......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی
ارسال توسط شبنم مختاری

انچه در توان داشته ام.....


در هر حرفه اي که هستيد نه اجازه دهيد که به بد بيني هاي بي حاصل آلوده شويد

نه بگذاريد که بعضي لحظات تاسف بار که براي هر ملتي پيش مي آيد شما را به

ياس و نا اميدي بکشاند .

در آرامش حاکم بر آزمايشگاه ها و کتاب خانه هايتان زندگي کنيد.

نخست از خود بپرسيد:براي يادگيري و خود آموزي چه کرده ام؟

سپس هم چنان که پيش مي رويد بپرسيد "من براي کشورم چه کرده ام؟"

و اين پرسش را آن قدر ادامه دهيد تا به اين احساس شادي بخش و هيجان انگيز

برسيد که شايد سهم کوچکي در پيشرفت و اعتلاي بشريت داشته ايد.

اما هر پاداشي که زندگي به تلاشمان بدهد يا ندهد

هنگامي که به پايان تلاش هايمان نزديک مي شويم

هر کداممان بايد حق آن را داشته باشيم که با صداي بلند بگوييم:


"من آن چه در توان داشته ام انجام داده ام."

                                                                                             لويي پاستور


 




ارسال توسط شبنم مختاری

 


 

 

 

 

 

فهرست بخشنامه ها و دستورالعمل ها

 



شماره 2687/1/2/93 مورخ 4/9/93 بزرگداشت هفته سواد آموزی
شماره بخشنامه : شماره 2687                 تاریخ بخشنامه : 04/09/93
  فایل ضمیمه
 

 

 




تاریخ: جمعه 7 آذر 1393برچسب: بزرگداشت هفته سواد آموزی ,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

     فهرست بخشنامه ها و دستورالعمل ها  


شماره 2688/1/2/93 مورخ 4/9/93مسابقه مقاله نویسی

تحت عنوان سواد آموزی اولیاء               


شماره بخشنامه : شماره 2688                 تاریخ بخشنامه : 04/09/93
  فایل ضمیمه

 

 

 

 

 

 




تاریخ: جمعه 7 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  

  معاون سوادآموزی مازندران در گردهمایی بزرگ مدیران مقاطع تحصیلی شهرستان بابلسر: تاریخ خبر :  04/09/93
تضمین دسترسی آموزشی و ضمانت آموزشی به عنوان دو اصل مهم در جهت دستیابی به اهداف سوادآموزی است .
 

 

اولین گردهمایی مدیران مدارس با معاونت سوادآموزی مازندارن با هدف ارائه دیدگاه‌ها و آشنایی با برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی بابلسر برگزار گردید. داوود تقی‌نیا در این گردهمایی، ضمن اشاره به دامنه سنی جامعه هدف سوادآموزی در کشور بین (49 – 10) سال از چهار شاخص؛ آمار جمعیتی بالای خانوار در گذشته، مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان، فاصله محل تحصیل از خانه، تبعیض جنسیتی به عنوان مهمترین فاکتورهای افزایش جمعیت بی سوادی در ایران نام برد. معاون سوادآموزی مازندران در بخشی از سخنان خود اعلام داشت: در حال حاضر دو سوم جمعیت بی‌سوادی جهان با استناد به آمار سازمان جهانی یونسکو، متعلق به بانوان می‌باشد. وی در ادامه به سه هدف کلی در مجموعه‌ی معاونت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: اگر ما بتوانیم در مسیری برنامه‌ریزی نماییم که فرد بی‌سواد با توجه آموزش‌های ارائه شده بتواند سه قابلیت دانستن، خواندن و نوشتن را در خود تقویت کند، می‌توان ادعا کنیم که آموزش ما از کیفیت مطلوبی برخوردار است. تقی‌نیا همچنین شناسایی، جذب، آموزش و سنجش را از مراحل سه گانه‌ی هدایت جامعه هدف به سمت مراکز آموزشی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی سوادآموزی هدایت بی‌سوادان به مراکز آموزشی کار بسیار دشواری است که باید با درایت و برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند در این مسیر حرکت کرد. وی روحیه ایثارگری و وجدان کاری مدیران را از ضرورت امر در جهت موفقیت و دستیابی به شاخص‌های مرتبط با آموزش معرفی کرد.ایشان بیان داشتند: ساختار آموزش سوادآموزی شامل سه دوره ی سوادآموزی، تحکیم سواد و دوره‌ی انتقال می باشد که باید برای هر یک از آن‌ها برنامه با قابلیت اجرایی داشت. معاون سوادآموزی مازندران : تضمین دسترسی آموزشی و ضمانت آموزشی به عنوان دو اصل مهم در جهت دستیابی به اهداف سوادآموزی است .
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی مازندران




