......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

 
    اخبار  


  استان کرمانشاه تشکیل جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور معاون امور آموزشی سازمان انجام شد تاریخ خبر :  19/09/93

 

مهدی زاده با اشاره به ظرفیت های بالای استان گفت: توقع ما از استان کرمانشاه به دلیل نیروی انسانی ماهر بسیار بالاست. وی افزود: امیدوارم با همت همه دست اندر کاران پرونده بیسوادی در کشور زیر 50 سال برای همیشه بسته شود.


 

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه، در این جلسه سلیمان محبی ضمن خیرمقدم گزارشی از برنامه های سواد آموزی استان را به اطلاع رساند. در ادامه مهدی زاده با اشاره به ظرفیت های بالای استان گفت: توقع ما از استان کرمانشاه به دلیل نیروی انسانی ماهر بسیار بالاست. وی افزود: امیدوارم با همت همه دست اندر کاران پرونده بیسوادی در کشور زیر 50 سال برای همیشه بسته شود. مهدی زاده از وجود ششصد و چهل و دو هزار بین 6 تا 15 سال یاد نمود که بیسواد بوده و یا در سالیان پایین دبستان ترک تحصیل نموده اند. معاون امور آموزشی سازمان گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد 79 هزار تن در دوره متوسطه اول ترک تحصیل کرده اند که خوشبختانه امسال این رقم کاهش پیدا کرده است. در پایان این جلسه از خدمات علی اکبر محسنی نسب معاون سواد آموزی سابق که مدتی است در معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی انجام وظیفه می کند تقدیر شد. گفتنی است در حال حاضر معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بر عهده محمد رضا بسامی می باشد.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی کرمانشاه

 




تاریخ: چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی کرمانشاه ,
ارسال توسط شبنم مختاری


  تاریخ انتشار : 1393/9/19 چهارشنبه

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: تا پایان سال جاری بانک اطلاعات سوادآموزان کشور تکمیل می شود.
 

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازخراسان جنوبی، علی باقر زاده ظهر امروز در نشست با نهادها و سازمان های کمک کننده به امر سواد آموزی استان، اظهار کرد: بر اساس آمار سال 1390 قریب 117 هزار نفر کم سواد بالای 6 سال در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آموزش های نظام مند و ساختار یافته می تواند به رشد سواد در کشور کمک نماید، تصریح کرد: ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، اضافه کرد: امروز بی سوادی محدود به ناتوانی در خواندن و نوشتن نیست، بلکه تمام مناسبات اجتماعی و فرهنگی را در بر می گیرد.

باقرزاده با بیان این که بی سوادی خسارت های جبران ناپذیر زیادی به زیرساخت ها، برنامه ها و روند توسعه کشور وارد می کند، افزود: امروز سازو کار، تجربه آموزش و نیروی مجرب فراوانی برای توسعه سواد وجود دارد که با بهره وری، برنامه ریزی و ارایه سیاست های مناسب می توان معضل بی سوادی را از ایران اسلامی ریشه کن نمود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از ثبت نام 12 هزار تبعه خارجی برای حضور در کلاس های سواد آموزی در استان های دارای مجوز کشور خبر داد و یاد آور شد: امر سواد آموزی در کشورها اجباری و الزامی است و افراد بی سواد از بسیاری خدمات محروم می شوند.

 




تاریخ: چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:اخبارسواداموزی,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 


