......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 اخبار  


  با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تشکیل شد تاریخ خبر :  29/06/94
مینایی معاون سوادآموزی عنوان کرد بحث سواد و بی‌سوادی به تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی مرتبط است.
 

 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش روز دوشنبه 23 شهریورماه با حضور معاون سوادآموزی اداره کل و رؤسای ادارات جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان محلات در محل فرمانداری تشکیل شد. علی‌اصغر محمدامینی معاون فرماندار ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی به حضار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و ایثارگران و آرزوی سلامت برای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت کرد. سپس مینایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد بحث سواد و بی‌سوادی به تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی مرتبط است. شخص باسواد از حقوق اجتماعی خود بیشتر مطلع است، بهتر ارتباط برقرار می‌کند. وی با بیان اینکه در بحث بی‌سوادی جمعیت بین 10 تا 49 سال لحاظ می‌شود افزود در سرشماری سال 1390 در استان مرکزی حدود 48000 نفر یعنی حدود 6% جمعیت بی‌سواد مطلق هستند که وظیفه ما در سوادآموزی را مشکل می‌کند. مینایی عنوان کرد متأسفانه ایران از لحاظ سواد در سطح دنیا جایگاه مطلوبی ندارد و همه نهادهای دولتی و حتی مردم باید سعی کنیم در بحث سوادآموزی به بی‌سوادان با جدیت بیشتری اقدام نماییم. معاون سوادآموزی سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای بی‌سوادان در نظر گرفته شده که امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم در کاهش آمار بی‌سوادان اقدامات مؤثری انجام دهیم.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی مرکزی




تاریخ: دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  معاون وزیر ورئیس سازمان سواد آموزی بیان داشت : تاریخ خبر :  25/06/94
بی سواد علاوه بر آسیب دیده بودن و آسیب پذیری به جامعه نیز آسیب می رساند و برای حفظ جامعه هم که شده باید بی سواد ی محو شود.
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی علی باقر زاده با حضور در صدا و سیمای خراسان شمالی افزود:همه سواد های عصر جدید تنها با سواد خواندن ونوشتن معنی پیدا می کنند و اگر این مشکل در جامعه حل نشود نمی توان انتظار توسعه فرهنگ مردم را داشت. وی با بیان این که" بیش از 9میلیون و 700هزار نفر مطابق امار سال 90 بی سواد هستند " ادامه داد : مشارکت در امر سواد آموزی وقتی صورت می گیرد که مردم خود را در این امر سهیم بدانند تا از کمی وکاستی های علت بی سوادی جامعه مطلع شوند . معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سالم ومرفع بدون مشکل داشته باشیم گریزی جز آموزش وارتقاء سطح علمی شهر وندان خود نداریم . وی افزود :سواد آموزی را حضرت امام پایه گذاری کردند برای هدف بلند مدت مدرسه کردن سراسر ایران برای توسعه یادگیری و آموزش شهروندان است . باقرزاده گفت: در بحث سواد آموزی بسیاری از مشکلات این حوزه مربوط به عدم جذب دانش آموزان وتولید بی سواد های جدید است . وی ادامه داد:بر همین اساس لازم است در برنامه سازی این رسانه سوالات و دغدغه های مردم پوشش داده شود ودر مقابل پاسخ مسئولان سواد آموزی هم به این سوالات ارائه شود. مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:صداو سیماه به فرموده امام راحل(ره) دانشگاه بزرگ است و در راستای اهداف نظام همیشه گام های بزرگی برداشته است. وی ادامه داد: اخبار آموزش وپرورش همیشه در راًس اخبار صدا وسیما ی استان بوده است و مصاحبه با چهره های موفق سواد آموزی ،مستند سواد آموزی از جمله دو کار صورت گرفته توسط صدا وسیما می باشد . مهدوی مدیر کل صدا وسیمای خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:آموزش وپرورش رسانه ا ی بزرگ و فراگیر است که با 15 میلیون دانش آموز از تاثیر گزار ی بالایی برخوردار است.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی خراسان شمالی




تاریخ: دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب: معاونت سواد آموزی خراسان شمالی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشوردرجلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی درخراسان شمالی گفت: تاریخ خبر :  25/06/94
هرجا اهرم کنترلی برداشته شود بی سوادی باز می گردد.
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی علی باقرزاده به منظورکنترل بازگشت بی سوادی دردولت، دادن گواهینامه وپروانه کسب برای افراد بی سواد ممنوع شده است. وی افزود: وظیفه ما پشتیبانی وپیگیری بعضی ازقوانین ومقررات است ونهضت سواد آموزی کشور تمام تلاش خودرادرراستای انسداد مبادی بی سوادی خواهد کرد. باقرزاده گفت:بایستی سازوکاری برای اجبار فراهم شود اما اجبار درمجموع هزینه اش بیش ازتشویق است. وی افزود: توبیخ انسانها را به سمت پنهان کاری می بردواعمال محدودیت نیز ازنظر فقها اشکال دارد. باقرزاده گفت:بدون تردید آموزش،فقر ومرگ ومیر را کاهش ومشارکت،تحمل ودموکراسی را افزایش خواهد داد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی خراسان شمالی




تاریخ: دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:معاونت سواد آموزی خراسان شمالی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

1394/6/17 سه شنبه

 

قال الله الحکیم فی کتابه

بسم الله الرحمن الرحیم

اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسان  من علق  اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم  صدق الله العلی العظیم

آموزش پیشینه و قدمتی به اندازه آفرینش انسان دارد ، خداوند متعال آموزش مخلوق خود را عهده دار شده است و نخستین مراحل وجودی زندگی انسان را با آموزش  یادگیری و با ابزار لوح و قلم و مسطور کردن دانستنی ها قرین کرده است .