تاریخ: چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی مازندران,
ارسال توسط شبنم مختاری

 اخبار  


  خراسان رضوي ،محمد مهدي زاده معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشورگفت : تاریخ خبر :  03/09/93
تصويربرداري فعاليت هاي سازمان سوادآموزي،به نام علي ابن موسي الرضا(ع) متبرك مي شود

 

 

به گزارش روابط عمومي معاونت سوادآموزي آموزش و پرورش خراسان رضوي ،محمد مهدي زاده،صبح امروز در نشست هماهنگي و برنامه ريزي گروه تصويربرداري شبكه سه سيما از فعاليتهاي سوادآموزي در دفتر معاونت سوادآموزي استان خراسان رضوي اظهار داشت: با آغاز نخستين مرحله تصوير برداري فعاليتهاي سازمان سواد آموزي در شهرستان مشهد ، اين برنامه را با نام ولي نعمت اين سرزمين، علي ابن موسي الرضا(ع)، متبرك مي كنيم.

وي با بيان اهميت اين برنامه افزود:اميد است با كمك معاونت هاي سوادآموزي استان هاي منتخب  در حد مقدورات،بتوانيم كاري ايده آل ارائه دهيم.

معاون امور آموزشي سازمان نهضت سوادآموزي در پايان،تنوع فرهنگي،گويشي،اقتصادي و آمادگي استان خراسان رضوي را از پتانسيل هاي موجود اين استان برشمرد و گفت: از عوامل اجرايي اين پروژه انتظار مي رود با نگاهي غير كليشه اي به سواد كار را دنبال نمايند.

لازم به ذكر است در ادامه عليرضا بهشتي سعادت،معاون سوادآموزي خراسان رضوي، از تهيه و توليد برنامه هاي تلويزيوني فعاليتهاي سوادآموزي استان خبر داد و افزود: معاونت سوادآموزي خراسان رضوي نيز،برنامه هاي تلويزيوني مختلفي با اهداف تاثير سواد بر باورهاي ديني، سواد و چهره هاي موفق و بهداشت فردي و عمومي ،سواد و تاثير آن بر زندگي و همسرداري و سواد و هنجارهاي اجتماعي ، با حضور چند شركت سازنده با كارگردان هاي موفق،در استان درحال توليد و يا پخش دارد

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی خراسان رضوی




تاریخ: چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی خراسان رضوی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

تشكيل جلسه توجيهي كاربران سامانه سوادآموزي مناطق 14 گانه
جلسه توجيهي كاربران سامانه سوادآموزي مناطق/ شهرستان در تاريخ 26/08/93در اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين در حوزه معاونت سوادآموزي برگزار گرديد.


 

 


تشكيل جلسه توجيهي كاربران سامانه سوادآموزي مناطق 14 گانه

     جلسه توجيهي كاربران سامانه سوادآموزي مناطق/ شهرستان در تاريخ 26/08/93در اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين در حوزه معاونت سوادآموزي برگزار گرديد.

