......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

    اخبار  

  رئيس سازمان نهضت سواد آموزي خبر داد :سياست گذاري براي جلوگيري از ترك تحصيل تاریخ خبر :  19/03/93
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اعلام جزئیات باسواد کردن زندانیان در سال جاری، گفت: بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها در سال گذشته 11 هزار نفر تحت خدمات سواد آموزی در زندان‌ها قرار گرفتند.

 


 


 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده اظهار کرد: زندان تفاوتی از نظر زمان آموزش با بقیه مراکز و اماکن‌ ندارد، اما مخاطبین این مکان خاص هستند و نیازمند دانستن مطالبی خواهند بود که شاید افراد خارج از زندان نیازی به فراگرفتن آن نداشته باشند.

وی طرح آموزش به زندانیان را از جمله طرح‌های موفق سازمان نهضت سواد آموزی عنوان و خاطرنشان کرد: شرایط زندان، شرایط افراد و نوع جرایم متفاوت است وگاهی شرایط به گونه‌ای است که ناگزیر باید از بیرون زندان معلم اعزام کنیم که نهضت برای عملیاتی کردن این برنامه‌ با سازمان زندان‌ها هماهنگ هایی را انجام داده است.

حضور 11 هزار زندانی در دوره‌های سوادآموزی در سال گذشته

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: گاهی در بین زندانیان افراد صالحی هستند که به دلیل جرایم غیرعمد همچون بدهی یا ورشکستگی در زندان به سر می‌برند؛ این افراد می‌توانند عهده دار آموزش سایر زندانیان شوند، لذا نهضت در قبال آموزشی که این افراد به سایر زندانیان ارائه می‌دهند به آنها کمک هزینه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه استقبال از سواد آموزی در زندان‌ها بسیار بالاست، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها در سال گذشته 11 هزار نفر تحت خدمات سواد آموزی قرار گرفتند.

آغاز آموزش متصدیان پست‌های سازمانی سواد آموزی

باقرزاده درباره اقدامات انجام شده برای توانمندسازی نیروی انسانی در سال جاری نیز اظهار کرد: امسال برنامه منسجمی برای توانمندسازی نیروی انسانی داریم و به زودی آموزش متصدیان پست‌های سازمانی سواد آموزی در سطح کشور آغاز می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: دو مرحله دیگر آموزش متصدیان پست‌های سازمانی سواد آموزی تا پایان سال در راستای بروزکردن دانش و مهارت‌های همکاران در سطح استان‌ها اجرا می‌شود.

وی همچنین به ارتباط و تعامل نزدیک سازمان نهضت سواد آموزی با معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه در سطح ستاد و استان‌ها اشاره وگفت: کارگروه دائمی هماهنگی برنامه‌های سازمان نهضت سواد آموزی و معاونت آموزش ابتدایی تشکیل شده است.

باقرزاده افزود: سیاست گذاری‌هایی انجام شده تا بر اساس آن نرخ انسداد ورودی بی سوادی، ‌جلوگیری از بازگشت افراد به بی سوادی و ترک تحصیل در دوره ابتدایی به حداقل خودش برسد.

جذب دائمی نیرو نداریم

باقرزاده بابیان این که هرساله فراخوان‌هایی را در سطح شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: داوطلبان دارای تحصیلات دانشگاهی می توانند آموزش یک، دو یا سه نفر را بر عهده بگیرد؛به عنوان مثال ممکن است شخصی مایل باشد آموزش بستگان نسبی یا سببی یا آشنایان و همسایگان خود را بر عهده داشته باشد و سرانه‌اش را نیز دریافت کند و بعد از این مرحله همکاری‌اش را با سازمان قطع کند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاری مستمر و مداوم با نهضت سواد آموزی مبنی بر استخدام معلم و آموزشیار وجود ندارد، افزود: تمام آموزشیارهای قبلی را نیز تعیین تکلیف کردیم و در حال حاضر به شکل برون سپاری با موسسات حقوقی کار می‌کنیم و به طور میانگین 550 هزار تومان می‌پردازیم که نقدا به فرد آموزش دهنده پرداخت می‌شود البته ممکن است افراد آموزش دهنده به واسطه برخی موسسات آموزشی با ما همکاری کنند و موسسه مبالغی را برای بیمه و غیره از آنها کسر کند.

بیش از 21 میلیون نفر پس از انقلاب باسواد شده‌اند

وی درباره سطح تحصیلات افرادی که وارد نهضت سواد آموزی می‌شوند گفت: نزدیک به 10 تا 11 میلیون نفر در طول سال‌های پس از انقلاب مرحله مقدماتی سوادآموزی (خواندن و نوشتن اولیه) را پشت سر گذاشته‌اند. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بابیان این که80 درصد افراد تحت پوشش سازمان نهضت سواد آموزی «زن» هستند، خاطرنشان کرد: هفت میلیون نفر مرحله تکمیلی (معادل سوم ابتدایی)، دو میلیون نفر دوره پایانی (چهارم و پنجم ابتدایی) و دو میلیون نفر بالاتر از پنجم ابتدایی را طی کرده‌اند.

باقرزاده تصریح کرد: میزان تحصیلات بالاتر از این حدود در بانک‌های اطلاعاتی به ثبت نرسیده است؛ البته آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد 3500 نفر از افراد تحصیل کرده دانشگاهی از نهضت سوادآموزی شروع کرده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه البته در حال حاضر ساختارها تغییر کرده‌اند گفت: اکنون سوادآموزی به دو مرحله دوره سواد آموزی (معادل سوم ابتدایی) و دوره انتقال (معادل ششم ابتدایی) تقسیم شده است


 

منبع خبر :   مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش
 




تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  نشست مشترک اعضای جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) با معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاریخ خبر :  18/03/93
توانمند سازی افراد آسیب پذیر جامعه گروه هدف یکی از راهبردهای مورد تأکید در برنامه ریشه کنی بی سوادی می باشد.

