......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

خبار  


  دیدار رئیس سازمان نهضت سواد آموزی باحجه الاسلام و المسلمین حاج کاظم صدیقی تاریخ خبر :  21/11/93
روز گذشته علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به دیدار حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران رفت.




 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی  علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به دیدار حضرت حجه الاسلام و المسلمین صدیقی رفت : در این دیدار آقای صدیقی به  اهمیت وجود امید به رحمت الهی درانسان اشاره کرده و فرمودند:  قرآن کریم می فرماید :  یا بَنِيَّ اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلاَ تَيْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ(یوسف آیه 87 ) (اى پسران من برويد و از يوسف و برادرش جستجو كنيد و از رحمت‏خدا نوميد مباشيد زيرا جز گروه كافران كسى از رحمت‏خدا نوميد نمى‏شود) 

 

ایشان در ادامه بیانات خویش تاکید کردند  : خداوند ،اساس آفرینش را بر رحمت خویش استوار کرده و از جلوه های رحمت الهی ،امید به آینده است ،خداوند به هیچ وجه شرایطی اجازه یاس نداده است .

آقای صدیقی  از شخصیت عظیم امام راحل (ره) نیز  یاد کرده  و بیان داشتند  : در عصرما ،آنکه چشمه های امید را جاری کرد خود حضرت امام رحمه الله علیه بود . در کنار همت عالی ،اخلاص که جزء ارزش های مهم انسانی است ،ویژگی بارز و موثر امام (ره) بود .

خطیب جمعه محترم تهران به عوامل مهم نصرت و پیروزی اشاره فرموده و افزودند : اگر امید ،همت عالی و اخلاص در عمل باشد پیروزی حتمی است .

ایشان همچنین گفتند : راس همه دشمنان انسان ،همین جهالت است . در زیارت اربعین می خوانیم : ............. و بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه......  یعنی  امام حسین(ع) جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی و گمراهی برهاند ) .

امام جمعه موقت تهران اضافه کردند : اگر این امور (امید ،همت عالی و اخلاص در عمل)با استقامت  همراه باشد ،خداوند متعال وعده نصرت غیبی را به بندگانش داده است : انَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ. نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ ( فصلت 30 و 31 )

در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏سپس ايستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى‏آيند [و مى‏گويند] هان بيم مداريد و غمين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد(30) در زندگى دنيا و در آخرت دوستانتان ماييم و هر چه دلهايتان بخواهد در [بهشت] براى شماست و هر چه خواستار باشيد در آنجا خواهيد داشت(31)

ایشان در ادامه بیانات خود به رمز گشایش امور نیز اشاره کرده و فرمودند: رمز گشایش در امور و آسان شدن مشکلات رعایت تقوای الهی است .

.................. وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا . وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا(طلاق 2و3 )

هر كس از خدا پروا كند [خدا] براى او راه بيرون‏شدنى قرار مى‏دهد(2) و از جايى كه حسابش را نمى‏كند به او روزى مى‏رساند و هر كس بر خدا اعتماد كند او براى وى بس است‏خدا فرمانش را به انجام‏رساننده است به راستى خدا براى هر چيزى اندازه‏اى مقرر كرده است (3)

..................وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا ﴿طلاق 4 ﴾ و هر كس از خدا پروا دارد [خدا] براى او در كارش تسهيلى فراهم سازد .

حجه الاسلام والمسلمین صدیقی به  نصرت وعده داده شده در قرآن استناد کرده و فرمودند : وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ(ال عمران 139) و اگر مؤمنيد سستى مكنيد و غمگين مشويد كه شما برتريد.

در پایان این دیدار باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گزارش مختصری از وضعیت سواد در کشور و همچنین طرح و برنامه های سازمان ارائه کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی از سوی افراد مقبول و تاثیر گزاری مانند ایشان شد .

 

 

ایشان نیز ضمن تشکر از حضور باقرزاده بیان کردند انشاءالله از فرصت تربیون نماز جمعه برای تبلیغ و ترویج استفاده خواهد شد همچنین قول دادند اگر مساله ای در اجرای قانون حمایت از حقوق کودکان کار و افراد لازم التعلیم در مدارس مشکلی وجود داشته باشد از طرق  دیگر مسایل را مرتفع نمایند .