     در اين جلسه حسامي مسئول سامانه سوادآموزي استان در ارتباط با نكات مهم سامانه سوادآموزي، از قبيل تعيين وضعيت اولياي مدارس مرحله دوم و ثبت نام افراد تعيين وضعيت شده ، نحوه تشكيل كلاس (غيرواگذاري،واگذاري، متفرقه)، ارسال فايل جمع آوري داده ، حوزه بندي امتحانات ، ثبت نمرات و رعايت مراتب ارسال كلاس به قسمت پايان يافته ، حفظ و امنيت سيستم سامانه سوادآموزي ، نصب و آپديت آنتي ويروس ها، استفاده از توان و اطلاعات كاربراني كه تجربه و تسلط دارند ، عدم دستكاري هاي بي مورد در قسمت هاي مختلف سامانه ، مطالعه CD آموزشي ، در صورت وجود اشكال در برنامه ي سامانه ، حتما به مسئول سامانه استان گزارش شود .




ارسال توسط شبنم مختاری

 

نشست تخصصی سواد آموزی آموزش و پرورش استان و مسوولین صدا و سیمای مرکز اصفهان با حضور دکتر باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی کشور

 
آقای باقرزاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور:بین اقتصاد ، توسعه انسانی ، بهداشت و سلامت و بی سوادی ارتباط مستقیمی وجود دارد و لذا سطح تحصیلات در کاهش جرایم بسیار موثر است چرا که جهل مردم باعث افزایش خطا و همچنین سوء استفاده از این جهل خواهد شد .
 

 

نشست تخصصی سواد آموزی آموزش و پرورش استان و  مسوولین صدا و سیمای مرکز اصفهان با حضور آقای  باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی کشور .

امروز ابعاد بی سوادی در کشور فراتر از نخواندن و ننوشتن است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، آقای  باقرزاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور در نشست تخصصی با قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان و دکتر کلباسی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با بیان این مطلب گفت : این تفکر که آدمهای بزرگتر اگر چه بی سوادند ولی از طریق ارتباطات اجتماعی اطلاعات کسب می کنند کافی است ، تفکر نابجایی است چرا که در دنیای امروز این اطلاعات گسسته عقب ماندگی ها را جبران نمی کند .

وی گفت: حدود 780 میلیون نفر در دنیا با این تعریف بی سواد هستند و 80% این تعداد در دوازده کشور دنیا هستند که براساس آخرین آمار سرشماری کشوری در سال 90 حدود 9700000 نفر بی سواد بالای شش سال و یازده میلیون کم سواد و نه میلیون در حد سواد دوره راهنمایی در کشور ایران وجود دارد. باقرزاده گفت : اصفهان رتبه پنجم بی سوادی سن بالای شش سال را در کشور با حدود 518 هزار نفر به خود اختصاص داده است که سهم استان در بخش بی سوادی 134000 نفر بی سواد مطلق 475000 نفر کم سواد است .که با این آمار استان اصفهان در بخش کم سوادی زیر پنجاه سال رتبه ششم را به خود اختصاص داده است .

وی گفت : بین اقتصاد ، توسعه انسانی ، بهداشت و سلامت و بی سوادی ارتباط مستقیمی وجود دارد و لذا سطح تحصیلات در کاهش جرایم بسیار موثر است چرا که جهل مردم باعث افزایش خطا و همچنین سوء استفاده از این جهل خواهد شد .

آقای  باقرزاده گفت : سواد آموزی در کشور امروز با سه مشکل اساسی مواجه است : 1- عدم وجود اراده دسته جمعی برای ریشه کن کردن بی سوادی 2- عدم تقاضای سواد آموزی از طرف مردم به علت اینکه همیشه ما سراغ مردم رفته ایم و لذا گمان می کنند با حضور خود در عرصه سواد آموزی به دولت کمک می کنند که در این مسیر فضاسازی رسانه ای و تبلیغات بسیار مهم است 3-عدم وجود اطلاعات ثبتی قابل اعتماد برای شناسایی افراد

وی در ادامه گفت : 25% دانش آموزان در استان دارای اولیاء بیسواد هستند که ضروری است برنامه ریزیهای مناسبی برای آموزش آنان صورت گیرد .

