......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

بالغ بر سه هزار نفر در دوره های سواد آموزی استان قزوین شرکت کردند

 

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از شرکت سه هزار و 363 نفر در دوره های سواد آموزی تا پایان اسفند ماه سال 93 در استان خبر داد و گفت: تعداد افراد شرکت کننده در این دوره ها نسبت به سال پیشتر صد درصد افزایش داشت.
صدیقه مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین سال گذشته 743 نفر نیز در دوره های تحکیم و سه هزار نفر نیز در دوره های انتقال شرکت کردند.

وی اولویت برنامه نهضت سوادآموزی را زیر پوشش قرار دادن اولیای بیسواد دانش آموزان و گروه سنی 10 تا 49 سال ذکر کرد و افزود: اطلاع رسانی و مشارکت جدی دستگاه های متولی با آموزش و پرورش، نقش بسیار مهمی در ریشه کنی بیسوادی دارد.

مهدوی ادامه داد: آموزش از نظر فرآیند آموزشی گستره وسیعی دارد و سوادآموزی یک حقیقت کاملا مهم و برجسته است از اینرو باید بت هم افزایی بتوانیم حقیقت سواد آموزی را به اثبات برسانیم.

وی با تاکید بر نقش مدیران مدارس در این زمینه گفت: باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا میزان پوشش سوادآموزی و جذب اولیای بی سواد را در استان بالا ببریم.

مهدوی خاطرنشان کرد: براساس آخرین اطلاعات از سرشماری جمعیتی در سال 90 ، 48هزار و 600 فرد بی سواد 10تا 49 سال در استان شناسایی شده که با توجه به انجام اقدامات مختلف تا پایان سال 92، 11هزار و 400 نفر از این افراد تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گرفتند.

وی گفت: حدود پنج تا شش درصد از جمعیت استان بی سواد هستند، اما همین تعداد نیز با توجه به جایگاه فرهنگی استان و نبود مشکلات قومیتی و اقلیتی شایسته استان نیست و باید برای ریشه کنی کامل آن تلاش کرد.

معاون نهضت سوادآوزی اداره کل موزش و پرورش استان قزوین از اجرای مصوبه اخیر هیات دولت درباره سواد آموزی طی سال جاری خبر داد و افزود: براساس این مصوبه تشویقات خاصی برای سوادآموزان در نظر گرفته شده که اگر تا پایان سال 94 مهارت نیابند الزامات قانونی از جمله صدور هر نوع جواز کسب و گواهینامه رانندگی مشروط به ارایه مدرک با سوادی خواهد بود.

 

 

 

  درحال حاضر حدود 32 هزار نفر در مقطع سنی

 

   

            بین 10 تا 49 سال استان قزوین
 

بی سواد هستند.

 

 

 

 


 




تاریخ: چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 
 
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه امین

 

 

 

 

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد عطر نفس بقیه الله آمد

      با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین

   یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

کاش می شد اشک را تهدید کرد         مدت لبخند را تمدید کرد

 

    کاش می شد در میان لحظه ها           لحظه ی دیدار را نزدیک کرد

 

میلاد نور زمین واسمان مهدی موعود(ع) پیشاپیش مبارک

 

 

 




تاریخ: سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:میلاد نور زمین واسمان مهدی موعود(ع) ,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  معاون سواد آموزی هرمزگان :خبری ارزش دارد که باعلم وآگاهی کامل گفته شود تاریخ خبر :  11/03/94

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان درجمع مسئولین روابط عمومی شهرستانها ومناطق استان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت .


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از  اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان معاون سوادآموزی اداره کل درجمع مسئولین روابط عمومی شهرستانها ومناطق استان گفت: خبری ارزش دارد که باعلم وآگاهی کامل گفته شود
موسی جم با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی ، انعکاس به موقع اخبار واطلاعات است ، افزود: وزنه وبار سنگینی بردوش روابط عمومی هاست که این وزنه بامنش ،درایت وبه نحو صحیح به منزلگه رسانده می شود.وی تصریح کرد: چشم یک اداره روابط عمومی است همانطوری که ورودیهای اطلاعات یک انسان از حواس بینایی است تمام تصمیمات مهم هم از ورودیها واطلاعاتی است که روابط عمومی دراختیار واحدهای مسئول قرارمیدهد . جم ادامه داد: روابط عمومی در تصمیم گیری ها بسیار دخیل است وباعث می شود تا تصمیمات برمبنای اطلاعات درست گرفته شود.پس می طلبد که روابط عمومی از تمام دوایر اداره باخبر باشد . معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه خبری ارزش دارد که باعلم وآگاهی کامل گفته شود تاکید کرد: اگر بخواهیم در کاری موفق باشیم باید علم آن کار راداشته باشیم  
       