منبع خبر :   روابط عمومی
 




تاریخ: پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:روابط عمومی آموزش و پرورش ،,
ارسال توسط شبنم مختاری


    اخبار  


  دیدار معاون سواد آموزی استان فارس با نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان : تاریخ خبر :  20/11/93
بر اساس توافق نامه همکاری بالغ بر سیصد نفر از پناهندگان افغانی در کلاسهای سوادآموزی فارس ثبت نام نموده اند .




به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،عیسی ملک پور در دیدار با نمایندگان و کارشناسان کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان گفت:بر اساس توافق نامه همکاری پروژه 2014 با اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش،موفق شدیم بالغ بر سیصد نفر پناهنگان افغانی واجد شرایط را در کلاسهای دوره انتقال و سوادآموزی ثبت نام نماییم. ملک پور با توجه به ضرورت اجرای طرح مذکور گفت:وجود دو ملیون پناهنده افغانی در ایران اسلامی و ویژگیهای مشترکی چون دین ،زبان،تاریخ و فرهنگ و همچنین حضور طولانی مدت آنها به همراه خانواده،از دلایلی بود که این طرح در جمهوری اسلامی ایران اجرایی گردید. ایشان هدف از اجرای طرح پروژه 2014 را التزام به تعهدات بین المللی،آموزش و توسعه زبان فارسی در کشورهای منطقه،اجرای برنامه انسان دوستانه بر اساس تعالیم اسلامی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی و توانمند سازی مخاطبان بر شمرد و گفت:مخاطبان ما در این طرح،بی سوادان و کم سوادان گروه سنی بین 49-10 ساله هستند که در صورت دارا بودن شرایط می توانند در کلاسهای سوادآموزی و انتقال حضور یابند و ادامه تحصیل دهند. وی آمار سوادآموزان در دوره سوادآموزی را 125 نفر و دوره انتقال را بالغ بر 180 نفر اعلام کرد و گفت:برابر اعلام اولیه در قرارداد،می بایست 220 نفر را تحت پوشش ببریم که بنا بر استقبال بیش از حد پناهندگان،این آمار با هماهنگی کمیساریای امور پناهندگان خارجی در ایران،به بالای سیصد نفر افزایش پیدا کرد. لازم به ذکر است که این طرح در ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای کوار،سروستان،ناحیه سه شیراز و مرودشت در حال اجراست و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و حق الزحمه آموزش دهندگان پس از برگزاری آزمونها و قبولی سوادآموزان پرداخت می گردد. نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان هم با توجه به مراحل پایانی این طرح افزود:الحمدلله فعالیتهای خوبی توسط معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در تحت پوشش بردن پناهندگان افغانی انجام گرفته است که قابل قدردانی هست. خانم جبرئیلی موفقیت در برگزاری آزمونها و نظارت بر آنان را مهم دانست و گفت:باید زمینه را برای برگزاری آزمونهایی دقیق و مطابق با شیوه نامه ها و دستورعمل های مندرج در تفاهم نامه فراهم نموده تا انشاالله در پرداختها مشکلی بوجود نیاید. خاطر نشان می گردد در این دیدار،مرضیه خداداد کارشناس کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان،گودرزی کارشناس اتباع خارجی در اداره کل،خوش نظر رئیس اداره سوادآموزی،گوهریان مشاور معاون سوادآموزی و سرکار خانم خرمن دار کارشناس ارزشیابی تحصیلی معاونت سوادآموزی حضور داشتند و راهکارهایی را برای اجرای مطلوب طرح به حاضران ارائه نمودند. لازم به ذکر است ساعات آموزش در دوره سوادآموزی 400 ساعت و دوره انتقال 800 ساعت می باشد که 600 ساعت آن حضوری و 200 ساعت غیر حضوری است.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی فارس
 




تاریخ: پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب: معاونت سواد آموزی فارس,
ارسال توسط شبنم مختاری




تاریخ: یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

برای در یافت اسامی می توانید بروی تصویر زیر کلیک نمایید

 لینک وبلاگ های (مسابقه وبلاگ نویسی )

حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی 


 

 




تاریخ: جمعه 10 بهمن 1393برچسب: خبر , سوادآموزی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

   


  ارائه آموزش های چند رسانه ای در دستور کارسازمان نهضت سواد آموزی است. تاریخ خبر :  08/11/93

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در جمع روسای ادارات ستادی سازمان :ارائه ی آموزش های چند رسانه ای سواد آموزی در دستور کارسازمان نهضت سواد آموزی است .

