......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

<b>ولادت</b> نهمین فروغ ولایت، <b>امام</b> محمد تقی ...

 

میلاد دهمین منظومه کهکشان هستى، طلایه ‏دار پاکى و هدایت، امام علی النقی (ع) گرامى باد.

 

 




تاریخ: شنبه 19 مهر 1393برچسب:مناسبتها------------ ولادت امام هادی,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

     

ت

 

 

 

     

  دوره آموزشی ده ساعته نهضت سواد آموزی برای آموزش دهندگان

دوره های

سواد آموزی استان قزوین.اسفرورین

 

 


دوره آموزشی ده ساعته نهضت ...تاریخ خبر :  05/07/93       


دوره آموزشی ده ساعته نهضت سواد آموزی برای آموزش دهندگان

دوره های

سواد آموزی در مورخه 3/7/93 توسط آقای رجبی در محل اداره

اسفرورین

برگزار گردید.




ارسال توسط شبنم مختاری

  اخبار  


تاریخ خبر :  17/07/93    8:37:22    
  اولین جلسه ستاد راهبردی سواد آموزی ناحیه دو برگزار شد


 

اولین جلسه ستاد راهبردی سواد آموزی ناحیه دو برگزار شد. صبح روز دوشنبه 07/07/93 اولین جلسه ستاد راهبردی سواد آموزی با حضور مدیر و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو و با ریاست فرماندار شهرستان قزوین در محل ساختمان فرمانداری تشکیل گردید. در این جلسه مقرر گردید مدیران فعالیت خود را بیش از پیش افزایش دهند و مسئولین دستگاهها نیز در انسداد بیسوادی در شهر قزوین کوشا باشند.

 




تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:جلسه ستاد راهبردی سواد آموزی ناحیه دو ,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

اخبار  


  آقای باقرزاده در جلسه تبادل تفاهمنامه با سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی تاریخ خبر :  16/07/93
طبق آمار سرشماری سال 1390 بیش از 80 درصد کشاورزان و بهر ه برداران کشاورزی کشور کم سواد یا بی سواد هستند .



 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی آقای باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آ موزی در جلسه  ی تبادل تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی  وزارت جهاد کشاورزی،  اعلام کرد مقام معظم رهبری  این دهه را دهه ی عدالت و پیشرفت نام گذاری نموده اند  .

 

 

وی  بیان کرد  یکی از ارکان تحقق عدالت در جامعه وجود عدالت در آموزش و توسعه   نیروی انسانی است ایشان  به اثرات آموزش و ارتقای سطح سواد در جامعه پرداخت و اذعان نمود:  پژوهشهای صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که  4 سال آموزش پایه  را گذرانده اند در تولید خود 8درصد رشدداشته اند .

 

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد  طبق پیش بینی های صورت گرفته در سند چشم انداز بیست ساله،  کشور جمهوری اسلامی ایران باید  در زمینه  های  اقتصاد ی و فرهنگی ، سرآمد کشور های منطقه باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر به مدد توسعه همه جانبه کشور که آن هم منوط به  توسعه نیروی انسانی  است  .

وی  در ادامه به  رویکرد های سازمان در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده اشاره کرد و گفت   سازمان نهضت سواد آموزی فعالیت های خود را بر اساس سه رویکرد جدید بنا کرده است :

-         توسعه خدمات سواد آموزی مخاطب محور

-         غیر دولتی نمودن فعالیت های سواد اموزی و استفاده از ظرفیت جامعه

-         ارایه اموزش های مهارت محور به مخاطبان

آقای باقرزاده در سخنان خود  با اشاره به آمار سرشماری سال 90 مرکز آمار کشور بیان کرد طبق آمار سرشماری سال 1390 بیش از 80 درصد کشاورزان و بهر ه برداران کشاورزی کشور کم سواد یا بی سواد هستند و این وظیفه ماست که تمامی توان خود را در جهت اموزش سواد و مهارت های حرفه ای این قشر زحمتکش و مولد جامعه بکار بگیریم و این تفاهم نامه همکاری گام بزرگی در تعیین و ترسیم راه در این مسیر است .