 


 


 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جناب آقای باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن خیر مقدم و تبریک ایام شعبانیه،توانمند سازی افراد آسیب پذیر جامعه گروه هدف را یکی از راهبردهای مورد تأکید در برنامه ریشه کنی بی سوادی اعلام کرد و گفت؛ تحقق عدالت آموزشی از ابعاد مهم عدالت اجتماعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی آنرا دنبال می کند و تأکید کرد سازمان تلاش می کند با تقویت تشکل های مردم نهاد واجد شرایط، سوادآموزی را تسهیل نماید . ایشان در ادامه گفتند: با توجه به گروه هدف فعالیت های تشکل مردم نهاد مذکور که شامل جمعیت 16-7 ساله می باشد و بالای 10 سال آن مخاطبین مشترک می باشد لذا لازم است اقدامات زیر از سوی آن تشکل برای شروع کار مشترک، انجام شود: اولاً بانک اطلاعات بی سوادان جمع آوری شده  برای این گروه سنی تهیه و ارائه شود و پس از کنترل با بانک های سامانه سوادآموزی افرادی که بی سوادی آنها تأیید شد، در مرحله اول نسبت به آموزش آنها از سوی مربیان آن تشکل اقدام شود و در صورت قبول شدن هزینه آموزش آنها طبق سرانه پیش بینی شده پرداخت خواهد گردید. ثانیاً اطلاعات کودکان کم سواد(قبولین سوم ابتدایی تا حدود پنجم) تهیه و ارائه گردد، در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در دوره های تحکیم و انتقال نسبت به جذب و آموزش آنها در این دوره ها اقدام شود. ثالثاً اطلاعات کودکانی که در بانک اطلاعات سامانه سوادآموزی موجود نباشد در یک فاصله زمانی بررسی و نسبت به تعیین تکلیف آموزش آنها اقدام گردد. ضماً آقای باقرزاده اعلام کردند سازمان آمادگی دارد پس از مطالعه اساسنامه تشکل جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) و بازدید حضوری از فعالیت های این تشکل، از همه خانه های علمی این تشکل حمایت کند و زمینه تفاهم نامه همکاری مشترک در یکی از سطوح شهرستانی 0 استانی و یا سازمانی را فراهم نماید .

 در ابتدای جلسه سرکار خانم واحدی یکی از اعضای هیأت مدیره جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) گزارشی از عملکرد تشکل را ارائه نمودند و گفتند سابقه فعالیت این تشکل 15 سال می باشد و حدود 2000 کودک رادر کل کشور تحت حمایت داریم که حدود 1000 نفر آنها افغانی و 1000 نفر ایرانی می باشد و فعالیت های این جمعیت در 16 خانه ی علمی سازماندهی شده است؛ که در هر خانه علمی حدود 30 الی35 نفر تیم آموزشی داوطلبانه داریم و در کل حدود 400 نفر مربی آموزشی در این خانه های علمی به صورت داوطلبانه همکاری می کنند و گروه هدف این تشکل کودکان 16-7 ساله می باشند. اغلب این کودکان با معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه هستند و کودکان بدون هویت و شناسنامه می باشند. که انتظار می رود دستگاه های متولی برای رفع مشکل این قشر از کودکان همکاری و حمایت های لازم را داشته باشند.

 

 


 




تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 

 




 

 

 

- آيا مي‌دانيد فرشته‌ها با سرعت نور حركت مي‌كنند و زمان بر آن‌ها كند مي‌شود.

 

 

- آيا مي‌دانيد فرشته‌ها با سرعت نور حركت مي‌كنند و زمان بر آن‌ها كند می شود.

 

 

- آيا مي‌دانيد انسان در سال 3000 قد متوسط 2 متر و 120 سال عمر و پوست قهوه‌اي خواهد داشت.
- آيا مي‌دانيد وزن 1 قاشق چايخوري از سياه چاله‌ها 2 ميليارد تن است؛ بله 2 ميليارد تن.
- آيا مي‌دانيد يك سياهچاله در كهكشان راه شيري است كه هر ثانيه 1000 بار دور خود مي‌چرخد.
- آيا مي‌دانيد ضريب هوشي انسان‌هاي معمولي بين 85 تا 105 است.
- آيا مي‌دانيد هر تار موي انسان مي‌تواند تا وزن 100 گرم رشد كند.
- آيا مي‌دانيد بلندترين موي سر دنيا 6 متر است.
- آيا مي‌دانيد چشم انسان معادل يك دوربين 135 مگاپيكسل است.
- آيا مي‌دانيد سريع‌ترين عنكبوت دنيا داراي سرعت Km 16 در ساعت است كه در افريقاست.
- آيا مي‌دانيد يك انسان نهايتاً مي‌تواند با سرعت Km 35 در ساعت بدود.
- آيا مي‌دانيد نوعي عنكبوت مي‌تواند 300 برابر وزنش را بلند كند.
- آيا مي‌دانيد طول موج نور مرئي بين 700 – 400 نانومتر است.
- آيا مي‌دانيد خورشيد كوچك‌ترين ستاره دنيا است.
- آيا مي‌دانيد وقتي به خورشيد نگاه مي‌كنيد صحنه 8 دقيقه قبل از آن را مشاهده مي‌كنيد.
- آيا مي‌دانيد زمين در آغاز پيدايش خود 2000 بار بزرگ‌تر از حجم كنوني خود را داشته است.
- آيا مي‌دانيد مساحت سوراخ اوزون 34 ميليون كيلومتر مربع يا به اندازه آمريكاي شمالي است.
- آيا مي‌دانيد سالانه 3,1 ميليون مترمكعب چوب صرف چوب‌هاي غذاخوري در چين مي‌شود.
- آيا مي‌دانيد ماموت‌ها كه 10 هزار سال پيش منقرض شدند تا 6 سالگي شير مادرشان را مي‌خوردند.
- آيا مي‌دانيد جوانان هندي شادترين و جوانان ژاپني افسرده‌ترين‌هاي جهانند.
- آيا مي‌دانيد مردم فيليپين به بيش از 1000 لهجه سخن مي‌گويند.
- آيا مي‌دانيد عمر مفيد انسان‌ها در كف دستشان نوشته شده است، نگاه كنيد. 63 = 18 - 81
- آيا مي‌دانيد مسن‌ترين انسان دنيا با 142 سال سن الان در ايران زندگي مي‌كند.
- آيا مي‌دانيد به گفته صندوق پول جهان ايران در تورم رتبه 5 جهان است و تا چند سال ديگر البته 1 خواهد شد.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين كفش دنيا 1 ميليارد و 700 ميليون تومان است.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين سينماي خانگي 210 ميليون تومان است.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين بلندگوي جهان 210 ميليون تومان قيمت دارد.
آيا مي‌دانيد شيريني تنها مزه‌اي است كه جنين در رحم مادر هم مي‌فهمد.
آيا مي‌دانيد زنبور عسل 5 چشم دارد كه 2 تا اصلي در بغل سر و 3 تا بر روي سر قرار دارد.
آيا مي‌دانيد 20 درصد آب شيرين جهان ميان آمريكا و كانادا قرار دارد.
آيا مي‌دانيد بهترين شكارچي در خشكي خرس قطبي است.
آيا مي‌دانيد خرس قطبي هنگامي كه روي دو پا مي‌ايستد حدود 3 متر است.
آيا مي‌دانيد در بين انواع خرس، خرس پاندا بزرگ‌ترين جمجمه را دارد.
آيا مي‌دانيد خرس با تمام سنگيني خود مي‌تواند با سرعت 50 كيلومتر در ساعت بدود.
آيا مي‌دانيد حس بويايي خرس تقريباً 100 برابر قوي‌تر از انسان است.
آيا مي‌دانيد كوه‌هاي آلپ در سال حدود يك سانتيمتر بلند مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد بيماري قند اولين عامل كوري در مردم جهان است.
آيا مي‌دانيد گرده گل هرگز فاسد نمي‌شود.
آيا مي‌دانيد دانشمندان دريافته‌اند كه مورچه همچون انسان صبح‌ها خميازه مي‌كشد.
آيا مي‌دانيد ويروس عامل آنفلوآنزا بيش از 200 نوع دارد.
آيا مي‌دانيد هيتلر از مكان‌هاي بسته بسيار وحشت داشت.
آيا مي‌دانيد فنلاند از 179 هزار و 585 جزيره تشكيل شده است.
آيا مي‌دانيد زنبور از بوي عرق بدش مي‌آيد و به كسي كه بدنش بو دهد يا عطرزده باشد حمله مي‌كند.
آيا مي‌دانيد بدن زنبورداران مي‌تواند بيش از 100 نيش زنبور عسل را تحمل كند.
آيا مي‌دانيد زنبور بي‌نظمي را دوست ندارد، اگر جلوي كندوي آن‌ها بايستيد به شما حمله خواهند كرد.
آيا مي‌دانيد سختي آب مشابه سختي بتن است.
آيا مي‌دانيد رعد و برقي به طول 6 و 1كيلومتر داراي برق كافي براي روشن كردن 1 ميليون لامپ است.
آيا مي‌دانيد هنگام صحبت براي بيان هر كلمه 72 ماهيچه به كار گرفته مي‌شود.
آيا مي‌دانيد خون ميگوها آبي رنگ است، عنكبوت‌ها خوني روشن و شفاف دارند.
آيا مي‌دانيد دانه نوعي درخت غول پيكر از خانواده كاج فقط 005/0 گرم وزن دارد.
آيا مي‌دانيد 85 درصد گياهان در اقيانوس‌ها رشد مي‌كنند.
آيا مي‌دانيد تنها چيزي كه در اسيد حل نمي‌شود الماس است و فقط خيلي زياد آن را از بين مي‌برد.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