انبیای الهی و خصوصا پیامبران الوالعزم که کتاب آسمانی جدید ی را همراه داشته اند ،برای تداوم و استمرار آموزش انسان برانگیخته شدند تا شیوه زندگی را بر اساس آموزه های دینی به انسان ها بیاموزند و به آنان  برای رسدن به قله کمال کمک کنند .

زمین ، محل رشد و زندگی انسان است ونسبت به آن وظیفه و ماموریت خاص دارد ، وظیفه انسان همانطور که در آیه 61 سوره مبارکه هود آمده، عمران وآبادانی زمین است . (هو انشاکم من الارض و استعمرکم فیها)

شرط آبادانی ،کسب دانش ومهارت لازم وصیانت از منابع طبیعی و توانایی استفاده درست از آنهاست .قطعا آبادانی و پیشرفت واقعی و متوازن ،از توجه هم زمان به انسان و نیازهای رو به افزایش او ،به زمین و محیط زیست و پیرامون آن و تکنولژی و صنعت است .

نکته قابل توجه ،محوریت انسان در تغییر زمین و تکنولوژی است .اگر زمین دستخوش تغییرات نامطلوب  شده  و اگر صنایع آلاینده او را احاطه  کرده است. به دانش ،نگرش و مهارت وقابلیت انسان برای مواجهه با زمین و محیط  آن بستگی دارد .

انسان باید بیاموزد که چگونه می توان با دانش و تکنولوژی از منابع محدود طبیعی نیاز های حال وآینده  را به خوبی بر طرف کرده  طوری که حیات خود و نسل آینده اش  درمعرض خطر قرار نگیرد .

ما هر روز شاهد مصرف بی رویه منابع آبی و به هدر دادن آن هستیم، شاهد سوء مصرف انرژی و مواد خام طبیعی هستیم ، هر روز می بینیم که چگونه انسان با دست خود محیط زیست خود را آلوده می سازد و ذخایر ژنتیکی را از بین می برد ،و به دلیل توسعه نا متوازن ، دسترسی افراد به هوای پاک ،زمین پاک و تکنولوژی پاک ، محدود می شود  و نابرابری های جدید را رقم می زند .

تجارب و تحقیقات نشان داده است آموزش و سواد آموزی ،عنصر کلیدی برای تقویت  توسعه پایدار و اساس یادگیری مادام العمر است .

انسان ، آموزش دیده ، محیط زیست و اکو سیستم هایی که ضامن سلامت و بقای او، و نسل آینده اوست را سرمایه خود می داند و مراقبت از آنرا امری  عقلانی و ضروری تلقی می کند و اجازه نمی هد ،توسعه تکنولوژی ،صنایع و مصرف بی رویه انرژی و مواد خام تجدید ناپذیر ، محیط زندگی او را به خطر انداخته و شرایط حیات را برای نسل آینده بسیار سخت و دشوار کند .

گزارش پایش جهانی آموزش برای همه که در سال 2014 منتشر شده ،نشان می د هد ،آموزش و سواد آموزی ، حتی در حد دوره ابتدایی ،فقر را کاهش میدهد ،بهداشت و سلامت را تضمین می کند و مشارکت افرا د را در توسعه  جامعه افزایش داده و دموکراسی را تقویت می کند و البته رفاه بیشتر  نباید  منجر به استفاده بیشتر از طبیعت و تخریب  بیشتر او گردد .

 روز جهانی سواد آموزی که به پیشنهاد و ابتکار ایران به تصویب  مجمع عمومی سازمان ملل رسیده  و اکنون پنجاهمین  سال گشت آن برگزار می شود .بر همین موضوع تمرکز یافته است . که چگونه می توان رشد  متوازن  وتعادل حیات انسانی  ومحیط زیست و اقتصاد و فرهنگ را رقم زده  و در بستر زمان پایدار نگهداشت .

معمار کبیر انقلاب اسلامی  حضرت امام خمینی (ره ) سواد آموزی را از حوایج اولیه انسانی ،مهمتر از بهداشت و مسکن اعلام نمودند،این باور، امروز جهانی شده است که سواد آموزی نه تنها زندگی را تغییر می دهد بلکه آنرا نجات می دهد .

بررسی ها  نشان می دهد  که بخش مهمی ازجامعه  هنوز مهارت های پایه سواد  را برای  شکل دهی به جوامع  پایدار کسب نکره اند و نیازمند به آموزش و توانمند سازی هستند

دولت جمهوری اسلامی ایران با باور به این مسله که سواد آموزی می تواند زمینه ساز   برخورداری بخش مهمی از جامعه  از زندگی سالم و با کیفیت  باشد  موضوع سواد آموزی را در اولویت قرار داده و در مصوبه سال گذشته خود چند محور مهم را مورد تاکید قرارداد :

- اهمیت خود آموزی و استقلال  در یادگیری  با همکاری و اهتمام اعضای خانواده 

 

- تقویت مشارکت  بین بخشی و تعیین نقش و مسئولیت برای دستگاه های اجرایی

- توجه به تنوع سواد در طراحی اجرای برنامه های سواد آموزی با تاسیس مراکز یادگیری محلی

- توجه ویژه به بخش غیر دولتی   و موسسات آموزشی مردم نهاد  و حمایت از فعالیت های آنها

- توجه خاص به اتباع خارجی و سرمایه گذاری قابل توجه برای آموزش آنها

سازمان نهضت سواد آموزی با الهام از پیام تاریخی حضرت امام (ره) و دستورات مقام معظم رهبری و دیدگاه های ریاست محترم جمهور مصمم است با باز نگری جدی در روش ها و رویه ها ، درصدد هدفمند سازی فعالیت ها و تمرکز  بر گروه های آسیب پذیر و  و به حاشیه رانده ، شده است که در این بخش به مهترین اقدامات  اشاره می شود :