 
   

 

 




تاریخ: دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  استاندار اردبیل در مصاحبه برنامه تلویزیونی بیان داشت : تاریخ خبر :  10/03/94
فاصله 1/5درصدی باسوادی درمقایسه کشوری، بیانگر 9درصد بیسوادی دراستان می باشد .
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، مجید خدابخش ضمن حضور در برنامه مصاحبه تلویزونی با موضوع سوادآموزی ، باتوجه به رشد 90/68 باسوادی براساس سرشماری سال 90 در گروه سنی 10 تا 49 ساله از زحمات متولیان امر سوادآموزی استان تشکر و قدردانی نمود . وی همچنین تصریح کرد: فاصله 1/5درصدی باسوادی درمقایسه کشوری، بیانگر 9درصد بیسوادی دراستان می باشد . خدابخش همچنین از کلیه فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی و بویژه آموزش و پرورش خواستار مشارکت جدی در امر ریشه کنی بیسوادی و اطلاع رسانی در خصوص مصوبه جدید هئیت وزیران در خصوص تشویقات و محدودیت های ویژه افراد بیسواد زیر50سال درجریان سالهای 94و95شد .
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی اردبیل




تاریخ: دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری



تاریخ: دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 
    اخبار  

  معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در گفتگویی رادیوی با صدامرکزآذربایجان شرقی: تاریخ خبر :  21/02/94
مهدی زاده معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور طی مصاحبه رادیوئی برنامه ها وسیاستهای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی درسال 94 را تشریح کرد.

 

 

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، مهدیزاده معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی طی مصاحبه رادیوئی با صدا ی مرکز آذربایجان شرقی برنامه ها وسیاست های کلان سوادآموزی سازمان درسال 94 را تشریح کرد. وی دربخشی ازمصاحبه خود تصریح کرد بی سوادانی که بصورت خودآموز اقدام به آموزش و سوادآموزی نمایند وموفق به اخذ مدرک تحصیلی شوند هزینه های سرانه آموزشی بصورت مستقیم از طرف سازمان نهضت سوادآموزی به خودشان پرداخت خواهد شد. مهدیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: بی سوادانی که درکلاسهای سوادآموزی ثبت نام نمایند و موفق به اخذ مدرک تحصیلی شوند 20 درصد سرانه آموزشی بعنوان تشویقی به خودشان پرداخت خواهد شد. معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی درخاتمه اظهارنمود: درسال 94 مراکز یادگیری محلی با رویکردهای جدید وبادر نظر گرفتن نیازهای محلی ومنطقه ای جهت ایجاد انگیزه مضاعف در بی سوادان درنقاط مختلف کشور ازجمله استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی




تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

/20 يكشنبه معاون سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش: نظام آموزشی مهمترین فرصت و فصل مشترک دولت وملت وبستر بروز همدلی وهمزبانی است دکتر علی باقر زاده در حاشیه ی گردهمایی مسئولان سوادآموزی استان های گیلان ،فارس وشهرستان تهران در مرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد مهمترین ماموریت سازمان نهضت سوادآموزی در سال 94 را اجرای مصوبات دولت در بعد سوادآموزی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی ، دکتر علی باقر زاده صبح امروزدر حاشیه ی گردهمایی دوروزه ی مسئولان سوادآموزی استان های گیلان وفارس وشهرستان های استان تهران که در محل مرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد در حال برگزاری است مهمترین ماموریت سازمان نهضت سوادآموزی در سال 94 را اجرای مصوبات دولت در بعد سوادآموزی  عنوان کرد وافزود:در مصوبات دولت در بعد سوادآموزی در سال 94 به نکات مهمی توجه شده که اصلاح روش شمارش افراد بی سواد از سرشماری به بانک های ثبت  اطلاعات سوادآموزی که از مسائل بسیار مهم وموثر در جمع آوری اطلاعات سوادآموزی است از این موارد می باشد.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی نظام آموزشی رامهمترین فرصت و فصل مشترک دولت وملت خواند واز فعالیت های سوادآموزی که منجر به ارتباط نزدیک واحقاق حقوق ملت وانجام وظایف ازسوی دولت می گرددبه عنوان بستر بروز همدلی وهمزبانی دولت وملت یاد نمود وگفت: باتلاشی که در سازمان صورت گرفته به یک بانک اطلاعاتی اسمی دست یافته ایم و در گروه سنی  10 تا49 سال حدود یک میلیون و700هزاربی سوادباقیمانده داریم وامیدواریم در امسال وسال آینده به نحو قابل ملاحظه ای این آمار کاهش یابد.
 وی فعالیت های پودمانی وتولید محتوای آموزشی وحرکت به سمت فناوری های جدید را از برنامه های این سازمان برشمرد واذعان داشت:سال گذشته کار آزمایشی سواد فناوری با همکاری بنیاد (Idsl)صورت گرفت تاافراد ضمن سوادآموزی با مهارت های جدید آشنا شوند که نتایج آن قابل توجه بوده ودر3 کتاب با محوریت اجرای پودمان های جدید با موضوعاتی مانندکلیات آشنایی با (Idsl)کامپیوتر های خانگی وکلیات (it) و واژه پرداز(word ofice) را از برنامه های مرتبط با فناوری خواند وآموزش از طریق موبایل راکاری رسانه ای وفناوری است تولید نرم افزار وپیش بینی سخت افزار مبایل با استفاده از ظرفیت محیط مولتی مدیا این امکان را فراهم می کند که هم به شکل صدا وهم تصویر مفاهیم آموزشی به مخاطبان وسوادآموزان منتقل گردد.
باقر زاده با اشاره به تاسیس مراکز یادگیری محلی راه اندازی این مراکز را از مصادیق سواد آموزی موثرخواند ومدیریت محلی ، تقویت نیروی انسانی مناطق مختلف ، پاسخگویی به نیازهای واقعی  افراد  ومشارکت واقعی مردم درفرایند های سوادآموزی بامحتوایی حول سواد پایه ، مهارت های اجتماعی وحقوق شهروندی ومهارت های زندگی  را ازویژگی های این مراکز عنوان کردوگفت:مراکز یادگیری محلی  از اثر بخش ترین ارکان آموزشی  وتوانمندی تجربه شده  در دنیاست و ارکان آموزشی  آن علاوه برسواد آموزی  موضوعاتی مانند مهارت های زندگی ، شهروندی ، آموزش حقوق ومهارت های اجتماعی را شامل می شود.  
معاون سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش آموزش کوکان در معرض آسیب را از دیگر موضوعات مورد توجه دولت در سال 94 خواند وگفت: سازمان نهضت سواد آموزی موظف شده است  از همه ی موسسات ونهادهای غیر دولتی که در موردآموزش کودکان خیابانی بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت دارند با پرداخت  25درصد هزینه آموزشی آنان حمایت کند که این موضوع نقش اساسی در در انسداد مبادی ورودی بی سوادی دارد.
 وی در ادامه به مشوق ها ومحدودیت های قانونی دولت برای بی سوادان در سال 94 اشاره کرد وگفت:جمهوری اسلامی ایران جزومعدود کشورهایی است که سوادآموزی در آن کاملا رایگان است وعلاوه برهزینه های سوادآموزی به افراد تشویقی هم می دهد و مطابق مصوبه دولت افرادبی سوادی که در سال 94 باسواد شوند  20درصد سرانه هزینه آموزشی آنان  که 130هزار تومان است از طریق سازمان نهضت سوادآموزی به آنان پرداخت می شودوبرهمین مبنادولت یکسال به افراد بی سواد فرصت داده از پاداش آن برخوردار شوند وافرادی که نتوانند در سال 94 مدرک سوادآموزی اخذ نمایند در سال 95 با محدودیت صدور گواهینامه وپروانه کسب و عدم  تمدید آن روبرو شده و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امدادامام(ره) وبهزیستی نیزمنوط به اخذ یا شرکت در دوره های سوادآموزی می گردد.  
معاون وزیر آموزش وپرورش بایاد آوری این نکته که 40 درصد اتباع خارجی کشور خود را بی سواد ثبت کرده اند به رشد 60درصدی سوادآموزی اتباع خارجی  از اول انقلاب تاکنون اشاره کرد وافزود: دولت تصمیم گرفته است اتباع خارجی توسط سازمان وبا کمک های بین المللی وکمیساریای عالی سازمان ملل  جذب کلاس های دوره سوادشوند .
 
