......آموزشیاران پرچمداران سوادآموزی
بسوی نوربا سوادآموزی با عزم ملی و مدیریت جهادی

دستورالعمل برگزاری مسابقه انشاء نویسی ویژه سوادآموزان دوره ی انتقال تاریخ اطلاعیه :  16/09/93
 

 

خبرگزاری فارس: لزوم استفاده از راهکارهای تشویقی در سوادآموزی

 

در راستای اجرای بخشنامه ی نکوداشت هفته سواد آموزی به شماره 2687/1/2/93 مورخ 4/9/93 ، دستور العمل مسابقه انشا نویسی به شرح زیر ابلاغ می گردد. 


 

باسمه تعالی

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)   در راستای اجرای بخشنامه ی مربوط به برنامه های  نکوداشت هفته سواد آموزی  به شماره 2687/1/2/93 مورخ 4/9/93 ، به این وسیله دستورالعمل برگزاری مسابقه انشاء نویسی ویژه سوادآموزان دوره ی انتقال موضوع  روزشمار  دوشنبه هفته مذکور در مورخ8 /10/93 ، تحت عنوان سوادآموزی و  اقتصاد و فرهنگ در پرتو عزم ملی و مدیریت جهادی، به شرح زیر ابلاغ می گردد :

الف )  موضوع مسابقه

       باتوجه به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری مزین به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»شده است. موضوع مسابقه با در نظر گرفتن شعار سال (فرهنگ سازی رفتاری و اقتصادی) با محوریت موضوع « آب » خواهد بود. لذا آموزش دهندگان کلاسهای دوره انتقال نسبت به سوادآموزان برای نگارش انشاء در قالب یکی از محورهای زیر اقدام نمایند:


1-     کشور ما ایران در منطقه کم باران قرار دارد . چگونه می توانیم در مصرف آب صرفه جویی و از آن بهتر استفاده کنیم؛

2-    اسراف در مصرف آب از نظر اسلام حرام است راه های جلوگیری از آن را بنویسید؛

3-   آب یکی از نعمت های خداوندی است اهمیت آب را درزندگی موجودات زنده بنویسید؛

4-    سایر موضوع های مرتبط به تشخیص اداره کل استان یا اداره شهرستان

 

ب ) زمان اجرای مسابقه

     زمان اجرای مسابقه در هفته سوادآموزی برابر تقویم ارائه شده در دستورالعمل مربوط از تاریخ6/10/93 لغایت 12/10/93  خواهد بود. لذا آموزش دهندگان باید نسبت به آمادگی سوادآموزان کلاس خود اقدام و در زمان برگزاری مسابقه موضوع درس انشاء را به مسابقه اختصاص و سوادآموزان را در فرآیند مسابقه شرکت دهند.

پس از اجرای مسابقه انشا نویسی شهرستان ها و مناطق بهترین اوراق انشاء را استخراج و به معاونت سوادآموزی اداره کل ارسال نمایند. معاونت سوادآموزی نیز پس از دریافت اوراق انشاء برتر، بررسی لازم را انجام و حداکثر ده مورد از بهترین ها را تا تاریخ 15/11/93 به سازمان ارسال نمایند.


دبیرخانه ی ستاد برگزاری مراسم هفته سواد آموزی

 






ارسال توسط شبنم مختاری

 

 

 
 

 
 

 
 
جزئیات برنامه‌های هفته سوادآموزی+جدول

 


 

 

 
 
 

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش به منظور گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، همه ساله برنامه‌های ویژه‌ای در سطوح ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

جدول زمان‌بندی فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته سوادآموزی:

 

تاریخ روز عنوان فعالیت‌ها
6 دی ماه شنبه سوادآموزی و رسانه‌های جمعی

 

نقد و بررسی دستاوردهای سودآموزی

7 دی ماه یکشنبه سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری - دیدار با مراجع عظام تقلید و

 

 دیدار با مسئولین استانی و منطقه‌ای و ارائه گزارش از فعالیت‌های سوادآموزی

8 دی ماه دوشنبه سوادآموزی و اقتصاد و فرهنگ در پرتو عزم ملی و مدیریت جهادی - برگزاری مسابقه انشاء‌نویسی سوادآموزان دوره انتقال با موضوع «فرهنگ؛ اقتصاد؛ مدیریت جهادی و مدیریت آب در کشور»

 

- توزیع کتاب‌های مسابقه کتابخوانی با موضوع شعار سال برای سوادآموزان دوره تحکیم و انتقال و اجرا در یکی از روزهای دهه مبارک فجر

 

- برگزاری نشست‌های تخصصی با دعوت از صاحبنظران و استادان دانشگاه برای ایراد سخنرانی درباره اثرات سواد و تأثیرات آن در اقتصاد و زندگی افراد

 

 

 

9 دی ماه سه‌شنبه سوادآموزی و بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری

 

 

 

 

- برگزاری نمایشگاه از نوآوری‌های مدیران مدارس در سوادآموزی اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان.