1- تشکیل پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد و اصلاح روش شمارش افراد بی سواد در کشور

2- ایجاد حد اکثر انعطاف  در رویه ها و شیوه های سواد آموزی  و توجه به مهارت آموزش

3- ایجاد تنوع در محتوای آموزشی و کتب درسی و غیر درسی

4- تمرکز بر گروه های خاص مثل معلولین و زندانیان ،عشایر ،روستاییان ،زنان و کشاورزان

5- توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در بخش  سواد آموزی

علی رغم تلاش های صورت گرفته  هنوز هم بخشی از افراد جامعه از نعمت سواد پایه برخوردار نسیتند ، هرچند نسبت آنها  در گروه های سنی پایین ، به حداقل ممکن در سه دهه گذشته رسیده است ، با این حال کماکان  حدود 5درصد از جمعیت 4-10 سال کشور خود را بی سواد و حدود 10 درصد نیز کم سواد معرفی نموده اند ،این درحالی است که بیش از 6 میلیون نفر از افراد بی سواد در گروه سنی بالاتر از 50 سال قرار دارند که فعلا در اولویت برنامه های سواد آموزی قرار ندارند ،به علاوه همه ساله شاهد بازماندن تعدادی از کودکان از چرخه آموزش رسمی دوره ابتدایی هستیم که تهدید برای هدف گذاری کمی تعیین شده محسوب می شود .

 وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی دستوراکید داده اند که مدیران سطوح  مختلف  تمام تلاش خود را برای جذب و نگهداشت  کودکان 11-6 سال  به کار گیرند ولی تحقق آن مستلزم ایجاد سیاست و احساس مسئولیت  در تمام بخش های  کشور است .

من امیدوارم که نامگذاری این روز و محافلی که برای گرامیداشت آن برگزار می شود به شکل گیری عزم جدی ،عمومی و قاطع در تمام بخش های جامعه برای آموزش برای توسعه جوامع پایدار شکل گیرد . اگر باور داریم که سواد آموزی نه تنها زندگی را بهبود می بخشد بلکه موجب نجات زندگی می شود .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 

 




تاریخ: دو شنبه 30 شهريور 1394برچسب:سواد آموزی نیاز توسعه پایدار---,
ارسال توسط شبنم مختاری

 السلام علیک یا سلطان خراسان

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

 

1249 مدرسه با آمار دانش آموزان 155000 نفر تحت پوشش طرح مصباح الهدی قرار گرفتند

 


مراسم اختتامیه طرح مصباح الهدی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رییس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مسئولین، کارشناسان، والدین و دانش آموزان برگزار شد.

 

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: دغدغه رهبری در آموزش وپرورش این است که بیشتر باید به اهل بیت و ائمه معصومین(ع) توجه شود، در آموزش وپرورش باید به بعد پرورش افکار پرداخت و رشد فکری افراد را در مسیر درست قرار داد.

وی افزود: سعادتمند شدن در این دنیا و آخرت بستگی به سبک زندگی ما در این جهان دارد، در تعالیم دینی ما سفارش های متعددی در مورد بهره گیری از راه و روش و سبک زندگی انبیاء و ائمه معصومین (ع) شده است و در بسیاری از احادیث طریقه درست زندگی کردن را به ما نشان داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: طرح مصباح الهدی در استان قزوین با محوریت شناخت سیره و سنت و روش زندگی امام رضا(ع) شروع و در مدارس اجرا گردید. در واقع همه ارادت و توجه ما به امام رضا(ع)، نشأت گرفته از دین مداری و اعتقاد به ائمه معصومین(ع) است.

ایشان اضافه کرد: طرح مصباح الهدی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس استان برگزار شد و تعداد 1249 مدرسه با آمار دانش آموزان 155000 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، همچنین 7368 نفر از فرهنگیان استان نیز در این طرح شرکت نمودند.

سالار قاسمی در ادامه بیان کرد: تعداد 855 اثر به عنوان اثر برتر از مرحله منطقه ای به مرحله استانی راه یافتند که پس ار ارزیابی، تعداد 122 اثر به عنوان آثار برتر در مراسم اختتامه مورد تجلیل قرار گرفتند، در این طرح آثار ارسال شده در قالب تحقیق و پژوهش، شعر، وبلاگ، دل نوشته، داستان، فیلم کوتاه، پوستر، عکس، تئاتر، نمایش، نقاشی، سرود همگانی و ابتکارات می باشد

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در این طرح در خصوص معرفی شخصیت ممتاز حضرت امام رضا(ع) در موضوعاتی چون زندگی نامه، کرامات، حکایات، داستان های کاربردی، احادیث و روایات، سبک زندگی (عملی و اخلاقی) به دانش آموزان اقدام شده است.

 

سالار قاسمی تصریح کرد: باید در مسیر این امام همام و با خط مشی او حرکت نماییم، همانگونه که امام رضا(ع) سفارش کرده اند هیچگاه نماز اول وقت را از دست ندهیم و همیشه خود را در مسیر رشد دینی قرار دهیم، سیره عملی امام رضا(ع) را عمل کنیم تا راه و روش ما اصلاح شود.

