......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

 

                                                                                 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی دکتر فانی در دیدار با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد،‌اظهار کرد: باید تلاش کنیم که در چند سال آینده از طریق انسداد مبادی بی سوادی و تحت پوشش بردن کودکان لازم التعلیم ، هیچ بی سوادی در کشور تولید نکنیم. دکتر فانی افزود :سوادآموزی از حقوق مسلم شهروندی است ما اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید به سواد آموزی به عنوان یک عامل ایجاد کننده عدالت اجتماعی نگاه کنیم چراکه این مهم از ابزارهای اولیه هر نظام اسلامی است وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : آموزش وپرورش همواره تلاش می کند فرصت سوادآموزی را به صورت آموزش مستمر، مادام العمر ، افزایش دانسته ها و ارتقای بینش مردم برای همه افراد فراهم کند. فانی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به کسب علم و سواد آموزی تأکید دارد، تصریح کرد: لازمه ی بصیرت و استفاده از دستاوردهای بشری، سواد است و چنانچه کسی سواد نداشته باشد قطعا محدود به محیط اطراف خود می شود و نمی تواند از موهبت های جدید دنیای مدرن بهره ببرد. عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بحث سوادآموزی جزو اولویت های جدی آموزش وپرورش دولت یازدهم می باشد و تاکنون توفیقات زیادی را برای جامعه و کشور به دست آورده است و در طرح اولیا توانستیم آن را به عنوان یک تجربه منحصر به دنیا نیز عرضه کنیم. وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که آموزش وپرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش متعلق به کل جامعه و فراوزارت خانه است و به همین دلیل باید کل جامعه از آن حمایت کنند. وزیر آموزش وپرورش با اشاره به مأموریت های سازمان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: آموزش وپرورش امکان تحصیل اجباری برای بی سوادان را ندارد و باید از مشوق های خاص در این امر استفاده کند که آموزش فرد و فرد از جمله آنهاست. فانی با اشاره به اجرای طرح اولیا در مدارس، گفت: در این طرح اولیای بی سواد دانش آموزان مدارس که در دسترسآموزش و پرورش تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار می گیرند و دراین راستا بهترین آموزشیاران نهضت سوادآموزی همان معلمین رسمی مدارس هستند. عضو کابینه تدبیر وامید توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های پنجگانه آموزش وپرورش عنوان کرد و افزود: باید باکمک بخش های مختلف درون و بیرون آموزش وپرورش، شرایطی را فراهم کنیم تا با مشارکت بخش های مختلف جامعه، سوادآموزی در کل کشور فراگیر شود. وی ادامه داد: آموزش وپرورش در سال گذشته از طریق مراجعه خانه به خانه در مناطق محروم کشور توانست 40 هزار بازمانده از تحصیل را جذب مدارس کشور کند که گام بزرگی در راستای انسداد مبادی بی سوادی به حساب می آید و اگر بتوانیم کودکان لازم التعلیم را جذب سیستم آموزش رسمی کشور کنیم قطعا در آینده بی سواد نخواهیم داشت که در مرحله اول جذب کودکان بازمانده از تحصیل (20-10) سال اولویت اصلی سازمان بوده که در این زمینه آموزش وپرورش موفقیت های زیادی را به دست آورده است. فانی درخصوص کتاب های درسی سازمان نیز ، تصریح کرد: باید بیش از پیش در محتوا و روش های آموزشی انعطافداشته باشیم به طوری که نوآموز یا دانش آموز نسبت به محتواهای درس احساس نیاز کند و با رغبت در برنامه های سوادآموزی شرکت کند و لازمه این کار تقویت و توانمندسازی نیروی انسانی در بدنه آموزش وپرورش است.

منبع خبر :   روابط عمومی

 




تاریخ: سه شنبه 8 دی 1394برچسب:روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 علی باقرزاده در دیدار وزیر آموزش و پرورش از کارکنان سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد :طرح آموزش والدین بی سواد برای اولین بار در تاریخ فعالیت های سواد آموزی در کشور به تایید موسسه ی آموزش بزرگسالان یونسکوUIL رسیده . به عنوان یکی از تجارب جهانی در پرتال موسسه مذکور قرار گرفته است .  

 

   




ارسال توسط شبنم مختاری

 
 
 
 
 
 
 
زیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کرد: سوادآموزی فرصتی دوباره برای پیوستن گروه هدف به زندگی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متن کامل پیام علی اصغر فانی به شرح زیر است:

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفتم دی ماه سال 1394

گرامیداشت هفتم دی‌ماه، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) برای ایجاد نهضت سوادآموزی، نمادی از اهتمام حکومت دینی برای حفظ و ارتقای کرامت انسانی و تلاشی ملی برای دستیابی به عدالت آموزشی در بستر نهضتی فراگیر برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور است. تأسیس نهضت سوادآموزی جلوه‏ای از اندیشه‌ی بلند امام راحل (ره) در جهت نهادسازی در حوزه‌ی آموزش و پرورش و الگوی سازی برای پاسخگویی به اساسی‏ترین نیاز جامعه در ردیف بهداشت و مسکن و حتی فراتر از آن یعنی آموزش همگانی بوده است که دستاوردها و آثار کیفی آن با پشتوانه‌ی بیش از سه دهه تلاش گسترده در ارتقای شاخص¬های توسعه ازجمله آموزش‌های کیفی، فراگیر و مادام‌العمر نمایان است. ازآنجاکه مفهوم سواد با توجه به تحولات پرشتاب و سیر فزایند‌ی دگرگونی‌های زندگی و ظهور و بروز فناوری‌های نوین ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و به‌ضرورتی همگانی تبدیل‌شده است، سوادآموزی باید فرصتی همگانی و دوباره، برای پیوستن گروه هدف به زندگی جمعی و خروج از انزوا و ناامیدی فراهم آورد و با آگاه‌سازی و توانمندسازی، آنان را برای کسب مهارت زیستن در مدار معنویت، تحکیم بنیان خانواده و اصلاح سبک زندگی کمک کند. خداوند را سپاسگزارم که با ابلاغ سیاست¬های¬ کلی تحول¬ در آموزش¬ و پرورش با تأکید بر ریشه‌کنی بی¬سوادی از سوی مقام معظم رهبری (مدّ‌ظله) و ابلاغ سیاست‌های تشویقی و ترغیبی از سوی دولت¬ تدبیر و امید  زمینه و بستر ایجاد عزم ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی فراهم‌شده است. اینجانب توفیق دستیابی به آرمان‌های انقلابی و اهداف ملی ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور را درگرو همدلی و همزبانی دولت و مردم، مشارکت گسترده‌ی اجتماعی و نقش‌آفرینی آحاد مردم و نهادهای اجتماعی اعم از دولتی و غیردولتی می‌دانم و انتظار دارم شوراهای پشتیبانی سوادآموزی با نگهداشت و پرورش انگیزه‌ی مشارکت جویانه‌ی مردمی و برنامه‌ریزی‌های محلی نهضت سوادآموزی را

یاری رسانند. همچنین عزت‌آفرینی در این مسیر مستلزم مشارکت همه‌جانبه‌ی مردم فرهیخته بویژه فرهنگیان و معلمان عزیز درباز آفرینی شعار «ایران را سراسر مدرسه کنیم» در مدارس سراسر کشور با تشکیل حداقل یک کلاس در هر مدرسه خواهد بود. توفیق و سعادتمندی همه‌ی دست اندرکاران این وظیفه‌ی الهی را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

   




ارسال توسط شبنم مختاری
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 32569
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">