات اسمی هر شهرستان و اختصاصی هر آموزشگاه با مشخصات کامل دانش آموزان دارای اولیای بیسواد کاملاٌ مشخص و از طریق سامانه جمع بندی و آماده کار عملیات به منظور باسواد کردن اولیا است. وی افزود: ممکن است در اجرای طرح مذکور به موانع و مشکلاتی برخورد کنیم اما امید داریم حضور ما در نشست با مدیران آموزش وپرورش و عوامل اجرایی مدارس آن را برطرف کند. وی در این هم اندیشی موضوعاتی از جمله  فرایند سواد آموزی، شناسایی و جذب ، آموزش و تشکیل پرونده ، برنامه آموزش ، کنترل و نظارت ، ارزشیابی پایانی ، توانمندسازی منابع انسانی ، مشارکت های بین بخشی ، تامین و تخصیص منابع مالی ، بستر سازی و تبلیغات و تمهیدات آموزشی را از موارد مهم برشمرد.این مقام مسئول در پایان نقش مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش  را در جذب و هموار ساختن راه برای ریشه کن کردن بی سوادی مهم دانست.باقر زاده معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن ارائه آمار از میزان سرمایه گذاری جوامع جهانی در امر آموزش وسوادآموزی، وبا اشاره به ارتباط نزدیک عدم سواد با ناهنجاری های جامعه در حوزه های اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی وامنیتی، به امضاء تفاهم نامه های متعددکشوری با دستگاه های مختلف در جهت تسریع در شناسایی و آموزش گروه هدف 10- 49 سال ، و نیز به مسئولیت سوادآموزی در حوزه آ موزش وکمک سایر دستگاه ها برای تحقق این مسئولیت مهم اشاره نمود . وی بی سوادی را یک معضل جهانی دانست و افزود: 780 میلیون نفر در دنیا بی سواد هستند که 80 درصد این افراد متعلق به 20 کشور دنیا است.باقر زاده با بیان اینکه رشد و توسعه کشور ها بر اساس میزان و تعداد افراد با سواد رتبه بندی می شود اظهار داشت: شاخص های بهبود زندگی ،با سواد رابطه بسیار مستقیمی دارد.رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور  با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به سواد آموزی و توسعه علم و دانش در کشور دارد افزود: علیرغم تصویب بودجه سال 93 با رویکرد انقباضی اما بودجه وزارت آموزش و پرورش با افزایش 24 درصدی به تصویب رسید است.وی بیان داشت: افراد بی سواد آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان هستند و لذا سواد آموزی افراد تاثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی خواهد داشت.




ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  جلسه تجلیل از مؤذنین و خادمین نماز سازمان برگزار شد تاریخ خبر :  17/08/93
در این جلسه آقای باقرزاده بیان کردند : افرادیکه در دعوت به نماز و پرداخت زکات و امر به معروف ونهی از منکر و جهاد در راه خدا پیشگام هستند از برگزیدگان و اولیای الهی هستند
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان روز شنبه مورخ 17/8/93 ساعت 30/11 جلسه تجلیل از مؤذنین و خادمین نماز سازمان برگزار شد در این نشست جناب آقای بافرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تقدیر و تشکراز همکاران که به نحوی در برپایی نماز جماعت و تلاوت قرآن در بین صلاتین و مراسمهای مختلف نقش دارند خاطرنشان کرد افرادیکه در دعوت به نماز و پرداخت زکات و امر به معروف ونهی از منکر و جهاد در راه خدا پیشگام هستند از برگزیدگان و اولیای الهی هستند. و مؤذنین نماز در طول تاریخ از یک عزت خاص برخوردار بوده اند و نماز جمیع معروفات می باشد در ادامه جناب آقای باقرزاده از هر یک از عزیزان برگزیده تجلیل به عمل آوردند.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمات نهضت سواد آموزی




ارسال توسط شبنم مختاری

  تشکیل شوراي پشتيباني سوادآموزي استان تهران : تاریخ خبر :  17/08/93
شوراي پشتيباني سوادآموزي استان تهران با حضور معاون وزير ورياست سازمان نهضت سواد آموزي ومعاون استانداروشركت كليه اعضاء در استانداري تهران برگزار گرديد.