 

 

 

بسمه تعالي

السلام عليك يا علي بن موسي الرضا

ناحيه / منطقه

نام و نام خانوادگي همكار محترم

رشته

جمع تعداد ناحيه/منطقه

آبيك

معصومه حبيبي چنارمن(شهيدشيرودي)

مقاله/تحقيق

4

ناهيد عسگري(شهداي مكه)

شعر

مريم محمدي(جوادالائمه)

وبلاگ

مريم صفري(كوشش)

ابتكارات

آوج

فرهاد رحماني

مقاله/تحقيق

3

مهدي قدياني

شعر

ليلا سهرابي

داستان

اسفرورين

ابوالحسن عظيمي

دلنوشته

3

فاطمه رحماني

نقاشي

شهره رستمي

پوستر

البرز

ليلا قرائي

مقاله/تحقيق

3

مريم سرابي

دلنوشته

آرزو  وحدت

عكس

الموت شرقي

مريم محمدبيگي

وبلاگ

2

زيور تقوائي نيا

ابتكارات

بوئين زهرا

مصطفي پويا

مقاله/تحقيق

4

محمدعلي اكبري

وبلاگ

فاطمه قنبري

نقاشي

مونا تابشي فر

پوستر

تاكستان

فاطمه رحماني

مقاله/تحقيق

3

سيمين محمدزاده

وبلاگ

سهيلا عليدوست

نقاشي

ضياءآباد

هاجر هاشمي

مقاله/تحقيق

3

زهرا يوسفي

دلنوشته

مريم حكمعلي

نقاشي

ناحيه دو

فرشته سعيدي

مقاله/تحقيق

3

مرضيه خمسه

شعر

عاليه اكبري

دلنوشته

ناحيه يك

فاطمه خاتمه

مقاله/تحقيق

5

نورعلي شعباني

دلنوشته

محترم اسماعيلي

دست سازه

اسفنديار نوروز زاده

پوستر

سيده فرحناز شهروزي

داستان

 

           




تاریخ: دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:السلام علیک یا سلطان خراسان,
ارسال توسط شبنم مختاری

                     اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری

                  




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

سازمان نهضت سواد آموزی در نظر دارد همزمان با روز جهانی سواد آموزی، اقدام به برگزاری همایش ملی نقش سواد آموزی و آموزش بزرگسالان در ایجاد جوامع پایدار نماید.

 
 

 

 

سازمان نهضت سواد آموزی در نظر دارد همزمان با روز جهانی سواد آموزی، اقدام به برگزاری همایش ملی نقش سواد آموزی و آموزش بزرگسالان در ایجاد جوامع پایدار نماید. این همایش ملی به منظور بزرگداشت سالروز جهانی سواد آموزی و انعکاس دستاورد های کشور جمهوری اسلامی ایران در این خصوص برگزار خواهد شد. همایش ملی نقش سواد اموزی و آموزش بزرگسالان در ایجاد جوامع پایدار با مشارکت کمیسیون ملی و دفتر منطقه ای یونسکو تهران و با حضور اعضای شورای عالی پشتیبیانی سواد آموزی کشور ، نمایندگان مجامع بین المللی ،دستگاه های دولتی ، سازمان های مردم نهاد ، معاونین سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش کشور و اصحاب رسانه ،روز 17 ام شهریور ماه سال جاری(8 سپتامبر سال 2015 ) از ساعت 8.30 صبح الی 14 عصر ،در مجتمع فرهنگی و آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی واقع در تهرانسر برگزار خواهد شد .

  فایل ضمیمه

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  دیدار امام جمعه شهرستان مهران با معاون سواد اموزی استان ایلام تاریخ خبر :  09/06/94
حجت الاسلام و المسلمین روح الله ولد بیگی امام جمعه شهرستان مهران :برای ریشه‌کنی بیسوادی ، باید با بسیج همه‌ی امکانات و منابع تلاش کنیم.
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ، معاون سواد آموزی این اداره کل در استمرار جلسات کارشناسی خود با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان مهران در راستای فرهنگ سازی برای ریشه کنی بیسوادی در سطح استان گزارشی از برنامه های در دست اقدام معاونت سواد آموزی را در حضور ایشان طرح و بر ضرورت مشارکت فکری ائمه جمعه و جماعات در این خصوص تاکید کرد . عباس شفیعی در این دیدار در خصوص سیاست های دولت و دغدغه های مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) در امر ریشه کنی بیسوادی با امام جمعه مهران به بحث و تبادل نظر پرداخت . در ادامه امام جمعه مهران با قدر دانی از زحمات تاثیر گذار حوزه سواد آموزی در سخنانی سواد را از ضروریات زندگی و مورد تاکید اسلام و ائمه معصومین (ع) دانست و تصریح کرد : برای ریشه‌کنی بیسوادی ، باید با بسیج همه‌ی امکانات و منابع تلاش کنیم. حجت الاسلام و المسلمین " روح الله ولد بیگی " تاکید کرد : همه آحاد مردم و ظرفیت های موجود باید آموزش و پرورش را در اجرای طرح باسواد کردن افراد محروم از سواد یاری نمایند وبا فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در افراد بیسواد جامعه برای با سواد شدن مشارکتی فراگیر را بو جود آورند . امام جمعه و عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مهران خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران و همه‌ی اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌نفوذ و رسانه‌های جمعی درهر منطقه از استان باید در امر مقدس سوادآموزی نقش موثر خود را ایفا کنند. گفتنی است در این جلسه مقرر شد که امام جمعه مهران بعنوان رئیس کمیته عملکرد ائمه جمعه در حوزه ی سواد آموزی با اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت سواد آموزی همکاری نمایند
منبع خبر :   استان ایلام