 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این دیدار که عصر روز چهارشنبه صورت گرفت ، باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به همراه مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و معاون سواد آموزی اداره کل ضمن دیدار با آیت الله حسینی شاهرودی ، پیرامون برنامه های سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی در سطح استان گفتگو نمود . در این نشست آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه سواد به همه ابعاد زندگی انسان مربوط می شود ، علم ، دانش و قدرت بیان را از ظرفیت های اعطایی خداوند به انسان عنوان کرد و با اشاره به آیه ن والقلم و ما یسطرون ، به توجه نظام اسلامی به اهمیت سواد و با سوادی مردم پرداخت و از اقدامات صورت گرفته در راستای سواد آموزی در سطح کشور و استان تقدیر نمود . وی با بیان اینکه یک نفر بی سواد هم برای نظام اسلامی زیاد است بر اهتمام در راستای ریشه کنی بی سوادی و بکار گیری روش های نو ، بهره گیری از ظرفیت های مختلف و ایجاد الزمات جدید برای با سواد نمودن بی سوادان تاکید کرد و خواستار استفاده از توان افراد ، اطلاع رسانی موضوع و وارد شدن از جهات مختلف و جلوگیری از رجعت به بی سوادی و استفاده از توان تبلیغی برنامه های صدا و سیما و بکارگیری مشوق های انگیزشی برای آموزش دهندگان و شیوه های ابتکاری در این خصوص شد . باقر زاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش فرد به فرد یکی از شیوه های آموزش سواد می باشد از فعالیت 95 درصدی برنامه های آموزش سواد در این بخش خبر داد و با اشاره به اینکه مدارس نیز به منظور آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان مامور شده اند گفت : در همین راستا تعداد 18 هزار و 200 نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان در کردستان شناسایی و مشخصات اسمی آنها به تفکیک هر شهرستان و منطقه برای جذب و آموزش در اختیار مدارس مربوطه قرار گرفته است . وی استفاده از ظرفیت تبلیغی صدا و سیما را از دیگر برنامه های سواد آموزی بر شمرد و با تاکید بر بهره گیری از توان رسانه ملی در شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان گفت : در گروه هدف ، افراد 10 تا 49 سال بیش از 71 هزار نفر از مردم استان بی سواد هستند که اعتبار لازم برای آموزش آنها تامین و در این راستا منتظر مساعدت و کمک دستگاه ها هستیم . مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست از حمایت و هدایت های نماینده محترم ولی فقیه از برنامه های آموزش و پرورش تقدیر نمود و با بیان اینکه کردستان به همراه شش استان دیگر برنامه شتاب بخشی به برنامه های سواد آموزی را در دستور کار دارند ، رویکرد سواد آموزی را برون سپاری و آموزش فرد به فرد عنوان نمود و آموزش گروه سنی 10 تا 49 سال و اولیای بی سواد را از برنامه های اولویت دار ذکر نمود و گفت : با استفاده تفاهم نامه همکاری در نظر است از مساعدت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و آموزش ماموستایان بهره گیری شود .

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی کردستان




تاریخ: دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:معاونت سواد آموزی کردستان ,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


تاریخ خبر :  17/09/93    11:47:7    
  سواد، نوری که به زندگی روشنایی می‌بخشد.

 

سواد، نوری که به زندگی روشنایی می‌بخشد.

سواد، نوری که به زندگی، روشنایی می‌بخشد و موجب بینایی و شروع زندگی دوباره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه قم، وقتی با افراد سوادآموز به گفت و گو می‌پردازیم همه آنها سواد را همچون چشمانی بینا می‌دانند، چشمانی که به زندگی روشنایی تازه‌ای می‌بخشد.

"فاطمه جعفری ندوشن"، یکی از بانوانی است که با تلاش خود توانسته در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کند و امروز با گذراندن دوره ابتدایی، معتقد است که نگاهش به زندگی تغییر کرده و انگار دوباره پا به زندگی گذاشته است.

وی می‌گوید: دیگر نوشته‌های کتاب برایم خطوط بی معنا نیست، خوشحالم که می‌توانم با افتخار بگویم که بی سواد نیستم، می‌توانم روزنامه و کتاب بخوانم و برای اوقات فراغتم جدول حل کنم...

این بانوی سوادآموز که متولد سال 1337 است از دوران کودکی این گونه سخن، گفت: در سن شش سالگی به مکتب قرآن می‌رفتم اما قرآن را به صورت حفظی یاد می‌گرفتم، چون سواد خواندن نداشتم، بعد از مدتی کلاس‌هایی در روستا تشکیل شد.

آن روزها سواد را برای دخترها خیلی بد می‌دانستند، یادم هست همان روز اول که کتاب را به دستم دادند و به خانه آمدم وقتی مادر دید چه مشتاق آن را ورق می‌زنم همه را گرفت و پاره کرد و صفحه‌های پاره شده را به داخل باغ کنار خانه ریخت تا مبادا پدرم متوجه شود که من دلم می‌خواهد با سواد شوم!