 

به گزارش اداره اطلاع رساني وروابط عمومي آموزش وپرورش شهر تهران نشست اعضاي شوراي پشتيباني سوادآموزي استان تهران با شركت كليه اعضاء در استانداري تهران ، برگزار شد ، ابتدا آقاي چاوشي معاون استاندار تهران ضمن تسليت ايام سوگواري ابا عبداله الحسين (ع)وخير مقدم به حاضرين با توجه به دستور جلسه در خصوص اهميت موضوع سوادآموزي در جامعه وتاثيرات آن در موضوعات مختلف وزندگي آحاد مردم ، ابراز اميدواري نمود نتايج اين جلسات سبب پر رنگ تر شدن موضوع سوادآموزي در همه دستگاه هاي متولي خدمات در استان گردد.

در ادامه آقاي باقر زاده معاون وزير ورئيس سازمان نهضت سوادآموزي ضمن ارائه آمار از ميزان سرمايه گذاري جوامع جهاني در امر آموزش وسوادآموزي، وبا اشاره به ارتباط نزديك عدم سواد با ناهنجاري هاي جامعه در حوزه هاي اقتصادي ،اجتماعي ،فرهنگي وامنيتي، به امضاء بيش از بيست تفاهم نامه كشوري با دستگاه هاي مختلف در جهت تسريع در شناسايي و آموزش گروه هدف 10- 49 سال ،به مسئوليت سوادآموزي در حوزه آ موزش وكمك ساير دستگاه ها براي تحقق اين مسئوليت مهم اشاره نمود .

در ادامه جلسه آقاي چهار بند مدير كل آموزش وپرورش شهر تهران با توجه به آمار 116 هزار نفر بيسواد اعلام شده در شهر تهران از سو ي سازمان نهضت سوادآموزي وتحت پوشش قرار گرفتن 20 هزار نفر در3 سال گذشته وبرنامه ريزي براي آموزش 12 هزار نفر در دوره هاي مختلف سوادآموزي در سال جاري ،عمده مشكل درعدم تحقق صد در صدي آمار ارائه شده به دو راهكار پيش رو براي اين تحقق اين مهم اشاره نمود ،1- پالايش وشناسايي افراد كه در اين زمينه مركز آمار ميتواند اطلاعات لازم را در اختيار آموزش وپرورش قرار دهد .2- ايجاد انگيزه ومشوق ها كه در اين زمينه ساير دستگاه ها متولي خدمات رساني به مردم با ورود در اين بخش از كار شرايط را براي آموزش كه مسئوليت اصلي آموزش وپرورش است مهيا گردد .

همچنين آقاي جعفري معاون سوادآموزي اداره كل با اشاره به مهمترين موضوع كه همان پالايش اسمي افراد بيسواد است به ظرفيت ساير دستگاه ها متولي خدمات رساني در جامعه مانند بهزيستي ،كار وامور اجتماعي وتامين اجتماعي كه اطلاعات جامعي از افراد تحت پوشش خود دارند ،به مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي بند 5 و6 در خصوص وظايف دستگاه هاي استاني به كاهش بيسوادي اشاره نمود .ودر خواست تدوين سند هم افزايي براي مشاركت هرچه بيشتر دستگاهها در امر سواد آموزي شد.

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی شهرتهران




تاریخ: شنبه 17 آبان 1393برچسب: معاونت سواد آموزی شهرتهران----,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


تاریخ خبر :  17/08/93    8:44:18    
  اتمام مرحله تعیین وضعیت اولیای بی سواد در دوره سوادآموزی شهرستان البرز
 
 
 

اتمام مرحله تعیین وضعیت اولیای بی سواد در دوره سوادآموزی شهرستان البرز 

 

     دومین مرحله تعیین وضعیت اولیای بی سواد در دوره سوادآموزی که در تاریخ26/6/1393کلید خورده بود با تلاش و پیگیری کارشناسان واحد سوادآموزی وهمکاری مدیران محترم مدارس در تاریخ7/8/1393 به پایان رسید

 دراین مرحله از1137نفرکل آمار اولیای تعیین وضعیت نشده،310 نفربی سواد تشخیص داده شدند که باید تا پایان آبان ماه سال جاری توسط مدارس جذب و تحت پوشش آموزش قرارگیرند.

     بنائی، مسئول سوادآموزی شهرستان با اعلام این خبر و ضمن تقدیر و تشکر ازمدیران مدارسی که به موقع کار تعیین وضعیت را به سرانجام رساندند گفت:503 نفرازاین اولیا، امسال در مدارس یا دانش آموز ندارند یا دانش آموز آنها به مدارس دیگر منتقل شده اند که به عنوان خروج از مدرسه در سامانه ثبت می شوند ما بقی این افراد با عناوین کم سواد83نفر ،باسواد 182نفر، فوتی7نفر، معلول ذهنی جسمی 19 نفر، بالای50 سال 12 نفر وعدم دسترسی21 نفر تعیین وضعیت شدند.