تاریخ: سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب: اموزش وپرورش استان ایلام -----,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  اردبیل :معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور: تاریخ خبر :  10/06/94
رشد سواد آموزی در استان 52 درصد افزایش یافته است
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، محمد مهدی زاده اظهار داشت: سوادآموزی استان اردبیل درجریان ارزیابی سال 93دربین استانهای کشور درجایگاه خوبی قرارداشت. که انشالله امیدواریم با اقداماتی که در استان انجام گرفته است بتواند جایگاه خود را در سال 94 نیز حفظ نماید. وی همچنین خاطر نشان ساخت: وجود ارتباط صمیمانه بین سوادآموزی و مسئولین استانی و شهرستانی نمایانگر همدلی و هم زبانی و توجه ویژه و احساس مسئولیت مسئولین می باشد که این نقطه عطف و مثبت برای سوادآموزی استان خواهد بود. مهدی زاده ادامه داد: متاسفانه حدود 600000 اولیای بیسواد دانش آموزان درسطح کشور وجود داشت که از این آمار حدود 25000 اولیای بیسواد زیر50 سال بود. معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع باید اولیای بی سواد زیر 50 سال دانش آموزان از سال آینده با سواد شوند. وی ادامه داد: درجریان سالهای 94 و 93 دراستان اردبیل با مشارکت آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی استان در زمینه شناسایی و جذب اولیای بیسواد دانش آموزان صورت گرفته است . مهدی زاده همچنین از ابلاغ سه طرح آزمایشی در سال 94 فعالیت مراکز یادگیری محلی و حلقه های کتابخوانی و طرح خواندن باخانواده خبرداد و گفت: موفقیت این سه طرح در سایه همکاری و مشارکت جمع حاضر اتفاق خواهد افتاد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی اردبیل




تاریخ: سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:معاونت سواد آموزی اردبیل,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  دیدار باقرزاده با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاریخ خبر :  07/06/94
صبح امروز با قرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور دیدار و گفتگو کرد
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی صبح امروز با قرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور دیدار و گفتگو کرد . این دیدار به منظور بررسی راهکار های توسعه همکار های مشترک ورفع مسائل وموانع احتمالی موجود واجراء توافقنامه فی مابین این دو سازمان تشکیل شد . باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به قابلیت های سازمان بسیج سازندگی در عرصه مشارکت های بین بخشی بیان کرد : سازمان بسیج سازندگی با برخورداری از توان و سرمایه اعضای خود در همه عرصه های جامعه حضور چشم گیر و اثر بخشی از خود به نمایش گذاشته است . وی همچنین به برخی از معظلات اجتماعی ناشی از بی سواد ی و کم سوادی در جامعه پرداخت و گفت: اغلب بزهکاریهای موجود در جامعه به دلیل فقدان سواد در بین بزه کاران است .ب رئیس سازمان نهضت سواد اموزی افزود : اکثر زندانیان از افراد بی سواد و کم سواد جامعه می باشند معاون وزیر آموزش و پرورش به لزوم برنامه ریزی و عزم عمومی را برای رفع این پدیده از جامعه اشاره کرد و تصریح نمود: برای ریشه کنی یا به حد اقل رساندن پدیده بی سوادی در جامعه باید به رویکرد های مهمی من جمله انسداد مبادی بی سوادی ، ایجاد اراده ی قاطع در مسئولین کشور وافراد جامعه برای سوادآموزی و استفاده ازظرفیت های موجود درجامعه توجه نمود . معاون وزیر آموزش و پرورش به برخی از چالش های موجود بر سر راه برنامه ها و فعالیت های سواد اموزی در کشور نیز پرداخت و گفت : سازمان نهضت سواد آموزی برای حل مساله آمار خود و رفع معضل خود اظهاری در اعلام وضعیت سواد ، اقدام به ایجاد و راه اندازی پایگاه ثبتی سطح سواد در گروه سنی 49-10ساله نموده است و بالغ بر90%اطلاعات خود را با استفاده از بانک های اطلاعاتی مختلف معتبر کشور تکمیل وبه روز آوری نموده است . سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز ضمن خوش آمد گویی به باقرزاده از علاقه مندی خود به همکاری و فعالیت در عرصه سوادآموزی خبر داد وبیان نمود : بسیج سازندگی ظرفیت هایی دارد که می تواند در شناسایی جذب و آموزش بی سوادان و کم سواد ان سازمان نهضت سواد آموزی را یاری دهد . وی ادامه داد : از جمله این ظرفیت ها می توان به وجود بیش از 50هزار پایگاه مقاومت بسیج –بسیجیان دانشجویی –بسیجیان دانش آموزی و فرهنگی و ... اشاره کرد . طرفین در ادامه به لزوم تشکیل جلسه با مسئولین سواد آموزی و بسیج سازندگی استانهایی که بالاترین عملکرد را داشته اند تاکید کرده و توافق نمودند برای بررسی مسائل و مشکلات اجرایی استانها و توجیه آنها اقدام به تشکیل جلسات توجیهی نمایند . همچنین ابراز امیدواری نمودند برنامه ریزی های لازم را برای استفاده ظرفیت های موجود در جهت با سوادی نمودن افراد بی سواد جامعه انجام دهند.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی




تاریخ: سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب: روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
اخبار ویژه  
 
 


1394/6/4 چهارشنبه معاون وزیر آموزش و پرورش با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو دیدار کرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان آموزش و پرورش استان و منطقه با حضور در دفتر مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، با وی دیدار و گفتگو کرد.

«حسین فروزان» مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در این دیدار با اذعان به آمار بالای بی سوادی در این منطقه اظهار داشت: شرایط مرزی این منطقه توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش را می طلبد.

وی با اشاره به فرسودگی فضاهای آموزشی در این منطقه بویژه در روستاها تصریح کرد: جذب خیرین مدرسه ساز و تسهیل روند فعالیت آنها از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور می تواند بسیاری مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو آمادگی کامل دارد با مشارکت آموزش و پرورش در راستای بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت در این منطقه اقدام کند.

«علی باقر زاده» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور نیز در این دیدار بر حمایت از خیرین مدرسه ساز و همکاری با سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

 
 
 




تاریخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
اخبار ویژه
 
 


1394/6/4 چهارشنبه معاون وزیر آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه ماکو : ائمه جمعه کشور از پشتبانان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان با امام جمعه ماکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و  دیگر مسئولان آموزش و پرورش استان و منطقه  با حضور در دفتر امام جمعه ماکو با وی دیدار و گفتگو کرد.