آيا مي‌دانيد زرافه تازه متولد شده 2 متر قد دارد.
آيا مي‌دانيد شما به طور متوسط 15000 بار در روز پلك مي‌زنيد.
آيا مي‌دانيد حدود 13 درصد مردم چپ دست هستند، اين رقم در گذشته 11 درصد بود.
آيا مي‌دانيد دو سوم وزن بدن از آب تشكيل شده كه 92 درصد خون 75 درصد مغز 75 عضلات از آب تشكيل شده‌اند.
آيا مي‌دانيد هر انسان مي‌تواند 1 دقيقه نفس خود را حبس كند و ركوردش در جهان 8.5 دقيقه است.
آيا مي‌دانيد در 150 سال گذشته قد افراد در كشورهاي صنعتي 10 سانت رشد داشته است.
آيا مي‌دانيد هر تكه كاغذ را نمي‌توان بيش از 9 بار تا كرد.
آيا مي‌دانيد 75 درصد جرم اتمسفر در 10 كيلومتر ضخامت پايين جو قرار گرفته است.
آيا مي‌دانيد تغيير فاصله زمين و خورشيد تأثيري بر دما ندارد بلكه زاويه تابش خورشيد مؤثر است.
آيا مي‌دانيد تبخير از سطح خاك عمده‌ترين منبع هدر رفت آب به صورت تبخير در ايران است.
آيا مي‌دانيد بر هر سانتي متر از سطح زمين 105 كيلوگرم هوا وجود دارد.
آيا مي‌دانيد در فصل زمستان در مناطق سردسير ليمنوگراف از كار انداخته و از اشل استفاده مي‌كنند.
آيا مي‌دانيد به ازاي هر 1 درصد افزايش نمك محلول در آب 1 درصد از شدت تبخير كاسته مي‌شود.
آيا مي‌دانيد اگر تمام يخ‌هاي قطبي ذوب شوند آب درياها 14 متر بالا مي‌آيد.
آيا مي‌دانيد بيشترين قربانيان سيل زنان و سپس كودكان هستند.
آيا مي‌دانيد در سال‌هاي آتي جنگ‌هايي بر سر آب در جهان رخ خواهد داد.
آيا مي‌دانيد ارتفاع تبخير در باران 2 متر و ارتفاع متوسط بارندگي 24 سانتی متر است.
آيا مي‌دانيد اعصابي كه در بدن شما وجود دارند به اندازه فاصله زمين تا ماه است.
آيا مي‌دانيد درازترين ناخن دست دنيا مربوط به زني امريكايي است كه هر ناخن او 6 متر است.
آيا مي‌دانيد در يك سانتي متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مويرگ وجود دارد.
آيا مي‌دانيد رشد كودك در بهار بيشتر است.
آيا مي‌دانيد در آمريكا ساليانه 85 ميليون تن كاغذ مصرف مي‌شود.
آيا مي‌دانيد اسب ماده 30 و اسب نر 36 دندان دارد.
آيا مي‌دانيد حس بويايي مورچه با حس بوبايي سگ برابري مي‌كند.
آيا مي‌دانيد زمان لازم براي اين كه آب اقيانوس‌ها 1 دور در چرخه هيدرولوژيكي بچرخد 3000 سال است.
آيا مي‌دانيد اين زمان براي يخ‌هاي قطبي 8000 سال و براي آب‌هاي زيرزميني 5000 سال است.
آيا مي‌دانيد فقط از درصد از آب‌هاي زمين قابل استفاده براي آشاميدن است.
آيا مي‌دانيد آقايان روزانه 40 تار مو و خانم‌ها 70 تار موي خود را از دست مي‌دهند.
آيا مي‌دانيد وزن اسكلت انسان بالغ 13 تا 15 كيلوگرم است.
آيا مي‌دانيد زرافه مي‌تواند با زبانش گوش‌هايش را تميز كند.
آيا مي‌دانيد اسب‌ها در مقابل گاز اشك آور مصون‌اند.
آيا مي‌دانيد مساحت درياچه اروميه 6 هزار كيلومتر مربع و عميق‌ترين جاي آن 14 متر است.
آيا مي‌دانيد نعناع سكسكه و تنگي نفس را شفا مي‌دهد.
آيا مي‌دانيد 200 ويروس شناخته شده كه به دستگاه تنفس اثر مي‌گذارند و باعث سرماخوردگي مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد درياي مديترانه بين 3 قاره اروپا، آسيا و آفريقا قرار دارد.
آيا مي‌دانيد جرم زمين هشتاد و يك برابر ماه است.
آيا مي‌دانيد انسان اوليه و اجداد اوليه انسان هر دو در يك زمان در اروپا بودند.
آيا مي‌دانيد نوزاد بيش از 300 استخوان دارد كه با رشد بعضي از آن‌ها به يكديگر جوش مي‌خورند.
آيا مي‌دانيد تقريباً يك سوم وزن يك زن و يك دوم وزن يك مرد را ماهيچه تشكيل مي‌دهد.
آيا مي‌دانيد 30 برابر جمعيتي كه امروزه بر روي كره زمين است در زير خاك مدفون‌اند.
آيا مي‌دانيد با يك مداد مي‌توان خطي به طول 56 كيلومتر كشيد.
آيا مي‌دانيد عقرب‌ها تنها موجوداتي هستند كه اشعه راديو اكتيو تأثيري بر آن ها ندارد.
آيا مي‌دانيد عقرب‌ها دو دشمن دارند كه يكي از آن‌ها يك نوع سار و ديگري مگس است.
آيا مي‌دانيد شيشه به ظاهر جامد است ولي مايعي است كه با سرعت بسيار كند حركت مي‌كند.
آيا مي‌دانيد اولين راه شوسه و زيرسازي شده در جهان توسط داريوش ساخته شد.
آيا مي‌دانيد نور مي‌تواند در يك ثانيه 7.5 دور دور زمين بچرخد.
آيا مي‌دانيد اگر تمام رگ‌هاي خوني را در يك خط بگذاريم تقريبا 000/97 كيلومتر مي‌شود.
آيا مي‌دانيد سرعت صوت در فولاد 14 بار سريع‌تر از سرعت آن در هوا است.
آيا مي‌دانيد وقتي مگس بر روي يك ميله فولادي مي‌نشيند به اندازه 2 ميليونيم ميليمتر خم مي‌شود.
آيا مي‌دانيد فشار در مركز خورشيد تقريباً 700 ميليون تن بر 5/4 مترمربع است.
آيا مي‌دانيد طول عمر مردم سوئد و ژاپن از ديگر ملل جهان بيشتر است.
آيا مي‌دانيد داغ‌ترين نقطه زمين در دالول اتيوپي است كه دماي هوا در سايه 94 درجه است.
آيا مي‌دانيد 1 ليتر سركه در زمستان سنگين تر از تابستان است. 
آيا مي‌دانيد در هر ثانيه 5000 بيليون بيليون الكترون به صفحه TV برخورد مي‌كند تا تصوير را ايجاد كند.
آيا مي‌دانيد يك بيليون برابر با ميليون ضرب در ميليون است.
آيا مي‌دانيد شانس شبيه بودن دو اثر انگشت 1 به 64 ميليارد است.
آيا مي‌دانيد يك گالن روغن سوخته، مي‌تواند تقريباً 1 ميليون گالن آب تميز را آلوده كند.
آيا مي‌دانيد خوردن 1 سيب اول صبح، بيشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگي مي‌شود.
آيا مي‌دانيد قديمي‌ترين آدامسي كه جويده شده، متعلق به 9000 سال پيش بوده است.
آيا مي‌دانيد اسكيموها هم از يخچال استفاده مي‌كنند، منتها براي محافظت غذا در مقابل يخ زدن.
آيا مي‌دانيد جويدن آدامس هنگام خرد كردن پياز، مانع از اشك‌ريزي شما مي‌شود.
آيا مي‌دانيد در 4000 سال قبل، هيچ حيواني اهلي نبود.
آيا مي‌دانيد به طور متوسط روزانه، 12 نوزاد به خانواده‌هاي اشتباه داده مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد هيچ كس نمي‌داند چرا صداي اردك‌ها اكو نمي‌شود.
آيا مي‌دانيد سس كچاپ در سال 1830 به عنوان يك دارو به فروش مي‌رفته است.
آيا مي‌دانيد لئوناردوداوينچي 10 سال طول كشيد تا لب‌هاي موناليزا را نقاشي كند.
آيا مي‌دانيد وقتي پاهايت را آرام بالا بياوري و به پشت بخوابي در ماسه فرو نمي‌روي.
آيا مي‌دانيد اكثر افراد در كمتر از 7 دقيقه خوابشان مي‌برد!