 
 
 




تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:معاون سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

سه چیز را با احتیاط برداریم : قدم ,قلم ,قسم

سه چیز را پاک نگه داریم: جسم ,خیال ,لباس

از سه چیز کار بگیریم: عقل ,همت ,صبر

سه چیز را نشکنیم : دل ، قسم ، پیمان

سه چیز را هرگز نخوریم : حسرت، افسوس ، غصه

خود را به سه چیز آلوده نکنیم: خیانت ، قمار ، اعتیاد

از سه چیز خود را دور نگه داریم: حسادت ، حماقت،غرور 

با سه چیز کار انجام ندهیم : ترس ، ریا ، غضب

از سه چیز فرار کنیم : تنبلی ، شک ، تعصب

 سه چیز را  راحت نریزیم: اشک ،خون ، آبرو

به سه چیز عادت نکنیم : دوست ؛ تلویزیون، اینترنت

از سه چیز نون نخوریم : دزدی، قرض ، تملق

سه کار را زیاد انجام دهیم: زیارت ، عبادت ، سیاحت


 




تاریخ: جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری


سه چیز را با احتیاط برداریم : قدم ,قلم ,قسم

سه چیز را پاک نگه داریم: جسم ,خیال ,لباس

از سه چیز کار بگیریم: عقل ,همت ,صبر

سه چیز را نشکنیم : دل ، قسم ، پیمان

سه چیز را هرگز نخوریم : حسرت، افسوس ، غصه

خود را به سه چیز آلوده نکنیم: خیانت ، قمار ، اعتیاد

از سه چیز خود را دور نگه داریم: حسادت ، حماقت،غرور 

با سه چیز کار انجام ندهیم : ترس ، ریا ، غضب

از سه چیز فرار کنیم : تنبلی ، شک ، تعصب

 سه چیز را  راحت نریزیم: اشک ،خون ، آبرو

به سه چیز عادت نکنیم : دوست ؛ تلویزیون، اینترنت

از سه چیز نون نخوریم : دزدی، قرض ، تملق

سه کار را زیاد انجام دهیم: زیارت ، عبادت ، سیاحت





تاریخ: جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: تاریخ خبر :  05/02/94
ریشه کنی بی سوادی در گرو مشارکت جمعی است.
 
 
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛ موسی جم در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه مشترک بین سازمان نهضت سوادآموزی کشور وبسیج سازندگی که باهدف بررسی ظرفیت ها وتوان بومی ومنطقه ایی برگزار شد افزود: ریشه کنی بیسوادی نیازمند مشارکت همه جانبه وهمکاری کلیه ارگانها ی دولتی وغیر دولتی است واگر نیروهای معتقد دراین عرصه ،مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند بزودی شاهد ریشه کنی بی سوادی دراستان خواهیم بود. شهرام اسکندری مسئول بسیج سازندگی استان نیز گفت: درسال های اخیر بسیج سازندگی خدمات موثر وموفق رادرزمینه های اقتصادی فرهنگی و آموزشی به مردم شریف استان ارائه نموده است واین ظرفیت رانیز دارد که با همکاری آموزش وپرورش درریشه کنی بی سوادی گام موثری بردارد
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی هرمزگان

 




تاریخ: یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت : تاریخ خبر :  05/02/94
طرح شتاب بخشی به سوادآموزی با هدف باسواد کردن 20هزار نفر بی سواد اجرا می شود


 

 