«علی باقر زاده» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور در این دیدار اظهار داشت: تحقق اهداف سند تحول بیادین آموزش و پرورش مهمترین کار آموزش و پرورش است و تغییر نگرشهای در راستای نقشه راه این سند در حال پیگیری است.

باقز زاده ادامه داد: یکی از پشتیبانان سند تحول بنیادین ائمه محترم جمعه کشور می باشند و رهنمودهای آنها در تحقق این سند راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین فصل مشترک دولت و ملت است و هر تحولی در آموزش و پرورش باید با ریشه کنی بی سوادی توام باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سواد مهمترین رکن توسعه است؛ گفت: مبارزه با بی سوادی بویژه در منطقه آزاد ماکو می تواند توسعه آن را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت نیاز سنجی در حوزه محتوای آموزشی سوا آموزی گفت: آمادگی چاپ تالیفات اندیشمندان فعال در این حوزه را داریم.

حجت السلام رنجبر امام جمعه ماکو نیز در این دیدار با تقدیر از اقدمات صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو می تواند در رفع بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه نباید فرصتهای خدمت را از دست بدهیم؛ اذعان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار وزین و فاخر است و راهبردهای اجرایی آن باید عملیاتی شود.

«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار با اذعان به وجود 183 هزار بی سواد در سطح استان اظهار داشت: 38 هزار و 268 نفر از بیسوادان استان در سال گذشته تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفتند




ارسال توسط شبنم مختاری

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی درنشست خبری اظهارداشت

سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

 
 
 
 


به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی؛پاشایی توجه به دستور ریاست جمهوری مبنی بر احیا سه زنگ طلایی و اولویت های اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش را از عملکردهای این سازمان اعلام و اظهار کرد: برچیدن بخاری های چکه ای ، تهیه و توزیع یک هزار و 200 بسته ورزشی در بین مدارس و تکمیل پروژه های رفاهی از جمله فعالیت های سال گذشته می باشد. مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته در دو هزار مدرسه استان المپیاد ورزشی برگزار شده است اذعان داشت: کسب سکوهای قهرمانی در عرصه های ورزشی از جمله اولویت های این مجموعه است. پاشایی با بیان اینکه 664 هزار دانش آموز با 45 هزار معلم در هشت هزار و 179 مدرسه استان آذربایجان شرقی در عرصه تعلیم و تربیت مشغولند این جمعیت را ظرفیت و فرصت قابل توجهی برای رشد و توسعه در تمامی زمینه ها دانست و این مهم را جزء برنامه های مجموعه عنوان کرد

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی

 




تاریخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی,
ارسال توسط شبنم مختاری

 - سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بوکان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی :ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه عزم ملّی می خواهد . 

 
 
 
 

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان بوکان ، یکشنبه، یکم شهریورماه 94 اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بوکان به ریاست ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری در سالن اجتماعات خانه معلم برگزارشد .

در آغاز اين جلسه رحماني مدير آموزش وپرورش ودبير شوراي پشتيباني سواد آموزي ضمن تبریک آغاز هفته دولت، گزارشی ازپیشینه سوادآموزی وفعّالیّتهای انجام گرفته درشهرستان بوکان وعملکردآموزش وپرورش درارتباط با حوزه سوادآموزی را بیان داشت .

وی سوادآموزی را ازپراهمّیت ترین حوزه های فعّالیّت این مدیریت به شمار آورد.ایشان همچنین اقدامات موثری رادرارتباط با سوادآموزی از جمله،تشکیل جلسات گروه بهبود کیفیت سوادآموزی ، انسدادمبادی بیسوادی،جلوگیری از رجعت به بیسوادی، کسب رتبه های برتر استانی درپوشش تحصیلی،جذب اولیاء بیسوادوهمکاری مدیران مدارس ارائه نمودو در ادامه انتظارات آموزش وپرورش واداره سواد آموزي را از دستگاههاي اجرایي شهرستان بيان کردند.

اسماعیل آقازاده رئیس اداره سوادآموزی با تشریح ساختارآموزشی ودوره های سوادآموزی،گزارشی اجمالی از روند فعّالیتهای اداره سوادآموزی در سال 93 و94راارائه و بخشنامه های وزارتی انتخاب دستگاههای برترو مصوبات دولت در زمینه مشوّقات و ایجاد محدودیتهای پیش بینی شده در سال 95 را ارائه داد .

وی در ادامه به تشریح وظایف هر یک از دستگاههای عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی پرداخت واز عملکرد مطلوب بسیاری ازادارات درزمینه جذب بیسوادان وهمکاری با سوادآموزی قدردانی نمود.

ایوب آذین پور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بوکان درادامه جلسه ضمن گرامیداشت آغازهفته دولت وتقدیر از زحمات مدیریت آموزش وپرورش و اداره سوادآموزی و ارائه گزارش عملکردمطلوب درحوزه سوادآموزی، بیسوادی را یک مسئله مهم اجتماعی به شمار آورد و ریشه کنی و مبارزه با بیسوادی را نیازمند یک عزم ملی دانست .وی تاکید کرد تنها با تلاشهای اداره سواداموزی و آموزش پرورش نمی توان انتظار داشت بیسوادی در جامعه به سهولت ریشه کن شود .

آذین پوردر ادامه سخنان خودبیان کرد تمامی ادارات در حوزه فعّالیّت خود باید سوادآموزی راجدی بگیرند و از همه امکانات و ظرفیتهای موجود برای تشویق و شناسایی بیسوادان و راهنمایی آنان به کلاسهای سوادآموزی استفاده کنند.