 

- میزگرد تخصصی تبیین نقش سواد و سطح تحصیلات اولیاء در پیشرفت تحصیلی فرزندان

10 دی ماه چهارشنبه سوادآموزی و و مشارکت‌های بین بخشی

 

- تجلیل از فعالان سوادآموزی، رابطین دستگاه‌های مشارکت‌کننده

 

- تجلیل از چهره‌های موفق، مدیران مدارس، آموزش‌دهندگان،‌بازنشستگان و کارکنان نمونه که بیشترین فعالیت و مشارکت را با سوادآموزی دارند. 

11 دی ماه پنجشنبه سوادآموزی و شهدای عرصه سوادآموزی - برگزاری مراسم تجلیل از شهدای سودآموزی با عنوان پرواز سرخ «زیارت مزار شهدای نهضت سودآموزی و دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا»

 

-تکمیل و جمع‌آوری اطلاعات طرح سرگذشت پژوهش شهدای نهضت سوادآموزی

12 دی ماه جمعه سوادآموزی در سایه فرهنگ نماز و انتظار

 

 حضور مسئولین و کارکنان سوادآموزی در مراسم وحدت بخش و عبادی سیاسی نماز جمعه.

 

 

 

 

 


 




ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی: تاریخ خبر :  29/09/93
خراسان رضوی حائز رتبه برتر کشوری در زمینه پوشش سوادآموزان شد

 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی،علی باقرزاده دردومین روزگردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی استانها و مدیران حوزه ستادی سازمان نهضت سوادآموزی در مرکزآموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد اظهار داشت:با عنایت به فعالیت های صورت گرفته در حوزه سوادآموزی خراسان رضوی تا کنون توانسته است نسبت به حجم ابلاغی سال93 رتبه برتر کشور را کسب نماید.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی رضوی




تاریخ: یک شنبه 30 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی رضوی,
ارسال توسط شبنم مختاری

   
 
  بیانیه پایانی گردهمایی معانین سواد آموزی آذرماه 93 تاریخ درج مطلب :  27/09/93


 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه و تاکیدات گردهمایی معاونین سوادآموزی ادارات کل آموزش وپرورش استان ها با محوریت اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت در آموزش بزرگسالان

با بزرگداشت ایام سوگواری رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدا... صلی الله و علیه واله وسلم و شهادت جانسوز دومین اختر فروزان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