گودرز کریمی فر افزود : اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده و انتظار می رود با مساعدت و همدلی سایر دستگاهها روند شتاب بخشی به بی سوادی با سرعت بیشتری طی شود . کریمی فرادامه داد : بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 تعداد 117هزار نفر بی سواد در استان لرستان وجود داشت که تاسال 92 سی و هفت هزار و 870نفر باسواد شدند . وی ادامه داد : از 52هزار و 558 نفر بی سواد در سال 92 تعداد هشت هزار نفر نیز در سال 93 باسواد شدند . کریمی فر تعداد افراد بازمانده از تحصیل را در سال 93 چهل و چهار هزار و 558نفر ذکر کرد و گفت : 20میلیارد ریال اعتبار هم برای باسواد کردن افراد بازمانده از تحصیل اختصاص در نظر گرفته شده است و انتظار می رود با مساعدت و تعامل دستگاهها و نهادهای استان کار باسواد کردن این افراد ظرف 3سال انجام شود . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به طرح آموزش فرد به فرد در معاونت سوادآموزی گفت : بر اساس این طرح آموزش و پرورش به اشخاصی که بتوانند افراد بی سواد را در بازده زمانی شش ماهه باسواد کنند مبلغ 7میلیون و 200هزار ریال پاداش پرداخت می کند .وی به تشویق فرد بی سواد هم اشاره کرد و گفت : معادل 20درصد این مبلغ نیز به شخص بی سواد در صورت موفقیت در آزمون پایانی و اخذ مدرک دوره سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی می باشد تعلق خواهد گرفت . دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان لرستان در ادامه خواستار تعامل و همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش شد و گفت : گستردگی و سرعت انتشار رسانه استانی ایجاب می کند تا از این ظرفیت بالقوه برای رفع مبادی بی سوادی و ریشه کنی آن استفاده شود .کریمی فر در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مساعدت و همراهی استاندار لرستان در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش گفت : امید است با تصویب استاندار محترم و همکاری فرمانداران و مدیران ارشد استان زمینه رفع چهره نامطلوب بی سوادی ازاستان فراهم شود . علی اشرف حیدری معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه با اشاره به تدوین سند جامع سوادآموزی گفت : بر اساس برش استانی ظرف 3 سال می بایست بی سوادان استان با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاههای استان باسواد شوند .وی به عقد تفاهم نامه با نهادها و دستگاههای استان اشاره کرد و گفت : در این سند تعهد هر دستگاه مشخص شده و انتظار می رود تا مدیران با جدیت در این مسیر ورود کرده و به تحقق اهداف این سند ظرف 3سال کمک کنند . حیدری همچنین خواستار همکاری و مساعدت صدا و سیمای مرکز لرستان با معاونت سوادآموزی گردید و گفت : ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه هدف مشترکی است که شامل تمام نهادها و دستگاههای فرهنگی من جمله رسانه ملی می شود . وی در پایان گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سالهای اخیر را ارائه داد
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی لرستان




تاریخ: یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان در سال 1394اعلام کرد: تاریخ خبر :  06/02/94
سیاست‏های سال 94 مبنای همه برنامه ریزی‏های مدیران حوزه ستادی سازمان و معاونین سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استانها باشد.
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی سومین جلسه شورای معاونین و مدیران با حضور رئیس، معاونان ، مدیران و مشاوران سازمان روز یکشنبه تاریخ 06/02/94 تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه آقای باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و خیر مقدم به حضور معاونین سوادآموزی شهر و شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای مدیران سازمان، به بازدیدهای اخیر استانی خود اشاره کردند و گفتند : در این بازدیدها به سه ضرورت سازمانی پرداخته شده است:1- توجه به آموزش کارکنان سوادآموزی 2- دیدار اختصاصی با مسئولین استان و حضور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی 3- اطلاع رسانی دقیق از برنامه های سال 94 سوادآموزی.در ادامه جلسه آقای باقرزاده محور های زیر را مورد تاکید قرار دادند:

1- توصیه می شود سیاست‏های سال 94 مبنای همه برنامه ریزی‏های ما باشد و با برنامه مدیران و معاونین سوادآموزی استانها گره به خورد.

2- دوره آموزشی ضمن خدمت همکاران استانی در حال شروع شدن است و مدیرانی که مدلی برای توجیه و آموزش آنان دارند ارائه دهند، و مواردی که لازم است در این دوره ها به همکاران استانی و شهرستانی به عنوان تذکر کاری توسط بنده بیان شود از سوی مدیران ارائه شود.

3- کتاب های غیر درسی چاپ شده از سال گذشته تا به حال در یک بسته تهیه و در دوره های آموزشی به همکاران داده شود.

4- دوره آموزشی مراکز یادگیری محلی و آموزش توسط موبایل با جدیت دنبال و اقدامات لازم صورت گیرد.

5- جلسه توجیه سامانه جدید پس از آموزش کاربران استانی، برای مدیران هم گذاشته شود.

6- پیگیری شود گزارش سال 93 در اسرع وقت آماده سازی و چاپ  شود.

7- فرایند کار پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد مستند گردیده و در قالب یک مجموعه تهیه و چاپ شود.

۸- مقام عالی وزارت مصوبه دولت را به استانها ابلاغ کرده است و همه چیز تقریباً در آن دیده شده است و مشکل بخشنامه‏ای  نداریم مشکل نگرشی است.