در ادامه هریک از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی ازجمله، مدیریت جهاد کشاورزی، ریاست اداره ثبت احوال ،ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره )،نماینده اداره زندان نماینده اداره بهزیستی ،معاونت شهرداری در زمینه حوزه فعالیت خود گزارشی راارائه نمودند ودر راستای تسریع در امر مبارزه با بیسوادی ضمن بیان دیدگاهها ونکته نظرات خود ،پیشنهاداتی را نیز ارائه دادند .




ارسال توسط شبنم مختاری

دستورالعمل تاسیس و راه اندازی مرکز یادگیری محلی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کردد

   باحکم وزیر آموزش وپرورش: دستورالعمل تاسیس و راه اندازی مرکز یادگیری محلی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد. 

 
 
 
 


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ،‌در این دستورالعمل آمده است؛‌ تاسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی ، به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سواد آموزی ، در جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی ، شورای آموزش و پرورش ، شورای معاونین ، استان ، شهرستان ها / مناطق و نواحی مطرح ، ضمن حمایت جدی از آن ، براساس موقعیت ، آمار بی سوادان و امکان سنجی های صورت گرفته و آمادگی مسئولان محلی نسبت به پیش بینی و در خواست سهمیه مورد نیاز ، از سازمان نهضت سواد آموزی اقدام نمایید . براین اساس؛ هدف گذاری این طرح در سال 1394 ، پانصد مرکز در نظر گرفته و تصریح شده است ؛ مسئولان و دست اندرکاران شهرستان ها ، مناطق ونواحی و همچنین مدیرانی که برای این مراکز انتخاب و منصوب می شوند ، با هماهنگی سازمان نهضت سواد آموزی و از طریق برگزاری کارگاه یا دوره های ضمن خدمت ، آموزش های لازم را درچهارچوب این دستورالعمل سپری نمایند . بر این اساس این دستورالعمل ؛ جلب و تقویت مشارکت همه دستگاه ها و نهادها ، بخصوص بخش مردمی و غیردولتی ، تقویت احساس مسئولیت اجتماعی ، استفاده درست از امکانات موجود درمحل ، تلاش برای همسو سازی خدمات آموزشی ، فرهنگی واجتماعی و هویت بخشی به مسئولان محلی وافراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است . لذا ترتیبی داده شود که با همه ذینفعان ،‌ جلسات مشترک تشکیل و مشارکت آنان را درجهت راه اندازی مرکز یادگیری محلی و همکاری در اداره مراکز جلب نمایند . درتبصره 1 بند 4 این دستور العمل آمده است ؛ مدیر مرکز یادگیری محلی پس از تایید صلاحیت و اخذ نظر مثبت معاونت سواد آموزی استان و رسیدن به حد نصاب تعیین شده در دستورالعمل ، با ابلاغ مدیر آموزش و پرورش شهرستان / منطقه / ناحیه و برای مدت یک سال مشغول به کار می شود . این مراکز به تناسب تعداد سواد آموزان تحت پوشش ، نظیر سایر مدارس ابتدایی درجه بندی می شوند . بر این اساس؛ ‌سازمان نهضت سواد آموزی مسئولیت هماهنگی ، راهبری ، نظارت و ارزشیابی ، پاسخ گویی به سئوالات ، صدور مجوز فعالیت ، تبدیل مراکز دولتی به غیردولتی و مشارکتی ، ارزیابی عملکرد استان ها و شهرستان ها و تامین منابع مالی و محتوای آموزشی را به عهده دارد و موظف است عملکرد مدیران محترم را مستمرا به اینجانب گزارش نماید .

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




ارسال توسط شبنم مختاری


 - سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴

خبرگزاری پانا : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده در سوادآموزی استان اجرا می شود . 

 
 
به گزارش خبرگزاری پانا ،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جایگاه خانواده ابراز داشت: از آن جا که خانواده مهمترین رکن تربیتی جامعه محسوب می شود؛ با اجرای مطلوب طرح با خانواده و ترویج فرهنگ کتابخوانی می توان به ارتقای سطح آگاهی و مهارت های ضروری اعضای خانواه ها، به ویژه والدین کمک شایانی نمود.

 غلامرضا دانش فر بیان کرد: یکی از معضلات حوزه سوادآموزی بازگشت به بی سوادی در بین نوسوادان است و یکی از اهداف اجرای این طرح کاهش قدر مطلق بازگشت به بی سوادی می باشد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای بالا بردن کیفیت آموزش، در کلیه مناطقی که دوره سوادآموزی به صورت کلاسی یا گروهی با حداقل سه نفر تشکیل شده است و  در تمامی کلاس های دوره انتقال اجرا می گردد.

دانش فر در خصوص شیوه اجرای طرح خواندن با خانواده گفت: در طرح مذکور، تعداد 3 عنوان کتاب ساده و کاربردی در موضوع های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی مورد استفاده قرار می گیرد که اجرای آن به این صورت است که آموزش دهنده پس از دریافت کتاب ها، آنها را طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده، در اختیار سوادآموزان قرار داده و به آنان فرصت می دهد تا کتاب خود را به منزل برده و با مشارکت اعضای خانواده و دوستان خود مطالعه نموده و در مورد مطلب و پیام آنها، با هم بحث و تبادل نظر کرده و آنچه را که از مطالعه کتاب دریافته اند را در دفتر خود یادداشت نموده و آن را در جلسه گفتگو با اعضای خانواده و گروه خود به اشتراک بگذارند.

وی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که تمامی خدمات سوادآموزی رایگان می باشد گفت: اجرای این طرح، هیچ گونه هزینه ای برای نوسوادان نخواهد داشت.
   