رئیس سازمان سواد آموزی کشور گفت : برنامه هایی که از صدا و سیما پخش می شود و دارای آرم سواد آموزی است اثر خاص و مفیدی بر مخاطبان ندارد و ضروری است در ساخت برنامه ها به صورت غیرمستقیم بیسوادان جذب و مشتاق سواد آموزی شوند .

وی در پایان گفت : به جز حوزه سواد آموزی در آموزش و پرورش هیچ ارگان و نهاد دیگری در مسیر آموزش تخصصی این افراد اقداماتی انجام نمی دهد . و محتوایی برای جذب آنها تولید نشده است .

در این جلسه محمد حسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت تلاش برای محو بیسوادی و اثرات مطلوب آن در بالا بردن سطح فرهنگ و نگرش مردم گفت : در سنوات گذشته و اکنون سطح روابط بسیار مطلوبی بین آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان اصفهان وجود داشته است .

وی گفت: آموزش و پرورش با همه توان خود در عرصه تعامل با رسانه ملی و با بسیج تمام امکانات آمادگی کامل دارد . و ضروری است صدا و سیمای استان نیز از توان هنری و تخصصی خود در این مسیر استفاده ی بیشتر نماید و به یاری آموزش و پرورش در محو بی سوادی بشتابد .

دکتر کلباسی مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در این نشست گفت : با توجه به اینکه ساختار برنامه های شبکه ی استانی اصفهان در سطح (ج) (برنامه ها و تولیدات سطح متوسط ) می باشد می توان باساخت برنامه های ترکیبی و ارتقاء آن به سمت ( ب) برنامه های مطلوب تاثیرات مناسبی را بر عرصه جذب بیسوادان گذاشت .

وی گفت : ساخت سرودها و نواهای مناسب در مسیر کمک به اشتیاق افراد بیسواد به امر سوادآموزی از نکات بسیار اثرگذار است .

کلباسی گفت : نگاه ما به آموزش و پرورش و سواد آموزی منفعت طلبانه نیست چرا که این امر را جزو وظایف ذاتی خودمان حساب می کنیم و لذا آماده ی هماهنگی و همکاری با آموزش و پرورش و خصوصا حوزه سوادآموزی هستیم وی گفت : جدای از وجود بی سوادی به معنی عدم توان خواندن و نوشتن امروز عدم وجود سواد رسانه ای در جامعه خصوصا جوامع باسواد و تحصیل کرده یکی از معضلات و عوامل وجود مشکلات و تاثیر فرهنگی بیگانگان است .

در این نشست تخصصی براتی معاون سوادآموزی ، سیاحیان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش و ناظر معاون اطلاعات و اخبار، هاتف الحسینی معاون صدا و جلائی معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز حضور داشتند .




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

93/8/26 دوشنبهمدیرکل آموزش و پرورش قزوین در دیدار با فرماندار آبیک:آموزش و پرورش قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیستمدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان در دیدار با فرماندار آبیک با اشاره به بازدید کاری مشترک با شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در شهرستان‌ها گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیست.