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


آيا مي‌دانيد يك انسان 8 ثانيه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.
آيا مي‌دانيد سالي 500 شهاب سنگ به زمين برخورد مي‌كنند.
آيا مي‌دانيد خورشيد روزي 000/126 ميليارد اسب بخار انرژي به زمين مي‌فرستد.
آيا مي‌دانيد كوچك‌ترين زمين فوتبال ساخته شده يك بيست هزارم يك تار مو است (نانو).
آيا مي‌دانيد با دويدن مي‌توان مسافر زمان بود و كسري از ثانيه از ديگران بيشتر عمر كرد.
آيا مي‌دانيد 56 درصد افرادي كه دست چپ هستند، تايپيستند.
آيا مي‌دانيد براي توليد 1 ليتر بنزين 5/23 تن گياه در گذشته مدفون شده است.
آيا مي‌دانيد هر 1 دقيقه نسل يك موجود زنده منقرض مي‌شود.
آيا مي‌دانيد داوينچي با يك دست مي‌نوشت و با دست ديگر نقاشي مي‌كشيد.
آيا مي‌دانيد گوش و بيني در تمام طول عمر رشد مي‌كنند.
آيا مي‌دانيد در ساخت برج ايفل 5/2 ميليون پيچ و مهره به كار رفته است.
آيا مي‌دانيد بيني انسان قادر به تشخيص 000/10 نوع بوي مختلف است.
آيا مي‌دانيد انرژي كه خورشيد در 1 ثانيه توليد مي‌كند براي مصرف 1 ميليون سال زمين كافي است.
آيا مي‌دانيد غيرممكن است كه بتوانيد با چشم باز عطسه كنيد.
آيا مي‌دانيد ما در طول زندگيمان 18 كيلو پوست مي‌اندازيم.
آيا مي‌دانيد رنگ مورد علاقه 80 درصد آمريكايي‌ها آبي است!
آيا مي‌دانيد وقتي شخصي در سريلانكا سرش را از طرفي به طرفي ديگر تكان مي‌دهد يعني باشه.
آيا مي‌دانيد در اين دنيا تعداد جوجه‌ها از آدم‌ها بيشتر است.
آيا مي‌دانيد نوارهاي لاستيكي خيلي طول مي‌كشد تا سرد شوند.
آيا مي‌دانيد مغز در هنگام خواب فعال‌تر از وقتي است كه تلويزيون مي‌بينيد.
آيا مي‌دانيد اگر مادران در زمان بارداري سيب به خصوص سبز استفاده كنند نوزادانشان زيبا مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد مادران باردار از انگور و جوانه گندم و امگا 3 استفاده كنند بچه‌هاي آن‌ها تيزهوش مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد خورشيد فقط 1 بر 000/40 جرم خود را از دست داده است.
آيا مي‌دانيد ايران 1018 شهر دارد.
آيا مي‌دانيد پر آب‌ترين رود ايران كارون در خوزستان است.
آيا مي‌دانيد بام ايران استان چهارمحال و بختياري است.
آيا مي‌دانيد هر فردي در طول 24 ساعت 23 هزار بار نفس مي‌كشد.