ارسال توسط شبنم مختاری

بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است

نویسنده:مریم محمدی..... سه شنبه ۳ شهریور۱۳۹۴


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور: بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است/ در تامین منابع مالی مورد نیاز در امر سواد آموزی هیج مشکلی وجود ندارد. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور صبح امروز با سفر به شهرستان خوی در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.  

ویژه نامه ولادت امام رضا (ع)

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، "علی باقرزاده" معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور در جلسه شورای اداری که در شهرستان خوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: امروزه سواد رکن اصلی توسعه دانش در انسان است زیرا هرچیزی که به انسان کمک کند تا زندگی بهتری را تجربه کند، سواد نامیده می شود که می توان از آن به عنوان سواد چندگانه نیز نام برد. وی افزود: بر اساس آمار سال 90، 9 میلیون و 700 هزار بی سواد و 11 میلیون کم سوادِ در حد ابتدایی در کشور وجود دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور با بیان اینکه بی سواد آسیب دیده ، آسیب پذیر و آسیب رسان است، گفت: 50 درصد زندانیان جرایم خشن از بی سوادان و کم سوادان هستند. وی اضافه کرد: رئیس جمهور تاکید ویژه ای در جهت بازنگری در روش ها و تعاریف امر سواد آموزی دارند که باید در این راستا اهتمام ویژه ای صورت گیرد. باقرزاده با بیان اینکه استان ها در تولید محتوا و انتخاب آموزش دهنده دارای اختیار تام هستند، خاطر نشان کرد: در تامین منابع مالی مورد نیاز در امر سواد آموزی هیج مشکلی وجود ندارد. وی گفت: در شهرستان خوی 25 هزار بیسواد وجود دارد که با تلاش همکاران درصدد کاهش آمار بی سوادان و افزایش افراد باسواد هستیم. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور با بیان اینکه گروه سنی 10 الی 49 سال گروه هدف در سواد آموزی است، تصریح کرد:در سال 93، 600 هزار اولیای بی سواد زیر 50 سال در کشور شناسایی شد که با تلاش همکاران به 300 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. وی با اشاره به لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی در خصوص امر سواد آموزی گفت: هر دستگاه می تواند با جامعه مخاطب خود بی سوادان را احصاء و آموزش دهد. باقرزاده افزود: اصلی ترین مشکل در حوزه بی سوادی جذب این افراد است که در این راستا باید علیه بی سوادی جوسازی کنیم تا افراد بی سواد به سوی سوادآموزی هدایت شوند. وی ادامه داد: سال گذشته 445 هزار نفر در سطح کشور برای امر سوادآموزی ثبت نام کرده اند که 300 هزار نفر با موفقیت دوره های آموزشی را ادامه داده و باسواد شده اند. "فریدون سید مصطفوی" مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در جهت نزدیک شدن به بازگشایی مدارس اصلی ترین اولویت کنونی برای آموزش و پرورش پروژه مهر است. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی در جهت تعمیر و تجهیز مدارس 400 میلیون تومان هزینه شده است که از مدیران مدارس باید از این فرصت در جهت شاداب سازی مدارس استفاده کنند. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: همه مسئولان اجرایی می توانند با حضور در مدارس موجبات دلگرمی مدیران و معلمان را فراهم کنند چرا که آموزش و پرورش برگردن تمامی افراد حق دارد.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:معاونت سوادآموزی آذربایجانغربی, باقرزاده,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به همراه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه مدیران مدارس شهرستانهای خوی و سلماس حضور یافت.

«علی باقر زاده» رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این جلسه اظهار داشت: تمامی تمدنهای بزرگ به علم و دانش توجه ویژه داشته اند و دین اسلام، دین دانش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش بهترین مسیر ساخت آرمانشهر ایران اسلامی می باشد؛ تصریح کرد: خسارت بی سوادی متوجه آحاد مردم کشور است.

باقرزاده با اشاره به وجود 81 هزار نفر اولیا بی سواد در آذربایجان غربی گفت: با انجام بیش از 80 تحقیق در کشور به این نتیجه رسیدیم که بین میزان سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد .

وی با اذعان به آمار بالای بی سوادی در سطح استان آذربایجان غربی گفت: اعتماد مردم به آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه ماست و مدیران مدارس با استفاده از این اعتماد می توانند در جذب و آموزش اولیا بی سواد نقش مهمی ایفا کنند.

این مقام مسئول همچنین بر برگزاری منظم آزمونهای سواد آموزی و خودداری از مدرک گرایی در این حوزه تاکید کرد.

«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اذعان به وجود 183 هزار بی سواد در سطح استان اظهار داشت: 38 هزار و 268 نفر از بیسوادان استان در سال گذشته تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفتند.

وی افزود: دوری از سیاسی کاری اولویت آموزش و پرورش است و تنها دغدغه ما دانش آموز، کلاس درس و مدرسه است.

این مقام مسئول با اذعان به پیگیری طرح تعالی مدرسه در سال تحصیلی جاری گفت: ارتباط مستمر مدیر کل و معاونان مدیرکل با مدیران مدارس مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی در جهت تعمیر و تجهیز مدارس 400 میلیون تومان تخصیص یافته است که مدیران مدارس باید از این فرصت در جهت شاداب سازی مدارس استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 20 الی 31 شهریور حکم ابلاغ رتبه بندی معلمان استان صادر خواهد شد.

سیدمصطفوی با بیان اینکه بررسی وضعیت نمازخانه های مدارس در دستور کار قرار دارد؛ خاطر نشان ساخت: حضور مدیران و معاونان مدارس در نماز جماعت بهترین روش تبلیغ نماز می باشد.

گفتنی است در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از مدیران موفق در جذب و آموزش اولیا بی سواد تجلیل به عمل آمد.


برچسب‌ها: رابطه مستقیم میزان سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی,




ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 32588
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">