اگرچه همیشه از سواد دلزده بودم اما وقتی اولین فرزندم به مدرسه رفت دوباره اشتیاق درس خواندن در دلم متولد شد و امروز خوشحالم که می‌توانم کتاب بخوانم.

با یک نگاه گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی می‌توانیم دستاوردهای با ارزشی را مرور کنیم، یکی از این دستاوردهای مهم فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی(ره)، در هفتم دی ماه سال 58 بود.

فرمانی که نشان می‌داد کسب علم و دانش اهمیتی بالاتر از حوائج دیگر در جامعه دارد و هنگامی که می‌توان اثر علم و دانش را در بسیاری از عرصه‌ها به خوبی روئیت کرد می‌توان معنای مهم سوادآموزی و اهمیت ریشه کن کردن بی سوادی را درک کرد.

نهضت سوادآموزی بعد از تأسیس با فعالیت حجه‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و دیگر افراد دلسوز قشر وسیعی از افراد بی سواد جامعه را با سواد کردند.




تاریخ: دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:سواد، نوری که به زندگی روشنایی می‌بخشد,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

استاندار قم:ریشه بی سوادی را باید در این استان خشکاند تاریخ خبر :  16/09/93

استاندار قم با بیان اینکه افزایش آمار باسوادان موجب برتری و قدرت کشور در همه عرصه ها می شود،گفت: ریشه بی سوادی را باید در استان قم خشکاند.
 


 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی به نقل از استان قم ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش شنبه شب در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان قم در تالار امام رضا(ع) استانداری ،اظهار داشت: وجود افراد بیسواد در قم برای این استان به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، بسیار بد است.

 
وی با تاکید بر تلاش و عزم و اراده جدی همه دستگاه ها در استان برای خشکاندن ریشه بیسوادی، تصریح کرد: برای نایل آمدن به این هدف همه باید با همکاری یکدیگر نهضتی را در جامعه ایجاد کنیم.

 
وی با بیان اینکه با سوادی در دنیای مدرن امروز تعریف جدیدی پیدا کرده است، افزود: امروز در دنیا دیگر به کسی که تنها با حروف الفبا آشنایی دارد با سواد اطلاق نمی شود بلکه با سواد کسی است، که به وسایل ارتباط جمعی از جمله مانند رایانه آشنایی داشته باشد.

صالحی منش با اذعان به پیش افتادن نسل جدید از نسل گذشته بواسطه آشنایی با ابزار آلات جدید ارتباطی، خاطرنشان کرد: امروز حتی یک کودک هم با وسایلی مانند لب تاپ و تبلت آشنایی دارد و چه بسا والدین و بزرگترها باید از او کار کردن با این وسایل را یاد بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید نسبت به باسواد شدن افراد 6 تا 9 سال به عنوان گروه سنی واجب التعلیم نیز توجه کافی صورت گیرد، چرا که اگر در این سن افراد باسواد نشوند امکان تحصیل آنها به صورت معمول در مدارس امکانپذیر نیست.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه باسواد شدن افراد جامعه برای ارتقا سطح بینش و بصیرت دینی و سیاسی آنها ضروری است، افزود: هر چقدر مردم سواد بیشتری داشته باشند، بیشتر به خطر استکبار و دشمنان نظام اسلامی و همچنین توطئه ها و ترفندهای آنها پی می برند.

وی همچنین با اشاره به سخن حضرت امام خمینی در خصوص پرهیز از کاغذ بازی و برداشتن تشریفات اداری برای امر مبارزه با بیسوادی، تصریح کرد: باید همه تسهیلات و امکانات لازم برای تحقق امر سواد آموزی بیسوادان فراهم شود.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه برخی از افراد بیسواد بویژه مردان از شرکت در کلاس های سواد آموزی خجالت می کشند،افزود: این معضل در بین زنان کمتر است، لذا باید با فرهنگ سازی کاری کرد، که هیچ فردی بیسوادی از حضور در این کلاس ها شرمنده نشود.