 

 

 


 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی سومین جلسه مشترک روسای ادارات  مدیریت های ستادی و رئیس سازمان   به منظور پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ی قبل  و تبادل نظر در باره  طرح و برنامه ها و اقدامات سازمان  روز چهار شنبه  مورخ 8/11/93 برگزار گردید .


باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ابتدای نشست به ارائه توضیحاتی در باره  سند ریشه کنی بی سوادی که اخیرا توسط گروهی از برنامه ریزان  مجرب و صاحب نظر دورن سازمانی و برون سازمانی  تدوین شده است،  پرداخت  و گفت :  سند  ریشه کنی بی سوادی منظور  بازنگری اهداف و رویکرد های سازمان برای تحقق هدف ریشه کنی بی سوادی تهیه و تدوین شده است


وی به تعریف های موجود در زمینه سواد اشاره کرد و افزود : تعریف سواد در کشور ما بر اساس اساسنامه سازمان عبارت است از مهارت خواندن ،نوشتن و حساب کردن است که این  تعریف تقریبا در 123 کشور دنیا نیز  ساری و جاری است

باقرزاده به اثرات و تبعات سواد در زندگی اشاره کرد وبیان داشت : سالانه 85 هزار نفر در کشور سرطان می گیرند که از این تعداد 55 هزار نفر درمان  و 30هزار نفر می میرند . بررسی ها و تحقیقات نشانگر این موضوع است  که 5درصد عامل سرطان ارثی و 95 درصد به شیوه زندگی و تغذیه فرد مربوط می شود .


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به ضرورت  ارائه آموزش های کاربردی و ضروری در زندگی پرداخت و بیان داشت :ما در کنار آموزش مهارت های خواندن و نوشتن به سواد آموزان باید روش تغذیه صحیح و زندگی سالم را نیز بیاموزیم، سازمان باید به سوی ابعاد دیگری از سواد و توانمند سازی آموزش گیرندگان حرکت کند .

وی به اهمیت کیفیت و استفاده از فناوری های نوین در آموزش سواد نیز  اشاره کرد و گفت : سازمان باید به جای توجه کمیت به کیفیت آموزش ها بپردازد  و شیوه های نوین و چند رسانه ای آموزش را جایگزین روش های قدیمی کند ....

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:اخبارسواداموزی کشور,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 
 

Click here to enlarge

 




تاریخ: پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:ولادت امام حسن عسگری ,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری


    اخبار  


  تقدیر دکتر فانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاریخ خبر :  04/11/93
به دنبال جذب بیشترین تعداد سوادآموز در بین استان های کشور دکتر فانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در جریان اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور تجلیل کرد.




گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جریان اجلاس دوره ای مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور به جهت کسب رتبه نخست در جذب بیشترین تعداد سوادآموز در بین استان ها، از مدیرکل آموزش و پرورش استان آدربایجان شرقی با اعطای لوح سپاس قدردانی کرد. جعفر پاشایی در گفتگو با روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی این موفقیت را حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق همه همکاران به ویژه کارکنان زحمتکش حوزه سوادآموزی در استان، نواحی و مناطق عنوان کرد و از عموم این عزیزان تشکر و قدردانی نمود
 
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی




تاریخ: دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب: معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: تاریخ خبر :  05/11/93

برای محو بی سوادی در جامعه باید همه مسئولان احساس

مسئولیت کنند


 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان با تاکید برسخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید باسواد باشد به نقش همه دستگاه های اجرایی بر افزایش رشد سواد آموزی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای محو بی سوادی در جامعه باید همه مسئولان احساس مسئولیت کنند و لازم است همه دستگاه ها برنامه های خود را در رابطه با این موضوع مطرح کنند.