 

منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  



  مراسم بازسازی و بهسازی مدرسه حاجی ایمانی با حضور معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

 

تاریخ خبر :  14/07/93
گرچه مرحوم حاجی ایمانی سواد خواندن و نوشتن نداشت اما با تأسیس این مدرسه بنای علم و ادب را برای فرزندان ما فراهم کرد تا نام نیکی از خود به جا گذارد و رونق علم و دانش به پای او نیز نوشته خواهد شد.

 


 


 داود تقی نیاء معاون سوادآموزی مازندران در مراسم افتتاحیه بازسازی و بهسازی مدرسه حاجی ایمانی که با حضور مسولین آموزش و پرورش، خانواده مرحوم علیجانپور و جمعی از خانواده های دانش آموزان برگزار شد گفت: جامعه اسلامی به پاس مشارکت مردمی قله های سربلندی،را در عرصه های مختلف طی نموده است.

 

 

 

وی ادامه داد: گرچه مرحوم حاجی ایمانی سواد خواندن و نوشتن نداشت اما با تأسیس این مدرسه بنای علم و ادب را برای فرزندان ما فراهم کرد تا نام نیکی از خود به جا گذارد و رونق علم و دانش به پای او نیز نوشته خواهد شد.

 

 

 

ایشان اظهار داشت: اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم مهدی علیجانپور الگوی همه کسانی است که با وجود نداشتن مال و سرمایه از هیچ اقدامی برای گسترش علم و دانش در جامعه دریغ نمی کنند، به وجود مهدی علیجانپور افتخار می کنیم که آنگونه زندگی کرد و خداوند لیاقت انجام چنین کار خیری را بعد رفتنش فراهم کرد.

 

 

 

وی اذعان داشت: این مهم نیست که انسان در چه زمانی از دنیا سفر کند مهم این است که چگونه سفر کند و حاجی ایمانی و مهدی علیجانپور ثابت کردند که خوب زندگی کردندوخوب مسافرتی را رقم خواهند زد.ایشان خواستار مشارکت جدی خیران در امر دانش و مشارکت جدی همه مردم و به خصوص کسانی که از ثروت کافی برخوردارند، شد.

 

گفتنی است، مرحوم مهدی علیجانپور، با 36 سال سن و دانشجوی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی که در اثر سانحه تصادف در سی ام خرداد ماه سال 92 به رحمت ایزدی پیوست و خانواده محترم وی دیه آن مرحوم را به مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بابل اختصاص دادند که صرف بازسازی و بهسازی مدرسه حاجی ایمانی گردید.

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 نقش سواد ومطالعه..

خانم بورگیلد داهل می نویسد: «در آغاز زندگی، فقط یک چشم داشتم که آن هم بر اثر زخم ها طوری پوشیده شده بود که فقط یک روزنه کوچک در سمت چپ آن بود. من مجبور بودم کتاب را به طور کامل به روزنه چشم نزدیک کنم تا آنجا که مژه هایم به صفحه کتاب می خورد و تا حد ممکن، اعصاب چشمم را با فشار به طرف چپ می چرخاندم تا اندکی ببینم».

 

خانم داهل در این شرایط سخت، از آه و ناله و افسوس خودداری می کرد و میان خود و دیگران تفاوتی احساس نمی کرد تا اینکه از همان کودکی خواندن و نوشتن را در خانه یاد گرفت. او با این زحمت و مشقت درس خواند و بر دانش خود افزود و از دو کالج فارغ التحصیل شد. مدتی به شغل آموزگاری پرداخت و بعدها توانست مدرک پروفسوری روزنامه نگاری را دریافت کند. سپس وی سال ها در دانشگاه به تدریس پرداخت. 52 سال از عمرش گذشته بود که معجزه شگفت انگیزی رخ داد و در یک عمل جراحی، قدرت بینایی او چهل برابر افزایش یافت.

 

 

یکی از آثار خانم داهل، کتاب من دلم می خواهد ببینم است که گفته اند خواندن آن بر همه لازم است. خانم داهل که در سخت ترین شرایط به سوادآموزی پرداخته بود، کتاب ارزشمندش را با این جمله به پایان می رساند: «خدایا! ای خدای بزرگ! به خاطر زیبایی ها و توانایی هایی که به من ارزانی داشته ای، از تو بسیار سپاس گزارم».