خداوند منان را سپاسگزاریم که توفیق زیارت مجدد حاصل شد. ما معاونین سوادآموزی ادارات کل آموزش وپرورش استان ها با الطاف الهی، رجاء واثق داریم که حضور در جوار حرم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) موجبات توفیق بندگی بیشتر خداوند و خدمت صادقانه را فراهم خواهد ساخت. لذا در آستانه هفتم دی ماه ، سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در اجرا و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سوادآموزی هم پیمان شده با در نظر گرفتن سیاست های ابلاغی سال به ویژه طرح آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان و تاکید بر انسداد ورودی بی سوادی، تمامی اهداف کمی و کیفی طرح ها و برنامه های در حال اجرا را با تضمین کیفیت کامل آموزش تا پایان سال پوشش خواهیم داد: 1- در آستانه سی و پنجمین سال روز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، پیمان ومیثاقی دوباره با اندیشه ها و آرمانهای آن امام عزیز و مقام معظم رهبری (مدظله العلی) می بندیم تا نسبت به تحقق کامل فرامین در جهت ریشه کنی کامل بی سوادی پایبند باشیم. 2- برنامه عمل و تقسیم کار برای اجرای دقیق آن با استفاده از فرصت شورای پشتیبانی ، تجارب کارشناسی و ظرفیت علمی استان تدوین نماییم . 3- نسبت به توجیه و آموزش مجریان و تقویت انگیزه های دینی ، اعتقادی و شغلی آنان اهتمام خواهیم داشت. 4- از فرصت مصوبه 737 شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحو شایسته اهتمام لازم را به عمل آوریم. 5- از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغ و ترویج سوادآموزی استفاده کرده و نسبت به حساس سازی جامعه و گروههای مرجع و ایجاد تقاضا در جامعه هدف اهتمام ورزیم. 6- تعامل مستمر و سازنده با ائمه جمعه و روحانیت؛ استانداران؛ فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در به صفر رسانی بی¬سوادی داشته باشیم. 7- در تکمیل اطلاعات ثبتی سطح سواد اقدم نموده و تاپایان سال نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اهتمام ورزیم. 8- بر اجرای برنامه¬های سوادآموزی نظارت دقیق و مستمر داشته؛ اهتمام لازم را برای آموزش و ارزشیابی با کیفیت به عمل آوریم. 9- به غنی سازی محیط یادگیرندگان با استفاد از اجرای دوره تحکیم و ظرفیت دستگاه¬ها و نهادها در تولید کتاب-ها و نشریات ساده و کاربردی توجه نماییم. 10- اهتمام لازم را به منظور پرداخت به موقع مطالبات آموزش دهندگان به عمل آوریم. من اله التوفیق مرکزآموزش شهید سعیدی مشهد مقدس 27/09/1393




ارسال توسط شبنم مختاری

 


 

             هر کی عاشق مامانشه بلایکه........
 

هرگز برای خوشبختی امروز و فردا نکن

 

 

 نماز وقت خداست انرا به ديگـــــران ندهيم

 

 

هرگاه در اوج قدرت بودی به حبــــاب فکر کن

 

 

هر چه قفس تنگ تر باشد، آزادی شیرین تر خواهد بود

 

 

دروغ مثل برف است که هر چه آنرا بغلتانند بزرگتر می شود

 

 

هرگز از کسي که هميشه با من موافــــق بود چيزي ياد نگرفتم

 

 

خطا کردن یک کار انسانی است امّا تکـــــرار آن یک کـار حیوانیست

 

 

دستـــــــي را بپذير که باز شدن را بهتـــــر از مشت شدن آموخته است

 

 

تنـــــها موقعی حرف بزن كه ارزش سخنت بیش از سكـــــــــوت كردن باشد 

 

 

هیچ زمستانــــــــی ماندنی نیست...حتی اگر تمــــــــــام شبهایش یلــــــدا باشد

 

 

مـــــــرد بزرگ، كسي است كه در سينــــــــــۀ‌خود ، قلبــــــي كودكانه داشته باشد

 

 

 سقـــــــف آرزوهایت را تا جائی بالا ببر كه بتوانی چراغــــــــی به آن نصــــب كنی

 

 

يـــــادها رفتند و ما هم ميرويم از يادها. کي بماند برگ کاهــــــي در ميــــــان بادها

 

 

دوست داشتن کســـــــي که لايــــــق دوست داشتن نيست اســراف محبت است

 

 

نگــــــاه ما به زندگي و کردار ما تعيين کننده ي حوادثــي است که بر ما مي گذرد

 

 

هيچوقت نمی‌توانيد با مشت گــــره ‌کرده ، دست کســــی را به گرمــــی بفشاريد

 

 

کاش در کتاب قطور زندگي سطري باشيم ماندني ... نه حاشيه اي از ياد رفتني

 

 

هر که منظور خود از غیر خدا می طلبد ، او گدایی است که حاجت ز گدا می طلبد

 

در برابرکسی که معنای پرواز را نمیفهمد هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد

 

 

 




ارسال توسط شبنم مختاری

 
    اخبار  


  سواد آموزی عهد دیرین ما با امام(ره ) و پیمان محکم با رهبری است و لحظه ای نباید فراموش شود. تاریخ خبر :  27/09/93

باقرزاده در گردهمایی معاونین سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید سعیدی مشهد : سواد آموزی عهد دیرین ما با امام(ره ) و پیمان محکم با رهبری است و لحظه ای نباید فراموش شود.