در پایان این جلسه مقرر شد که جلسات این شورا هر سه ماه یک بار به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل آموزش و پرورش استان و عضویت 11 تن از مسوولان اجرایی استان، تشکیل شود




تاریخ: یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:استاندار قم:ریشه بی سوادی,
ارسال توسط شبنم مختاری

طلاعیه ها  


  دستورالعمل برگزاری مسابقه انشاء نویسی ویژه سوادآموزان دوره ی انتقال تاریخ اطلاعیه :  16/09/93
 
در راستای اجرای بخشنامه ی نکوداشت هفته سواد آموزی به شماره 2687/1/2/93 مورخ 4/9/93 ، دستور العمل مسابقه انشا نویسی به شرح زیر ابلاغ می گردد.
 

باسمه تعالی

 

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)   در راستای اجرای بخشنامه ی مربوط به برنامه های  نکوداشت  هفته سواد آموزی  به شماره 2687/1/2/93 مورخ 4/9/93 ، به این وسیله دستورالعمل برگزاری مسابقه انشاء نویسی ویژه سوادآموزان دوره ی انتقال موضوع  روزشمار  دوشنبه هفته مذکور در مورخ8 /10/93 ، تحت عنوان  سوادآموزی و  اقتصاد و فرهنگ در پرتو عزم ملی و مدیریت جهادی، به شرح زیر ابلاغ می گردد :  

الف )  موضوع مسابقه

 

       باتوجه به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری مزین به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»شده است. موضوع مسابقه با در نظر گرفتن شعار سال (فرهنگ سازی رفتاری و اقتصادی) با محوریت موضوع « آب » خواهد بود. لذا آموزش دهندگان کلاسهای دوره انتقال نسبت به سوادآموزان برای نگارش انشاء در قالب یکی از محورهای زیر اقدام نمایند:

1-     کشور ما ایران در منطقه کم باران قرار دارد . چگونه می توانیم در مصرف آب صرفه جویی و از آن بهتر استفاده کنیم؛

2-    اسراف در مصرف آب از نظر اسلام حرام است راه های جلوگیری از آن را بنویسید؛

3-   آب یکی از نعمت های خداوندی است اهمیت آب را درزندگی موجودات زنده بنویسید؛

4-    سایر موضوع های مرتبط به تشخیص اداره کل استان یا اداره شهرستان

ب ) زمان اجرای مسابقه

 

     زمان اجرای مسابقه در هفته سوادآموزی برابر تقویم ارائه شده در دستورالعمل مربوط از تاریخ 6/10/93 لغایت 12/10/93  خواهد بود. لذا آموزش دهندگان باید نسبت به آمادگی سوادآموزان کلاس خود اقدام و در زمان برگزاری مسابقه موضوع درس انشاء را به مسابقه اختصاص و سوادآموزان را در فرآیند مسابقه شرکت دهند.

پس از اجرای مسابقه انشا نویسی شهرستان ها و مناطق بهترین اوراق انشاء را استخراج و به معاونت سوادآموزی اداره کل ارسال نمایند. معاونت سوادآموزی نیز پس از دریافت اوراق انشاء برتر، بررسی لازم را انجام و حداکثر ده مورد از بهترین ها را تا تاریخ 15/11/93 به سازمان ارسال نمایند.

 

دبیرخانه ی ستاد برگزاری مراسم هفته سواد آموزی

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

1393/9/16        

 

يكشنبه معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سواد آموزی کشور:

تضمین کیفیت آموزشی اصلی ترین استراتژی وزارت آموزش و پرورش است

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سواد آموزی کشوردر گردهمایی روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها و کارشناسان سواد آموزی استان کرمان، گفت: تضمین کیفیت آموزشی، اصلی ترین استراتژی وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

 