 

 




تاریخ: یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:نقش سواد ومطالعه----,
ارسال توسط شبنم مختاری

بی سوادی علل اصلی کم محصولی


اشتباه کشاورز بابلی در استفاده از سموم کشاورزی سبب شد تا محصول یک و نیم هکتار از شالیزارهایش در آستانه برداشت یک شبه از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این کشاورز ساکن بخش لاله آباد بابل در روزهای گذشته برای مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به جای استفاده از سم ˈ دیازینون ˈ و ˈ گرانول ˈ از سم علف سوز استفاده کرد.

محصول شالیزار این کشاورز که طی دو هفته آینده به مرحله برداشت می رسید پس از استفاده اشتباه از سم علف سوز در مدت کمتر از 24 ساعت به طور کلی خشک شده و از بین رفت.

ˈ م - موسوی ˈ کشاورزی که محصول شالیزاری اش را با استفاده اشتباه از سم علف سوز از بین برد ، به خبرنگار ایرنا گفت : با یک اشتباه دسترنج و درآمد یکساله زندگی ام را از دست داده ام و چون این اتفاق یک حادثه طبیعی نبوده ، بیمه هم حاضر به جبران خسارت نخواهد شد.




تاریخ: یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:بی سوادی علل اصلی کم محصولی----,
ارسال توسط شبنم مختاری

 فاصله کوتاه بی‌سوادی تا اعتیاد و بزهکاری...

تصاویر اسفناک از اعتیاد در جنوب تهران
اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که کیان خانواده و جامعه را مورد تهدید قرار داده و عدم برخورد به موقع و اثربخش با این پدیده نابهنجار اجتماعی ـ که تصاویر زیر تنها بخشی از آنچه در سطح شهر می گذرد را نشان می دهد ـ ضمن کاستن از قبح این ناهنجاری اجتماعی موجبات نا امنی و مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده است..

بی‌سوادی سبب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد اکثر بزهکاران سطح سواد مناسبی ندارند. از آنجا که بی‌سوادی یا کم‌سوادی به کاهش اعتماد به نفس می‌انجامد، همچنین نداشتن مهارت‌ برائ گذراندن زندگی از پیامدهای آن است؛ می‌‌توان مدعی رابطه ی مستقیم میان سواد و کاهش بزه‌هکاری شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از حمایت ؛ اگرچه تعریف سواد در کشورهای مختلف، متفاوت است، در ایران ملاک باسوادی را توانایی خواندن و نوشتن، انجام عملیات ساده ریاضی، همچنین روخوانی قرآن می‌دانند؛ بنابراین آمارهایی که از تعداد بی‌سوادان منتشر می‌شود، بر همین اساس است.

بی‌سواد، اعتماد به نفس ندارد
از سوی دیگرباید خاطرنشان کرد که گرچه گرایش به اعتیاد سبب های بسیاری دارد، بی‌سوادی یکی از سبب‌های مهم ابتلا به این بلای خانمان‌سوز به شمار می‌رود؛ به عبارت دیگر، بی سوادی عامل کاهش اعتماد به نفس و زمینه‌ساز بروز بسیاری از جرایم بخصوص اعتیاد را فراهم می‌کند. یک آسیب‌شناس اجتماعی در این باره به«حمایت» می‌گوید: آمار کم‌‌سوادی در بین زنان بزهکار و معتاد بسیار است به طوری که حدود ۸۰ درصد آنان دارای تحصیلات زیر دیپلم می باشند، افزایش آگاهی‌های تحصیلی و اجتماعی همراه با افزایش مهارت‌های زندگی و پوشش‌های حمایتی می‌تواند از بزهکاری زنان پیشگیری یا از تکرار جرم آنان جلوگیری کند.

زنان معتاد با کمبود مراکز ترک اعتیاد روبه‌رو هستند و این کمبود سبب شده تا جمعیت زنان معتاد مشکلات بیشتری برای ترک اعتیاد پیش رو داشته باشند.