 

 


 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ، باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه ی مطالب آموزشی خود در دومین روز دوره ی آموزشی اصول و اهداف حاکم بر آموزش و پرورش ویژه ی معاونین سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور بیان کرد : سواد آموزی عهد دیرین ما با امام(ره ) و پیمان محکم با رهبری است و لحظه ای نباید فراموش شود. این منبع خبری گزارش نموده است ، وی در خلال جمع بندی مطالب خود در دوره مذکور به همه ی معاونین توصیه کرد که همانند سالهای گذشته ، با جدیت و اهتمام بیشتر سعی و تلاش خود را در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده در عرصه سواد آموزی بکار گیرند . باقرزاده با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل موثر با سایر معاونت های ادارات کل آموزش و پرورش استان ، تاکید کرد با توجه به فرصت اخیر احیای شورای پشتیبانی سواد آموزی استان ها، علاوه بر ظرفیت های دورن سازمانی لازم است از ظرفیت و توانمندی نهاد های برون سازمانی نیز مانند رسانه ملی ، ائمه محترم جمعه و جماعات، استانداران و فرمانداران در این زمینه بهره جست . معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه ی تبیین اهداف و انتظارات دوره ی آموزشی ، افزود ؛ در حال حاضر سازمان نهضت سواد آموزی برای برنامه ریزی و ترسیم دقیق وضعیت سواد نیازمند تکمیل اطلاعات درست و قابل اعتماد در این خصوص است و معاونین سواد آموزی کشور لازم است تمامی سعی و تلاش خود را در تکمیل اطلاعات پایگاه ثبتی سطح سواد استان خود بکار گیرند . وی همچنین به اولویت ها و طرح های در حال مطالعه ی سازمان اشاره کرد و با توضیح برخی از آنها بیان اعلام کرد ، سازمان نهضت سواد آموزی پژوهش ها و مطالعات گسترده ای در خصوص طرح های مراکز غیر دولتی آموزش بزرگسالان ، آموزش نظام یافته ی آموزش دهندگان و اعطای گواهی صلاحیت حرفه ای ، احیای مراکز یادگیری محلی با رویکرد نوین وجشنواره های هنری و تولید محتوی انجام داده است و در آینده نزدیک آنهارا عملیاتی خواهد نمود خاطر نشان می سازد در انتهای برنامه آقای باقرزاده تعداد ی از معاونین استان ها که توانسته بودند به اهداف پیش بینی شده در استان خود دست پیدا نمایند مورد تشویق قرار داد .
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی

 

 




تاریخ: پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب: روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی ----,
ارسال توسط شبنم مختاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
زمان برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر15 ، یک ماه بیشتر تمدید شد.


زمان برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر 15 تا دهم بهمن ماه تمدید
شد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین--,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  برگزاری گردهمایی معاونان سواد آموزی در مرکز آموزشی نيروی انسانی شهید سعیدی مشهد تاریخ خبر :  26/09/93
سومین گرد همایی معاونین سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در سال 93 با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ،معاونان و مدیران سازمان در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید سعیدی مشهد در حال برگزاری است .
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ،سومین گردهمایی معاونین سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در سال 93 در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید سعیدی مشهد به مدت دو روز کاری از تاریخ 93/9/25 تا93/9/27 در حال برگزاری است . خاطر نشان می سازد این دوره ي آموزشی با عنوان اصول و اهداف آموزش و پرورش به منظور بررسی فعالیت ها و اقدامات استان ها در زمينه ي سوادآموزی برگزار می شود . به گزارش همین منبع خبری ، باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ، معاونان و برخی ازمدیران کل دفاتر حوزه ستادی سازمان نهضت سواد آموزی در محور هاي تخصصي مطالب خود را در قالب دوره ی آموزشی به معاونین سواد اموزی استان ها ارائه خواهند نمود .
منبع خبر :   روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی




تاریخ: چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب: روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


  معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: تاریخ خبر :  26/09/93
سوادآموزی را نباید امری کوتاه و موقت تلقی کرد

 

 