سالار قاسمی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان آبیک که در محل دفتر فرمانداری شهرستان آبیک صورت گرفت، اظهار داشت: شهرستان آبیک نخستین شهرستان در استان قزوین است که برای بازدید کاری مشترک به همراه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین تعیین شده و امروز از آموزش و پرورش این شهرستان بازدید کاری مشترک صورت می‌گیرد.
وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین به دنبال کارهای ظاهری و شعاری نیست و با بازدید کاری مشترک با شورای معاونان در نظر داریم نقاط ضعف آموزش و پرورش شهرستان آبیک را شناسایی کرده تا نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت شده و برای رفع مشکلات گام‌های مؤثری برداشته شود.
این مسئول ادامه داد: در نظر داریم با بازدید مشترک از آموزش و پرورش شهرستان آبیک  و بررسی حوزه‌های مختلف از سوی تیم کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین و نیز دیدار با مسئولان این شهرستان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تمهیدات لازم را بیندیشیم.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر‌نشان کرد: مسئولان ارشد استان قزوین و شهرستان آبیک به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش، نقشی بسیار تأثیرگذار در آموزش و پرورش دارند.
قاسمی عنوان کرد: اگر چه مسئولان ارشد استان و شهرستان در همه بخش‌ها مسئولیت‌های خاص خود را دارند و جایگاهشان به عنوان نماینده عالی دولت محفوظ است، اما در حوزه آموزش و پرورش نقش کلیدی و محوری دارند.
وی افزود: امروز ملاقات عمومی با مردم و فرهنگیان در اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم مطالب را شنیده و نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقدام کنیم.
این مسئول تصریح کرد: مسئولان از جنس مردم هستند و به آسانی در دسترس مردم قرار دارند که این امر به برکت نظام جمهوری اسلامی تحقق یافته است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود مشکلات مالی شدید در آموزش و پرورش تأکید کرد: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت به تجلیل از معلمان و دانش‌اموزان محقق در هفته پژوهش، تکمیل کمیته پشتیبانی نهضت سوادآموزی برای بررسی وضعیت بی‌سوادی و برگزاری برنامه‌های مناسب در هفته امور تربیتی در اسفند ماه و همچنین گرامیداشت هفته معلم مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک را یاری رسانند.
قاسمی اذعان داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین یک برنامه سالانه و یک برنامه چهار ساله برای مناطق مختلف آموزش و پرورش تدوین کرده است.
وی متذکر شد: با بررسی وضعیت آموزش و پرورش شهرستان آبیک در همه حوزه‌ها و معاونت‌ها دورنمایی از وضعیت آموزش و پرورش برای فرماندار شهرستان آبیک و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان ترسیم می‌شود تا نسبت به رفع مسائل و مشکلات در شورای آموزش و پرورش تدابیر مناسب اندیشیده شود و آموزش و پرورش به جایگاه اصلی و شأن و منزلت واقعی خود دست یابد.


 




تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  باقرزاده در نشست مشترک با سازمان امورعشایری کشور : تاریخ خبر :  25/08/93
در حال حاضر بسیاری از محدودیتهای قبلی در دسترسی به آموزش در جوامع عشایری برطرف شده است و با توجه به ظرفیت های موجود می توان آموزش را به خود آنها واگذار کرد.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی نشست مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان امور عشایری کشور  به منظور بررسی  وضعیت سواد و فعالیت های صورت گرفته در میان عشایر کشور و همچنین ترسیم زمینه های مشترک همکاری با حضور روسای دو سازمان روز یکشنبه مورخ 25/8/93  تشکیل شد .

به گزارش همین منبع خبری ، آقای باقرزاده در این جلسه به بررسی همکاری های   مشترک قبلی با سازمان امور عشایری کشور پرداخت وبا اشاره به خصوصیات و ویژگی های زندگی عشایری اعلام نمود ، همکاران ما در ماموریت های اخیر استانی دریافته اند که فرآیند سواد آموزی در استان های عشایر خیز با چالش های عمده ای مواجه است .

وی با اشاره به برخی از چالش های موجود تاکید کرد  : پژوهش ها نشان می دهد که در  حال حاضر  بسیاری از محدودیتهای قبلی در زمینه دسترسی به آموزش در جوامع عشایری برطرف شده و  وجود  افراد تحصیل کرده دانشگاهی در این بخش  موید این واقعیت است .

وی خاطر نشان کرد  این ظرفیت در بخش عشایر وجود دارد که آموزش را به خود آنها واگذار کرد.

معاون وزیر  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مشکلات مهم  موجود بر سر راه سواد آموزی پرداخت و بیان نمود  : مشکل اصلی ما در وهله اول شناسایی اسمی افراد ، شناخت ویژگی ها و نیازهای مخاطبان  و در گام دوم متقاعد نمودن آنها  برای بهره مندی از خدمات سوادآموزی است.