ایشان زمان آغاز اجرای مرحله دوم تعیین وضعیت در دوره انتقال را شنبه 10/8/1393اعلام واظهار امیدواری نمود این مرحله از کار که با حضور کارشناسان سوادآموزی شهرستان در واحدهای آموزشی انجام خواهد گرفت با همکاری مدیران محترم هر چه سریع تر به پایان رسد وجذب آنها آغاز گردد.




ارسال توسط شبنم مختاری

  جلسه توجیهی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سالن شهید بازیار تاكستان تشکیل شد.

 

 

   
 
 
 
 
 
 
 
 

جلسه توجیهی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سالن شهید بازیارتاكستان تشکیل شد.

 روز چهارشنبه مورخه ی 16/07/93 جلسه توجیهی آموزش دهنگان نهضت سوادآموزی در سالن شهید بازیار این مدیریت تشکیل شد .
در این جلسه از سوی رحمانی رئیس اداره سواد آموزی مطالب زیر عنوان شد.

1-     پالایش ، شناسایی وجذب بی سوادان

2-     مراحل انجام کار از ابتدا تاپایان آموزش به طوردقیق صورت گیرد.

3-     ادامه همکاری تاحصول نتیجه

4-     انعقاد قرارداد با شرکت ها

5-     توضیح درخصوص شرح وظایف آموزش دهندگان

6-     رعایت مسایل امنیتی واخلاقی مخصوصاًحجاب اسلامی   




ارسال توسط شبنم مختاری

تاریخ خبر :  17/08/93    8:47:4    
  بازدید رئيس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا از کلاس دوره انتقال بخش رامند

 

بازدید رئيس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا از کلاس دوره انتقال بخش رامند

 

 

 

 علی اصغر عشرتی رئيس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا به همراه خانم اشکره کارشناس سوادآموزی با حضور در کلاس های دوره انتقال بخش رامند از روند برگزاری کلاسها بازدید به عمل آوردند.




تاریخ: شنبه 17 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

تاریخ باسوادی در ایران

 



 

سوادآموزی یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش جامعه ایران محسوب می‌شود، چرا که برپایه آمار منتشر شده در سال ۱۳۹۰ خورشیدی، ایران بالغ بر ۲ میلیون نفر بی‌سواد دارد (۳٫۶ درصد از کل جمعیت)[۱] که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند.

مردمان تمدن جیرفت که به طور معتبر از ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد در فلات ایران(در نزدیکی کرمان امروزی) حضور داشتند از سطح سواد و آگاهی مناسبی برخوردار بوده‌اند. برای نمونه می‌توان از روش‌های محاسبه‌ای که در آن زمان برای بازگانی و تجارت به کار می‌رفته و امروزه در کاوشگاه باستانی جیرفت بدست آمده است، از سطح آگاهی مردمان ساکن فلات ایران در آن دوران آگاه شد. همچنین از سنگ‌نوشته‌ای که در آن خط نوشتاری به کار رفته‌است و مربوط به ۳۲۰۰ پیش از میلاد است می‌توان نتیجه گرفت که مردمان تمدن جیرفت ایران اولین مخترعان خط بوده‌اند.[۲][۳][۴][۵][۶][۷][۸][۹] تا پیش از این پنداشته می‌شد سومریان مخترع خط بوده‌اند. اما با کاوشی که در نوامبر سال ۲۰۰۷ انجام شد، این تصور دگرگون شد.

همچنین در دوران زرتشت و بواسطهٔ آموزه‌های او، اندیشه‌های فلسفی و جُستارهای علمی در میان ایرانیان رواج یافت. در دوران هخامنشی (حدوداً ۵۰۰ پیش از میلاد) و در دوران پادشاهی کوروش بزرگ و داریوش بزرگ که عدل و داد در ایران رواج یافته بود و دادگاه‌ها در همهٔ امپراطوری رونق داشتند، بسیاری از مردم، فرزندان خود را برای فراگیری و آموزش اصول قضاوت، برای آموزش به آموزشگاه‌ها می‌فرستادند. آن چنان که از استوانهٔ معروف کوروش بزرگ برمی‌آید، مردم ایران در آن زمان مردمانی متمدن و آگاه بوده‌اند.