 
علی باقرزاده افزود: سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته در دوره ابتدایی بسیار زیاد است.
باقرزاده ادامه داد: اگر فرصت آموزش در دوره ابتدایی تا قبل از سن 10 سالگی از بین برود خسارت آن قابل جبران نیست.
وی گفت: رمز ماندگاری هر ملت و تمدن در طول تاریخ به میزان دسترسی آن ملت به علم و دانش است
رییس سازمان سواد آموزی کشور با بیان اینکه سلول های بنیادی دانش در دوره ابتدایی شکل می گیرد، گفت: 80 درصد شناخت انسان به محیط اطراف خود قبل از 10 سالگی است.
علی باقرزاده تصریح کرد: تضمین دسترسی همه به آموزش، تضمین کیفیت آموزشی و تربیت شهروند جهانی از مهمترین اهداف برنامه های آموزشی در کشورهای مختلف است.
باقرزاده افزود: اگر مردم و شهروندان به آموزش دسترسی نداشته باشند پدیده بی سوادی ظهور پیدا می کند.
وی گفت: اگر دانش متوقف شود روند توسعه کند می شود و در صورت توقف توسعه، پیشرفت دانش محقق نمی شود.
رییس سازمان سواد آموزی کشور با اشاره به وضعیت درصد دانش آموزی و منابع تخصیصی به این امر در کشور های مختلف، گفت: سرمایه گذاری در آموزش، کسب دانش و توسعه همه جانبه کشورها را در پی دارد.
باقرزاده با بیان اینکه نداشتن توانایی خواندن، نوشتن و حساب کردن، جلوه ظاهری بی سوادی است، افزود: بی سوادی همه جنبه های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: نظم، ریشه تمام مسایل اخلاقی و اساسی عالم هستی است که دانش آموزان در مدرسه آن را فرا می گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساختار دانش در ذهن دانش آموزان در مدرسه شکل می گیرد، تصریح کرد: اگر حواس دانش آموز به خوبی شکل بگیرد زمینه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان فراهم می شود.
وی تاکید کرد:
هسته اصلی دانش در آموزش و پرورش رقم می خورد.

 




ارسال توسط شبنم مختاری

معاون نهضت سوادآموزی قزوین:

افراد بی‌سواد در روستاهای قزوین شناسایی می‌شوند     
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای اجرای طرح آموزش اولیای بی‌سواد در روستاها تعاملاتی با معاونت روستایی و عشایر استانداری صورت گرفته تا افراد بی‌سواد روستاهای قزوین شناسایی شوند.




تاریخ: یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:معاون نهضت سوادآموزی قزوین,
ارسال توسط شبنم مختاری

نهضت در معنی لغوی یعنی برخاستن و حركت كردن و به تعبیری قیام كردن . اما این حركت و قیام و برخاستن این بار در كدام سو و به چه انگیزه یی است ؟ چرا سوادآموزی نیازمند نهضت است ؟ اهمیت آن تا آنجا است كه خاتم پیامبران فرمودند: زگهواره تا گور دانش بجوی . كشوری كه در زیر سایه كلام وحی است ، برای زدودن جهل و تیرگی باید به پا خیزد و این برخاستن ، نهضتی می خواهد و این نهضت با نهضت سوادآموزی است . حال سوال این است كه با نگرش به آغاز حركت این نهاد در سال ۱۳۵۸ به دستور حضرت امام ، آیا این نهاد، موفق بوده است ، بدون درنگ ، در یك كلام خواهیم گفت : بله ، من خود به عنوان یك نهضتی ، یك آموزشیار قبل از شروع به این كار مقدس ، گمان می كردم ، شاید این حركت ، تنها، حركتی نمادین است تا فقط مشوقی باشد یا ایجاد انگیزه یی برای یادگیری اما اكنون با نگاه هایی مواجه می شوم ، كلام هایی را می شنوم و نتیجه یی را می بینم ، كه هر انسانی را منقلب می كند، روح را به آرامش می رساند و در یك كلام ، جمله : معلمی شغل انبیا است متبلور می شود. آموزشیاری ، یعنی عشق و علاقه ، شور و هیجان ، علاقه یی كه با هیچ قلمی نمی توان تفسیرش كرد، باید رفت و در این راه قدم گذاشت و از پیچ و خم های هر روز آن گذشت و خوشحال بود از اینكه ...........این راه ادامه راه صراط مستقیم است............


 




تاریخ: شنبه 15 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

بار  


  دیدار باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش با حاج ماموستا خدایی امام جمعه سنندج تاریخ خبر :  12/09/93
باقر زاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سفر به استان کردستان ، با حاج ماموستا خدایی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار نمود

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، روز چهار شنبه باقر زاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور به همراه مدیر کل آموزش و پرورش کردستان و معاون سواد آموزی اداره کل با حاج ماموستا خدایی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار و پیرامون برنامه های سواد آموزی و مساعدت در اجرای برنامه های در دست اقدام گفتگو نمود .