 
 
 

اعتیاد زنان اکثرا ریشه در بسترهای خانوادگی مغشوش دارد. طبق آمارهای مستند، اغلب زنان معتاد مجرد، پدر یا برادر معتاد دارند یا مورد یک بزه اجتماعی واقع شده اند و اکثر زنان معتاد متاهل، توسط همسرانشان آلوده می‌شوند.
تنها طی چهار سال گذشته رشد اعتیاد زنان سه برابر مردان بوده و در حال حاضر براساس آمار رسمی 6درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

گفته می شود به ازای هر ده مرد معتاد، هفت زن دچار اعتیاد هستند و زنان برای ترک در شرایط آسیب پذیرتری از مردان قرار دارند، زیرا یکی از شرایط ترک، دور بودن فرد از محیطی است که باعث وسوسه و گرایش به مصرف مجدد می شود. در حالی که اکثرا یکی از اطرافیان نزدیک زنان معتاد، مبتلا به اعتیاد است.

 

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 


 

 

 

  • اگر نمی توانی به کسی امید بدهی ، نا امیدش نکن.
  • اگر نفوذ و قدرت کلام نداری ، حد اقل شنونده خوبی باش.
  • اگر شنونده خوبی هستی ،راز نگه دار خوبی هم باش.
  • اگر کسی در شرایط روحی بدی به سر می برد، به جای ذکر مصیبت و ناله و فغان ،سعی کن با ایجاد انگیزه و ایده و افکار متفاوت حال و هوای تازه ای به وجود بیاوری.

  • اگر اشتباه مرتکب شدی ،با شهامت بپذیر و عذر خواهی کن، این کار نه تنها موجب سرافکندگی نمی شود بلکه سرافرازی و بزرگ منشی در پی دارد.
  • اگر عذر خواهی تو در مقابل خطایی پذیرفته نشد، بدان زخمی که ایجاد کردی عمیق بوده است، پس به حساب کینه ای بودن طرفت نگذار و تمام سعی خود را برای جلب رضایتش بکن.
  • اگر از کسی اشتباهی سر زد اما معذرت خواهی کرد، سخت نگیر و ببخش . به این ترتیب خودت نیز سبک و آرام می شوی.
  • اگر خواستی کسی را متهم به کاری بکنی که از آن مطمئن نیستی ،به شرمندگی ای که در صورت اثبات خلاف آن حاصل می شود، فکر کن.

  •  
  • اگر خواستی در حق خودت و دیگران دعایی بکنی ، از پروردگار صبر بخواه چرا که خداوند با صابران است.
  • اگر کارت پیش نمی رود، به اندازه توان گره از کار کسی باز کن.
  • اگر نمی توانی زخمی را مرهم باشی، نمک هم مپاش.
  • اگر می خواهر به کسی درسی بدهی، تنبیه و تهدید بهترین راه نیست. بعضی وقت ها چشم پوشی نتیجه بهتری می دهد.

  • اگر تنها زندگی نمی کنی، بدان که بزرگ ترین و مهم ترین وظیفه ات این است که باعث آرامش و خاطر جمعی آن ها باشی.
  • اگر کسی در کنار تو آرامش را حس نکند، به زودی تنها خواهی شد.
  • اگر خوش سفر نباشی ، کمکم باید تنها در خانه بمانی یا تنها به سفر بروی.
  • اگر بیش از تواضع ، ادعا داشته باشی و هر لحظه تصمیمت عوض شود، دیگر کسی روی حرف هایت حساب باز نمی کند.

 

 

  • اگر بیش از ظرفیت مخاطبت به او محبت کنی، یا او را خراب می کنی یا خودت خراب می شوی.

 

·        اگر خواستی کسی را سیر کنی، ماهی بهش نده. ماهی گیری یادش بده.




تاریخ: یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:اگرهای مهم و,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

اهمیت نهضت سواد آموزی در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

نشان سازمان نهضت سواد آموزی

 


 

 

سواد آموزی جهاد علمی است .