 

 

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

شماره 648/1/932 مورخ 12/3/93برنامه ضمن خدمت سال 1393 سازمان نهضت سواد آموزی


             

 

جدول دوره کد دار و ضمن خدمت برای کارکنان حوزه های استانی و در قسمت بخشنامه های سایت قابل دسترسی است
   [ادامه ...]

 
       


 
 
 




تاریخ: چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

                                                                                        سواد آموزی       اطلاعیه                                                                                                                                        
   


 معاون وزیر و ریاست محترم سازمان نهضت سوادآموزی آقای باقرزاده در سخنان خود اعلام کردند افراد بی

سوادی  که تا سال 94 در دوره های سواد آموزی

شرکت نکرده  و جزء بی سوادان گروه هدف 4۹-10 ساله

باشند در استفاده از خدمات دولتی( اخذ مجوز فعالیت های

اقتصادی ، گرفتن یارانه و ........ )  با محدودیت های جدی مواجه خواهند شد .




تاریخ: چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

تلفن گویا سامانه سوادآموزی با 8 خط پاسخگویی وضعیت سواد و ثبت نام شهروندان می باشد.

هم وطنان عزیز می توانند با تماس با شماره 88955180 (دارای 8 خط) با ارایه کد ملی خود از وضعیت سواد و شرایط ثبت نام در فعالیت های سواد آموزی مطلع شوند.    [ادامه ...]




تاریخ: دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 


  به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام و روز جانباز تاریخ خبر :  12/03/93
از جانبازان سازمان نهضت سواد آموزی تجلیل شد.

 

 


 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام و روز جانباز ، طی مراسمی آقای باقرزاده  معاون وزیر از جانبازان سازمان نهضت سواد آموزی ، تجلیل  بعمل آورد .

 این مراسم با  تلاوت آیاتی از کلام الله مجید  شروع شد ،آقای باقرزاده در ابتدای سخنان خود  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، شهدای آموزش و پرورش ونهضت سواد آموزی و امام شهدا، برای بزرگ جانباز انقلاب اسلامی  مقام معظم رهبری، سکان دار هدایت، پیشرفت و موفقیت کشور به سوی قله های عزت و اقتدار، آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون کردند .

معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان روز جانباز زینت گرفته است، گفتند: در تاریخ اسلام، پیامبر اعظم اسلام ، فاطمه الزهرا و ائمه معصومین سلام الله علیه اجمعین همه مصادیقی از جانبازی هستند چراکه در راه رسالت و مسئولیتی که به عهده داشتند  ،تمام وجودشان را برای حفظ اسلام و قرآن گذاشتند.

آقای باقرزاده ادامه داد :در حادثه کربلا وجود مقدس حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام ،اطاعت از ولی و امامش را به فیض شهادت ترجیح داد و تلاش می کرد که برای انجام ماموریتش که همان رساندن آب به حرم  بود سالم بماند  .

 وی  با بیان این نکته که انقلاب اسلامی ریشه در کربلا دارد گفتند : روز جانباز   در واقع  سندی بر حقانیت جانبازان دفاع مقدس است . در دوران دفاع مقدس   که جنگ نابرابری بود همه دنیا در مقابل ایران صف کشیده بودند و حتی کشورهای فقیر نیز به هر شکلی به صدام کمک می کردند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی   اظهار کردند: ما وارث 188 هزار شهید ، 320 هزارجانباز  با 100 هزار شیمیایی ،45 هزار آزاده و 25 هزار مفقود الاثر هستیم که نشان می دهد ما برای انقلاب هزینه زیای داده ایم و هرکه بخواهد به این انقلاب دست درازی کند باید این هزینه را بپردازد. هریک از اجزای انقلاب  به تاریخ اسلام و از خلقت  بشر گره خورده است ولی همشیه  هوشیاری و دفاع وجود دارد.

 رئیس سازمان در خاتمه سخنان خود  به جایگاه و منزلت جانبازان درمنظر حضرت امام و رهبری اشاره کردند  و گفتند جانبازان تاریخ زنده انقلاب و دفاع مقدس هستند که خاطرات و سرگذشت آنان باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود .

 درپایان جلسه برخی از همکاران جانباز به بیان خاطرات ونحوه مجروح شدن خود پرداختند و سپس از آقایان : بیگدلی ، فتاحی امین ، نوایی ،راحلی ، همتی زاده ،روستا آزاد ، کاظمی پور و رستمی  با اهدای شاخه گل و هدیه ، تجلیل به عمل آمد .




تاریخ: دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  

 

 


  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ایسنا خبرداد : تاریخ خبر :  11/03/93

 

جزئیات سوادآموزی زندانیان/ آخرین اخبار از جذب نیرو /سیاستگذاری‌ برای جلوگیری از ترک تحصیل 

 

 


 

 


کد خبر: 93030703091

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ایسنا خبرداد

جزئیات سوادآموزی زندانیان/ آخرین اخبار از جذب نیرو /سیاستگذاری‌ برای جلوگیری از ترک تحصیل

سرویس : اجتماعي - آموزش و پرورش

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به اعلام جزئیات باسواد کردن زندانیان در سال جاری پرداخت و گفت: بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها در سال گذشته 11 هزار نفر تحت خدمات سواد آموزی در زندان‌ها قرار گرفتند.

 

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: زندان تفاوتی از نظر زمان آموزش با بقیه مراکز و مکان‌ها ندارد، اما مخاطبین این مکان خاص هستند و نیازمند دانستن مطالبی خواهند بود که شاید افراد خارج از زندان نیاز به فراگرفتن آن نداشته باشند.

 


 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

بت و بتخانه همه ذکر خدا می گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می گویند

حمد حق، مدح رسول دو سرا می گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می گویند

 

 




تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

بيانيه پاياني گردهمايي معاونان و روساي ادارات سواد آموزي آموزش و پرورش استانهاي كشور در مشهد مقدس

تاریخ خبر :  05/03/93

در پایان گردهمایی معاونان که در تاریخ 4 خرداد شروع وتا دوشنبه 5 خرداد ماه ادامه یافت ، شرکت کنندگان بیانه ای صادر و مفاد آن را مورد تاکید قراردادند

                                                                            

 



 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی دوره آموزشی مشترک معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استانها

با گرامی داشت سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر و ایام مبعث حضرت رسول اکرم، حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدا... صلی الله علیه واله، و تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع )، خداوند سبحان را سپاسگزاریم که بار دیگر توفیق زیارت حرم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) حاصل شد .حضور در جوار ملکوتی آن حضرت افتخاری است که در سال  مزین به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دوره آموزشی مشترک معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استانها برگزار شد. ما شرکت کنندگان رجاء واثق داریم که حضور در جوار آن حضرت موجبات توفیق بندگی بیشتر خداوند لایزال و خدمت بیشتر را فراهم خواهد ساخت؛ ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) و رهبری عظیم الشأن حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) متعهد می شویم :

1)       اجراي برنامه ريشه كني بي سوادي درگروه سني49-10ساله با اولویت سواد آموزی درگروه سنی زیر 20 سال را با جدیت دنبال نمائیم.