در این نشست حاج ماموستا خدایی با ابراز خرسندی از حضور مسئولین کشوری در استان ، با اشاره وضعیت و  عقب ماندگی استان در رژیم طاغوت و عنایت ویژه نظام اسلامی به مردم این خطه از کشورمان و اهتمام مسئولین در رفع مشکلات ، از حسن نیت و جدیت دست اندرکاران آموزش و پرورش و سواد آموزی تقدیر و خواستار همت ویژه ، برای ریشه کنی معضل بی سوادی و تلاش بیشتر در این زمینه شد .

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در بخش آموزش و پرورش ، تعلیم و تربیت را بزرگترین وظیفه مسلمانان عنوان نمود و ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در سطح استان ، خواستار تلاش برای جبران عقب ماندگی ها به ویژه در بخش سواد آموزی شد .

 

باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت بی سوادی استان و اقدامات صورت گرفته در خصوص سواد آموزی ، از امام جمعه سنندج در خواست نمود ضمن توصیه به علمای منطقه برای عنایت در خصوص ترغیب بی سوادان برای آموزش سواد ، گفت : بدون شک تاکید ائمه جمعه در خطبه های پر خیر و برکت نماز جمعه ، باعث تبیین موضوع و حضور بی سوادان در کلاس های سواد آموزی خواهد شد .  

 

وی وضعیت بی سوادی موجود کردستان را زیبنده این استان فرهنگی ندانست و با اشاره به تاثیر سواد در توسعه و ارائه خدمت ، طلب کمک نمود تا مسئولین آموزش و پرورش و سواد آموزی با همکاری علمای منطقه و دست اندرکاران در راستای ریشه کنی بی سوادی گام بردارند .

عرفانی نسب مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از عنایت ویژه و همکاری صمیمانه نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در راستای اجرای برنامه های آموزش و پرورش و سواد آموزی تقدیر نمود .




ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  دیدار رییس سازمان نهضت سواد آموزی با مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاریخ خبر :  12/09/93
معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج ،راه های همکاری آموزش و پرورش و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جذب و آموزش بی سوادان را مورد بررسی قرار دادند .
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این دیدار که روز چهارشنبه 12 آذر با حضور باقر زاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی ، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، معاون سواد آموزی اداره کل در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد ، پیرامون مشارکت آموزش و پرورش و مرکز بزرگ اسلامی در قالب تفاهم نامه همکاری بحث و تبادل نظر شد .

در این نشست علی باقر زاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به وضعیت بی سوادی استان به نسبت سایر استانها و اقدامات صورت گرفته تاکنون در این راستا ، به تغییرات انجام شده در برنامه های سواد آموزی پرداخت و برون سپاری فعالیت ها و آموزش فرد به فرد را از برنامه های سواد آموزی عنوان نمود و گفت : در اجرای این برنامه ها موسسات دولتی و غیر دولتی می توانند به برنامه سواد آموزی کمک نمایند .

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و همکاری علمای دینی منطقه با این مرکز و اعتماد مردم به ماموستایان  ، این ظرفیت را بهترین فرصت برای همکاری عنوان نمود و گفت : در صورت امکان ، با سازماندهی افراد ، علماء و ماموستایان می توانند در آموزش بی سوادان کمک نموده و متناسب با میزان همکاری از مزایای مادی آن بهره مند شوند .

وی از تامین کامل هزینه ، کتاب ، محتوای آموزشی و لوازم مورد نیاز برای آموزش بی سوادان خبر داد و با بیان اینکه استان می تواند در تهیه و تولید کتاب های آموزشی مورد نیاز مشارکت داشته باشد ، از فراهم بودن کامل زمینه همکاری خبر داد و اظهار داشت : سازمان نهضت سواد آموزی آمادگی دارد در این خصوص با انعقاد تفاهم نامه ای همکاری این مرکز را جلب نماید .

حجت الاسلام و المسلمین فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست با اشاره به تعامل  مشترک این مرکز با آموزش و پرورش و اجرای دوره های بصیرتی ، از همکاری صمیمانه آموزش و پرورش تقدیر نمود و گفت : رسالت فرهنگیان و روحانیون یکسان است .