در آن زمان فیلسوفان بسیاری چون استانس در ایران زاده شدند که استاد فیلسوفان پیشاسقراطی یونانی مشهوری چون دموکریتوس بوده‌اند.[۱۰][۱۱][۱۲][۱۳][۱۴][۱۵][۱۶]

در دوران اشکانیان (حدوداً همزمان با میلاد مسیح) روابط دوستانه‌ای میان زرتشتیان و مسیحیان وجود داشت و بسیاری از مردم در این دوره بواسطهٔ برخورد مذهبی و اندیشه‌ای این دو دین، درگیر مسائل فلسفی شده بودند، که محصول آن ظهور ادیان جدیدی چون مانیگری در دوران ساسانیان بود. در دوران ساسانیان(پس از میلاد مسیح) نیز پادشاهان ساسانی چون شاپور اول، اهمیت ویژه‌ای بر امر دانش می‌گذاردند و در همان دوران بود که بزرگترین دانشگاه پزشکی جهان باستان، به نام گندی‌شاپور گشوده شد. گندی‌شاپور همچنین دارای کتابخانه‌ٔ بسیار بزرگی بود که بعدها به دستور عمر، خلیفهٔ دوم اهل سنت به آتش کشیده شد. در دوران ساسانیان بسیاری از منابع پیشینیان سامان گرفته بود و به صورت نوشته و کتاب درآمده بود. پس از حملهٔ اعراب نیز ایرانیان همچنان در سواد و دانش پیشتاز بودند، به گونه‌ای که بیش تر امور اداری و نوشتاری دربار حاکمان عرب، به دست ایرانیان انجام می‌شد. ظهور شاعران بزرگی چون فردوسی٬ مولوی٬ خیام٬ نظامی٬ حافظ و سعدی، کشتی دانش و حکمت را بر واژگان منظم سوار کرد، که خود عامل نگهداری و حفظ زبان پارسی شد. بر خلاف همهٔ دیگر کشورهای گشوده شده به دست اعراب چون مصر و لبنان و دیگر کشورها که زبان عربی جایگزین زبان بومی شد، ولی ایرانیان به واسطهٔ فرهنگ کهن و پربار خود، مغلوب این زبان بیگانه نشدند و تنها به پذیرش دین اسلام اکتفا کردند. فیلسوفان و دانشمندان بزرگی چون ابن سینا٬ ابوریحان بیرونی٬ خیام٬ ملاصدرا و فارابی و صدها کس دیگر نیز در این دوران شکوفا شدند.
در این دوران سواد آموزی بیش تر در مکتب خانه‌ها انجام می‌شد که آموزگار غالباً آموزش دیدهٔ دروس مذهبی بوده است. در دوران قاجار نیز، ۷ روز پیش از قتل امیرکبیر، نخستین دانشگاه رسمی ایران راه‌اندازی شد که دارالفنون نام داشت و استادان ایرانی تحصیل‌کرده در اروپا در آن به آموزش دانش و فنون جدید می‌پرداختند.

 

 

savaadamozi.mihanblog.com

منبع خبر

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:تاریخ باسوادی در ایران,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری


می‌توان سال ۱۲۸۶، یعنی زمان تشکیل اولین کلاس‌های اکابره را سرآغاز فعالیت‌های سوادآموزی دانست. برنامه‌های سوادآموزی ایران در طی سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۰ را می‌توان سه مرحله دانست.

سازمان تعلیمات اکابر اولین سازمانی است که به طور رسمی برای با سواد کردن بزرگسالان در ایران در سال ۱۳۱۵ تاسیس شد. در این دوره با استفاده از فضای مدرسه‌های موجود کلاسهای شبانه برای بزرگسالان تشکیل گردید. فعالیت‌های این سازمان تا زمان اشغال ایران در شهریورماه ۱۳۲۰ ادامه داشت.[۱۷]

در ابتدا سوادآموزی تنها با هدف کاستن از تعداد بی‌سوادان و بدون توجه به ملاحظات اقتصادی-اجتماعی بود. دراین دوره که از سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۴۱ ادامه داشت، پیوند بین آموزش ابتدایی و بزرگسالان گسسته بود.

در مرحله دوم یعنی در دوره ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۳ سوادآموزی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف توسعه وعمران کشور تلقی شده‌است. تاسیس سپاه دانش در سال ۱۳۴۱ نیز ظاهرأ با همین هدف صورت گرفته‌است.

مرحله سوم خصوصیات خاصی دارد که مهمترین آن تشکیل سازمان جهانی به نام «کمیته بین‌المللی پیکار جهانی با بی‌سوادی» است. در این مرحله، اثرات اقتصادی سواد مورد توجه قرار گرفت و تشکیلات سوادآموزی متحول شد. فعالیت کمیته ملی پیکار با بی‌سوادی تا سال ۱۳۴۹ بیشتر در اجرای برنامه‌های آموزشی خلاصه می‌شد. تجربیات حاصل از اجرای برنامه‌های سوادآموزی در این دوره اتخاذ این راهبرد را، که امور اجرایی برنامه‌های سوادآموزی به ادارات و سازمان‌های دولتی واگذار شود و کمیته ملی پیکار با بی‌سوادی در نقش برنامه ریز و طراح طرح‌های اجرایی و نیز تدبیر امور سوادآموزی فعالیت نماید، ضرورت بخشید. لکن، تمام این تدابیر نتایج مورد انتظار را به دست نیاورد و با وجود افزایش نرخ سواد، تعداد بی‌سوادان همچنان افزایش یافت.