به گزارش روابط عمومی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی علی باقر زاده صبح امروز در گردهمایی مشترکی با حضور معاونین سوادآموزی و مدیران حوزه ستادی سازمان نهضت سوادآموزی در مرکزآموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد اظهار داشت:عمده اشکال تا کنون این بوده است که سوادآموزی امری موقت و کوتاه تلقی شده است ومتأسفانه مسائلی پر رنگ شده اند که نسبت به این امر از درجه پایین تر اهمیت برخوردار بوده است. لذا با اندکی تأمل بر فرمایشات امام راحل و رهبر عالی قدر می توان به اهمیت مسأله تعلیم و یادگیری و لازمه آن برای جامعه پی برد. وی تعلیم و تربیت انسانها را راهی میانبر جهت رسیدن به لقاء پروردگار دانست و افزود: با تبیین جایگاه آموزش در آموزه های دینی،اسناد جهانی و برنامه های توسعه کشور می توان در جذب و پوشش سوادآموزان اقدام نمود. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ریشه کنی بی سوادی را یک تکلیف برای همگان عنوان کرد و راه مبارزه با آن راداشتن ایمان راسخ به این موضوع دانست. وی یادآور شد:احیای شورای عالی پشتیبانی در سطح کشور و شورای پشتیبانی استانی یک ظرفیت قابل توجه است تا بدین وسیله روح تازه ای به دهکده ی سوادآموزی دمیده شود. باقر زاده با اشاره به وجوب آموزش افراد کم سوادو خالی بودن محیط اطراف انسان از مطالب خواندنی تأکید کرد:دستگاه ها می بایست حداقل برای تولید15 کتاب ساده کاربردی برای استفاده سوادآموزان متناسب با فعالیت حوزه ی کاری خودشان اقدام نمایند. وی گفت می توان فرد را با ویژگی آسیب دیده،آسیب پذیر و آسیب رسان معرفی کرد. که یکی از اقدامات تحول آفرین در این زمره تغییر عرضه محوری به سمت تقاظا محوری جامعه هدف می باشد با این تفسیر که فرد بی سواد با احساس نیاز به سوادمی تواند در جهت یادگیری و تعلیم خود اقدام نمای
د.
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی خراسان رضوی




تاریخ: چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی خراسان رضوی ,
ارسال توسط شبنم مختاری

نشست کمیته اجرایی بزرگداشت هفته سواد آموزی در اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد . 

26/09/93 
رمضان یوسفی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان هدف از تشکیل این کمیته را بزرگداشت هفته سواد آموزی عنوان نمود و با اشاره به وضعیت سواد آموزی استان و ضرورت مشارکت کلیه دستگاه ها در برگزاری برنامه های این هفته و بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی در اجرای برنامه های سواد آموزی ، خواستار تمهید مقدمات و مساعدت کلیه دستگاه ها در راستای رفع مشکل بی سوادی در سطح استان شد .

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی کردستان ,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

ار  


  جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان تبریز برگزارشد تاریخ خبر :  26/09/93
فرماندار شهرستان تبریز در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی گفت : بیسوادی پدیده ای زشت و منفی در جامعه است که حتما دراین زمینه باید به مسئله فرهنگ سازی بیش از پیش توجه کرد و جامعه باید فضیلت مدار باشد تا بتوان بیسوادی را ریشه کن کرد.





دکتر شهرتی فر گفت: آئین نامه جدید تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی در 28 آبان ماه ازطریق استانداریها به تمامی شهرستانها ابلاغ شده است و طبق این دستورالعمل جدید مسئله ریشه کن کردن بی سوادی درتمامی شهرستانها باید جدی گرفته شود. وی درادامه افزود: فقراقتصادی مهمترین عامل ایجاد فقر فرهنگی وبیسوادی در جامعه می باشد که درزمینه ریشه کن کردن بیسوادی رویکردی جدید در برنامه ها را شروع خواهیم کرد و دراین بحث لازم است کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه درشهرها وخانه های بهداشت درمناطق روستایی اطلاعات وآمار دقیق اعضای بی سواد و واجب التعلیم خود، همچنین برنامه های آموزشی شان را دراختیار ستاد قراردهند، تا اقدامات لازم دراین زمینه صورت بگیرد. وی اظهار داشت: اولیای بی سواد دانش آموزان از گروههای مهم هدف در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی می باشند که حدود 6 هزار نفر از اولیا شناسایی شده اند واداره کل آموزش و پرورش باید بصورت جدی اقدامات لازم را بررسی و اجرا کنند. پیری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ریشه کن کردن بی سوادی دراستان با چالش های متعددی روبرو هستیم گفت:عدم انسداد ورودی بی سوادی دراستان، عدم استقبال برخی افراد بی سواد از کلاسهای سواد آموزی برگزارشده و نبود بانک اطلاعاتی مناسب وکامل از بی سوادان استان از مشکلات اصلی اداره کل آموزش وپرورش می باشد که باید در خصوص این مشکلات بصورت جدی تصمیمات و اقدامات لازم اخذ شوند. درادامه این جلسه اعضای ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان تبریز به بیان نظرات خود درزمینه مسئله سواد آموزی پرداختند. در پایان جلسه اصغری بعنوان دبیر ستاد سواد آموزی تا پایان سال تحصیلی جاری انتخاب شد
منبع خبر :   معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی
 