وی با اشاره به پیشتازی مردم کردستان در فعالیت های دینی و اجتماعی و دینی از آمادگی کامل این مرکز برای همکاری در اجرای برنامه های سواد آموزی در قالب تفاهم نامه همکاری خبر داد .

عرفانی نسب مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به تعامل مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با آموزش در قالب کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور را از همکاران فعال این کمیته بر شمرد و از اجرای طرح های مشترک با این مرکز خبر داد .

گفتنی است در این پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه همکاری ما بین آموزش و پرورش کردستان و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در راستای اجرای برنامه های سواد آموزی و آموزش سواد به بی سوادان در سطح استان منعقد شود .




ارسال توسط شبنم مختاری

سطح سواد اولیاء، عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان است. تاریخ خبر :  12/09/93
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی: سطح سواد اولیاء، عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان است
 

 


ه گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و سواد آموزی شهرستان ها و مناطق تابعه استان کردستان که عصر روز سه شنبه در سالن  برگزار شد؛ باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بر اساس جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج تحقیقات و پژوهش های انجام گرفته سطح سواد اولیاء یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان بوده و اگر سطح سواد اولیاء ارتقاء یابد؛ موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان بیشتر خواهد بود .

نتایج بیسوادی اولیا ء

 

 

باقرزاده با بیان اینکه برخلاف تصور عمومی که بی سوادی را با ناتوانی در خواندن و نوشتن می سنجند؛ ابعاد پنهان بی سوادی همچون ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را لایه های اثرگذار بی سوادی عنوان کرد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آسیب های ناشی از بیسوادی در بخش های مختلف به اقدامات انجام گرفته در راستای سوادآموزی بعد از انقلاب پرداخت و گفت: بعد از انقلاب در شرایطی که دولت هنوز تشکیل نشده بود؛  حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هفتم دیماه 58 با صدور پیام تاریخی خود مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی، مساله آموزش برای همگان را از مساله بهداشت و مسکن مهمتر دانست.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه انسانی موثر است؛ سه شاخص میانگین تحصیل شهروندان، میانگین عمر سال های زندگی افراد و سهم هرکس از تولید ثروت یا قدرت برابری خرید را سه شاخص تاثیر گذار در توسعه انسانی برشمرد و مساله آموزش را از سایر شاخص ها تاثیرگذار تر دانست.

معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه طرح باسوادنمودن  اولیا بیسواد دانش آموزان یکی از برنامه های اولویت دار می باشد؛ گفت: شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بیسواد، مدرسه محور بوده و باید مدیران مدارس در این راستا همت ویژه ای داشته باشند .

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ارزشیابی پایانی و اجرای کیفی آن و برگزاری مطلوب امتحانات و پشتیبانی برنامه های سوادآموزی، ابراز امیدواری نمود که با برنامه ریزی و صرف وقت برای آموزش اولیاء بیسواد معضل بیسوادی ریشه کن شود




تاریخ: شنبه 15 آذر 1393برچسب:جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج ,,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور : تاریخ خبر :  12/09/93
گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و سواد آموزی شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان برگزار شد.
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان این نشست مشترک، عصر روز سه شنبه با حضور باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، اعضای شورای معاونین اداره کل، مونسان مسئول امور اداری، قیصر مسئول روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و سواد آموزی شهرستانها و مناطق تابعه استان در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد

در این نشست باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، با بیان اینکه برخلاف تصور عمومی که بی سوادی را با ناتوانی در خواندن و نوشتن می سنجند؛ ابعاد پنهان بی سوادی همچون ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را لایه های اثرگذار بی سوادی عنوان کرد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آسیب های ناشی از بیسوادی در بخش های مختلف به اقدامات انجام گرفته در راستای سوادآموزی بعد از انقلاب پرداخت و گفت: بعد از انقلاب در شرایطی که دولت هنوز تشکیل نشده بود؛  حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هفتم دیماه 58 با صدور پیام تاریخی خود مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی، مساله آموزش برای همگان را از مساله بهداشت و مسکن مهمتر دانست.