 

" محمد علی طالبی" با تشکر از مسئولین نهضت سواد آموزی استان و دستگاه های عضو این جلسه که در اجرای مصوبات جلسات قبلی و برنامه هایی که در راستای سواد آموزی به سمت مردم درجامعه سوق داده شده است اظهار داشت: یزد یک استان مهاجرت پذیر است و به همین دلیل با توجه به اینکه شرایط مهاجرت به استان همراه با روند ورود افراد کم سواد برای مشاغل کارگری است و این خود زمینه چالش در سواد آموزی را فراهم کرده ولی جای نگرانی نیست و ما میتوانیم با نگاه ملی ، نسبت به موضوع کمک مناسبی در رشد نرخ سواد آموزی در کل کشور داشته باشیم .

 

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع خاطر نشان کرد: تحصیلات اتباع بیگانه جزء سیاست های نظام است و حتی میتوان شرایطی را فراهم ساخت تا اتباع غیر مجازهم درایران تحصیلات داشته باشند و این حرکت در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همه دستگاه ها باید تلاش داشته باشند تا بی سوادی در بین اتباع بیگانه هم وجود نداشته باشد.

 

طالبی با اشاره به برنامه های انجام شده در روند رشد با سوادی در جامعه به تحول در آموزش افراد بی سواد اشاره کرد و گفت:آموزش برای افراد بی سواد باید از راه دور صورت گیرد واین امکان وجود دارد که در تشکیل کلاس ها افراد بی سواد یک شخص با سواد یا معلمی را معرفی کنند که این کار به نوعی میتواند هم ارتباط نزدیک و هم حواشی رفت و آمد که در مناطق محروم وجود دارد را برطرف بکند.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به ظرفیت های مناسب در حوزه معاونت سواد آموزی به استفاده این ظرفیتها در بحث آموزش اظهار داشت: امروزه در دنیا بحث سواد فراتر از آموزش رسمی به حساب می آید و به همین دلیل امروز باید به سمت آموزش سبک زندگی رفت و از این ظرفیت، نیروها و توان های سازمانی و پشتیبانی نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش در راستای آموزش سبک زندگی در جامعه استفاده کنیم.

 

طالبی در ادامه سخنان خود به مصوبات پیشنهاد شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: مصوبات خوبی ارائه شده است که یکی از این مصوبات تنظیم سند است که باید اول الگویی از سند را به دستگاه ها ارائه بدهیم و این الگو باید برای سند باسوادی کارکنان، خانواده هایشان و خدمات گیرندگان توسط آموزش و پرورش تنظیم شود.

 

 در ادامه این نشست مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از ارسال ابلاغ آیین نامه جدید شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی به اعضاء این کارگروه خبر داد و گفت: آیین نامه جدید ظرفیت های جدیدی را معرفی کرده که نسبت به ایین نامه قبل پویا تر است و جای فعالیت بیشتری در آن وجود دارد .

 

"مجیدجوادیان زاده "به نقش نهاد های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد در آیین نامه جدید اشاره کرد و گفت: در آیین نامه جدید به نقش و فعالیت سازمان های غیر دولتی و شناسایی سازمان های خیرین و تشکل های مردم نهاد در اجرای افزایش رشد سواد آموزی از طریق رسانه های جمعی تاکید شده است.

 

"احمدشیرزاد "مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام گرامیداشت سالروز فرمان امام در دی ماه 58 به نتایج این فرمان از سال 58تاکنون و مقایسه شاخص های استانی با کشوری آن پرداخت و جایگاه سواد استان را جایگاه خوبی در کشور برشمرد و از مشکلات عمده امروز سوادآموزی استان مهاجرت و اتباع بیگانه را اشاره و از اعضا درخواست داشت تا در این زمینه ها آموزش و پرورش استان را یاری نمایند.