۹- دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی مراقبت شود که از سوی آموزش و پروزش به درستی اقدام شود.
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی




تاریخ: یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب: روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

 
    اخبار  


  معاون وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تاریخ خبر :  30/01/94
عدالت آموزشی مقدمه تحقق همه ابعاد عدالت است و اگراین اصل خدشه داربشودبقیه اصول هم با مسئله مواجه می شود.
 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان میناب دکترباقرزاده در جلسه پشتیبانی سوادآموزی شهرستان میناب که باجضور معاون استاندار وفرماندار میناب ومدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان برگزارشد، برطرف نمودن موانع سوادآموزی را وظیفه دولت برشمردوافزود: عدالت آموزشی مقدمه تحقق همه ابعاد عدالت است واگراین اصل خدشه داربشودبقیه اصول هم با مسئله مواجه می شود. معاون وزیرآموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: درتمام قوانین ومقررات جزء وظایف دولت آمده است که فرصتهای برابربرای دسترسی افراد به آموزش وپرورش فراهم شود.وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت هرسال هزینه های هنگفتی برای تحت پوشش بردن افراد،جهت آموزش درکشور اقدام می کند، ولی بازهم عده ای خارج ازاراده آموزش وپرورش وارد مدرسه نمی شوند. دکترباقرزاده سلامت ورفاه جامعه را بستگی به سواد آن جامعه دانست ومیانگین عمرباسوادان نسبت به بیسوادان را بیشترعنوان کرد. گفتنی است دراین جلسه ازمعاون استانداروفرماندارویژه میناب واسلامی معاون مدیرکل ومدیرآموزش وپرورش میناب توسط معاون وزیرآموزش وپرورش ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشورتقدیربه عمل آمد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی هرمزگان

 




تاریخ: یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

    اخبار  

  ابلاغ مصوبه «سوادآموزی» هیئت وزیران توسط وزیر آموزش و پرورش تاریخ خبر :  30/01/94
با امضای وزیر آموزش وپرورش؛ دستورالعمل «سوادآموزی» به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ شد.
 

 

به گزارش  روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از  مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در این دستورالعمل آمده است؛ باتوجه به اهمیت مصوبه ی هیئت دولت به عنوان یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید در زمینه ی سوادآموزی، لازم است ضمن تشریح موضوع در اولین جلسه ی شورای آموزش وپرورش استان و شورای پشتیبانی سوادآموزی، ابعاد مختلف آن به منظور هماری و مشارکت تمام مسئولان دستگاه های عضو تبیین شود.

در بند (2) تصریح شده است، پرداخت هزینه های تشویق سوادآموزانی که در کلاس های سوادآموزی شرکت می نمایند و پرداخت سرانه ی هزینه ی تمام شده به افراد مشمول تبصره ی ذیل بند مذکور به صورت متمرکز از سوی سازمان نهضت سوادآموزی انجام خواهد شد و نحوه ی اجرای آن در سامانه ی سوادآموزی اعمال و راهنمای عمل آموزش به شیوه ی خودآموز از سوی سازمان ابلاغ خواهد شد و پرداخت های مذکور مربوط به فراگیران واجد شرایط دوره ی سوادآموزی است و شامل سوادآموزان دوره های تحکیم و انتقال نمی شود.

در بند دیگری از این دستورالعمل و به منظور تحقق بند (3) مصوبه هیئت وزیران تأکید شده است ؛ ضمن اطلاع رسانی به مسئولان مربوط به راهنمایی و رانندگی ، نیروی انتظامی، کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ، تمهیدات لازم برای آموزش و بسترسازی برای ایجاد محدودیت به بیسوادان زیر پنجاه سال باقیمانده ی استان از سال 1395 فراهم آید.

براین اساس؛ ضوابط و مقررات آموزشی نیروی انسانی موردنیاز در پست های مدیریت و عوامل اجرایی مرتبط با راه اندازی و فعالیت مراکز یادگیری محلی، دستورالعمل اجرایی نحوه ی حمایت از سازمان های مردم نهاد و مؤسسات غیردولتی مرتبط با کودکان بی سواد در معرض آسیب، نحوه ی سوادآموزی اتباع بی سواد خارجی و شیوه نامه ی ارزیابی عملکرد سالانه سازمان ها، نهادها و اشخاص فعال در امر سوادآموزی متعاقبا از سوی سازمان نهضت سوادآموزی ارسال می شود

منبع خبر :   روابط عمومی وزارت آ-پ




تاریخ: یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

                                               

 

 

 

                                                                                         اماما ،رهبر خوبان تولدت مبارکــــ بــــاد




تاریخ: شنبه 29 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 32590
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">