پس از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷) در سال ۱۳۵۷ و آغاز دوبارهٔ فعالیت‌های سوادآموزی امیدهای تازه‌ای به وجود آمد اما سرشماری ۱۳۶۵ آشکار ساخت که باوجود گسترش آموزش ابتدایی و اجرای فعالیت‌های سوادآموزی در مناطق شهری و روستایی و به‌ویژه در میان دختران و زنان، قدر مطلق بی‌سوادان افزایش یافته و از ۱۴.۲ میلیون نفر در سال ۱۳۵۵ به ۱۴.۷ میلیون نفر در سال ۱۳۶۵ رسیده‌است. البته نرخ باسوادی در دهۀ یادشده از ۴۱.۷ به ۶۲ درصد ارتقا یافته‌است. در سال ۱۳۸۵ درصد باسوادان به ۸۴ درصد رسیده‌است.




تاریخ: چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:پیشینه برنامه‌های سوادآموزی در ایران,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  کارگروه تهیه برنامه های تلویزیونی تبلیغ و ترویج سوادآموزی تشکیل شد. تاریخ خبر :  14/08/93
در پی انتخاب استان یزد به عنوان یکی از 10 استان جهت تهیه برنامه تلوزیونی شبکه 3 سیما وتولید آن توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور کارگروهی متشکل از پیشکسوتان واصحاب هنر و متخصصین این کار در معاونت سوادآموزی استان تشکیل شد.


 

در ابتدای جلسه امین الرعایا معاون سوادآموزی استان ضمن بیان و تشریح موضوع جلسه 40 موضوع اولویت دار و موضوعات پیشنهادی استان و سوژه های ارائه شده استان را مطرح و خواستار ارائه راهکارهای در جهت ساخت یک مجموعه ماندگار در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی شد . در ادامه جلسه حاضرین ضمن بررسی موضوعات پیشنهادی راه کارهای خود را بیان نمودند. استفاده از پتانسیل خوب استان ، سوادآموزی در مکتب خانه ها، عشایر ، مساجد و خانه های قدیمی و مقایسه خانوادهای بی سواد و باسواد و درگیر کردن مسئولین ارشد استان از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.




تاریخ: چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:انتخاب استان یزد به عنوان یکی از 10 استان--,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

 

 

 

 

  بازدید مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی و هیئت همراه از استان گلستان انجام شد تاریخ خبر :  07/08/93

قیصر مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی بیان داشتند اولویت های سازمان سوادآموزی ( طرح باسواد نمودن اولیای بی سواد دانش آموزان – طرح باسوادی افراد 20-10 ساله – انسداد مبادی

بی سوادی ) می باشد

  


 


روز چهارشنبه مورخه 07/08/93  آقای قیصر مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی سازمان

نهضت سوادآموزی در معیت فیروزی معاون محترم سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با حضور در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلاله ضمن بازدید از وضعیت فعالیت های اداره سوادآموزی و برخی مدارس تحت پوشش ، در جلسه مدیران مدارس شهرستان و جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی نیز شرکت نموده و اعلام داشتند اولویت های سازمان سوادآموزی ( طرح باسواد نمودن اولیای بی سواد دانش آموزان – طرح باسوادی افراد 20-10 ساله – انسداد مبادی بی سوادی ) می باشد و به مدیران مدارس توصیه نمودند تا ضمن مشارکت در اجرای طرح های فوق الذکر ، طرح هر کلاس یک مدرسه را نیز اجرا نمایند تا در آینده ای نزدیک شاهد ریشه کنی بی سوادی و انسداد مبادی بی سوادی در کشور باشیم .