"امین الرعایا "معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای جلسه به گزارش مصوبات جلسه قبل و عملکرد خوب استان از فروردین 93 تا کنون و همچنین از دستگاه هایی که فعالیت چشمگیری در زمینه شناسایی و جذب بی سوادان در سطح استان داشتند قدردانی کرد و رتبه بندی عملکرد شوراهای پشتیبانی شهرستان و مناطق را به استحضار اعضای جلسه رساند




ارسال توسط شبنم مختاری

 اخبار  

  چهارمین جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی با حضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان برگزار شد. تاریخ خبر :  06/11/93
غفار سرداری معاون سواد آموزی اداره کل با تشریح فعالیت های سواد آموزی از همکاری های دست اندر کاران در برنامه های هفته سواد آموزی خصوصا صدا وسیمای مرکز زنجان تقدیر نموده واز برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب اقتصاد و فرهنگ در مدیریت خانواده برای سواد آموزان دوره انتقال خبر داد .




برگزاری مسابقه کتابخوانی برای سواد آموزان دوره انتقال برگزارشد به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان غفار سرداری معاون سواد آموزی اداره کل با تشریح فعالیت های سواد آموزی از همکاری های دست اندر کاران در برنامه های هفته سواد آموزی خصوصا صدا وسیمای مرکز زنجان تقدیر نموده واز برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب اقتصاد و فرهنگ در مدیریت خانواده برای سواد آموزان دوره انتقال خبر داد . در ادامه ناصر محمدی رییس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز با تشریح برنامه های دردست اقدام گفت این مسابقه در بیستم بهمن ماه سال جاری در نواحی ومناطق استان بطور همزمان برگزار می شود که شرکت برای کلیه سواد آموزان دوره انتقال سواد آموزی آزاد است و به 5درصد از برگزیدگان جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد. در میان برنامه ها کلیپ گزیده فعالیت های هفته سواد آموزی وانعکاس آن برنامه ها در صدا وسیمای مرکز زنجان پخش گردید.
 
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی زنجان




تاریخ: دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:معاونت سواد آموزی زنجان,
ارسال توسط شبنم مختاری


 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی،  دوره آموزشی سه روزه اصول و مبانی اطلاع رسانی با حضور کارشناسان  تبلیغ ترویج و روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ادر مرکز آموزش نیروی انسانی شهید باهنر در حال اجرا است .

مهدی زاده معاون امور آموزشی سازمان در افتتاحیه این دوره آموزشی حضور پیدا کرد و به تبیین سیاست ها و خط مشی های سازمان در روابط عمومی و بحث تبلیغ و ترویج پرداخت .

مهدی زاده به ویژگی های مورد انتظار یک کارشناس روابط عمومی سواد آموزی پرداخت ،بیان داشت سازمان نهضت سوادآموزی از بدو تاسیس خود اقدامات و خدمات شایسته و قابل توجهی را انجام داده است و در حال حاضر این وظیفه ی روابط عمومی سازمان و  استان ها است که در مقاطع مورد نیاز این خدمات را اطلاع رسانی کرده و تجربیات کسب شده  را در اختیار برنامه ریزان قرار دهد .  

وی همچنین اعلام کرد : کار تبلیغ و ترویج یک هنر است و کارشناس روابط عمومی باید هنرمندانه با توجه به شرایط و مقتضیات اقدام به انتخاب سوژه نموده و با استفاده از جنبه های  هنری  به نحومناسب به اطلاع رسانی و تبلیغ آن اقدام نماید .

معاون آموزشی سازمان به ضرورت استفاده از  رویکرد های عزت مابانه در عملیاتی نمودن برنامه ها وطرح ها تاکید کرد و گفت :ما نباید کار  سواد آموزی را با حقارت و التماس پیش ببریم .

 در پایان مهدی زاده در جمع بندی سخنان خود به سه نکته کلیدی در زمینه تبلیغ و ترویج تاکید نمود :

  •  
      تفکیک مخاطبان در اطلاع رسانی
     
  •  انتخاب پیام با توجه به ویژگی های مخاطب
  • استفاده از ابزار مناسب برای انتقال پیام
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




تاریخ: پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 32621
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">