برادران و خواهران نهضت سوادآموزی بدانند که در حال جهادند. به شهرها و روستاهای دورافتاده رفتن، و درِ خانه ها را زدن و در مساجد کلاس تشکیل دادن و بدون چشمداشتِ احسنت و تشکری علم و سواد را ـ که ارزنده ترین هدیه هاست ـ به مردم دادن یک جهاد است. بی سوادی برای همه جوامع انسانی یک لکه ننگ است، اما برای یک جامعه مسلمان انقلابی، در این دوران و عصر پر زحمت که قدرت های بزرگ از بی سوادی و ناآگاهی مردم استفاده می کنند، بیشتر مایه ننگ است. نمی خواهم به بی سوادان اهانت کنم، امّا بی سوادی واقعاً لکه ننگی است. خود بی سوادان، و در کنار آنان با سوادان، تلاش کنند که این لکه ننگ را بشویند.

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 

 

 

اهمیت نهضت سواد آموزی و سواد از نگاه رهبر انقلاب

نشان سازمان نهضت سواد آموزی

 

 

 

سفارش های حضرت امام رحمه الله به سوادآموزان

 

 

شماهایی که امروز همت این معنا را گماشتید که مردم را سواد آموزی کنید، توجه داشته باشید که ارزش کار شما ارزشی است که قرآن کریم این ارزش را تصدیق فرموده است. لکن در کنار این آموزش، پرورش هم باشد، دعوت به تقوا هم باشد. آموزش تنها نباشد؛ آموزش و تربیت باشد. انسان تا آخر عمرش، هم به علم احتیاج دارد، هم به آموزش، و هم به پرورش. این که بعضی از اشخاص گمان می کنند که ما دیگر وقت درس خواندنمان گذشته است، این صحیح نیست. درس، یک وقت معین ندارد. علم یک وقت معین ندارد. اگر انسان در حال احتضار هم یک کلمه یاد بگیرد بهتر از این است که جاهل باشد. این طور نباشد که شما که آنها را تعلیم می دهید و ان شاء اللّه موفق خواهید بود، غفلت از تربیت، از این غفلت نکنید. آن جمله هایی که می خواهید یادشان بدهید، جمله هایی باشد که دعوت به تقوا شده، دعوت به مکارم اخلاق شده.

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

نشان سازمان نهضت سواد آموزی

 

روش های کاهش چالش های سوادآموزی

   بي سوادي يكي از مشكلات عمده ي اجتماعي است. توام بودن بي سوادي با فقر ، بيكاري ، مشكل بهداشتي و..... اجتناب ناپذير است. بي سوادي موجب محدود بودن اشتغال مي شود و بيشتر آنان از نظر اقتصادي وضعيت خوبي ندارند. توان كسب درآمد، و نيز توانايي آنها به مشاركت خلاق در فعاليت هاي اجتماعي محدود است. عدم اشتغال يا اشتغال محدود  آنها نيز ممكن است در ارتباط با سرمايه گذاري عمومي موجب هدر رفتن منابع مالي جامعه مي شود . همچنين موجب كاهش توانايي فرد در ترقي زندگي شخصي و حيات اعضاي خانواده مي شود بي سواد بزرگسال با روشها و برنامه هايي كه افراد با سواد براي حل مشكلات به كارمي بندند ،بيگانه اند. بي سوادي امري خود به خود دايمي و مشكلي است چرخشي در خانواده كه به نسل هاي بعد نيز انتقال مي يابد . از آنجا كه والدين بيسواد قادر به كمك به فرزندان خود در امر آموزشي نيستند و اغلب عادات ضعيفي در فراگيري دارند و رفتارهاي مشابهي نسبت به مسايل آموزشي فرزندان خود دارند . بيسوادي مشكلي كاملا شخصي است اما در واقع بر كل جامعه تاثير مي گذارد زيان كنوني بيسوادي و تداوم آن تا نسل هاي آينده موجب افت شديدي در منابع جامعه شده و توانايي جامعه را محدود مي كند.