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی گلستان




تاریخ: چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب: معاونت سواد آموزی گلستان----------,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

  تاریخ خبر :  07/08/93

 


تصاویر همایش مسئولین و کارشناسان نهضت سواد آموزی استان قزوین

 

 

1256   
1258   
1280   
1297   

1254   
1262   
1275   
5262   

1258   
1275   
1285   
5263   

1261   
1271   
1296   
  

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 


اطلاعیه چهارشنبه هفتم آبان 1393 15:33

شماره های تماس ۰۴۴۳۲۲۵۶۰۳۷-۰۴۴۳۲۲۵۶۰۳۸ می باشد


 




تاریخ: چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب: کلاس های سوادآموزی, سوادآموزی ارومیه,
ارسال توسط شبنم مختاری

بار  


  محکومیت دو جوان هلیلانی از توابع استان ایلام به درس خواندن و کاشت درخت به دلیل قطع درختان بلوط تاریخ خبر :  04/08/93



  

 

محمد حسنوند" رئیس دادگاه عمومی بخش هلیلان در گفتگو با ایلام پویا اظهار کرد: دو جوان 25 ساله و بی‌سواد که مرتکب قطع درخت و ذغال‌گیری شده بودند، به درس خواندن محکوم شدند.





به نقل از خبرگزاری ایلام پویا :

"محمد حسنوند" رئیس دادگاه عمومی بخش هلیلان در گفتگو با ا

 

یلام پویا اظهار کرد: دو جوان 25 ساله و بی‌سواد که مرتکب قطع درخت و ذغال‌گیری شده بودند، به درس خواندن محکوم شدند.

حسنوند درادامه گفت: این افراد در طی مدت تعلیق موظف هستند علاوه بر کاشت درخت و همکاری با منابع طبیعی ، در کلاس نهضت سواد‌آموزی نیز شرکت کرده و ظرف مدت یک سال گواهی کلاس اول ابتدایی را به قاضی ارایه نمایند.

وی عنوان کرد: چون دلیل اصلی ارتکاب جرم این 2 نفر جهل به قانون بوده، لذا به نظر رسید صدور چنین رأیی برای آن‌ها مفید باشد.

رییس دادگاه عمومی هلیلان گفت:دهستان زردلان ازتوابع هلیلان دارای مناطق جنگلی سرسبز وبکری هستند که متاسفانه مردم بخاطر عدم اطلاع اقدام به تخریب جنگل درجهت ساخت ذغال و فروش آنرادارند که از مردم و معتمدین خواسته شده درحفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشند.

حسنوند درخاتمه افزود: امیدواریم با صدور چنین رأیی در حفاظت از محیط زیست کشور تأثیرگذار بوده باشیم و همچنین این دو جوان نیز از نعمت سواد بهره‌مند شوند.


 

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی ایلام

 




تاریخ: دو شنبه 5 آبان 1393برچسب: معاونت سواد آموزی ایلام ,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

  آقای باقرزاده در نشست صمیمی با آموزش دهندگان منتخب سواد آموزی شهر تهران تاریخ خبر :  04/08/93
سازمان نهضت سواد آموزی حاضر است از نظرات و یافته های علمی و تجربی آموزش دهندگان در محور های اصلی امر سواد آموزی استفاده نماید .




به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی آقای باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی روز یکشنبه مورخ 4/8/93 در نشست  تخصصی با منتخبین آموزش دهندگان مناطق شهر تهران  که به ابتکار معاونت سواد اموزی  این استان  در  سالن جلسات اداره آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران تشکیل شده بود ،حضور پیدا کرد  .

 

در این نشست  که به منظور گفت و شنود و تبادل نظرات آموزش دهندگان با مسئولان  ذیربط  در زمینه  مسایل سواد آموزی تشکیل شده بود،  آقای باقرزاده ضمن پرداختن به موضوعاتی مانند مفهوم سواد وتعریف فرد باسواد اعلام داشت افرادی که در سنین کودکی از آموزش پایه و ابتدایی محروم مانده اند در بزرگسالی با مسایل و مشکلات عدیده ای در زندگی روزمره خود مواجه هستند این افراد عمدتا دارای دانش و اطلاعات بهم پیوسته وجامع در موضوعات ومهارت های اساسی زندگی نیستند

 

وی در ادامه دلیل تشکیل این نشست را هم اندیشی در موضوعات  مهم سواد آموزی اعلام کرد و گفت اگر حاضرین و مدعوین  جلسه در باره محور هایی مانند  شناسایی و جذب ، شیوه های آموزش ،محتوای کتب درسی و تحکیم  و ارزشیابی پایانی دوره های سواد آموزی نکته نظر و راهکار جدید و یا پیشنهادی دارند سازمان ازتجارب و یافته های آنان استقبال خواهد کرد

 

نشست مذکور با ارایه نظرات حاضرین در مورد چالش ها و مسایل موجود  مانند فضای مناسب آموزشی ، همکاری کم رنگ برخی از مدیران مدارس ،عدم پرداخت به موقع حق الزحمه ها ،در اختیار نداشتن کتاب ها راهنمای تدریس و سنگین بودن محتوای برخی از کتب درسی  ادامه پیدا کرد .





ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  نشست مشترک معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تاریخ خبر :  05/08/93

 

 

 

نشست مشترک همکاری آقای باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان با جناب آقای فرهادی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 3/8/93 روز شنبه ساعت 30/8 صبح برگزار شد.
 
 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، این جلسه با هدف بررسی راه های دست یابی به آمار و اطلاعات بی سوادان مخاطبین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و چگونگی استفاده از ظرفیت این وزارتخانه در تکمیل پایگاه اطلاعات ثبت سواد سامانه سوادآموزی تشکیل شده بود .

آقای باقرزاده در ابتدای جلسه از  فرصت به وجود برای همکاری مشترک اظهار خشنودی کرد و به ظرفیت های موجود در پایگاه اطلاعات ثبت سطح سواد سامانه سوادآموزی و کارکردهای آن پرداخت و افزود با توجه به اینکه در شرایط کنونی فعالیت سوادآموزی واگذاری و برون سپاری است ، از طریق این پایگاه 
می توان جلوی سوء استفاده ها درثبت نام و آمارهای کاذب را گرفت.

وی تصریح کرد : این موضوع از دو منظر در حال پیگیری است یکی از طریق ارائه لایحه به دولت و دیگر با استفاده از اطلاعات موجود در دستگاه های اجرایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان به اهمیت خانه های بهداشت شهری و روستایی در راستی آزمایی و تکمیل اطلاعات پایگاه ثبتی  اشاره نمود و  بیان داشت اطلاعات اغلب افراد در خانه های بهداشتِ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه سطح سواد آنها است که این  منبع خوبی برای بهره برداری برنامه ریزیان در این عرصه است .

 آقای دکتر فراهانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  نیز با ابراز خوشحالی از بستر فراهم شده برای همکاری مشترک  اظهار کرد :ما در زمینه سواد اموزی دو سئوال داریم  یکی آمار بی سواد دراختیار سوادآموزی چقدر است؟ و چه مقدار سابقه ای از آنها در دسترس است ؟

وی در ادامه به ضرورت برقرار تعامل دوسویه بین دو دستگاه  اشاره کرد و افزود تشکیل جلسات متعدد در دستگاه ها موجب شده فکر کردن از افراد گرفته شود و فرصت کار را نیز  از دست برود . بسیاری از این کارها می تواند با تعامل دو سویه انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد : ما در اغلب روستاها خانه بهداشت داریم و اطلاعات وارد می شود ولی اطلاعات ما هنوز بطور کامل دیجیتال نشده است و ضروری است در این خصوص با  معاون آموزش وزارت متبوع خود مذاکره کنیم و هر آنچه که در پایگاه ما وجود دارد و می تواند در این موضوع  مفید باشد ، دراختیار سوادآموزی قرار گیرد.

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان
   

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

حضرت امام خمینی (ره)  و سواد آموزی

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

-  از جمله حوایج اولیه براى هر مت که در ردیف بهداشت و مسکن بلکه مهمتر از آنهاست آموزش براى همگان است.-
مایه بسى خجلت است که در کشورى که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلام زندگى مى‏ کند که طلب علم را فریضه دانسته است، از نوشتن و خواندن محروم باشد.
ما بايد در برنامة درازمدت، فرهنگ وابستة كشورمان را به فرهنگ مستقل و خودكفا تبديل كنيم
براى این امر، لازم است تمام بیسوادان براى یادگیرى و تمام خواهران و برادران با سواد براى یاد دادن بپاخیزند،
وزارت آموزش و پرورش با تمام امکانات بپاخیزد و از قرطاس‏بازى تشریفات ادارى بپرهیزد.
برادران و خواهران ایمانى، براى رفع این نقیصه دردآور بسیج شوید و ریشه این نقص را از بُن بر کنید.
تعلیم و تعلم، عبادتى است که خداوند تبارک و تعالى ما را بر آن دعوت فرموده است.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 


 

اهمیت و جایگاه سواد آموزی   از منظر مقام معظم رهبری «  مدظله العالی»

بي سوادي براي يك جامعه مسلمان انقلابي ، مايه ننگ است ؛ بي سوادان و با سوادان ، تلاش كند كه اين لكه ننگ را بشويند.