2)       اجرای طرح شناسایی، جذب و آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان را با حضور در مدارس و توجیه و آموزش مدیران ، معلمان ، انجمن اولیاء و ... عملیاتی کنیم .

3)       در راستای تقویت و بهبود کیفیت فعالیت ها، آموزش و توانمند سازی کارکنان سوادآموزی ،آموزش دهندگان  و مشارکت کنندگان را به عنوان یک اصل ضروری اقدام نمائیم.

4)       مشارکت های بین بخشی و اجرای تفاهم نامه ها را در استان آسیب شناسی نموده و نسبت به توسعه و تقويت آنها اهتمام ورزیم.

5)       با استفاده از ظرفیت های استانی و یافته های پژوهشی، متناسب با شرایط و نیاز مخاطبان نسبت به تنوع بخشی محتوای آموزشی و تولید آن اقدام نمائیم .

6)       از ظرفیت مدیران مدارس با تقویت نقش و مسئولیت آنان، در شناسایی، جذب، آموزش، نظارت و برگزاری امتحانات پایانی به نحو شایسته استفاده کنیم.

7)       پایش و نظارت بر فرایند سوادآموزی از طریق ادارات کل استان ، شهرستان ، ناحیه و منطقه بیش از پیش دنبال نمائیم .

8)       تمهیدات لازم برای اجرای طرح ایجاد پایگاه ثابت سوادآموزی ، تکمیل بانک اطلاعات تحصیلی جمعیت زیر 50 سال با آمارهای ثبتی و ثبت نام تحت وب  را در استان فراهم نمائیم.

9)       حداکثر توان خود را برای تحت پوشش بردن حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی ، انتقال و تحکیم به کار گیریم.

10)   فرهنگ سازی مناسب، برای ایجاد تقاضا، ترویج و تبلیغ دستاوردها و پیامدهای سوادآموزی، را در سطح استان انجام دهیم.

11)   تمهیدات لازم برای جلب مشارکت و بهره مندی از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد  و موسسات غیر دولتی واجدشرایط جهت واگذاری و برونسپاری فعالیت‌های سوادآموزی را فراهم نمائیم.

12)   از ظرفیت ستاد راهبردی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش، شورای معاونین و ستاد پشتیبانی سوادآموزی به نحو مطلوب استفاده نمائیم.

13)    تمهیدات لازم برای اجرای مصوبات شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی را فراهم  و نسبت به بررسی و ارائه راهکارهای تشویق ، الزام و محدودیت در سوادآموزی اقدام نمائیم.

 

 

پنجم خرداد ماه سال یکهزارو سیصدو نودوسه خورشیدی

مشهد مقدس مرکز آموزشی شهید سعیدی

 




تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

گردهمایی دوره آموزشی آسیب شناسی در آموزش وپرورش معاونین وروسائ ادارات دوره های سوادآموزی ، سنجش وارزشیابی و واگذاری استانها با حضور معاون وزیر رئیس سازمان ومدیران کل حوزه ستادی در مرکز آموزشی شهید سعیدی مشهد  در 4 خرداد 93 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، باقر زاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن خیر مقدم خدمت همکاران از حضور دکتر حسینی مدیرکل محترم آموزش وپرورش خراسان رضوی  در جلسه ابراز خرسندی کردند وبا عرض تسلیت سالروزشهادت امام موسی کاظم (ع) از سلحشوری رزمندگان اسلام در آزادی خرمشهرقدردانی کردند وسوم خردادماه را روز مقاومت ، ایثار وپیروزی نام بردند وبه روح کلیه شهدای انقلاب به خصوص شهدای عملیات بیت المقدس که منجر به این حادثه مهم تاریخ (آزادی خرمشهر) شد درود فرستادند.

در ادامه باقر زاده به اهمیت سواد و سوادآموزی در آموزه های دینی  پرداختند واشاره کردند اولین آیه نازل شده به حضرت محمد (ص) با خواندن شروع شد. ونوشتن واژ ه ای است که چندین بار در قرآن تکرار شده است .وائمه اطهار (ع) به تعلیم وتربیت  وعلم وعلم آموزی تاکید داشته اند وبه آن پرداختند. ویکی از ماموریت های انبیاء سوادآموزی بوده است.

باقر زاده اشاره کردند آمار رسمی کشور نشان می دهد جمعیت قابل توجهی از نعمت سواد محروم هستند ویا حداقل سواد را دارند وموجب کندی رشد وتوسعه کشور شده اند اگر جمعیت 15 تا 65 ساله  را جمعیت فعال بشناسیم نزدیک به بیست درصد آنها قابلیت همراهی در توسعه کشور را ندارند.سپس معاون وزیر به مولفه های آموزش بزرگسالان پرداختند وبه فرصت ها ، چالش های پیش رو وابزارهای وشاخص های و آسیب شناسی در فعالیت های برنامه سوادآموزی پرداختند. 
 