باقرزاده افزود: در حال حاضر روش های جدیدی برای سواد آموزی ابداع شده است که  آموزش فرد به فرد ، آموزش کلاسی و شیوه های مختلف  دوره های سوادآموزی از جمله آن روش ها است .

وی با بیان این واقعیت که  80% جرایم در گروه سنی ۶۰-۴۰ سال ، توسط افراد بی سواد انجام می شود ،  تصریح کرد: وجود فرد بی سواد آسیب رسان جامعه  است و می تواند از جنبه های  اجتماعی ، فرهنگی ، امنیتی ، خانوادگی و فردی سلامت جامعه را به خطر بیاندازد . ولی متاسفانه با وجود این آمار نگران کننده هنوز افکار عمومی کشور به این جمع بندی نرسیده است . 

در ادامه نشست رئیس سازمان امور عشایری آقای قندالی با تقدیر و تشکر از همکاری های صورت گرفته در این خصوص  به تاریخچه آموزش عشایری در کشور پرداخت و بیان داشت آقای بهمن بیگی مبدع آموزش عشایری در ایران بوده  است .  

وی با اشاره به وضعیت سواد در بین عشایر بیان کرد  آمار بی سوادی 27% در  سال 66 بود  که الان به 66% ارتقا یافته است و این  رشد  خیلی خوبی است .

قندالی به اهمیت زندگی اقتصادی بخش عشایری اشاره کرد تصریح نمود: زندگی عشایر  برای ما خیلی مهم است  و سواد نیز نقش مهمی در رشد آن می تواند  داشته  باشد.

در انتهای نشست روسای دو سازمان اعلام نمودند لازم است بدنه کارشناسی در هر دو سازمان راهکار های توسعه همکاری سواد آموزی عشایر را بررسی و اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری و به مرحله اجرا در آورند .   
 
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان




ارسال توسط شبنم مختاری

    اخبار  


  در جلسه مسئولان ادارات سواد آموزی خوزستان مطرح شد: تاریخ خبر :  25/08/93
معاون سواد آموزی گفت:سواد آموزی اعتماد به نفس افراد را بالا می برد 
 
 
 

در راستای برنامه عملیاتی سالانه و شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی جلسه ای یک روزه ای به منظور تبادل نظر و روفع موانع و مشکلات پیش رو در محل پژوهشکده تعلیم تربیت با حضور کلیه رؤسای ادارت و مسئو لان سواد آموزی شهرستانها و مناطق استان خوزستان برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان موسی شیخی معاون سوادآموزی این اداره کل در این گردهمایی ، اجرای طرح ها و برنامه های سال جاری نظیر طرح آموزش اولیاء بیسواد دانش آموزان و آموزش کودکان و نوجوانان بیسواد10تا20 ساله را تأکید کرد. وی افزود: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی، نظارت بر فرایند آزمون های پایانی و بازدید از کلاس های سواد آموزی یک ضرورت است.وی گفت به دنبال آن هستیم که جامعه هدف ما علاوه بر یاد گیری سواد و مهارت های اساسی زندگی، روحیه اعتماد بنفس خود را بالا ببرد و ایجاد این روحیه است که فرد را توانمند وآماده مشارکت در فعالیت های اجتماعی جامعه می کند.

در این جلسه رؤسای ادارات واگذاری، سنجش،آموزش نیز هرکدام به نوبه خود در خصوص موضوعات تخصصی حوزه کاری خود ،گزارشاتی را ارائه نمودند.




تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

    اخبار  

  مهدی زاده معاون سازمان نهضت سواد آموزی در نشست مشترک با تشکل های مردم نهاد فعال در سواد آموزی : تاریخ خبر :  21/08/93
سازمان نهضت سواد اموزی توانسته است مجوز آموزش یازده هزار نفر از اتباع خارجی بی سواد را کسب کند .



 

 

    

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی دومین نشست تخصصی نمایندگان  تشکل های مردم نهاد  فعال در آموزش کودکان و نوجوانان خارج از مدرسه  و اتباع خارجی  با حضور  معاون آموزشی سازمان در مورخ 21/8/93 در سالن جلسات سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل گردید .