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 اخبار  


  مدیر کل آموزش و پرورش فارس: تاریخ خبر :  12/07/93


 

 

  

بی سواد کسی است که نتوانند آموخته های گذشته خود را کنار گذاشته و از تکنولوژی روز دنیا استفاده نماید




 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،

حمید رضا آذری در گردهمایی مسئوولان سواد آموزی ادارات آموزش وپرورش فارس گفت: ناتوانی در خواندن ونوشتن تعریف بی سوادی نیست ،بلکه امروزه بی سواد به کسانی اطلاق می گردد که نتوانند آموخته های گذشته خود را کنار گذاشته و از تکنولوژی روز دنیا استفاده نماید.

 

آذری با بیان اینکه عدالت آموزشی نیاز جامعه میباشد، افزود: ما وظیفه داریم که عدالت آموزشی را در جامعه گسترش دهیم تا همه بتوانند برای رسیدن به یک زندگی مناسب تلاش نمایند .

 

وی افزود: اگر در جامعه بحران فقر بوجود آید، بحران آموزش وبحران مهارت نیز خواهد آمد .

 

مدیر کل آموزش وپرورش فارس گفت: ما باید با عشق وعلاقه به کارخود ، به مقابله با مشکل برویم ، باید علم را برای مهارت وکسب حرفه آموزی ترویج کنیم تا بتواند موجب سود دهی و بر طرف کردن نیازهای علم آموزی شود .

 

 
 

 

آذری افزود: باید به بخش خصوصی بویژه سازمان های مردمی اعتماد کنیم واز آنان در امر سواد آموزی یاری بگیریم.

 





ارسال توسط شبنم مختاری

 


 

زندگی نامه شهید رسول پوراسماعیل




 

 

 

بسیجی شهید رسول پور اسماعیل فرزند بیت الله در سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۶۰ و همزمان با هفته وحدت در روستای خضرلو به دنیا آمد.دوره ابتدایی را در مدرسه شهید مصطفی خمینی خضرلو گذراند و برای ادامه تحصیل به سیه چشمه رفت و در مدرسه راهنمایی شبانه روزی مشغول به تحصیل د. در دوره راهنمایی جزو نفرات برتر مدرسه بود و به عنوان موذن و مکبر و قاری قرآن عمل می کرد و روحیات مذهبی خوبی داشت.شهید پوراسماعیل در سال ۱۳۷۵ برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه، وارد دبیرستان شهید بهشتی سیه چشمه شد و در سال ۱۳۸۰ دیپلم گرفت. در سال ۱۳۸۱ پس از طی دوره آموزش عمومی نظامی، به صورت آموزشیار و سرباز معلم وارد سنگر علم و دانش یعنی نهضت سوادآموزی شد. از روحیات بارز روحی و اخلاقی ایشان، علاقه به ائمه اطهار علیهم السلام بود و در همین راستا نیز به عنوان مداح هیات عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین روستا، عرض ارادت خودش را به پیشگاه سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)نشان داد. خودش می گفت موقعی که از حضرت ابوالفضل می خوانم، دیگر دست خودم نیست و از خود بیخود می شوم.شهید پوراسماعیل یکی از اعضای فعال پایگاه مقامت شهید مهدی زاده خضرلو می بود و به خاطر عشق و علاقه به نهاد مقدس سپاه و بسیج،و با عنایت به سوابق فعالیتهای مذهبی ، در تاریخ ۱۸/۴/۸۵  به عضویت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.ایشان پس از طی دو ماه خدمت در گردان یکم پیاده حضرت قاسم (ع) از تیپ یکم حضرت عباس(ع) لشکر مکانیزه ۳۱ عاشورای تبریز، ساعت نه شب جمعه و در تاریخ ۹/۶/۸۵ و در ایام ولادت با سعادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین(ع) و برادر وفادارش حضرت ابوالفضل العباس(ع) و فرزند گرامیش حضرت سجاد (ع) و همزمان با سفر پربرکت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به شهرستان چالدران، در درگیری با اشرار و گروهک ضدانقلابی پژاک در منطقه مرزی چالدران در روستای خان صدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.           