تاریخ: چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب: معاونت سواد آموزی آذربایجانشرقی ,,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

 

دانش آموزان نهضتی

یک اموزشیار توی نهضت سوادآموزی داشته به کم سوادان  که سواداموزانش بودند املا می گفت .

در میان جملات ، هر وقت معلم جمله ی (علی مریض است) را می گفت فقط تعجب می کرد!!!!!!!!!!!!

چون هر وقت این کلمه رو میگفت همه باهم میگفتن "مادرش براش بمیره".چرا مریضه ؟؟؟؟؟

 

 




تاریخ: دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:لذت اموزشیاری,,,,,
ارسال توسط شبنم مختاری

اگر شما رئیس اداره نهضت سواد آموزی بودید چه می کردید....؟

 

مسابقه ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای شناسایی و جذب و آموزش بی سوادان برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بجنورد ؛لنگری رئیس اداره سواد آموزی بجنورد با توجه به اهمیت ریشه کنی بیسوادی و تاثیر مثبت آن در خانواده و جامعه گفت : مسابقه ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای شناسایی و جذب و آموزش بی سوادان برگزار می شود .

وی افزود : این راهکارها باید تا به حال در نهضت سواد آموزی اجرا نشده باشد ،و تحویل آثار به مدیریت اموزش و پرورش شهرستان بجنورد «واحد سواد آموزی »تامورخه 6/10/1393 خواهد بود که به 5 نفر برتر جوایز و لوح تقدیر تقدیم خواهد شد .

 





تاریخ: یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط شبنم مختاری
ارسال توسط شبنم مختاری

خبار  


 

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت:

تاریخ خبر :  19/09/93
تعداد 350 هزار نفر بی سواد آموزش پذیر در سطح کشور شناسایی شده اند که تا پایان سال جاری تحت پوشش کلاس های سواد آموزی قرار می گیرند.





به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 90، قریب9 میلیون و 715 هزار نفر در کشور شناسایی شده بودند که از این تعداد بیش از 6 میلیون بالای 50 سال سن داشتند که در اولویت آموزش قرار نمی گرفتند. معاون وزیر آموزش و پرورش، از رشد 25 درصدی منابع درسال جاری خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 80 درصد والدین بی سواد دانش آموزان توسط مدیران مدارس کشور تعیین وضعیت شدند. باقر زاده از تدوین وتنظیم لایحه تشویقی برای جذب بی سوادن و تقدیم آن به مجلس خبر داد و یاد آور شد: بر اساس این طرح بی سوادانی که از حضور در کلاس های سواد آموزی امتناع نمایند با محدودیت هایی از قبیل عدم صدور گواهی نامه و پروانه کسب مواجه می شوند. وی با بیان این که خراسان جنوبی از نظر نرخ سواد آموز در میان استان های کشور در حد متوسط ست، اضافه کرد: استان های تهران، سمنان، مازندران از نظر نرخ باسوادی با لاترین سطح را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده اند. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان این که استان های سیستا ن و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی و خرسان شمالی با لاترین نرخ بی سوادی در کشور را دارند، تأکید کرد: توسعه و آموزش لازم و ملزو یکدیگر هستند و توجه به این دو مقوله در کنار هم ضروری است. وی با اشاره به سه رکن اصلی نظام های آموزش جهان خاطر نشان کرد: تضمین دسترسی همه به آموزش، تضمین کیفیت آموزشی و تربیت شهروند جهانی ازمهم ترین اهداف نظام های آموزشی به شمار می رود.


 




ارسال توسط شبنم مختاری
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 614
بازدید کل : 33987
تعداد مطالب : 600
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

   السلام علیک یا سلطان خراسان

height="300" style="position:fixed; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"> Fixed Pic by www.1abzar.com ---> دریافت کد خداحافظی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

t
khabarkhoon.com
تاریخ روز
=367DB3&kadr=1&shahr=17-1">