 

مهدی زاده معاون آموزشی سازمان ضمن تشکر ازحضور نمایندگان تشکل ها بیان داشت : خوشبختانه بعد از اولین جلسه  مشترک ، تصمیمات و اتفاقات خوبی در زمینه جذب افراد بی سواد و اتباع خارجی اتفاق افتاده است . وی تصریح کرد در حال حاضر مجور آموزش 11 هزار نفر  از اتباع کشور های خارجی در 12 استان  به سازمان داده شده است .

 

معاون آموزش سازمان نهضت در ادامه سخنان خود به ضرورت جذب و آموزش  کودکان و جوانان  کار و خارج از مدرسه در کلان شهرها اشاره کرد و افزود در حال حاضر ما به دو شیوه می توانیم با تشکل های دارای اساسنامه ، همکاری داشته باشیم  یک اینکه این شرکت ها می توانند با ادارات کل آموزش و پرورش استانها وارد انعقاد قرارداد شوند و نسبت به آموزش افراد  بی سواد اقدام کنند . دوم اینکه سازمان می تواند به افراد فاقد شناسنامه یا مدارک هویت که  تمایل به آموزش سواد دارند  اقلام و کتب آموزشی ارایه کند  .

درادامه نمایندگان تشکل ها به برخی از چالش ها و موانع آموزش کودکان خارج از مدرسه اشاره نمودند و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر در زمینه آموزش و بازگشت این افراد به  چرخه آموزش شدند .   

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان

 




ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  برگزاری سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی تاریخ خبر :  22/08/93
سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی روز چهارشنبه مورخ 93/8/21در سالن جلسات این سازمان تشکیل گردید .




به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی سیزدهمین جلسه شورای معاونین این سازمان با حضور رییس ،معاونان و مدیران روز چهارشنبه مورخ ۹۳/۸/۲۱ ساعت 13.30در سالن جلسات تشکیل گردید .

 جلسه ی مذکور به منظور بررسی مصوبات شورای یازدهم و دوازدهم  ، بررسی پیشرفت کار اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان استانها ، گزارش فعالیت های صورت گرفته درزمینه امور بانوان و همچنین  اتخاذ تصمیمات لازم در جهت انجام بهینه ماموریت های محوله  تشکیل شده بود .

آقای باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تسلیت ایام ماه محرم توصیه نمود گزارش ماهانه ی فعالیت های سازمان بمانند ماه های قبل برای ارایه به  مقام عالی وزارت تهیه و ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط تعامل با معاونت ها و سازمان وابسته وزارت متبوع در فعالیت های  مشترک مانند امور بانوان و بسیج اشاره نمود و گفت:  مشاور امور بانوان سازمان به نحوی برنامه ریزی کند تا  یکی از جلسات ماهانه مشاوران مذکور در سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل گردد

رئیس سواد اموزی ...............................

در ادامه بررسی پیش نویس طرح جشنواره ی عکس  برای اجرا در هفته سواد آموزی در دستور کار شورا قرار گرفت و مقرر گردید، تمهیدات لازم برای برنامه ریزی آن انجام گردد . در پایان نشست محور های زیر مورد تاکید قرار گرفت :

-         طرح سراسری جشنواره ی عکس آموزش بزرگسالان و سوادآموزان برای اجرا در هفته سواد آموزی پیگیری و اجرا گردد .

-        در فراخوان جشنواره عکس مذکور موضوعات تبلیغ وترویج و نیاز های گروه های هدف خاص مانند کشاورزان ، کارگران ،دختران ، کودکان کار مورد توجه قرار گرفته  و به رویکرد های نوین در سوادآموزی مانند  سواد و بهداشت ، سواد و فرهنگ ،سواد و توسعه پایدار دقت بیشتری شود  .

-        دستورالعمل برگزاری جشنواره تولید رادیویی جهت ارایه به استانها  تهیه گردد .

 

-        به موضوع دفاع مقدس در کتابهای دوره های سواد آموزی ، تحکیم و انتقال توجه بیشتری شود .