  1393/3/4 يكشنبه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در استان سید جواد حسینی ظهر امروز یکشنبه در گردهمایی آموزشی معاونین و روسای سوادآموزی کشور در مرکز آموزشی شهید سعیدی مشهد افزود:عزم این استان برای جلوگیری از بیسوادی، آموزش بی سوادان و جلوگیری از رجعت بیسوادی است.مدیران مدارس موظف شدند اولیا بی سواد را شناسایی و برای آنان کلاس تشکیل دهند.
 وی تصریح کرد: گروه سنی 15 تا 65 سال گروه فعال جامعه اند.سیستم تعلیم و تربیت خراسان رضوی بر جلوگیری از بی سوادی این گروه تاکید دارد.
وی گفت:جامعه ای توسعه ورشد یافته است که این گروه سنی در آن از سواد با کیفیت برخوردار باشند.
حسینی درخصوص بررسی راهکارهای محو بی سوادی بیان داشت:سوادآموزی سختی کار ویژه ای دارد و لایه های آخر سوادآموزی کاررا سخت تر می کند.اما عزم استان بر ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همچنان ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:نهضت سواد آموزی اکنون به مقاوم ترین لایه بی سوادی در کشور رسیده است.
حسینی با تاکید بر گفته وزیر آموزش و پرورش که به زودی جشن پایان بی سوادی را در استانهای کشور برگزارکنیم،بیان داشت:در برنامه پنجم محو بی سوادی شاخص گزاری شده و این استان نیز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بر این نکته تاکید و مصوب ساخته است.
وی با اشاره به این که خانواده یکی از جدی ترین متغیرهای عملکرد تحصیلی است،اذعان داشت:سواد مهمترین شاخصه خانواده است که سرمایه فرهنگی را در کنار سرمایه انسانی به ودیعه می گذارد.
دبیرشورای آموزش و پرورش ازافزایش ضریب نفوذ تربیت کیفی والدین و سایر عوامل در تربیت فرزندان سخن گفت و ابراز داشت:مهمترین رسالت حکومت اسلامی و پیامبران عدالت آموزشی است.
به گفته حسینی جمعیت هدف 10 تا 49 سال بی سواد از اقشار آسیبپذیر، غیرمرفه و طبقه پایین جامعه اند که فرزندانشان نیزازامکانات آموزشی کمتری برخوردارند چنانچه تحقیقات نیزنشان می دهد 30 درصد بزهکاران جامعه بی سواد یا تحصیلات ابتدایی داشته اند.
وی تاکیدکرد:با سوادآموزی خانواده های یاد شده گامهای بزرگی در جهت تحقق عدالت آموزشی بر خواهیم داشت.
وی اذعان داشت:آمار سال نود حاکی است از 5 میلیون و 335 هزارو 442 تن جمعیت استان 4 میلیون و 604 هزارو 741 تن باسوادند .یعنی 86.3 درصدبا سوادندکه از میانگین کشور (84.7) جلوتر بوده ایم.
وی از اجرایی شدن چند سیاست برای رفع بی سوادی در استان خبردادو تصریح کرد:تفاهم نامه ای بین معاونت ابتدایی، انجمن اولیا و مسوول عشایر این اداره کل به امضا رسیده که ریشه کنی بی سوادی در دستور کار قرار گیرد.همچنین از معلمان زبده و با انگیزه در آموزش بزرگسالان استفاده شود.
حسینی جلوگیری از رجعت بی سوادی را متذکر و پیشنهاد داد :با راهکارهای تشویقی و تنبیهی موثر بر خودآموزی تاکید شود.
وی از به کارگیری یکصد نیرو برای پالایش بانک اطلاعاتی بی سوادان استان خبردادو خاطرنشان ساخت:طرح به صفررساندن بی سوادی در 60 درصد روستاها نیز در حال عملیاتی شدن است.
دکتر حسینی همچنین از راه اندازی 8 پایگاه سوادآموزی ثابت برای سهولت دسترسی در جهت توسعه مشارکتها نام برد و ارتقا سطح آموزش و تثبیت یادگیری مخاطبان را مورد تاکید قرارداد.

 




تاریخ: یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

  سازمان نهضت سواد آموزی مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع سواد آموزی را برگزار می کند .........

تاریخ اطلاعیه :  20/01/93
در این مسابقه عموم وبلاگ نویسان ،فرهنگیان ، کارکنان و آموزش دهندگان سواد آموزی می توانند شرکت نمایند . شیوه نامه مسابقه در فایل ضمیمه ذیل موجود است.........................
 

                            

  فایل ضمیمه




تاریخ: شنبه 3 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری


 
    اخبار  

تاریخ خبر :  31/02/93    9:5:47    
  پالايش ، جذب و نگهداري افراد بي سواد براي اجراي طرح سواد آموزي ضروري است
مدير آموزش و پرورش ميانه بر بحث پالايش ، جذب و نگهداري افراد بي سواد در راستاي اجراي طرح سواد آموزي از سوي مديران مدارس و مسئولين مربوطه تاكيد كرد.

 

 

اسمعيل بايگان در جلسه ي شوراي آموزش وپرورش ميانه به وجود والدين دانش آموزان بي سواد در 83 مدرسه ابتدايي و 83 مدرسه مقطع متوسطه اشاره كرده وگفت: شناسايي بي سوادان در اين طرح مدرسه محور سبب فراخواني و جذب ونگهداري اولياي بي سواد شده است. وي اظهار كرد :همه تلاش ما در آموزش و پرورش ميانه دراين است كه سواد آموزي را طوري تقويت كنيم كه بي سوادي در اين شهرستان ريشه كن شود. بايگان پرداخت5 ميليون ريال به آموزش دهندگان پس ازاتمام كلاس و اخذ امتحان پاياني از سواد آموزان به ازاي هر قبولي را از مزاياي مادي اين طرح عنوان كرد.

 




تاریخ: شنبه 3 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

   


تاریخ خبر :  31/02/93    12:15:47    
  فرماندار ويژه ميانه طرح جديد سواد آموزي را سبب احياي سواد آموزي خواند
معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ميانه با بيان اينكه نهضت سواد آموزي سالهاست كه از تكاپو ساقط شده است ، طرح جديد سواد آموزي را سبب احياي سواد آموزي در كشورخواند.

 
 

 

اسماعيل حيدري آزاد با بيان اهميت و جايگاه علم ، توجه به سوادآموزي و حركت در اين مسير راسبب ار ش در جامعه خوانده اظهار اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح بتوانيم جشن ريشه كني بيسوادي را در كشور برگزار كنيم. وي بر تخصيص اعتبار لازم براي هوشمند سازي تمام مدارس در راستاي آموزش و پرورش با كيفيت تاكيد كرد.




تاریخ: شنبه 2 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری


تاریخ خبر :  31/02/93    20:56:1    
  جلسه كارگروه تخصصي سوادآموزي شهرستان ميانه باحضوررئيس سازمان سوادآموزي كشوردرحال برگزاري است.
سومين جلسه كارگروه تخصصي سوادآموزي شهرستان ميانه باحضورمسئولين كشوري واستاني واعضاي كارگروه سوادآموزي شهرستان ميانه درحال برگزاري است.

 


به گزارش روابط عمومي معاونت اداره كل ومديريت آموزش پرورش ميانه علي باقرزاده رئيس سازمان سوادآموزي كشور-پيري معاون سوادآموزي اداره كل آموزش وپرورش استان ،باقري كارشناس هماهنگي بخشهاي سوادآموزي استان ،پناهي كارشناس ترويج وتبليغ سوادآموزي استان وبايگان معاون مديركل ومديرآموزش وپرورش واعضاي كارگروه درحال برگزاري مي باشد.




تاریخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


 


 

تاریخ خبر :  31/02/93    20:54:43    

  بازديد باقرزاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشورومعاون وزير آموزش وپرورش ازكلاسهاي سوادآموزي شهرستان ميانه

 

علي باقرزاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشورومعاون وزيرآموزش وپرورش به همراه هياتي ازتعدادي ازكلاسهاي سوادآموزي شهرستان ميانه بازديدكردند.

 

 

 

 

 


به گزارش روابط عمومي معاونت اداره كل ومديريت آموزش پرورش ميانه ، علي باقرزاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشورومعاون وزيرآموزش وپرورش به همراه هياتي ضمن بازديد ازتعدادي ازكلاسهاي سوادآموزي دبيرستان بوعلي سيناي شهرستان ميانه ، اسناد و مدارك اولياي بي سواد دانش آموزان را مورد بررسي قرار دادند. درپايان از زحمات مدير دبيرستان بوعلي سينا و مسئولين سواد آموزي شهرستان تقدير و تشكر كردند.




تاریخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
00:021393/3/2 جمعه
معاون وزیر آموزش و پرورش:
طرح سواد آموزی باید به صورت مستمر اجرا شود/ جدیت دولت در ریشه کنی بی سوادی

معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور گفت: طرح سواد آموزی باید یک جریان پیوسته ودائمی ومستمر تا سال آینده باشد، امتحانات وبرنامه های دیگر نمی تواند مانع طرح باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری پانا، علی باقر زاده در گردهمایی مسئولین نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام در رابطه با عهد وپیمان گفت : اساس دین عهد وپیمان است وما از ابتدا عهد وپیمان بستیم و طرح سواد آموزی را به عنوان کار ومسئولیت خود پذیرفتیم وحالا هم به عهد خود استاده ایم.

وی با بیان این که کانون اصلی این طرح مدرسه است که باید بصورت مستمر در تمام مدارس اجراشود، افزود: این طرح باید یک جریان پیوسته ودائمی ومستمر تا سال آینده باشد، امتحانات وبرنامه های دیگر نمی تواند مانع طرح باشد.

باقرزاده در ادامه اظهار داشت: :ساختن انسان در نظام تعلیم وتربیت آنقدر مهم است پیامبران از طرف پروردگار برای آین امر آمده اند .

رئیس نهضت سواد آموزی با اشاره به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه افزود: همه امکانات باید بکارگرفته شود تاهمه از نعمت خواندن ونوشتن برخوردارشوند ودولت باجدیت تمام این مسئله را دنبال می کند تا مسئله سواد آموزی به یک نتیجه ی خوب برسد.

باقر زاده در بخش دیگری از سخنانش به شش اصل در تعلیم تربیت اشاره کرد وافزود : مسئولین بایستی به اهدف، برنامه ها و آرمان ها متعهد باشند و با مدیریت و شناخت مخاطب پیش روند.

وی تصریح کرد: بدون تلاش کاری انجام نمی شود و برای رسیدن به اهداف بلند سازمانی جدیت و همت لازم و ضروری است.

رئیس نهضت سواد آموزی در ادامه صداقت رالازمه پیشبرد اهداف برشمرد و گفت:مسئولین باید همواره گزارشهای حقیقی و واقعی از عملکردهایشان داشته باشند و از ارئه گزارشهای ساختگی بپرهیزند.

وی خاطر نشان کرد: صراحت برای رفع اشکال و ایرادهای کارمان ضروری است پس بیان ایرادهای کار برای اصلاح امور و برنامه ها البته با صمیمیت از اصول مورد تاکید است.

معاون وزیر در پایان به بازدید خود در شهرستان میانه وناحیه 5 تبریز اشاره کرد وافزود : کار هادر در این ناحیه و شهرستان بخوبی انجام شده ومسئولین هم اطلاعات خوبی در رابطه با این طرح داشتند .





تاریخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  ایرنا -معاون وزیرآموزش و پرورش: برنامه سوادآموزی در کشور مردمی می شود تاریخ خبر :  31/02/93
تبریز - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس نهضت سوادآموزی گفت: مردمی کردن برنامه سواد آموزی در کشور جزو اهداف اصلی سازمان است.


 


 

علی باقرزاده روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به حدود 50 درصد جمعیت بیسواد بالای 50 سال در کشور اظهار کرد: برای ریشه کنی بیسوادی ناگزیر به حرکت در جهت آموزش فرد به فرد و تقاضا محور هستیم.

وی با اشاره به نقش منفی بیسوادی و کم سوادی در توسعه پایدار اظهارکرد: آمار رسمی نشان می دهد بخش قابل توجهی از افراد جامعه توانایی لازم برای مشارکت در فرایند توسعه پایدار را ندارند.

باقرزاده سواد آموزی را یکی از موضوعات اولویت دار جهانی دانست و گفت: اگر افراد کم سواد متناسب با شاخص های توسعه رشد نکنند، خود بخود از گروه های مشارکت در فرایند توسعه پایدار حذف می شوند.

وی ادامه داد: سوادآموزی و ایجاد مهارت های پایه صرفا یک موضوع آموزشی نیست که مربوط به سازمان نهضت سوادآموزی باشد، بلکه نیازمند عزم عمومی، بسیج همگانی و مشارکت موثر دستگاه های اجرایی است.

رییس نهضت سواد آموزی از تنظیم لایحه ای برای اعمال محدودیت برای افراد بیسواد جهت تصویب در هیات دولت خبر داد و افزود: محدودیت هایی از قبیل برداشت یارانه بشرط باسواد بودن اعضای خانواده و استفاده از مجوزهای دولتی بشرط باسواد بودن افراد می باشد.

وی همچنین از اعمال مشوق هایی برای افراد بیسواد جهت سوادآموزی خبر داد و گفت: اگر کشاورزی با سواد باشد بمدت دو سال از تخفیف بیمه کشاورزی بهره مند می شود.

باقرزاده با اشاره به پیامدهای بیسوادی برای جامعه خاطرنشان کرد: طبق آمار 30 درصد بزهکاری توسط افراد بیسواد و زیر پنجم ابتدایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین کمیت و کیفیت تولید، بهداشت فردی و اجتماعی، بهداشت زیست محیطی ، انضباط و قوانین اجتماعی (آداب زندگی ، شهروند مطلوب) و انتخاب اگاهانه در زندگی و اجتماع ارتباط مستقیمی با میزان دانش و سواد افراد دارد.

رییس نهضت سواد آموزی از طرح تحول آفرین در برنامه سواد آموزی خبر داد و گفت: طرح باسواد نمودن اولیا بیسواد دانش آموزان با محوریت مدرسه و استفاده از دانش آموزان برای شناسایی و جذب اولیا و نیز باسواد نمودن کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله با هدف حمایت از کودکان کار و معلول صورت می گیرد.

وی مخاطب محور کردن سوادآموزی را از جمله برنامه های این سازمان دانست و افزود: یکی از دلایل بی سوادی، بی رغبتی مردم است که در این ارتباط اصلاح محتوای آموزشی و بازتالیف کتاب های درسی در دستور کار قرار گرفته است.

باقرزاده اظهار کرد: تلاش های زیادی در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با توسعه آموزش های پیش از دبستان و افزایش جذب کودکان لازم التعلیم صورت گرفته تا بتوانیم بی سوادی را در کشور کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه حرفه آموزی در سوادآموزی مساله مهمی است، افزود: حدود 40 میلیون باسواد غیرمحصل داریم و سهم افرادی که به پایان متوسطه رسیده اند، پایین است.

باقرزاده تعداد باسوادان در مقاطع مختلف را 10 میلیون نفر دارای مدرک ابتدایی، 9 میلیون نفر مدرک راهنمایی، 13میلیون نفر متوسطه و شش میلیون و 300 هزار نفر را دارای تحصیلات دانشگاهی اعلام کرد.

 


 




تاریخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 32627
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">