  همرزم شهید، برادر سجاد جوانشیر


 




تاریخ: شنبه 12 مهر 1393برچسب:زندگی نامه شهید رسول پوراسماعیل ,,,,,,,,,,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 


 
زندگینامه پاسدار رشید اسلام، کاظم عباس­زاده



 

پاسدار رشید اسلام، کاظم عباس­زاده در سال۱۳۳۳ هجری شمسی، برابر با ۱۳۷۴هجری قمری در روستای خضرلو، در یک خانواده ساده ومذهبی چشم به جهان گشود. در آن زمان، مدرسه به معنای فعلی به صورت رسمی و کلاسیک وجود نداشته و به صورت مکتب­خانه­ای بوده است. درآن موقع به علت خفقان بیش ازحد رژیم پهلوی، جوکشور کم­کم داشت به ضرر رژیم به حالت انفجار نزدیک می­شد که محمد رضا شاه با به ­راه انداختن طرح فریبکارانه انقلاب سفید، اقدام به تشکیل سپاه دانش، سپاه بهداشت و سپاه آبادانی نمود، بلكه با انجام خدماتی مقطعی، تا حدی از حالت انفجار کشور بکاهد. در آن زمان، سپاه دانش به­ صورت مکتبخانه­ای در روستاها به سوادآموزی می­پرداخت که پاسدار رشید اسلام کاظم عباس­زاده نیز در راستای همین امر، شروع به تحصیل کرد . در دوران نوجوانی و جوانی، مؤذن مسجد بودند و به نماز اول وقت بسیار مقید بودند و سجیه خوش ­اخلاقی نیز همیشه چاشنی برخوردهایشان بود.  و در سال تحصیلی ۱۳۴۱–۱۳۴۰، پایه اول ابتدایی را به پایان برد، اما موفقیت چشمگیری در درس از خود نشان نداد، ولی با همه اینها پا به کلاس دوم ابتدایی گذاشت، ولی متاسفانه باز هم موفقیت آنچنانی کسب نکرد و فقر مادی خانواده نیز دلیل مضاعفی شد که تحصیل را رها نموده و به کار کشاورزی و دامداری در روستا بپردازد. در سال ۱۳۵۶ و در اوج مبارزات مردم انقلابی ایران علیه رژیم منحوس پهلوی، در سن۲۳ سالگی اقدام به امر ازدواج می­نماید که ثمره این زندگی مشترک۲۰ ساله، شش یادگار می­باشدکه الحمدلله از نظر علمی و تحصیلی خانواده موفقی هستند. 

در اول زندگی مشترك، خانه محقری می­سازند و دو سال ساکن می­شوند، ولی سیل آن را ویران می­کند و دوباره از نو با كمك جهادسازندگی، یک خانه کوچکی می­سازند و در آن ساکن می­شوند و پس از مدتی، به سلماس مهاجرت می­کنند. از همان ابتدای زندگی، به غیر از دوماه اول، همیشه درمنطقه سردشت کردستان بودند، به طوری که هر 3 ماه یک­بار می­آمد و به منزل سر می­زدند. البته در ابتدا، سه ماه به عنوان بسیجی داوطلب، به جبهه اعزام می­شوند.       

   حضرت امام (ره) را بسیار دوست داشتند. موقع رحلت حضرت امام (ره)، ایشان خیلی ناراحت شده بودند و بی تابی­ می­کردند و همیشه برای شادی روح حضرت امام (ره) دعا می­کردند و هر وقت به یاد امام (ره) می­افتادند، گریه می­کردند. فرزندان خود را همیشه به نماز اول­وقت وتحصیل علم سفارش می­کردند و می­گفتند:” ما هرچه می­کشیم، از بیسوادی ونداشتن علم ­است. ایشان حدود ۱۴۲ ماه و۱۱ روز درمناطق جنگی جنوب، غرب ومناطق عملیاتی حضور مداوم و فعال داشتند. آن بزرگوار، مدتی نیز در پایگاه عملیاتی کردوان سلماس( به عنوان مسؤول پایگاه) خدمت می­کردند و چون مؤذن خوبی بودند و در همه جا اذان می­گفتند، درمنطقه، به ”ملا کاظم“ معروف شده بودند .                                    
شنبه بیست و دوم مرداد 1390 :: نویسنده :

 




ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 105
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 635
بازدید کل : 34008
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">