** حركت سوادآموزي كاري خوب و صدقه جاريه است.

* نهضت سوادآموزي ، به امروز و فردا مربوط نمي شود ؛ امري ماندگار است كه زمانش معلوم نيست


سواد آموزی از منظر جناب آقای دکتر فانی وزیرآموزش وپرورش:         

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

       

 

آموزش و پرورش باید بیش از پیش به فعالیت های سوادآموزی کمک کرده و آنها را تقویت کند
استفاده ازظرفیت مدرسه بهترین راه حل برای فعالیت های سوادآموزی .
انسداد مبادی بی سوادی از سوی معاونت آموزش ابتدائی که دیگر بی سوادی تولید نشود.
نهضت سوادآموزی دارای تجارب ارزنده است . .
اعطای  امتیاز به معلمین که با سوادآموزی همکاری داشته باشند
آموزش و پرورش تماماً در اختیار سوادآموزی کشور است و این شعار ماست.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 
اهمیت و جایگاه سواد آموزی
از منظرجناب آقای باقرزاده  معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی
سوادآموزي و آموزش بزرگسالان كشور يك موضوع استراتژيك است. توجه ويژه حضرت امام راحل و حمايتهاي بيدريغ مقام عظماي ولايت )مد ظله العالي( ناشي از اهميت سوادآموزي و آموزش مادام العمر در آموزه هاي ديني و قرآني براي تأمين عدالت تربيتي، آموزشي و اجتماعي در كشور است. درك اين موقعيت براي مديران آموزش وپرورش در جهت تقويت سوادآموزي بسيار مهم است.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 

حضور آقاي باقرزاده، معاون وزیر و رئيس سازمان

نهضت سوادآموزی درجمع مدیران و معاونین آموزش و پرورش مناطق

استان قزوین

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 

معاون وزیر و رئيس سازمان نهضت سوادآموزی در جمع مديران آموزش و پرورش استان قزوين : تضمين دسترسي همه افراد به آموزش ،تضمين كيفيت آموزشي و تربيت شهروند جهاني درآموزش سه اصل مهم در آموزش هستند كه سوادآموزي برنامه هاي خود را با اين رويكردها دنبال مي كند.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 



 

 

  

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

  حضور آقاي باقرزاده، معاون وزیر و رئيس سازمان نهضت سوادآموزی درجمع مدیران و معاونین آموزش و پرورش  مناطق استان قزوین 

     معاون وزیر و رئيس سازمان نهضت سوادآموزی در جمع مديران آموزش و پرورش استان قزوين : تضمين دسترسي همه افراد به آموزش ،تضمين كيفيت آموزشي و تربيت شهروند جهاني درآموزش سه اصل مهم در آموزش هستند كه سوادآموزي برنامه هاي خود را با اين رويكردها دنبال مي كند.   

 

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 

     دوره آشنایی با اهداف و برنامه های سوادآموزی به عنوان مدیریت آموزش با حضور معاون وزیر و مدرس سازمان نهضت سواداموزی برای 50 نفر از مدیران ، معاونین،مسئولین سوادآموزی مناطق 14 گانه و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین دركانون فرهنگي و تربيتي رشد مينودر به تاریخ 30/07/93 برگزار گردید .

      در این دوره آقای باقرزاده ، معاون وزیر و رئيس سازمان نهضت سواداموزی با اشاره به 3 اصل مهم :تضمين دسترسي همه افراد به آموزش ،تضمين كيفيت آموزشي و تربيت شهروند جهاني درآموزش، به تشريح و تبيين برنامه های سوادآموزی پرداخته و مشاركت بيشتر مديران آموزش و پرورش مناطق و مديران مدارس نسبت به پيگيري و اجراي برنامه هاي سوادآموزي به ويژه طرح آموزش اولياي بي سواد دانش آموزان خواستار شدند.

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

داده دستوری امام امّت از بهر سواد
بی سوادی دیو باشد اندرون هر نهاد


با سوادان امر قرآن را به جان اجرا کنند
بی سوادان خویش را در هر کجا رسوا کنند


با سوادان عارفند اندر حقوق عارفان
بی سوادان خشک و تر یکسان بود در نزدشان


علم و دانش یادگاری زانبیاء مرسل است
جاهلان را رهنمایی سوی یزدان مشکل است


ای برادر،خواهر اسلامی ای یار امام
در ره احیای دانش هر زمان بنما قی
ام


جمله ادیان ناسخش دین است و قرآن کریم
گر ادا سازی تو دستورش ،شوی شخصی عظیم


نهضت آمادست اندر خدمت خرد و کبار
تا دهد درسی به انسانها به هر کوی و دیار


گر نخوانی درس غرق اندر ندامت می شوی
زین ندامت در تأسّف تا قیامت می شوی




تاریخ: جمعه 2 آبان 1393برچسب:شعری درباره سواداموزی,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 32544
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">