وی در ادامه به بیان رابطه سطح سواد اولیاء با پیشرفت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان پرداخت و تصریح نمود: بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام گرفته سطح سواد اولیاء یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان بوده و اگر سطح سواد اولیاء ارتقاء یابد، موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان بیشتر خواهد بود .

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه انسانی موثر است، سه شاخص میانگین تحصیل شهروندان، میانگین عمر سال های زندگی افراد و سهم هرکس از تولید ثروت یا قدرت برابری خرید را سه شاخص تاثیر گذار در توسعه انسانی برشمرد و مساله آموزش را از سایر شاخص ها تاثیرگذار تر دانست.

معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه طرح باسوادنمودن  اولیا بیسواد دانش آموزان یکی از برنامه های اولویت دار می باشد؛ گفت: شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بیسواد، مدرسه محور بوده و باید مدیران مدارس در این راستا همت ویژه ای داشته باشند .

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ارزشیابی پایانی و اجرای کیفی آن و برگزاری مطلوب امتحانات و پشتیبانی برنامه های سوادآموزی، ابراز امیدواری نمود که با برنامه ریزی و صرف وقت برای آموزش اولیاء بیسواد معضل بیسوادی ریشه کن شود .

سالار عرفانی نسب مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دلسوزانه اکبر عظیمی معاون سابق سوادآموزی اداره کل و آرزوی توفیق برای رمضان یوسفی معاون جدید سواد آموزی استان، شتاب بخشی به مقوله سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی تا پایان سال 96 را از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش کردستان در راستای سواد آموزی، تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با ریاست استاندار، تشکیل کارگروه تخصصی به منظور رصد آمار و ارائه راهکار ها در برنامه های سوادآموزی، فراهم نمودن بستر تبلیغات و استفاده از ظرفیت موجود استان، بهره گیری از ظرفیت دستگاه های خدمات رسان و امضای تفاهم نامه با کمیته امداد و بهره گیری از ظرفیت تشکل های غیر دولتی را از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای برنامه های شتاب بخشی به سوادآموزی برشمرد.

در پایان این نشست از خدمات اکبر عظیمی معاون سابق سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان با حضور باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، تجلیل به عمل آمد.




تاریخ: شنبه 15 آذر 1393برچسب:روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی با مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان دیدار و گفتگو کرد تاریخ خبر :  12/09/93
معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی و با حضور معاون سواد آموزی با مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان دیدار و گفتگو کردند
 

 

مهدی زاده معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: ما در زمینه جذب سواد آموز از لحاظ تأمین فضای آموزشی و هزینه های موجود و آموزش دهنده ، مشکلی نداریم ، بزرگترین مشکل در جذب بی سوادان خود بی سواد است که احساس نیاز برای با سواد شدن ، ندارد .

 مهدی زاده اظهار نمود: هدف از این سفر بازدید میدانی از فعالیت مدارس در زمینه اجرای مرحله دوم طرح با سواد کردن اولیای بی سواد و همچنین برنامه ریزی برای ظبط برنامه تلویزیونی از سوژه های سواد آموزی استان گیلان برای شبکه 3 سیما .

 در این دیدار معاون آموزش متوسطه ، معاون آموزش ابتدایی ، معاون سواد آموزی ، رؤسا و کارشناسان معاونت سواد آموزی حضور داشتند




تاریخ: شنبه 15 آذر 1393برچسب:معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

برگزاري كارگاه آموزشي بررسي كتب اول و دوم دوره سواد آموزي در شهرستان ميانه
 

به گزارش روابط عمومي آموزش وپرورش ميانه كارگاه آموزشي بررسي كتب اول و دوم دوره سواد آموزي با عنوان «بررسي ،تحليل و روش تدريس كتب اول و دوم دوره سوادآموزي» براي آموزش دهندگان آزاد و معلمين محترم آموزش و پرورش مناطق تركمانچاي ، كندوان و ميانه بمدت دو روز در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان ميانه با تدريس سركارخانم تقي زاده كارشناس سنجش و ارزشيابي معاونت سواد آموزي استان برگزار گرديد .

منبع خبر :   روابط عمومی اداره آموزش وپرورش شهرستان میانه

 




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب: روابط عمومي آموزش وپرورش ميانه,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 632
بازدید کل : 34005
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">