منبع خبر :   روابط عمومی
 




تاریخ: جمعه 23 آبان 1393برچسب: سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران,,,,جشنواره عکس,,,,,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اطلاعیه ها  


  تمدید مهلت ثبت نام دوره انتقال تاریخ اطلاعیه :  19/08/93
زمان ثبت نام دوره انتقال تا پایان آبانماه سال جاری تمدید گردید .
 

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان

باسلام و احترام

 

                با صلوات بر محمد و آل محمد ، پیرو در خواست استانها و به منظور تسهیل در اجرای برنامه ها و ایجاد زمینه لازم برای تحقق حجم ابلاغی در دوره انتقال، به این وسیله با استناد تبصره ماده 25 آئین نامه آموزشی، زمان ثبت نام این دوره تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید می شود.

 

 

علی باقر زاده

معاون وزیر و رئیس سازمان

  فایل ضمیمه




ارسال توسط شبنم مختاری

رییس سازمان نهضت سواد آموزی در ایلام :

بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد

علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با استاندار ایلام تصریح کرد : کار سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار بوده وباید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد تا به روند سواد آموزی شتاب بیشتری ببخشیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام ، علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سفر به استان ایلام صبح امروز با حضور در استانداری با مهندس محمد رضا مروارید استاندار ایلام دیدار کرد. وی در این دیدار  در سخنانی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر مسئله علم و سواد آموزی تاکید کرد : که کار سواد آموزی و آموزش بزرگسالان کار سختی است و بین ارتکاب جرائم ،عدم رعایت قانون و مقررات ،بزهکاری های اجتماعی ،امنیت شغل و در آمد با سواد رابطه معناداری وجود دارد . باقر زاده افزود : بی سوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد و برای تحقق این مهم همت مضاعف و بسیج همگانی لازم است در این راستا باید از ظرفیت بخش غیر دولتی بیشتر استفاد ه نماییم . رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد : خوشبختانه در استان ایلام دغدغه تولید بی سواد جدید نداریم و تقریبا تمام دانش آموزان لازم التعلیم به مدارس مراجعه می نمایند .وی با بیان این مطلب که کار سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی و آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار است ، افزود : باید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد .تا به روند سواد آموزی شتاب بیشتری  ببخشیم ،معاون وزیر بیان کرد : کار سواد آموزی در استان ایلام خوشبختانه هم سالم بوده است و هم خوب پیش رفته است. و هم اکنون در زمینه جذب پوشش حجم ابلاغی استان ایلام رتبه اول در کشور را دارا می باشد که حاصل زحمات تمام دست اندرکاران عرصه سواد آموزی در استان می باشد . باقر زاده تصریح کرد : یکی از تجارب موفق سواد آموزی در جهان که ما هم باید در پی عملیاتی نمودن آن باشیم تلفیق سواد آموزی با یک مسئله اقتصادی و  مشاغل خانگی است . گفتنی است در ادامه این جلسه مهندس مروارید استاندار ایلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش ارزنده انجام گرفته در عرصه سواد آموزی در کشور  افزودند پتانسیل زیادی برای فعالیت در این عرصه وجود دارد ما باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا،سازمانهای مردم نهاد و فارغ التحصیلان و باز نشستگان برای ریشه کنی بی سوادی استفاده نماییم و در اولین فرصت ممکن جلسه ای با حضور نهادها و دستگاههای تاثیر گذار در محل استانداری تشکیل شود  تا  روند ریشه کنی بی سوادی تسریع گردد . استاندار ایلام افزود : اگر روشهای سواد آموزی  متنوع و سهل الوصول باشند زودتر به نتیجه خواهیم رسید . لازم بذکر است در این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون سواد آموزی  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سواد آموزی دراستان از بذل و توجه ریاست سازمان نهضت سواد آموزی و استاندار ایلام تقدیر و تشکر نمودند.




ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 101
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 631
بازدید کل : 34004
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">